hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > علوم پزشکی اهواز هیچ نظارتی بر دفن زباله‌های بیمارستانی ندارد

علوم پزشکی اهواز هیچ نظارتی بر دفن زباله‌های بیمارستانی ندارد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به اینکه زباله‌های عفونی در اهواز بی‌خطرسازی نمی‌شوند، گفت: مجموعه بهداشت و درمان در ۸ماه گذشته هیچ نظارتی بر دفن زباله‌های بیمارستانی نداشته است.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با بیان اینکه زباله‌های عفونی و صنعتی باید قبل از دفن بی‌خطرسازی شوند، اظهار داشت: بر اساس قانون مجموعه‌هایی که تولیدکننده زباله‌های عفونی و صنعتی هستند ابتدا باید زباله‌های خود را بی‌خطرسازی و امحاء کرده و سپس جهت دفن به سازمان پسماند شهرداری تحویل دهند.

وی افزود: اما در شهر اهواز شاهد هستیم که زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بدون بی‌خطرسازی و امحاء برای دفن در سایت پسماند به شهرداری تحویل داده می‌شوند که کار کاملاً غیرقانونی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: متأسفانه به سبب عدم امحاء زباله‌های بیمارستانی و وجود مواد پلاستیکی ارزشمند در آنها، شاهد هجوم برخی زباله گردها به سایت و همچنین آسیب‌دیدن نیروها، ماشین‌آلات و تجهیزات هستیم.

ثابت‌قدم به شیوه بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی اشاره کرد و بیان داشت: زباله‌های بیمارستانی پس از بی‌خطرسازی در دمای بالا حالت سوخته به خود می‌گیرند و پس از آن با دستگاه دیگری خورد شده و کاملاً امحاء و بی‌ارزش می‌شوند.




وی تصریح کرد: اکنون فقط یکی از بیمارستان‌های اهواز برای بی‌خطرسازی و امحاء زباله‌های خود اقدام کرده و سایر بیمارستان‌ها نسبت به این قانون اقدام خاصی انجام ندادند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه مطب‌ها و سایر مراکز درمانی خصوصی نیز باید از این قانون پیروی کنند، گفت: علاوه بر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هیچ یک از مراکز درمانی خصوصی سطح کلانشهر اهواز نیز زباله‌های خود را بدون بی‌خطرسازی و امحاء کردن تحویل سایت پسماند می‌دهند.

ثابت‌قدم خاطرنشان کرد: مجموعه بهداشت و درمان استان در طول ماه‌های گذشته یک‌بار هم بر دفن زباله‌های بیمارستانی نظارت نکردند و این در حالی است که همچنان برخی از کلینیک‌ها برای دفع زباله‌های خود با این سازمان قرارداد ندارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد