hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرونا همسفر با مسافران درون شهری بیرجند؛ ایستگاه به ایستگاه با کرونا

کرونا همسفر با مسافران درون شهری بیرجند؛ ایستگاه به ایستگاه با کرونا

با بازگشایی مدارس، شاهد صف‌های شلوغ در ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر بیرجند هستیم البته این تنها به اتوبوس‌های درون شهری مربوط نمی‌شود و کرونا در اتوبوس‌های برون شهری نیز همسفر مسافران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، در برخی از ساعات روز شاهد افزایش حضور مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس درون شهری بیرجند هستیم که توجه بیشتر به رعایت پروتکل‌ها بهداشتی از سوی مردم و نظارت مسئولان و افزایش امکانات باید مدنظر قرار گیرد.

مسافران ساعت‌ها منتظر اتوبوس‌هایی هستند که نرسیده به ایستگاه صندلی‌هایشان پر است و جایی برای نشستن وجود ندارد.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: حدود یک ساعتی می‌شود که منتظر اتوبوس هستم واقعا این همه در انتظار نشستن، خسته کننده است.

وی گفت: زمانی هم که اتوبوس در ایستگاه متوقف می‌شود خبری از رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست.



یکی دیگر از شهروندان گفت: وقتی اتوبوس‌ها دیر می‌آیند معلوم است که جایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم باقی نمی‌ماند.

وی بیان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طریق زدن برچسب بر روی صندلی‌ها مشخص شده، اما چون افراد زیادی در هر ایستگاه سوار می‌شوند روی این صندلی‌ها هم می‌نشینند و به راحتی فاصله گذاری اجتماعی زیر پا گذاشته می‌شود.

شلوغی که حالا با بازگشایی مدارس و رفت و آمد دانش آموزان دو چندان شده است.

خبرنگار ما بار‌ها مشکل شلوغی‌ اتوبوس‌ها را پیگیری کرده و آخرین بار بهترین شهردار بیرجند خبر افزایش ناوگان را در آذر ماه اعلام کرده بود اما با اضافه شدن اتوبوس‌های تکمیلی بازهم صحبت مردم گواه این است که همچنان این مشکل پابرجاست.

در حین صحبت با مردم هستیم که چند بانوی جوان همراه کودک سه و چهار ساله به ایستگاه می‌رسند. کودکانشان ماسکی بر چهره ندارند و بعد از چند دقیقه انتظار اتوبوس مقصدشان از راه می‌رسد. هرطور که شده خود را به داخل اتوبوس می‌کشانند. اتوبوس شلوغ است و باید سرپا بایستند بیشتر مسافران بدون دستکش دستگیره‌هایی که از سقف اتوبوس آویزان شده را محکم می‌گیرند تا بتوانند تعادل خود را حفظ کنند. کنار هم روی صندلی می‌نشینند این وضعیت در ساعات ابتدایی و زمان تعطیلی مدارس بییشتر خودنمایی می‌کند.

اتوبوس درون شهری در هر ایستگاهی که توقف می‌کند تعدادی مسافر پیاده و سوار می‌شوند. برخی ماسک دارند و برخی نه و افرادی هم هستند که دستکش و شیلد هم دارند اما در این اوضاع که خراسان جنوبی وضعیتش قرمز اعلام شده یکی از مکان‌هایی که کرونا می‌تواند به راحتی پرسه بزند و جولان دهند اتوبوس‌های درون شهری است.

یکی از مسافران با گلایه از شلوغی و ازدحام زیاد جمعیت در برخی از اتوبوس‌های درون شهری گفت: از هنگام بازگشایی مدارس تاکنون برخی از مسیرها بسیار شلوغ است و مردم هم کمتر رعایت می‌کنند و اگر مجبور نباشم جرأت سوار شدن اتوبوس را ندارم.

وی بیان کرد: گاهی ازدحام بیش از حد افراد نه تنها امکان نشستن برای کودکان، بانوان و افراد مسن نیست مجبوریم برای تهویه هوا شیشه‌ها را باز کنیم و این درحالی است که برخی از اتوبوس‌های جدید امکان باز کردن شیشه‌ها وجود ندارد.

یکی از شهروندان نیز معتقد است با وجود همه این مشکلات برخی از اتوبوس‌های خطوط در بیرجند فرسوده بوده و جمعیت زیادی سوار می‌کنند که امکان خطرات بیشتر می‌شود.

وی گفت: با دیدن شلوغی جمعیت در اتوبوس چند بار به شهرداری تماس گرفتم و درخواست افزایش تعداد ناوگان را دادیم اما مسئولان ادعا کردند که اتوبوس‌ها را افزایش دادند  حال سوال اینجاست اگر تعداد اتوبوس‌ها افزایش یافته  پس این همه ازدحام برای چیست؟

منتظران در ایستگاه مهرشهر بیرجند می‌گویند: تا قبل از بازگشایی مدارس سرویس رأس 7 در احمدی روشن بود و حال که تعداد مسافران زیاد شده و تعداد زیادی از دانش آموزان عازم مدارس سطح شهر می‌شوند هر روز خدمت رسانی متفاوت است و الان هم که ساعت 7 و 5 دقیقه صبح را نشان می‌دهد و خبری از اتوبوس نیست.

آنها گفتند: این روز‌ها که مدارس باز است برای حفظ سلامت و فاصله گذاری و همچنین رسیدن به موقع به مقصد نیاز به خدمات رسانی بهتر داریم و می‌طلبد در ساعات شروع کار و مدارس سرویس دهی بهتر انجام شود.

گزارشات مردمی حکایت از آن دارد که علاوه بر اتوبوس‌های درون شهری در اتوبوس های برون شهری نیز در برخی مسیرها مسافران مجبورند ساعتها در کنار یکدیگر بنشینند.

هرچند بلیط هایی که در درون ترمینال صادر می‌شود ملاک سوار شدن مسافر کارت واکسیناسیون است اما برخی از مسافران معتقدند که در مسیرهای بین راهی مسافران سوار می‌شوند که کارت واکسن آنها چک نمی‌شود.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: طی هفته‌های  گذشته پس از درخواست‌های بسیار برای افزایش سرویس دهی به برخی مناطق پر تردد شهر در پیک تردد مسافر رصد انجام شد و با توجه به اینکه شاهد افزایش مسافر در ساعات شروع به کار مدارس و تعطیلی آن هستیم نسبت به افزایش سرویس دهی اقدام شده و سرویس کمکی در ساعات پیک افزوده شده است.

نینوایی با بیان اینکه در محدود شمالی و معابر احمدی روشن و بلوار 9 دی دو دستگاه اتوبوس فعال است اظهار داشت: هر نیم ساعت اتوبوس در احمدی روشن تردد می‌کند و از سرویس کمکی در ساعات اوج بار مسافر استفاده شده است.

وی با اذعان به اینکه برای جنوب مهرشهر هم 5 دستگاه اتوبوس فعالیت دارد که هر 17 دقیقه در محل ایستگاه‌ها حاضر می‌شوند ادامه داد: برای ساعات اوج حضور مسافر با رصد انجام شده سرویس کمکی در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در ادامه از افزودن 30 دستگاه سرویس خدمات رسان در حوزه حمل و نقل شهری و در مسیر‌های پر تردد تا پایان آذر خبر داد و گفت: با جذب رانندگان این امر طی مدت پیش رو انجام خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد