hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صندوق‌های صدقات خانگی استان یزد مجهز به کد کیو آر شدند

صندوق‌های صدقات خانگی استان یزد مجهز به کد کیو آر شدند

مدیر کل کمیته امداد استان یزد از نصب برچسب کد کیو آر(QR) پرداخت صدقه روی ۴۳ درصد از صندوق‌های صدقه منازل در این استان تاکنون خبر داد.

«محمد شجاعان» با اشاره به فراهم شدن روش جدید برای سهولت در کمک‌رسانی به نیازمندان واقعی جامعه، اظهار کرد: بهره‌برداری از کد کیو آر (QR) از اواسط آبان ماه امسال در استان آغاز شده است.

وی افزود: رویکرد این نهاد سهولت در پرداخت صدقه و کمک‌های مردمی با استفاده از روش‌های نوین است و بهره‌برداری از کد کیو آر (QR) نیز به همین منظور است.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به این که ۱۱۸ هزار صندوق کوچک صدقات در منازل مشترکین در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: شهروندان یزدی در سراسر استان می‌توانند کمک‌ها و صدقه خود را به‌ آسانی از طریق کد (QR)پرداخت کنند.

وی ادامه داد: امکان تولید کد(QR) برای هر شهروند به‌صورت اختصاصی و همچنین به‌ صورت عمومی فراهم‌ شده است و با اسکن کردن کد از طریق گوشی همراه به‌راحتی می‌توانند صدقه خود را پرداخت کنند.

شجاعان خاطرنشان کرد: به‌منظور دسترسی آسان شهروندان به این کدها، نیروهای تخلیه‌گر صدقات، برچسب کد (QR) را به‌ تدریج بر روی صندوق تمامی مشترکین صندوق صدقات نصب می‌کنند و جهت شهروندانی که مشترک صدقات نیستند هم برچسب موردنظر روی درب خروجی منزل آنان نصب می‌شود.

وی بیان کرد: با نصب «اسکنر بارکد» روی گوشی همراه با استفاده از دوربین، کد QR را اسکن کرده تا گوشی به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر و پرداخت اقدام می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، این نهاد در نظر دارد به تدریج نسبت به نصب کد عمومی (QR) بر روی تمامی صندوق‌های بزرگ سطح شهر و همچنین بر پشت درب شیشه‌ای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی دیگر در سطح شهر و وسایل نقلیه به‌صورت گسترده و فراگیر اقدام کند. البته سامانه چهاررقمی ۱۸۱۱ کمیته امداد استان یزد نیز برای راهنمایی و پاسخگویی به نیکوکاران در نظر گرفته‌ شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد