hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زعفران اصفهان دارای بهترین کیفیت است

زعفران اصفهان دارای بهترین کیفیت است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت وتولید زعفران در اصفهان گفت: امسال ۱۵۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت و۲۰۰ کیلوگرم افزایش تولید داشته‌ایم.

احمدرضا رئیس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آغاز برداشت و فرآوری زعفران از اواخر مهرماه سال جاری در مناطق سردسیر استان و باگذشت زمان این عملیات در شهرستان‌های معتدل و گرمسیر گسترش پیدا می‌کند.

به گفته وی با توجه به آب و هوای اصفهان و کمبود آب در این منطقه، زعفران از جمله محصولاتی است که در طرح تغییر الگوی کشت به کشاورزان پیشنهاد داده می‌شود و با استقبال خوبی هم روبرو بوده است.

این مسئول با تأکید بر کیفیت زعفران اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در تولید زعفران دارای رتبه چهارم بوده و تولیداتش قابل رقابت با استان‌هایی مانند خراسان و حتی باکیفیت‌تر هم است. بر این اساس می‌توان از زعفران، به عنوان یک محصول صادراتی مناسب نام برد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: جهاد کشاورزی همه ساله در جهات حمایت از توسعه کشت و فرآوری زعفران اقدام به برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و بازدیدهای علمی و آموزشی و پرداخت تسهیلات کم بهره و یارانه به متقاضیان کشت زعفران دارد. ضمن آنکه برای نخستین مرتبه در استان، اقدام به راه‌اندازی کارگاه خرید و بسته‌بندی محصول زعفران از زعفران کاران استان شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد