hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (عکس) با آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی ماریکو در سریال «شوگان» بیشتر آشنا شوید

(عکس) با آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی ماریکو در سریال «شوگان» بیشتر آشنا شوید

ساوایی ۳۱ ساله در نقش شخصیت اصلی لیدی تودا ماریکو ظاهر شده است، که یک زن با مهارت‌های بی‌نظیر اما پیوندهای خانوادگی ننگین است که باید ارزش و وفاداری خود را ثابت کند.

سریال ۱۰ قسمتی شوگان در دیزنی پلاس به پایان رسیده و طرفداران خواستار اهدای جایزه برای آنا ساوایی، بازیگر نقش اصلی زن در فصل آینده جوایز به پاس اجرای درخشان او شده‌اند.

ساوایی ۳۱ ساله در نقش شخصیت اصلی لیدی تودا ماریکو ظاهر شده است، که یک زن با مهارت‌های بی‌نظیر اما پیوندهای خانوادگی ننگین است که باید ارزش و وفاداری خود را ثابت کند.

آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی تودا ماریکو در سریال «شوگان»

سریال شوگان اقتباسی از رمانی به همین نام اثر جیمز کلاول در سال ۱۹۷۵ است که روایت داستانی افراد و رویدادهای واقعی قرن هفدهم ژاپن است. در نتیجه، شخصیت لیدی ماریکو نیز بر اساس یک شخصیت واقعی که حدود ۳۵۰ سال پیش زندگی می کرده، الگوبرداری شده است.

آنا ساوایی کیست؟

آنا ساوایی در ۱۱ ژوئن ۱۹۹۲ در ولینگتون، نیوزیلند متولد شد و در سن ۱۱ سالگی کار بازیگری را در ژاپن آغاز کرد. او در سال ۲۰۰۴ در یک نمایش صحنه‌ای در توکیو بازی کرد و پنج سال بعد با فیلم قاتل نینجا (Ninja Assassin) وارد سینما شد.

آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی تودا ماریکو در سریال «شوگان»

ساوایی در سن ۲۱ سالگی از بازیگری فاصله گرفت و به عنوان خواننده گروه دخترانه FAKY که در ژاپن محبوبیت زیادی داشت، فعالیت می‌کرد.

آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی تودا ماریکو در سریال «شوگان»

اما پس از پنج سال او گروه را ترک کرد تا دوباره به دنیای بازیگری بازگردد و نقشی در سریال جنایی بی‌بی‌سی به نام گیری/هاگی (Giri/Hagi) بازی کرد.

آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی تودا ماریکو در سریال «شوگان»

نقش بزرگ بعدی او در فیلم سریع و خشن ۹ در سال ۲۰۲۱ در نقش ال لو در هالیوود بود.

از آن زمان تا ایفای نقش اصلی زن در سریال پرطرفدار شوگان دیزنی پلاس، آنا ساوایی همچنین در سریال‌های پاچینکو (Pachinko) اپل تی‌وی و مونارک: میراث هیولاها (Monarch: Legacy of Monsters) نیز بازی کرده است.

آیا لیدی ماریکو در سریال شوگان یک شخصیت واقعی است؟

آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی تودا ماریکو در سریال «شوگان»

پشت شخصیت لیدی تودا ماریکو، آکیچی تاما (Akechi Tama)، همچنین معروف به هوسوکاوا گراسیا (Hosokawa Gracia)، یک اشراف‌زاده ژاپنی در قرن شانزدهم و دختر ژنرال آکچی میتسوهیده (آکچی جینسای در سریال شوگان) بود که به ارباب اودا نوبوناگا، اولین فردی که ژاپن را یکپارچه کرد، خدمت می‌کرد.

تاما در سن ۱۵ سالگی با پسر ارشد فوجیتاکا هوسوکاوا (تودا هیروماتسو در شوگان) به نام تادااوکی (تودا بونتارو در سریال)، یکی دیگر از فرمانروایان قدرتمند آن زمان ازدواج کرد.

تادااوکی یک فرمانده نظامی تحصیل‌کرده بود و او و تاما پنج فرزند داشتند.

با این حال، تاما در سال ۱۵۸۲ و در سن ۱۹ سالگی در کانون یک کشمکش قدرت قرار گرفت، زمانی که پدرش، لرد نوبوناگا را کشت و یک ماه بعد خودش نیز در نبردی کشته شد.

شهرت تاما آسیب دید و او پس از دو سال تبعید، در اوساکا ساکن شد. ما تنش ناشی از این بدنامی را در قسمت ششم می‌بینیم.

تاما در اوساکا به آیین مسیحیت گروید و نام مسیحی گراسیا را برای خود برگزید که طبق سوابق خانوادگی باعث درگیری با همسرش شد. مسیحیت در اواخر قرن شانزدهم توسط مبلغان اسپانیایی و پرتغالی به ژاپن آورده شده بود.

افسانه‌ها از شجاعت تاما سخن می‌گویند که «به وقت پوشیدن زره و سوار شدن بر اسب برای روبرو شدن با دشمن، شجاعتش کمتر از مردان نبود».

زمانی که خاندان هوسوکاوا در سال ۱۶۰۰ با توکوگاوا ایه‌یاسو (یوشی توراناگا در سریال شوگان) متحد شدند، تاما در اوساکا ماند، اما نقش محوری در جنگ آینده ایفا کرد.

یکی از نکات نادرست در سریال شوگان، رابطه ماریکو با جان بلکتورن است که بر اساس شخصیت ویلیام آدامز، اولین ملوان انگلیسی که در سال ۱۶۰۰ به ژاپن رسید، ساخته شده است.

در حالی که آدامز با توکوگاوا دوست بود، ظاهراً هرگز با تاما که در این مرحله با نام لیدی گراسیا شناخته می‌شد ملاقات نکرد، زیرا او هرگز مترجم توکوگاوا نبود.

در حالی که قسمت نهم سریال شوگان، نبرد واقعی لیدی گراسیا در خانه‌اش در اوساکا را بیش از حد بزرگنمایی می‌کند، ایشیدا میتسوناری (ایشیدو در سریال) دستور داد تا او و فرزندانش به گروگان گرفته شوند.

لیدی گراسیا از تسلیم شدن امتناع کرد و ترجیح داد خودکشی کند. اما از آنجایی که بر اساس آیینش خودکشی گناه بود، او به یک خدمتکار دستور داد تا او را بکشد که خدمتکار نیز چنین کرد.

اگرچه گزارش شده که ایشیدا اصرار داشت در مرگ او مقصر نیست، اما این رویداد، اوساکا و به ویژه همسر او را که در شرق در حال جنگیدن بود، شوکه کرد.

در ماه‌های پس از آن، هوسوکاوا و توکوگاوا در نبرد سکیگاهارا – بزرگترین نبرد در تاریخ ژاپن فئودالی – پیروز شدند و راه را برای دو و نیم قرن حکومت نظامی توکوگاوا در کشور هموار کردند.

آیا فصل دوم سریال شوگان ساخته خواهد شد؟

شوگان توکوگاوا پایان دوران متزلزل فئودالیسم در تاریخ ژاپن و فرجام رمان جیمز کلاول را رقم زد.

علیرغم موفقیت بزرگ این سریال، FX هنوز تمدید آن را تأیید نکرده است. جاستین مارکس، تهیه‌کننده مشترک این سریال، در فوریه ۲۰۲۴ به مجله دایرکت گفت: «فکر می‌کنم ما داستان کامل کتاب را روایت کرده‌ایم و به پایان آن رسیده‌ایم.»

مارکس همچنین به زمان زیادی – حدود پنج سال – که برای ساخت این مجموعه ۱۰ قسمتی صرف شده است، به عنوان دلیلی برای پایان دادن به آن اشاره کرد.

این سریال، امتیاز شگفت‌انگیز ۹۹ درصد را در سایت راتِن تومِیتوز کسب کرده است.

منبع: روزیاتو

 

منبع: faradeed-186242

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد