hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تشکیل ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی

تشکیل ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی

ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی تشکیل شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با توجه به در پیش بودن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ( 15 لغایت 21 اسفند ماه ) ؛اولین نشست هم اندیشی در مورد برنامه های این هفته با توجه به استقبال دوستداران طبیعت و علاقه مندان به حفظ و حراست از این میراث گرانبها در محل اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی برگزار شد.

محسن فنودی افزود: در طول هفته منابع طبیعی  بیش از یک میلیون اصله نهال غیر مثمر در قالب فرم های پویش نهالکاری در بین شهروندان توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مردم و مسئولین در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی گفت: حراست و حفاظت بیش از 8 میلیون هکتار اراضی ملی در سطح خراسان رضوی جزء با مشارکت عمومی مردم ، ساکنین در حوزه ها ، دهیاران ، شوراهای اسلامی روستاها و همیاران طبیعت امکان پذیر نیست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از نهال کاری عمومی تحت عنوان پویش مردمی نهالکاری  خبر داد و گفت پویش مردمی نهالکاری با مشارکت دستگاههای اجرایی ، گروههای جهادی و تمامی اقشار مردم از هفته بسیج آغاز و تا اسفند ماه ادامه دارد .

وی گفت در راستای  تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در عینیت بخشیدن به شعار فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شاهد برپایی مراسم مختلف نهالکاری در پادگان ها ، ادارات ، سازمان ها ، مراکز صنعتی و کارخانجات خواهیم بود.همچنین   در تجلیل از خدمات کادر پزشکی در مبارزه با کووید 19 در یکی از بیمارستان های مشهد ، به یاد شهدای این عرصه ، غرس نهال خواهیم داشت.

وی با توجه به اهمیت منابع طبیعی بعنوان میراث بین نسلی از رسانه ها خواست تا به فرهنگسازی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن بپردازند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد