hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعمال قانون ۲۴۰ خودروی دودزا و فاقد معاینه فنی/رصد وسایل بدون معاینه فنی با دوربین‌ها

اعمال قانون ۲۴۰ خودروی دودزا و فاقد معاینه فنی/رصد وسایل بدون معاینه فنی با دوربین‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در چند ماهه امسال بیش از ۴۰ هزار خودروی دودزا به وسیله نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اعمال قانون شدند و برای بیش از ۲۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی اعمال قانون انجام شده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جریمه خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی و دودزا، اظهار کرد: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که معاینه فنی ندارند برابر قانون ۵۲ هزار تومان جریمه می‌شوند و خودروهای دودزایی که احتمال دارد دارای معاینه هم داشته باشند اما به دلیل دوددزا بودن ۴۵ هزار تومان مبلغ جریمه دارند و موتورسیکلت‌ها هم مشمول هم میزان جریمه نقدی برای دودزا بودن می‌شوند.

جریمه نقدی هر ۲۴ ساعت یکبار اعمال می‌شود

وی اضافه کرد: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که فاقد معاینه فنی باشند در صورت تردد در شهر هر ۲۴ ساعت یک بار مشمول جریمه نقدی می‌شوند، شهروندان آگاهی داشته باشند در کل محدوده کلانشهر اصفهان خودروها و موتورسیکلت‌های بدون معاینه فنی به وسیله دوربین‌ها رصد می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تاکید کرد: اعمال قانون برای رانندگان این گروه از خودروها و موتورسیکلت‌ها به صورت دستی انجام نمی‌شود و تنها دوربین تخلف‌ها ثبت می‌شود.

ارسال پیامک به مالکان با تأخیر است

سرهنگ محمدی تصریح کرد: اشکال دیگر در این مورد بحث ارسال پیامک به مالکان است که معمولاً با تأخیر صورت می‌گیرد بسیاری از رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی که در سطح شهر اصفهان تردد دارند به دلیل اینکه پیامک به آنها ارسال نشده فکر می‌کنند جریمه نشدند، شهروندان بدانند جریمه برای آنها صادر شده اما پیامک با تأخیر ارسال می‌شود.

وی افزود: جرایم رانندگی در برخی تخلفات بازدارندگی لازم را ندارند و به دلیل این بوده که پلاک بسیاری از خودروهای دودزا به وسیله همکاران فک شده و به آنها پلاک تعمیری داده می‌شود و این دسته از خودروها تنها مجاز هستند از محلی که پلاک آنها فک شده تا تعمیرگاه تردد داشته باشند و اجازه تردد در سایر معابر شهر را ندارند.

راه‌اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در چند ماهه امسال بیش از ۴۰ هزار خودروی دودزا به وسیله نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اعمال قانون شدند و برای بیش از ۲۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی اعمال قانون انجام شده است.

سرهنگ محمدی در مورد راه‌اندازی مراکز معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها گفت: راه‌اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت در دفتر فنی استانداری مصوب شده و شهرداری اصفهان هم بناست که در دو نقطه خط معاینه فنی را راه‌اندازی کند و مطابق اطلاعات نهایی فراخوان این بخش در دست پیگیری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد