hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماجرای قطع درختان پارک جنگلی النگدره گرگان چه بود؟

ماجرای قطع درختان پارک جنگلی النگدره گرگان چه بود؟

پخش تصاویر مربوط به قطع درختان پارک جنگلی النگدره گرگان در فضای مجازی حواشی زیادی به همراه داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مدتی است پخش تصاویر و فیلم های مربوط به  قطع درختان در پارک جنگلی النگدره گرگان در فضای مجازی حواشی زیادی ایجاد کرده و موجب نگرانی دوستداران محیط زیست شده است.

معاونت امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این باره  توضیح داد: درختان خشک خطرساز در پارک جنگلی قرق، النگدره گرگان و پارک امام رضا (ع) کردکوی شناسایی شده و درخواست مجوز برای قطع آن‌ها از طرف  سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری صادر شده است.

در حال حاظر از ۲۰ آذرماه عملیات پاکسازی در پارک جنگلی النگدره گرگان آغاز شده است.

همچنین با تعطیلی طرح‌های جنگلداری و اجرای طرح تنفس جنگل، قطع درخت در عرصه جنگل‌های هیرکانی ممنوع است، اما در صورت خطرساز شدن درختان خشک در محدوده‌ زون‌های تفرجی پارک‌های جنگلی می‌توان به صورت موردی آن‌ها را با مجوز سازمان جنگل‌ها قطع کرد.

لازم به ذکر است که علاوه بر قطع درختان خشک خطرساز پارک‌های جنگلی درختان خشک سیل‌آورده در مسیر رودخانه‌ها و درختان خشک مزاحم یا افتاده در جاده‌های ارتباطی با حجم با تایید ستاد مدیریت بحران استان جمع‌آوری می شوند.

با توجه به توقف طرح بهره برداری از جنگل‌های شمال، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حال مطالعه طرح‌های مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی است که مطالعات نیمه تفصیلی آن تمام شده و مرحله نخست مدیریت فنی و حفاظتی مطالعات تفصیلی آن نیز در حال انجام است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد