hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیش از ۹۵ درصد کودکان کار و متکدی یزد، غیربومی هستند

بیش از ۹۵ درصد کودکان کار و متکدی یزد، غیربومی هستند

مدیر کل بهزیستی استان یزد اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد کودکان کار و متکدی، غیربومی و بیش از ۹۰ درصد آنها نیز کودکان اتباع فاقد مجوز هستند.

«علی محمد عطابخش» در دیدار با شهردار یزد با بیان این مطلب، گفت: بهزیستی به منظور ساماندهی این کودکان اقدام به آماده سازی ساختمانی با همکاری شهرداری کرده است.

وی همچنین از راه‌اندازی سرپناه شبانه ویژه معتادین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات راه اندازی این سرپناه توسط شهرداری انجام شده و یک ساختمان به یکی از موسسات تحت نظارت بهزیستی داده شده است.

عطابخش در خصوص اقدامات بهزیستی در حوزه توانبخشی، گفت: طبق برآورد جهانی، ۱۰ درصد جمعیت هر منطقه را افراد دارای معلولیت شکل می‌دهند که چهار درصد آنها دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار معلول بینایی‌شنوایی، صوت و گفتار، جسمی‌حرکتی، ذهنی و روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

وی با اشاره به درجه‌بندی نوع معلولیت‌ها نیز گفت: معلولیت براساس شدت به خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید درجه بندی می‌شود که تعیین نوع و شدت آن در کمیسیون پزشکی بر اساس استانداردهای بین المللی صورت می‌گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص مناسب‌سازی اماکن عمومی، گفت: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی محیط را مطرح کرده است که در یزد به واسطه قلمداد شدن اولین شهر دسترس‌پذیر در کشور، اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.

وی متذکر شد: هرچند مناسب سازی به نام معلولین است اما قابل استفاده برای سایر شهروندان از جمله سالمندان، بیماران، کودکان و زنان باردار نیز هست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی یزد، عطابخش در پایان با بیان این که یزد شهر دوستدار سالمند نیز قلمداد شده است، گفت: در این راستا طرح‌هایی برای حضور سالمند در شهر و اماکن عمومی پیش بینی شده که نیازمند همکاری شهرداری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد