hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چرا محور کرمان - بم پرتلفات ترین جاده استان کرمان است؟

چرا محور کرمان - بم پرتلفات ترین جاده استان کرمان است؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان اظهار کرد: محور کرمان - بم پرتلفات ترین محور استان است و این بیشتر به دلیل قاچاق انسان (افغانی کش ها) است همچنین بردسیر – سیرجان و محور هفت باغ علوی در رتبه های بعدی قرار دارند.

سید علی سیدعلیخانی پیش از ظهر امروز ۲۲ آذرماه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ آذرماه سالروز ملی حمل و نقل و رانندگان و یکم دی ماه روز راهدار، با یادآوری علت نامگذاری این روزها گفت: سال ۹۸ حدود ۲۹ میلیون تن کالا و در سال جاری ۳۷ میلیون تن بار از مبدا استان به سایر نقاط کشور و داخل استان حمل شده است که در این زمینه کرمان از جایگاه پنجم کشوری در سال ۹۸ به جایگاه سوم در سال جاری رسیده است.

وی سن متوسط ناوگان استان کرمان را ۱۴ سال اعلام کرد و افزود: ناوگان استان کرمان دو سال جوان تر از سن متوسط ناوگان کشوری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان از تصادفات جاده ای سخن به میان آورد و گفت: ۵۷ درصد تلفات جاده ای استان کرمان مربوط به واژگونی خودروهاست که مجتمع های خدمات رفاهی یکی از راهکارهای رفع این مشکل هستند؛ ۴۷ مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان در حال بهره ‌برداری داریم که ۱۷ مورد آن در یک‌ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. گفتنی است ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان در حال ساخت است.

سیدعلیخانی از فعالیت حدود ۱۳ هزار کامیون در استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۸ هزار راننده در بخش حمل نقل استان کرمان شاغل هستند.

وی با بیان این مطلب که ۷ پایانه مسافربری در استان کرمان داریم، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۵.۲ میلیون مسافر در داخل و خارج از استان توسط ناوگان مسافربری ما جابجا شده اند و استان پنجم از حیث حمل مسافر هستیم؛ همچنین ۳ هزار و ۸۰۰ خودروی حمل مسافر و حدود ۵ هزار و ۲۰۰ راننده در این حوزه فعالیت می‌کنند و رتبه دوم در تعداد سواری کرایه نیز در سطح کشور داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش رانندگان، آموزش پنجگانه و آموزش مدارس حاشیه راه در حال انجام داریم، تصریح کرد: آموزش رانندگان همیشه در برنامه است و حدود دو هزار نفر از روستائیان حاشیه راه‌ها تا پایان سال آموزش داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۲۰ کپسول آتش‌نشانی و ۲۲۰ کلاه ایمنی در سال جاری در روستاها توزیع شده است افزود: ۵۰ مدرسه در حاشیه راه‌ها آموزش‌های لازم ترافیکی را دیده‌اند و یکسری اقلام فرهنگی ترافیکی بین دانش آموزان توزیع شده است.

سیدعلیخانی در ادامه سخنانش طول راه های آسفالته استان را ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: هزار و ۹۷۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان وجود دارد.

وی از اصلاح ترافیکی ۱۲  تقاطع در یکسال گذشته در استان خبر داد و گفت: در یک سال گشته ۸۹ نقطه حادثه خیر در استان رفع شده است و همچنین حدود ۶ هزار کیلومتر خط کشی، ۸۵۰۰ تابلو راهنمایی و رانندگی و ... انجام شده است ضمن آنکه ۳۰۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۱۹۰ هزار مترمربع لکه گیری آسفالت از دیگر اقدامات به‌ منظور ارتقای ایمنی راه‌ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان در ادامه گفت: ۶۰ پل در جاده‌ها ترمیم و بازسازی و ۸۰۰ کیلومتر جاده‌ها شانه‌سازی شدند همچنین ۱۳ هزار کیلومتر راه‌ های روستایی استان تیغ‌ زنی شدند.

وی با بیان این مطلب که در دو سال گذشته ۱۷۶ دوربین ثبت تخلف در استان نصب شده که ۱۴۹ مورد آن در شمال استان است، تصریح کرد: تا سال ۹۷ دوربین های ثبت تخلفات جاده ای خوبی نداشتیم و اکنون ۱۴۹ دوربین ثبت تخلف در شمال استان داریم که در دو سال اخیر افزایش خوبی داشته اند.

سیدعلیخانی با بیان این مطلب که ۱۰۲ دستگاه ثبت تردد شمار در سطح استان داریم، اظهار کرد: ۱۴ دستگاه سامانه پیام متغیر در جاده های استان داریم که در ابتدای محورهای اصلی نصب هستند.

وی در ادامه از برف گیر بودن ۲۷ گردنه در استان سخن گفت و عنوان کرد: دوربین نظارتی در این گردنه‌ها وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان بیان کرد: امسال اعتبارات خوبی برای آسفالت راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است و امسال ۱۲۵ پروژه با ۶۳۰ میلیون تومان اعتبار در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۱۳ پروژه ساختمانی در دستور کار داریم که اعتبار آن تامین شده است، افزود: ساخت پلیس راه زرند و باغین در حال اجرا داریم.

سیدعلیخانی با بیان اینکه پایانه مسافربری شهر کرمان یک پایانه به‌روز بوده و مدیریت آن با شهرداری کرمان است افزود: نظارت بر پایانه‌ها توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ورودی های شهر کرمان برعهده شهرداری است در ادامه با بیان اینکه ۲۶۰ میلیارد تومان برای خط‌کشی جاده‌ها در استان کرمان نیاز است ادامه داد: اعتبارات خوبی به استان داده شده اما اولویت بندی نشده است و راه‌های اصلی و شریانی استان کرمان حتماً باید ایمن‌سازی و خط کشی شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان با گلایه از عدم پوشش تلفن همراه در برخی از محورهای استان کرمان گفت: عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی راه‌های اصلی و فرعی استان شناسایی شده و به اداره کل فنآوری و اطلاعات استان طی نامه‌ای اعلام شده است.

وی با بیان این مطلب که محورهای منتهی به استان کرمان اتوبان هستند، اظهار کرد: مطالعات محور شهداد- نهبندان در منطقه شهداد به اتمام رسیده و تحویل مراجع ذی صلاح شده است. حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد ساخت این منطقه از جاده است که دیگر دچار آبگرفتگی نشود و آمادگی ساخت این جاده توسط اداره راهداری وجود دارد که در صورت تامین اعتبار انجام می‌شود.

سید علیخانی با اشاره به اینکه جدیدا چند راهدارخانه که در سطح استان کرمان در حال ساخت است گفت: این راهداری‌ها به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد