hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شهرک صنعتی تربت حیدریه توسعه می یابد

شهرک صنعتی تربت حیدریه توسعه می یابد

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: ۶۰ هکتار به اراضی شهرک صنعتی شماره ۲ تربت حیدریه برای استقرار واحدهای صنعتی حوزه کانی های غیرفلزی بویژه تولید کاشی و سرامیک با توجه به مزیت معدنی این شهرستان در زمینه کائولن، افزوده می شود.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-علی رسولیان با اشاره به نتیجه بازدید امروز رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی شماره ۱ و ۲ تربت حیدریه افزود: پیگیریهایی نیز از طریق بانکهای ملی، صنعت و معدن، تجارت برای تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی حوزه کانی های غیرفلزی انجام می گیرد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در این بازدید گفت: سیاست دولت و تاکید رییس جمهوری بر فعال سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید آنها متمرکز شده است، در همین راستا برنامه منسجمی برای شناسایی واحدهای تولیدی راکد و احیای آنها تدوین شده و در حال اجرا است.

علی رسولیان افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۰ واحد تولیدی راکد در کشور عمدتا توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران جدید احیا شده است.

وی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با ایجاد کلینیکهای کسب و کار و به خدمت گرفتن ۹۰۰ مشاور، بررسی و پایش واحدهای صنعتی را انجام می دهد و از طریق این مشاورها راهکارهای مناسب برای حل، مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ می نماید.

رسولیان اضافه کرد: کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استانی نیز متناسب با تصمیمات کلینیک کسب و کار، منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی را از طریق بانکها و مشکلات حقوقی اشان را از طریق دادگستری پیگیری می کند و مجوزهای لازم برای تامین ماشین آلات آنها را نیز صادر می نماید تا واحدهای نیمه فعال و راکد توسط بخش خصوصی توانمند به چرخه تولید بازگردد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: طرح دوفوریتی تنظیم شده که براساس آن هیچ واحد تولیدی در کشور به دلیل تخلف سرمایه گذار یا مدیر آن نباید پلمب شود، این طرح تا هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

عزت الله اکبری تالارپشتی افزود: طرح دیگر مجلس در خصوص رفع موانع تولید مربوط به الزام دولت به استقرار دیپلماسی اقتصادی و فعال کردن سفارتخانه ها است تا این مراکز بتوانند در خارج از کشور چهره اقتصادی پیدا کرده و خروجی مفیدی داشته باشند.

وی بیان کرد: همه واحدهای تولیدی باید فناورپایه و صادرات محور باشند اما صادرات محور بودن واحدها مبتنی بر حمایت دولت از آنها است، دولت باید تلاش کند با اتخاذ دیپلماسی اقتصادی بستر صادرات را فراهم کرده و سهم صادرات ایران از جامعه بین المللی بستاند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مشوقهایی برای سرمایه گذاری بسته به ماهیت صنعت یا معدن آن در دستور کار مجلس قرار گرفته است و دولت نیز به انجام این مهم علاقه نشان داده است لذا تلاش می شود با کمک دولت و احصای مشوق های متناسب با استانداردهای دنیا بتوان سطح آنها را ارتقا و گسترش داد.

اکبری اضافه کرد: قطعا توسعه واحدهای صنعتی از محل پرداخت مالیات و حقوق گمرکی که پرداخت می کنند، برای دولت درآمد ایجاد می کند، امیدواریم با هماهنگی که بین دولت انقلابی و مجلس انقلابی وجود دارد بتوان بسته های مشوق مناسبی برای بخشهای صنعت و معدن در کشور ایجاد کرد.

در حوالی شهر تربت حیدریه تاکنون ۲ شهرک صنعتی شماره یک و ۲ تربت حیدریه، ناحیه صنعتی رباط سنگ "شهید رضوی" و ناحیه صنعتی مه ولات ایجاد شده است.

شهرک صنعتی تربت حیدریه شماره ۲ ، ناحیه صنعتی "شهید رضوی" رباط سنگ و ناحیه صنعتی مه ولات در مجموع ۲۸۶ هکتار زمین در اختیار دارند و ۱۴ واحد صنعتی با اشتغال ۲۷۰ نفر در این شهرک و نواحی صنعتی فعال هستند که زمینه فعالیت عمده آنها صنایع غذایی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد