hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وزش شدید باد و سامانه فعال بارشی همدان را فرا می‌گیرد

وزش شدید باد و سامانه فعال بارشی همدان را فرا می‌گیرد

مسئول پیش بینی هواشناسی استان همدان گفت: از ظهر فردا سامانه فعال بارشی و وزش شدید باد نقاط مختلف استان همدان را در بر می‌گیرد.

محمد حسن باقری شکیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از 48 ساعت گذشته بارش برف و باران در استان همدان آغاز شده و تا اواخر امشب به صورت پراکنده ادامه دارد.

وی افزود: از ظهر فردا فعالیت سامانه بارشی تقویت شده و وزش شدید باد در استان آغاز می‌شود. بارش ها به صورت برف و باران تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان به میزان بارش ها در طول 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: میانگین بارش‌ها در شهرستان همدان 25 میلیمتر، ملایر 5.1، تویسرکان 15.5، نهاوند 7.2، کبودرآهنگ 25.4، رزن 22.9، فامنین 21.5، نهاوند 3.1، اسدآباد 16.7، بهار 31.8، گل تپه 4.7 و درگزین 31 میلی‌متر گزارش شده است.

باقری شکیب با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است، تصریح کرد: میزان بارش‌های شهرستان همدان از ابتدای سال زراعی تا کنون 76.2 میلی‌متر بوده که در مقایسه با آمار سال قبل 37 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه با خروج سامانه بارشی از استان از روز سه شنبه، دمای هوا تا 7 درجه کاهش می یابد، گفت: در اواخر هفته دمای هوای بیشتر نقاط استان به منفی 6 و 7 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.



مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان به وضعیت دمای استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت نهاوند و اسدآباد با حداکثر دمای 8 درجه به عنوان گرمترین نقاط استان و قهاوند با حداقل دمای منفی 1 درجه، سردترین شهرستان استان گزارش شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد