hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵ شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد/ مهدی‌شهر آبی شد

۵ شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد/ مهدی‌شهر آبی شد

طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا پنج شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی هستند اما مهدی‌شهر از شرایط زرد به آبی تغییر وضعیت داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با افزایش پوشش واکسیناسیون و همچنین رعایت بیشتر مردم خوشبختانه شرایط شیوع ویروس کرونا در استان سمنان کمی تثبیت شده تر است به نحوی که حتی یک شهرستان استان شامل مهدی شهر از وضعیت زرد کرونایی به شرایط آبی تغییر وضعیت داده است.

هنوز البته شاهرود، سمنان، دامغان، گرمسار و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند اما شهرستان‌های مهدی شهر، میامی و آرادان در شرایط آبی قرار دارند که رویه‌ای نسبتاً تثبیت شده تر نسبت به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن دارد.

به گفته کامران قدس رئیس علوم پزشکی سمنان با افزایش پوشش واکسیناسیون رند نسبتاً خطی و بی تغییری در شهرستان‌های تابعه دانشگاه اتفاق افتاده، اما احتمال شیوع سویه جدید در استان سمنان هم وجود دارد.

در شرق استان سمنان هم وضعیت تقریباً مشابه است رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، واکسیناسیون را در کاهش چشم گیر بیماری مؤثر دانست و گفت: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، به طور متوسط پنج نفر بستری می‌شوند که نسبت به دورانی که تعداد بستری‌ها روزانه به ۴۰ نفر می‌رسید کاهش قابل توجهی است.

رضا چمن با بیان اینکه و در حال حاضر ۴۷ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند، بیان کرد: امیدواریم با واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همین تعداد هم به صفر برسد.

گفته می‌شود هنوز سویه جدید امیکرون در استان سمنان دیده نشده اما هر لحظه امکان دارد شرایط تغییر کند لذا باید احتیاط کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد