hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ارتباطم با دانشجویان دائمی می‌شود/ دانشجویان مراقب نفوذی‌ها باشند

ارتباطم با دانشجویان دائمی می‌شود/ دانشجویان مراقب نفوذی‌ها باشند

استاندار مازندران از توطئه به انحراف کشاندن دانشجویان از مسیر اصلی توسط استکبار جهانی خبر داد و گفت: دشمنان برای تضعیف تشکل‌ها و جنبش دانشجویی با نفوذ در بدنه دانشجویی شیطنت‌هایی به راه می‌اندازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید‌محمود حسینی‌پور‌نوری در همایش 16 آذر روز دانشجو با عنوان "مطالبه‌گران گفتمان‌ساز"، در جمع تشکل‌های دانشجویی استان در دانشگاه مازندران، با بیان اینکه ارتباط ما با دانشجویان دائمی خواهد بود، اظهار کرد: 16 آذر روز شمار مهمی است و اتفاق عظیمی در این روز رقم خورد و تاریخ به صورت شفاف این حادثه را در سفر نیکسون به ایران نمایان کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پس از کودتا عامل اصلی کودتا را به کشورها اعزام می‌کردند، گفت: دانشجویان ما به درستی در مقابل نیکسون و آن جریان ایستادند و این اتفاق در اعتراض به استکبار جهانی بود.

استاندار مازندران دانشجویان 16 آذر 32 را دانشجوی ضدآمریکا و دانشجوی ضد استکبار دانست و افزود: رخدادهای مجدد در سال‌های بعد که در فضای دانشگاه‌ها توسط دانشجویان در تقابل با سلطه استکبار فریاد زدند در استمرار حرکت 16 آذر 1332 بود.



حسینی‌پور با بیان اینکه جنبش دانشجویی در شکل‌گیری انقلاب پشت سر جریان روحانیت قرار گرفت و اثرگذاری زیادی داشت، یادآور شد: امام راحل با پیوند زدن حوزه و دانشگاه جنبش بزرگی را ‌علیه استکبار و آمریکا به راه انداختند.

وی نقش دانشجویان پس از انقلاب در موضوعات مختلف جامعه را بسیار پررنگ دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین افرادی که در تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام نقش داشتند، دانشجویان بودند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در شکل‌گیری جهاد سازندگی، دانشجویان بودند که این نهاد را پایه‌گذاری کردند، اظهار کرد: در موضوع حمله نظامی به ایران نیز دانشجویان بودند که در دفاع از میهن پیشگام شدند.

حسینی‌پور از توطئه به انحراف کشاندن دانشجویان از مسیر اصلی توسط استکبار جهانی خبر داد و گفت: دشمنان برای تضعیف تشکل‌ها و جنبش دانشجویی با نفوذ در بدنه دانشجویی شیطنت‌هایی به راه می‌اندازند.

وی با با بیان اینکه با هوشیاری رهبر معظم انقلاب جلوی بسیاری از توطئه های دشمنان در بدنه تشکل های دانشجویی گرفته شده است، افزود: البته دانشجویان ما نیز بیدارند و شاهدیم که در زمینه تولیدات علمی تیز خوش درخشیدند‌.

در این همایش دانشجویان تشکل‌های مختلف دانشجویی نظرات خود را مطرح کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد