hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > یکه‌تازی کرونا در استان فارس؛ وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است

یکه‌تازی کرونا در استان فارس؛ وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند.
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت نارنجی، 20 شهرستان در وضعیت زرد و 6 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 
طی هفته‌های اخیر آمار ورودی به بیمارستان‌های استان همچنان قابل توجه بوده و سبب شده هشدارها از سوی متولیان بهداشت و درمان استان فارس همچنان ادامه داشته باشد به‌گونه‌ای که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا از فوت کسانی گفت که واکسن نزده‌اند. 
وی با تاکید بر اهمیت گسترش هرچه سریع‌تر پوشش واکسیناسیون با هدف افزایش ایمنی جامعه اعلام کرد که بیشتر فوتی‌های ناشی از کرونا در فارس هنوز واکسن نزده‌اند بنابراین از مردم به ویژه آن دسته از کسانی که موعد واکسن آنها فرارسیده درخواست کرد برای تزریق واکسن به مراکز اعلام شده مراجعه کنند. 
لطفی با اشاره به نقش محوری مردم در کنترل بیماری کرونا و گسترش آن اعلام کرد: مردم باید ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در راستای واکسینه کردن خود و اطرافیان هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و مشوق و الگوی سلامت برای یکدیگر باشند. 
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  تاکنون دو میلیون 791 هزار و 884 دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و 658 هزار و 856 دُز نوبت دوم واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون استان تزریق شده که مجموع تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و 450 هزار و 740 دُز رسیده است. 
لطفی همچنین در تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استان گفت:  از مجموع 10 هزار تخت بیمارستانی در استان، سه هزار تخت به بیماران کرونا اختصاص داده شده است، همچنین هم اکنون 16 مرکز آزمایشگاهی در استان به انجام تست‌های تشخیصی کرونا در استان مشغول هستند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر آنها 44 مرکز 16 ساعته نیز که در روزهای پیک بیماری گاه به صورت 24 ساعته فعال و به طور متوسط پذیرای روزانه سه هزار مراجعه‌کننده بوده‌اند.
عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این راستا ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود واکسن کرونا به اندازه کافی در فارس، تمام هم استانی‌ها به ویژه سه گروه دانش‌آموزان، دانشجویان و خانم‌های بارداری که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، برای واکسینه شدن بر علیه بیماری کووید-19 به مراکز واکسیناسیون سطح استان، مراجعه کنند.
به گفته وی واکسیناسیون به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست و کماکان باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پای‌بند باشیم و ضمن استفاده از ماسک، از حضور در تجمعات، اماکن شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کنیم تا بتوانیم به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم و به روزی برسیم که از این بحران عبور کنیم. 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت کنونی را شکننده و ناپایدار دانست و تنها راه ایمنی را واکسینه شدن جامعه هدف در استان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد