hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صلح و سازش پرونده قتل پس از ۶سال در استان کردستان به سرانجام رسید

صلح و سازش پرونده قتل پس از ۶سال در استان کردستان به سرانجام رسید

معاون قضایی دادگستری کردستان از صلح و سازش پرونده قتل پس از ۶سال با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان کردستان، بهادر اسدی از صلح و سازش در پرونده قتل پس از شش سال با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف شعبه زندان در مرکز استان خبر داد و اظهار داشت: در سال 1394 بر اثر نزاع در شهرستان سنندج یک مورد قتل اتفاق افتاد که پس از بازداشت قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل صادر شد.

وی افزود : نهایتا با دستور دادستان پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع و اعضای شعبه صلحی موفق شدند این پرونده قتل را پس از شش سال با گذشت اولیای دم مختومه کنند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: خانواده مقتول با اقدام انسان‌دوستانه علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کردند.

وی بیان کرد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این چهارمین پرونده قتلی بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد و امیدواریم این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شوراهای حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.



اسدی با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است، عنوان کرد: باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده شود.

معاون دادگستری استلان کردستان با یادطاودی اینکه دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های قتل عمد که منجر به صلح و سازش می‌‌شود اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنان داشته و این اقدام تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد