hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعضای شورای شهر با ساخت تصفیه‌خانه "جزن" مخالف هستند

اعضای شورای شهر با ساخت تصفیه‌خانه "جزن" مخالف هستند

انتشار گزارش تسنیم از تصفیه‌خانه "جزن" واکنش مسئولان را به دنبال داشته به نحوی که اعضای شورای شهر اعلام کردند با ساخت این تصفیه خانه مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   نطنز  ، این خبرگزاری در گزارشی تحت عنوان "قنوات در نطنز با ساخت تصفیه‌خانه "جزن" نابود می‌شود" نسبت به احداث تصفیه‌خانه در منطقه جزن هشدار داده شده بود که این گزارش واکنش های مختلفی را به دنبال داشت.

محمودرضا فقیهی رئیس شورای شهرستان نطنز اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی ویژه شهرستان نطنز و فعالیت صنایع و معادن و بهره‌برداری از سفره‌های آب زیرزمینی اعضا بر ضرورت برگزاری جلسات کارشناسی مداوم و ایجاد کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های نظارتی و اجرایی تاثیرگذار از جمله نماینده مجلس، فرماندار و دادستان شهرستان نطنز جهت پایش مدیریت منابع آب در شهرستان موافقت کردند.

فقیهی ابراز داشت: طرح انتقال فاضلاب به تصفیه خانه جزن توسط تیمی از کارشناسان و خبرگان بررسی شده است و کمیته صیانت از آب در شورای شهر نطنز با حضور کارشناسان و خبرگان و ذینفعان تشکیل شده است و اعضای شورای شهر نطنز به اتفاق با اجرای این طرح مخالف‌اند.

وی با بیان اینکه این مخالفت به صورت کتبی به مسئولان مربوطه نیز اعلام شده است و اجرای آن از مصادیق نابودی منابع ملی تلقی می‌شود، گفت: از دستگاه‌های نظارتی خواسته شده است تا  بررسی کنند چرا اصرار به اجرای طرحی که مقرر بوده با پکیج‌های تصفیه فاضلاب به صورت محلی انجام شود و آب حاصل از آن به سفره‌های زیر زمینی تزریق شود، وجود دارد.



رئیس شورای شهرستان نطنز ضمن تاکید بر حساسیت موضوع ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع برای پیشگیری از بروز هر گونه تنش خواستار احترام مسئولین ذیربط به حقوق مردم و حیات باغ شهر نطنز هستیم.

هادی مرادی رئیس شورای شهر نطنز  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آب آشامیدنی شهر نطنز اظهار داشت: مشکلاتی ویژه آب قنوات برای حفظ باغ شهر و موضوع طرح انتقال فاضلاب به تصفیه خانه جزن وجود دارد.

مرادی طرح انتقال فاضلاب به تصفیه خانه جزن را غیر کارشناسی اعلام کرد و افزود: اجرای آن تهدیدکننده حیات باغ شهر نطنز است و فروش آب آشامیدنی به صنعت فولاد منطقه نیز از مصادیق تضییع حقوق مردم در بخش بادرود  و بخش مرکزی است.

محسن نوین‌بخت از اعضای شورای اسلامی شهر بادرود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز ضمن اشاره به غیر اقتصادی بودن کشت‌های رایج با توجه به حجم آب مصرفی و میزان محصول برداشتی و ضرورت تغییر الگوی کشت اظهار داشت: افزایش بی‌رویه چاه‌های کشاورزی از یک طرف و اختلاف در میزان برداشت از آبخوان شهرستان اردستان نسبت به  بادرود وضعیت آب  کشاورزی منطقه را دچار آسیب کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد