hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > طرح سامانه اعزام مترجم براي ناشنوايان، ملي مي‌شود

طرح سامانه اعزام مترجم براي ناشنوايان، ملي مي‌شود

اعضاي هيأت مديره كانون ناشنوايان خراسان رضوي با مدير كل بهزيستي استان ديدار كردند.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-در اين ديدار رئيس مدير عامل كانون ناشنوايان خراسان رضوي، مشكلات پيش پاي اين تشكل را بيان و از بهزيستي براي حل اين مشكلات استمداد كرد.
مدير كل بهزيستي خراسان رضوي در اين ديدار براي صدور مجوز كانون ناشنوايان استان، دستور ويژه صادر كرد.
 مسعود فيروزي از كميسيون ماده 26 بهزيستي كه صدور مجوز براي مؤسسات و مراكز غير دولتي را برعهده دارد خواست در خصوص صدور مجوز اين تشكل، موانع را بر طرف و در كوتاه‌ترين زمان ممكن نسبت به صدور اين مجوز اقدام كند.
وي خاطر نشان كرد: اين تشكل، يك تشكيلات پايدار، فعال و توانمند است و بايد با كمك بهزيستي، به توانمندي حداكثري دست يابد.
وي يادآور شد: يكي از طرح‌هايي كه به پيشنهاد اين تشكل و با همكاري بهزيستي استان اجرايي شد، سامانه اعزام مترجم براي ناشنوايان بود كه طرح موفقي بود و علاوه بر اشتغال در بخش مترجمي ناشنوايان براي تعدادي از تحصيل‌كردگان دانشگاهي تحت پوشش بهزيستي، كمك زيادي به مددجويان ناشنوا در احقاق حقوق‌شان داشت كه شايسته‌ي تقدير است.
فيروزي گفت: پيش از اجراي اين طرح، ناشنوايان زيادي در محاكم قضايي و در ادارات دولتي، قادر به بيان درخواست‌ها و مافي الضمير خود نبودند و حق‌شان ضايع مي‌شد ك با اعزام مترجم به همراه ناشنوا، اين حقوق احيا گرديد و ناشنوايان به اين هدف رسيدند ك بتوانند در محاكم قضايي به طور كامل از خود دفاع كنند.
وي با بيان اينكه اكنون پنج سال از اجراي اين طرح مي‌گذرد گفت: بهزيستي خراسان رضوي يك ريال اعتبار بابت اجراي اين طرح دريافت نكرده و تمام پرداختي‌هاي اين سامانه از طريق اعتبارات داخلي بهزيستي تأمين شده است.
مدير كل بهزيستي مديران كانون ناشنوايان خراسان رضوي را افرادي صادق، با انگيزه و درست‌كار توصيف كرد و گفت: بايد براي ملي كردن طرح سامانه اعزام مترجم با مديران بهزيستي كشور جلسه‌اي داشته باشيم و مقدمات اين نشست نيز فراهم شده و گفتگوهاي لازم با رئيس سازمان بهزيستي نيز انجام گرفته كه مورد استقبال ايشان قرار گرفته است.
وي خاطر نشان كرد: از هيأت مديره كانون ناشنوايان استان مي‌خواهيم افراد فرهيخته و دانشگاهي را وارد مديريت اين تشكل كنند كه بتوانيم در سطوح قانون‌گذاري و اجرايي، كار بهتر و نتيجه‌بخش‌تري انجام دهيم.
وي برخورد منطقي، منطبق با قانون و تعاملي با ساير نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي را يك الگوي راهبردي براي كانون ناشنوايان برشمردو گفت: نبايد اين تصور پيش بيايد كه كانون ناشنوايان يا ساير تشكل‌هاي معلولين، سر جنگ و ستيز با نهادهاي اجرايي و قانوني را دارند چون اگر اين تصور باشد، كارها قفل مي‌شود و اقدام زيادي نمي‌توان انجام داد.
وي از اختصاص اعتبار براي سامانه اعزام مترجم در بودجه 1400 بهزيستي خبر داد و گفت: از كار خوب نبايد خسته شويم و پيگيري‌ها را ادامه دهيم تا به نتيجه برسد.
مدير كل بهزيستياستان  همين طرح را به عنوان مثال ذكر كرد و گفت: اگر قرار بود با پاسخ منفي از طرح صرف‌نظر كنيم اين طرح شكست مي‌خورد اما پيگيري‌هاي كانون و بهزيستي اين طرح را اجرايي كرد و حالا ثمرات و بركات اين طرح را مي‌بينيم.
وي از پيگيري بهزيستي براي واكسيناسيون مترجمين ناشنوايان خبر داد و گفت: مترجمين به جهت اينكه در محاكم قضايي و در محافل عمومي و سربسته تردد دارند بايد هر چه زودتر واكسينه شوند كه سلامت خانواده‌هاي مددجويان به خطر نيفتد.
وي  همچنين ضمن تأكيد بر اينكه بهزيستي، از ايده‌ها و طرح‌هاي نو پشتيباني و حمايت مي‌كند گفت: منتظر پيشنهادات براي امور ناشنوايان هستيم و بايد بگونه اي عمل كنيم كه هزينه‌ها مستندات داشته باشد تا خدشه‌اي به آن وارد نشود.
فيروزي گفت: تشكل ناشنوايان خراسان رضوي از ساير استان‌ها فعال‌تر است و مدير عامل اين تشكل عضو فعال شبكه‌ي كانون‌ها و تشكل‌هاي ناشنوايان كشور است كه افتخاري براي استان به حساب مي‌آيد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد