hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دادستان قزوین: پرونده شهردار اقبالیه در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد

دادستان قزوین: پرونده شهردار اقبالیه در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با اشاره به تخلفات شهردار اقبالیه در طول هفته اخیر گفت: برای این فرد متخلف پرونده قضائی تشکیل دادیم که البته این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد قاسمی صبح امروز در دیدار با مردم اقبالیه (سلطان‌‌آباد) که در مسجد جامع این شهر صورت گرفت، در رابطه با اتفافات مربوط به دستگیری شهردار اقبالیه اظهار داشت: هر چقدر جایگاه مدیریتی افراد حساس‌تر باشد، مدیران ما بیشتر در معرض فساد هستند و به همین خاطر باید در این جایگاه‌ها و مقام‌ها امانت‌دار باشیم.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در مسیر اجرای قانون به جایگاه افراد و وابستگی‌های آنها اهمیتی نمی‌دهد، اضافه کرد: مردم باید در حوزه نظارت همگانی بر مسئولان با دستگاه قضا مشارکت کنند؛ چرا که با توجه به تعدد بالای دستگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین تعداد زیاد مسئولان ظرفیت دستگاه‌های نظارتی و قضایی برای کشف مفاسد اداری و مالی محدود است.

قاسمی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجام و سایر سامانه‌ها برای گزارش تخلفات مدیران و مسئولان ادامه داد: مسئولان دادگستری باید در این حوزه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند. چرا که بیشتر گزارشگران فساد انسان‌های دلسوز و دغدغه‌مندی هستند که باید گزارش‌های خود مبنی بر وجود فساد در یک دستگاه را با استدلال و به صورت مستند ارائه دهند.

مطالبه‌گری با حفظ آبروی افراد باشد

دادستان مرکز استان در بخش دیگری از سخنان خود به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه مطالبه‌گری اشاره کرد و گفت: مطالبه‌گری باید طوری باشد که آبروی افراد را حفظ کنیم و در ضمن طوری عمل نشود که از فرد مطالبه‌گر یا عدالت‌خواه شکایت کیفری شده و این فرد درگیر یک پرونده قضائی جدید شود.

قاسمی تصریح کرد: اگر برخورد با تخلف مسئولان به موقع انجام شود، باعث پیشگیری از وقوع جرم و بازدارندگی خواهد شد؛ بنابراین برخورد به‌هنگام با متخلفان جلوی بقیه تخلفات را خواهد گرفت.

وی با اشاره به تخلفات شهردار اقبالیه در طول هفته اخیر افزود: برای فرد متخلف در این شهرداری پرونده قضائی تشکیل دادیم که البته این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی و از مردم اقبالیه هم انتظار داریم که به ما اجازه دهند که پرونده را با دقت رسیدگی کنیم و از هر تلاشی برای از مسیر خارج کردن آن پرهیز کنند.



قاسمی مردم را بهترین ناظر بر عملکرد مدیران دانست و ادامه داد: بنابراین مردم باید با جدیت بر کار مدیران نظارت کنند و دستگاه قضا هم با متخلفان و مفسدان قاطعانه و بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد