hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سهم استان فارس در پروژه انتقال آب از دریا افزایش یافت

سهم استان فارس در پروژه انتقال آب از دریا افزایش یافت

رئیس شورای راهبردی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس آخرین وضعیت انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را تشریح کرد و گفت: سهم استان فارس در پروژه انتقال آب دریا افزایش یافت.

سید محمدرضا رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، آخرین وضعیت انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را تشریح کرد و اظهار داشت:  مبحث انتقال آب از دریا، شیرین‌سازی و انتقال آن به استان فارس از مباحث مهم بود که با پیگیری جدی و همراهی نمایندگان مردم و حمایت استاندار فارس قدم‌هایی برداشته شد. 

وی با بیان اینکه در سال 95 برای مجوز اولیه 290 میلیون مترمکعب انتقال آب برای استان فارس صادر شده بود، گفت: طی این سال‌ها زمان مجوز سپری شده و کارها برای انتقال آب از دریا به استان فارس نیز به نتیجه قطعی نرسیده بود. 

رئیس شورای راهبردی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس افزود: با پیگیری انجام شده در سفر ریاست جمهوری به استان فارس بنا شد که هم مجوز تمدید شود و هم میزان سهمیه استان فارس افزایش پیدا کند. 

رضازاده با بیان اینکه جلسات متعددی با وزیر نیرو و معاون امور آب وزیر گرفته تا این موضوع قطعی شد، بیان کرد: سهمیه استان فارس از 290 میلیون مترمکعب به 400 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرد که این مجوز در حال سیر مراحل و امضا برای صدور است. 

وی در توضیح بیشتر این موضوع عنوان کرد: چون شرکت سرمایه‌گذار بومی استان فارس تلاش‌هایی برای انتقال آب به شهرستان‌های لامرد و مهر کرده بود قرار شد که 145 میلیون مترمکعب از سهمیه استان فارس برای تکمیل آن پروژه اختصاص یابد که ابلاغ و مجوز آن برای آب منطقه‌ای استان فارس صادر شد. 

رئیس شورای راهبردی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس افزود: با این شرایط انتظار این است که پروژه انتقال آب به شهرستان‌های لامرد و مهر سرعت بیشتری بگیرد چراکه در حال حاضر سایت آب شیرین‌کن در مجاورت دریا فراهم و سازه‌های آن نصب شده است. 

رضازاده با بیان اینکه در مسیر انتقال نیز عملیات خاکی و لوله‌گذاری از لامرد و مهر انجام شده و در ادامه مسیر به سمت ساحل در حال انجام است، تصریح کرد: شرکت ایمیدرو نیز قرارداد خرید تضمینی آب برای منطقه انرژی بر لامرد را امضا کرده و انتظار داریم که پیش پرداخت آن را زودتر پرداخت کند تا سرمایه‌گذاری و کار سرعت بیشتری پیدا کند. 




وی درباره سهم اختصاص یافته به سرمایه‌گذار نیز گفت: 10 درصد از حجم آب باید برای تامین آب شرب مراکز جمعیتی که در مسیر خط لوله انتقال آب هستند، با شرایطی که شرکت مهندسی آب و فاضلاب مشخص می‌کند اختصاص پیدا کند و 90 درصد مابقی برای صنایع استفاده می‌شود. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد