hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونای اومیکرون در بعضی از کشورها در حال شیوع تصاعدی است

کرونای اومیکرون در بعضی از کشورها در حال شیوع تصاعدی است

گونه اومیکرون ویروس کرونا به دلیل توانایی سرایت‌پذیری بالایی که در دارد در بعضی از کشورها به سرعت در حال گسترش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که توانایی انتقال‌پذیری بالای گونه اومیکرون نسبت به گونه‌های دیگر باعث شده است این گونه در چندین کشور با سرعت بسیار زیاد شیوع پیدا کند. برای نمونه، تا کنون ۱۸۳ مورد ابتلاء به گونه اومیکرون در دانمارک تأیید شده است که نشان دهنده افزایش سه برابری مبتلایان به گونه جدید در عرض ۴۸ ساعت است.

به نظر می‌رسد که افزایش تعداد مبتلایان به گونه جدید ویروس کرونا در دانمارک نگران کننده است، برخی از این افراد طی چند روز گذشته به مکان خاصی مسافرت نکرده‌اند و با افرادی که سفر داشته‌اند نیز در ارتباط نبوده‌اند. مقامات بهداشتی این کشور توصیه کرده است که همه افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند و قوانین پیشگیرانه را بیش از پیش رعایت کنند تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند. تا روز جمعه تنها ۱۸ مورد ابتلاء به گونه اومیکرون در کشور دانمارک تأیید شده بود.

دولت بریتانیا نیز از ابتلاء ۸۶ مورد جدید ابتلاء به گونه اومیکرون خبر داده است، بنابراین تعداد مبتلایان به این گونه به ۲۴۶ نفر رسیده است. آمار و ارقام ارائه شده نشان می‌دهد که روز شنبه ۱۶۰ مورد به اومیکرون آلوده شده‌اند، که بیانگر افزایش ۵۰ درصدی بوده است. مقامات این کشور اعلام کردند همه مسافرانی که از روز سه شنبه وارد انگلستان می‌شوند باید آزمایش منفی کووید -۱۹ را ارائه دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد