hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حکایت تلخ عدم بازگشایی مدارسی که هنوز سیستم گرمایشی ندارند

حکایت تلخ عدم بازگشایی مدارسی که هنوز سیستم گرمایشی ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: آموزش و پرورش استان همدان در سال ۹۸ موفق به کسب رتبه برتر شورای برتر در اقامه نماز شد.

به گزارش ایسنا، محمد پورداود در شورای آموزش  و پرورش استان همدان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان همدان در راستای ارتقاء سطح آموزش، اجرای پروژه های عمرانی و ساخت مدارس پیشرو بوده و موفق به کسب رتبه و جایگاه مناسبی در کشور شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از تحصیل ۳۲۵ هزار و ۷۰۷ دانش آموز در همدان خبر داد و گفت: اقدامات بازگشایی مدارس از ابتدای فروردین ماه برنامه ریزی شد که در پاییز موفق به بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس شدیم.

بحیرایی در این شورا همچنین با بیان اینکه ۵۷ درصد دانش آموزان دوره ابتدایی، ۲۴ درصد دوره متوسطه اول و ۱۸ درصد دوره متوسطه دوم در کلاس‌های درس حضور یافتند، تصریح کرد: حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت فاصله اجتماعی و با تعداد مشخص و تعریف شده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار شاد ۲۳۷ هزار و ۴۷۱ دانش آموز در سامانه شاد احراز هویت شده اند، تصریح کرد: این تعداد دانش آموزان نسبت به امار کل دانش اموزان کمتر است که ۷۸ هزار دانش آموز مشکلات کارت ملی داشته و به اموزگار آنها به صورت دستی انها را وارد کرده است . 

وی افزود: برخی مدارس از جمله تیزهوشان، شاهد و برخی مدارس نمونه دولتی از فضاهای غیر از شاد استفاده کرده اند، به این ترتیب آمار فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد است.

بحیرایی به تهویه مدارس اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۱۸۶ مدرسه چک لیست‌های لازم را برای حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس پر کرده که این رقم نشان دهنده دریافت مجوز حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس است که بیش از ۹۷ درصد مدارس مجوز لازم را دریافت کرده‌اند و تنها سه درصد باقی مانده شرایط بازگشایی را نداشتند که مشکلات آنها مرتفع خواهد شد و که با توجه به فصل سرما برخی سیستم گرمایشی نداشتند اما مشکلات آنها برطرف شده است.

وی به واکسیناسیون دانش آموزن همدان اشاره کرد و گفت: در استان همدان از ۱۴۳ هزار و ۹۲۹ نفر جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در همدان داریم که از این تعداد  بیش از ۱۲۷ هزار  نفر دز اول و ۸۶ هزار نفر  دز دوم را دریافت کردند و این آمار نشان دهنده استقبال خوب این گروه سنی از واکسن است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد