hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت اصفهان نیازمند پنج میلیون دُز واکسن است

واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت اصفهان نیازمند پنج میلیون دُز واکسن است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای واکسینه کردن ۷۰ درصد جمعیت استان علیه کرونا با در نظر گرفتن کودکان بالای هشت سال نیازمند حدود پنج میلیون دُز واکسن هستیم.
طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه موج پنجم کرونا در استان اصفهان رو به کاهش، اما شکننده است، گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است که از این تعداد ۷۵۹ هزار نوبت دوم و یک میلیون و ۴۱۲ هزار نوبت نخست بوده است.

وی با اشاره به اینکه در تزریق نوبت نخست واکسن از سایر استان‌ها عقب هستیم، افزود: گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال به بالا بیش از ۷۵ درصد واکسن تزریق کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اولویت مهم ما در نزول پیک پنجم حداکثر واکسیناسیون افراد است که تا پیک بعدی بتوانیم جمعیت قابل توجهی را واکسینه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون را پنج میلیون نفر در نظر بگیریم و با احتساب کودکان بالای هشت سال و ایمنی کردن ۷۰ درصد جمعیت باید در نهایت حداقل هفت میلیون دُز واکسن برای ۲ نوبت تزریق داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید ظرفیت تزریق روزانه دراستان اصفهان به ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دُز واکسن برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پایگاه‌های تجمیعی استان را ۶۴ مرکز عنوان کرد و افزود: برای افزایش واکسیناسیون باید سرعت تزریق، پرسنل و شیفت افزایش پیدا کند.
وی یکی از مشکلات مراکز تجمیعی را کمبود تجهیزات عنوان کرد و افزود: لازم است که سایر دستگاه‌های اجرایی و صنایع و خیران برای خرید تجهیزات مراکز تجمیعی و تهیه سرنگ، نیروی انسانی و ارائه خدمات کمک کنند.

چنگیز اضافه کرد: هم اینک واکسیناسیون روستا‌های بالای ۱۸ سال در حال انجام است و گروه‌های هدف در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر به بالا و اصفهان به زیر ۴۰ سال رسیده است.

وی درباره کاهش واکسن آسترازنکا گفت: علت کمبود این واکسن عدم دسترسی جهانی است و اینکه فردی بگوید متقاضی چه نوع واکسن است و سلیقه خاصی برای نوع واکسن دارد، معنا ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد