hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار تلفات تصادفات بر‌ون شهری و روستایی زنجان افزایش یافته است

آمار تلفات تصادفات بر‌ون شهری و روستایی زنجان افزایش یافته است

در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار تصادفات و تلفات برون شهری و روستایی استان زنجان ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس با فراخوانی که امام خمینی(ره) برای کمک و حضور کامیون‌داران صادر کردند مالکان این ماشین‌ها بسیج‌وار و بدون چشم‌داشت در عرصه حضور یافتند و توان خود را در راه مقابله با دشمن به کار گرفتند در همین راستا بود که بعد از به سرانجام رسیدن این رسالت روز 26 آذر ماه در تقویم کشورمان به نام روز حمل‌ و نقل نامگذاری شد.

به مناسبت گرامیداشت این روز و تبیین اقدامات، مسائل و مشکلات حوزه راه و راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای استان نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان ترتیب داد.

در این نشست عبدالحسین علی‌اکبری، مدیر‌کل راهداری ‌‌و ‌حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار داشت: 2.7 درصد راه‌های کشور در استان زنجان قرار دارد که آزاد‌راه‌های این استان در حدود هشت درصد کل آزاد‌راه‌ها را شامل می‌شود با اقداماتی که در حال انجام است 0.6 درصد بزرگراه‌ها ارتقا خواهد یافت اما با این وجود یکی از ضعف‌های ما در حوزه بزرگراه است. 

وی با بیان اینکه 1.3 درصد راه‌های اصلی، 2.8 درصد راه‌های فرعی و 3.1 درصد راه‌های روستایی در استان قرار دارد افزود: سالانه قریب به 400 میلیارد تومان برای حراست از راه‌های استان هزینه می‌شود.

مدیر‌کل راهداری‌‌ و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس استاندارد جهانی سه تا شش درصد ارزش روز را باید صرف نگهداری راه‌ها کرد، گفت: در این زمینه متاسفانه ضعف وجود دارد و منابع مالی لازم نیز موجود نیست.



وی با بیان اینکه جمع اعتبارات مصوبات این اداره‌کل تا اخر آبان در حدود 383 میلیارد تومان است عنوان کرد: مبلغی که وصول شده در حدود 170 میلیارد تومان است، با این وجود مبلغی بالغ بر 26 درصد اعتبارات استانی وصول شده و این در حالی است که اعتبار وصول شده در بخش نگهداری راه‌ها قابل رویت و در حد 79 درصد بوده است.

علی‌اکبری با بیان اینکه تا به امروز در بخش لکه‌گیری و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی در حدود 50 هزار تن آسفالت پخش شده گفت: در حدود 5 هزار متر مربع نیز لکه‌گیری انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های این اداره‌کل در بخش رفع نقاط حادثه‌خیز است و در طول سال‌های گذشته 96 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده بود تصریح کرد: 11 نقطه از نقاط موجود نیازمند ساماندهی اساسی است.

مدیر‌کل راهداری‌‌ و ‌حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز ثابت نیستند و با ایجاد راه جدید نقاط حادثه خیز تغییر می‌یابد، بیان کرد: در سال 99 قریب به 87 نقطه جدید حادثه‌خیز شناسایی شده که طبق اولویت در حال رسیدگی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط پر حادثه ورودی دانشگاه زنجان است و جزء مصوبات سفر رییس جمهور به استان نیز بود، گفت: مقرر شد تا برای اجرای پروژه 28 میلیارد تومان اختصاص یابد با این وجود پروژه در دست مناقصه است و امیدواریم عملیات اجرایی از اوایل سال پیش‌رو آغاز شود.

جواد یوسفی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری‌‌ و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز در ادامه جلسه در زمینه محور زنجان - قره‌پشتلو که آمار تصادفات در این محور بالا است، عنوان کرد: رسیدگی به این محور جز مطالبات مردم قره‌پشتلو است اما باید به این نکته توجه شود که کاهش آمار تصادفات در کنار بهبود وضعیت جاده‌ها و ارتقا آن‌ها نیازمند همراهی هر چه بیشتر تردد کنندگان از این مسیر است.

وی افزود: 40 درصد تصادفات در اتوبان‌هایی با عرض کافی رخ می‌دهد بنابراین اگر تمام مسیر‌ها ارتقا یابند و به اتوبان تبدیل شوند بازهم آمار تصادفات همین میزان خواهد بود و کاهشی نخواهد داشت.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ‌و‌ نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: صدا و سیما و آموزش و پرورش وظیفه دارد تا احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را از همان دوران کودکی آموزش دهند تا در نهایت در زمان رانندگی همین افراد میزان حوادث با احترام به قوانین به حداقل برسد. 

وی با بیان اینکه از نظر مالی ارتقا محور قره پشتلو نیازمند بیش از 250 میلیارد تومان اعتبار است تصریح کرد: اما مسئله این است که به این میزان به این پروژه اعتبار اختصاص نمی‌دهند.

در ادامه علی مدقالچی، معاون حمل‌ و ‌نقل اداره‌کل راهداری‌‌ و ‌حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه آمار تصافات و مرگ‌میر در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود یک درصد افزایش داشته است، گفت: بر اساس آمار اعلامی پزشک قانونی کشور 179 نفر در مدت مذکور  جان خود را در مسیر‌های برون شهری و روستایی از دست داده‌اند.

وی افزود: طبق آمار موجود 146 نفر در مسیر‌های برون شهری، 33 نفر در مسیر‌های روستایی و 22 نفر در حوزه شهری در پی تصافات فوت کرده‌اند.

معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌‌ و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مطابق آمار پزشکی قانونی، تلفات تصادفات رانندگی برون شهری و روستایی در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال 99 در حدود 3.1 افزایش داشته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد