hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > شرکت ها > «انستیتو تکنولوژی برسیپا» تخصصی‌ترین مرکز برنامه‌نویسی و توسعه بلاکچین در ایران

«انستیتو تکنولوژی برسیپا» تخصصی‌ترین مرکز برنامه‌نویسی و توسعه بلاکچین در ایران

امروز گسترش تکنولوژی و بازارهای مالی جدید، شرایط حضور در بازارهای جهانی را به سرعت در حال تعییر دادن است، در این شرایط می‌طلبد فعالان اقتصادی برای استفاده از تکنولوژی‌های روز و بالا بردن توانایی برای حضور در عرصه‌های مختلف مالی از تکنیک‌های جدید و علمی بهره ببرند.

در این میان، برای نخستین بار در کشور، «انستیتو تکنولوژی برسیپا» با ارائه خدمات تخصصی و علمی در زمینه ساخت انواع برنامه‌های غیر متمرکز، ساخت انواع توکن بر روی هر نوع بلاکچین، ساخت شبکه‌ها یا توکن‌های ارتباطی بین چین‌ها، ساخت انواع برنامه‌ها و رمز ارزها در بستر نسل سوم، راه‌اندازی انواع صرافی متمرکز و غیر متمرکز، امنیت سایبری، ساخت انواع قراردادهای هوشمند، پیاده ساز ی انواع هوش مصنوعی، مشاوره سرمایه‌گذاری و... به کمک فعالان اقتصادی آمده و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان در سراسر کشور می‌باشد.


در همین خصوص، «برسیپا احمدی» موسس و مدیر عامل انستیتو تکنولوژی برسیپا، در آیین افتتاح دفتر جدید این موسسه، در گفتگو با «اصفهان امروز» اظهار کرد: این انستیتو به عنوان تخصصی‌ترین مرکز برنامه‌نویسی و توسعه بلاکچین در ایران در حال فعالیت است و طیف گسترده‌ای از خدمات به هموطنان ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: قراردادهای هوشمند یکی از مهم‌ترین نیازهای بیزینسی و تجاری در یک دهه آینده خواهد بود و انستیتو برسیپا تک می‌تواند هر نوع قرارداد هوشمند یا ساخت توکن را در هر اکوسیستم یا شبکه‌ای، برنامه‌نویسی، تست نت و مین نت نماید.

موسس و مدیر عامل انستیتو تکنولوژی برسیپا عنوان کرد: برای نخستین بار در ایران، این مرکز، خدمات فناوری یگانه و نسل سومی «تنگل آیوتا» و آخرین نسل از «هش گراف‌ها» را ارائه می‌کند و تجربه دنیایی شگفت انگیزتر از بلاکچین را به مشتریان خود نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت برای سازمان‌های دولتی و خصوصی و علاقمندان حوزه بلاکچین، ثبت نام و آموزش نحوه کار با انواع پلت‌فرم‌ها و تکنولوژی‌های متاورس، خدمات بازگشت سرمایه بر اثر تراکنش‌های اشتباه، فراهم آوردن محیط آموزشی و گردهمایی در خصوص بلاکچین و فناورری‌های HIGH TECH، ساخت توکن‌های NFT برای صاحبان اثرهای هنری، مشاوره و خرید و فروش و تعمیرات انواع ماینر از دیگر خدمات جانبی و سرویس‌های برسیپا تک است.

احمدی گفت: تکنولوژی بلاکچین مربوط به حدود 30 سال قبل  یعنی سال 1991 میلادی می باشد و بعد از آن در سال 2008 بیت کوین به وجود آمد داد و به آن کاربری داد و اولین نسل بلاکچین را ایجاد کرد. در سال 2015 با ظهور اتریوم و ظهور قراردادهای هوشمند نسل دوم بلاکچین ایجاد شد و هم اکنون نیز ما در نسل سوم هستیم.  تنگل‌ها و هش‌گراف‌ها در نسل سوم هم اکنون وارد میدان شده اند. دنیا به سمت نسل سوم فناوری در حرکت است و به دلیل مقیاس ‌پذیری و سرعت پایین و هزینه بالای انتقال در نسل اول و دوم، به زودی استقبال از نسل سوم افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: از سال 2018 تنگل و هش‌گراف‌ها به میدان آمدند، تنگل‌ها با در نسخه  V2 با کارمزد صفر خدمت‌رسانی می‌کنند و ادعای مقیاس‌پذیری بی‌نهایتی را دارند و سرعت آنها بسیار بالا است، نسل اول دارای قراردادهای هوشمند نبودند و زمانی که این قراردادها وارد شدند دنیای فناوری متحول شد، تنگل‌ها تمامی معایب نسل‌های قبل را مرتفع کردند، بنا بر ادعای شرکت آیوتا، در این نسل هر چقدر تراکنش زیاد شود، مقیاس‌پذیری نیز افزایش می‌یابد.


موسس و مدیر عامل انستیتو تکنولوژی برسیپا تاکید کرد: روزی تکنولوژی کارت بانکی مورد باور خیلی از افراد نبود و بسیاری به آن اعتماد نداشتند اما بعد از گذشت مدتی همه افراد با پیشرفت جامعه به سمت استفاده از آنها روی آوردند و امروز همه افراد از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند، کیف پول الکترونیکی نیز از چند سال گذشته که وارد کشور شد با مقاومت برخی افراد روبرو شد اما امروز به قدری فراگیر است که همه افراد از خدمات کیف پول الکترونیکی نیز بهره می‌برند.

وی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت نسل سوم فناوری عنوان کرد: با استفاده از خدمات نسل سوم، می‌توان از کارمزدهای بسیار پایین بهره برد، دخالت‌ها در این سیستم به کمترین میزان رسیده و شرکت‌ها در سراسر دنیا می‌توانند با هم همکاری داشته باشند و به صورت غیر متمرکز، رشد بسیار چشمگیری خواهد داشت.

احمدی اظهار کرد: ارزهای دیجیتال ملی از دیگر مواردی است که در کشورهای مختلف در حال پیگیری است، در کشور ما نیز چند بار این موضوع مطرح شده اما به نتیجه مشخصی نرسید، اما موضوع مشخص این است که تا سال 2030 فعالان اقتصادی باید وارد چنین سیستم‌هایی بشوند و افراد و شرکت‌هایی موفق‌تر خواهند بود که زودتر وارد این میدان شوند. برای نمونه یک شرکت بیمه می‌تواند توکن اختصاصی خود را داشته باشد تا به مشتریان خود از طریق کیف پول الکترونیکی و تکنولوژی جدید خدمت‌رسانی کند، امنیت اطلاعات تضمین خواهد شد و فعالیت‌ها بسیار سریع‌تر پیش می‌رود، کارمزدها کاهش می‌یابد و رضایت مشتریان افزایش چشمگیری خواهد یافت.


وی بیان کرد: از طرفی به دلیل تحریم‌ها، ایران می‌تواند با تولید ارزهای دیجیتال و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، شرایط را به بهترین شکل رقم بزند، شرکت ما در این بخش فعال است و می‌تواند با تولید توکن و بلاکچین تخصصی در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهد و گردش مالی را به وجود بیاورد.

مدیر عامل انستیتو تکنولوژی برسیپا افزود: امنیت اطلاعات سایت‌ها را با بلاکچین یا تنگل‌ها می‌توان تامین کرد. همچنین برنامه‌های غیرمتمرکز به بهره‌گیری از امکانات دنیا کمک می‌کند، امروز برنامه‌هایی مثل «گوگل‌پلی» یک برنامه متمرکز هستند که به دلیل تحریم، بسیاری از این برنامه‌ها قابلیت اجرا ندارند اما در برنامه‌های غیر متمرکز، مشکل تحریم‌ها وجود ندارد و به راحتی با کیف پول مخصوص و توکن اختصاصی می‌توان پرداخت‌ها را انجام داد و از خدمات بهره برد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی امکان خرید از برخی برنامه‌های بین‌المللی برای فراد یا شرکت‌های داخل کشور وجود ندارد که می‌توان با بهره‌گیری از کیف پول الکترونیکی این کار را انجام داد و تحریم‌ها نیز خنثی می‌شود. از طرفی توسعه شرکت‌های مختلف و استارتاپ‌ها به گونه‌ای است که از دریافت پول نقد در ازای ارائه خدمات به سمت پرداخت‌های غیر ریالی در حال حرکت هستند و در اینجا با طراحی توکن‌ها و امکانات خاص می‌توان مشکلات را رفع کرد و به شرکت‌های خصوصی خدمات بسیار خوبی ارائه داد.

احمدی تاکید کرد: از خدمات و قراردادهای غیر متمرکز و هوشمند نیز در تمامی فعالیت‌های اقتصادی می‌توان بهره برد، این قراردادها تضمینی و بسیار قابل اعتماد هستند و همه امور به طور دقیق شکل می‌گیرد. متاورس‌ها یکی دیگر از خدمات تلفیقی از هوش مصنوعی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در فضای بلاکچین هستند، امروز شرکت‌های بزرگ از خدمات این بخش بهره می‌برند و می‌توانند کالاهای خود را به بهترین شکل به مشتریان ارائه دهند، با شارژ کیف پول و حضور در فروشگاه‌های مجازی می‌توان کالاها را به طور دقیق ملاحظه و طعم، بو، مزه، رنگ و سایز هر کالا را مشاهده کرد و مشتری با آزادی عمل می‌تواند کالای مورد نیاز خود را تقاضا دهد و خریداری کند.

وی افزود: در حوزه متاورس انواع پروژه‌های موجود را می‌توانیم رجیستر کنیم، عینک‌های مخصوص این برنامه را طراحی می‌کنیم و حتی می‌توانیم برنامه اختصاصی متاورس با توکن اختصاصی برای مشتریان ارائه دهیم. برای نمونه برای یک شرکت فعال در صنایع غذایی، با پروژه متاورس می‌توانیم مواد خوراکی با مزه‌های مختلف را طراحی کنیم که با حسگرهای خاص بتوان تست طعم‌های مختلف را انجام داد و پرداخت هم از طریق کیف پول و به صورت مجازی انجام می‌شود و کاربرد بسیار خوبی برای صنایع دارد.

مدیر عامل انستیتو تکنولوژی برسیپا با اشاره به اینکه با استفاده از متاورس می‌توان اجناس را به خوبی در فضای مجازی لمس کرد، گفت: امروز در هر صنعت و شغلی می‌توان از این تکنولوژی‌ها بهره گرفت و ما آمادگی ارائه همه خدمات را داریم. در ایران نخستین شرکتی هستیم که چنین طرح‌هایی را ارائه می‌دهیم.


وی با بیان اینکه در زمینه هوش مصنوعی نیز فعال هستیم و با پشتیبانی تیم قوی در خارج از کشور خدمات بسیار گسترده‌ای به مشتریان ارائه می‌دهیم، عنوان کرد: دوره‌های آموزشی  از 2018 پیش آغاز شد، هرچند این شرکت از سال 2017 کار خود را آغاز کرده و آموزش‌های خوبی در زمینه رمز ارزها، بلاکچین، توکن، متاورس و... برگزار کردیم و دوره‌های متعدد دیگری در دستور کار داریم. تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است و اگر فعالان اقتصادی با این پیشرفت‌ها همراه نباشند، از فضای اقتصادی عقب می‌افتند و رقابت را به حریفان واگذار می‌کنند.

شایان ذکر است، انستیتو تکنولوژی برسیپا واقع در اصفهان، بلوار ملت، پلاک 200 با شماره تلفن‌های 36250902 و 36250891 آماده همکاری با همه هموطنان، فعالان اقتصادی و صنعتی، تجار و شرکت‌های مختلف است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد