hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > عامل آتش سوزی مراتع اقلید به ۴۲ ماه حبس محکوم شد

عامل آتش سوزی مراتع اقلید به ۴۲ ماه حبس محکوم شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با رای دستگاه قضایی عامل آتش سوزی مراتع منطقه سده شهرستان اقلید به ۴۲ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسن صمد نژاد افزود: بر اساس رأی صادره از دادگاه کیفری شهرستان اقلید متخلف آتش سوزی مراتع ملی منطقه سده این شهرستان به تحمل ۴۲ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

وی اظهار داشت: در پی وقوع حریق در کوه‌های منطقه سده بلافاصله پیگیری‌های لازم جهت شناسایی علت این آتش سوزی آغاز و در نهایت پس از تحقیقات انجام شده با همکاری عوامل قضائی متخلف شناسایی و دستگیر شد.

صمد نژاد با بیان اینکه دستگاه قضائی در رسیدگی به پرونده‌های تخریب و تصرف اراضی ملی بسیار جدی است از حمایت و اهتمام ویژه این مجموعه در برخورد با متخلفان و متجاوزان عرصه‌های منابع طبیعی قدردانی کرد و افزود: بر اساس این حکم مراجع حقوقی دادگاه کیفری ۲ شهرستان اقلید با تأیید صحت آتش سوزی عمدی متخلف را به ۴۲ ماه حبس تعزیری و پرداخت خسارت به منابع طبیعی محکوم کردند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: حکم صادره به استناد ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی صادر شد.

لازم به ذکر است: در آتش سوزی عمدی این منطقه که ۳۰ خرداد ماه به وقوع پیوست بیش از ۸ هکتار از مراتع و گونه‌های جنگلی نظیر کیکوم، ارژن، گون و دیگر گونه‌های گیاهی از بین رفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد