hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آیا دانشجویان می توانند بیمه تامین اجتماعی شوند؟

آیا دانشجویان می توانند بیمه تامین اجتماعی شوند؟

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: تمامی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

سید محمد مرعشی مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان ضمن تبریک رو دانشجو  گفت: افتخار و سربلندی آینده ایران را دانشجویان تضمین می‌کنند، چرا که پیشرفت و اقتدار ایران در گرو دانش اندوزی و علم آموزی دانشجویان است و همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: دانشجو یعنی کسی که ناظر به آینده، و متعلق به آینده است؛ آینده هم متعلق به او است.

او افزود: تمامی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمان بهره‌مند شوند.

مرعشی در ادامه اظهار داشت: کلیه دانشجویان فاقد پوشش بیمه‌ای با دارا بودن شرایط سنی ۱۸ سال تا ۵۰ سال با ارائه کارت دانشجویی معتبر میتوانند خود را از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۹۷ نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه نمایند. ضمنا مبنای دستمزد انتخابی آنان از ۱/۱ حداقل دستمزد زمان تقاضا نمی‌تواند کمتر باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد:  همچنین دانشجویانی که صرفا به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل قانونی پدر و مادر باشند بهره مندی آن‌ها از خدمات درمانی سازمان به تبع والدین، همزمان با بیمه پردازی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد (بیمه دانشجویی) با رعایت سایر شرایط مقرر امکانپذیر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دانشجویانی که مستمری بازماندگان (مستمری والدین) خود را دریافت می‌نمایند با توجه به اینکه تحصیل شغل تلقی نمی‌گردد نیز می‌توانند همزمان با دریافت مستمری والدین، خود را در چارچوب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد (بیمه دانشجویی) بیمه نمایند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد