hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چرخه واکسیناسیون برای ۷۶ درصد از مردم استان فارس کامل شد

چرخه واکسیناسیون برای ۷۶ درصد از مردم استان فارس کامل شد

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون، ۸۸.۵ درصد دُز اول و ۷۶ درصد از جمعیت هدف نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
براساس آخرین وضعیت ثبت شده درباره شهرستان‌ها و استان‌های کشور استان فارس در وضعیت کم خطر قرار گرفته است. بر این اساس هیچ یک از شهرها و شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار ندارند.
بر اساس آخرین تغییرات نقشه شهرستان‌های استهبان، جهرم، خفر، ممسنی و بخشی از رستم در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های گراش، خنج، لامرد، فراشبند، مهر و بخشی از کازرون در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.
ثبات در این روند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل چرخه واکسیناسیون از موضوعات مورد تاکید متولیان بهداشت است. با این حال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیش‌بینی و آمادگی برای مقابله با موج ششم کرونا در فارس خبر دادند.
متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقد هستند که واکسیناسیون از عوامل مهم در این ثبات است که بر این اساس تاکنون 76 درصد از جمعیت افراد بالای 12 سال زیرمجموعه دانشگاه هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند. 
وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در این باره اطلاعات کامل‌تری ارائه کرد. به گفته وی از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون، 88.5 درصد دُز اول و 76 درصد از جمعیت هدف زیرمجموعه دانشگاه نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
حسینی معتقد است که تیم‌های واکسیناسیون استان برای گسترش پوشش جمعیت واکسینه فارس تلاش می‌کنند تا با تکمیل چرخه واکسن ایمنی در جامعه نیز افزایش یابد و خطر کمتری با موج ششم مردم استان را تهدید کند. 
وی از مردم درخواست کرد که اگر تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند سریعتر به مراکز و پایگاه‌های تزریق مراجعه کنند و سهم بیشتری در ایمنی جامعه داشته باشند. حسینی معتقد است که آخرین بررسی‌های آماری درباره تاثیر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یک روند مثبتی را نشان می‌دهد که این روند با تکمیل چرخه واکسن استمرار می‌یابد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، بیشترین آمار جان‌باختگان این بیماری طی روزهای اخیر را مبتلایان مربوط به بیماری‌های زمینه‌ای عنوان کرد و از این دسته افراد خواست خودمراقبتی بیشتری داشته باشند. 
به اعتقاد حسینی بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کووید19 و قطع زنجیره انتقال کروناویروس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌هایی است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر متولیان مطرح می‌شود. 
در همین راستا روح‌الله حسینی، سخنگوی دانشگاه نیز مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی را بیان کرد که بر این اساس پنج میلیون و 799 هزار و 400 دُز تزریق شده است. 
به گفته وی از مجموع واکسن تزریق شده سه میلیون و 131 هزار و 16 دُز نوبت اول و دو میلیون و 668 هزار و 384 دُز نوبت دوم واکسن بوده است. حسینی همچنین به آغاز طرح قرنطینه هوشمند و کاهش محدودیت‌ها در روزهای آینده اشاره کرد و گفت این امر تنها برای افرادی است که هر دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند.
برخی بر این باورند که دریافت واکسن به تنهایی موجب پیشگیری از ابتلا و انتشار این بیماری می‌شود، اما واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است و دلیل تاکید زیاد متولیان بهداشت نیز بر همین اساس است. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد