hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نهال کاری تاغ در 400 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان های سرخس ، گناباد، خواف و سبزوار

نهال کاری تاغ در 400 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان های سرخس ، گناباد، خواف و سبزوار

در سال جاری بیش از 400 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان های سبزوار، سرخس ، گناباد و خواف نهالکاری می شود.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-محمود زنگنه رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: تاغ گیاهی است که مردمان مناطق بیابانی آن را بعنوان سربازی فداکار که باعث جلوگیری از فرسایش خاک و نجات دهنده زندگی شان در مقابل طوفان های شن است می شناسند.

 این درخت بسیار کم توقع، مقاوم در مقابل کم آبی و گرمای شدید در تثبیت شن های روان و طوفان های شن، فوق العاده عمل کرده و در بیابان ها و کویر باعث احیای حیات وحش در منطقه می شود.

وی افزود: هم اکنون سطح عرصه های بیابانی خراسان رضوی بیش از 5 میلیون هکتار است که تاکنون با تلاش های مجدانه توسط کارکنان این مجموعه خدمتگزار و با جلب و جذب مشارکت مردم بالغ بر 308 هزار هکتار نهال کاری با گونه های تاغ و دیگر گونه های بیابانی و بیش از یک میلیون هکتار دیگر عملیات اصلاحی، احیایی و مدیریتی و همچنین تهیه طرح و مطالعات صورت گرفته است.

وی اضافه کرد در همین راستا نیز در سال جاری ، در سطح 4200 هکتار آبیاری سنواتی از محل اعتبارات ملی در سطح استان اجرا خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد