hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| قهر بودجه با یار مهربان

لرستان| قهر بودجه با یار مهربان

کتابخانه عمومی شماره دو پلدختر با گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی به دلیل نبود اعتبار همچنان نیمه‌کاره است.

شهرستان 75 هزارنفری پلدختر با توجه به میزان جمعیتش نیازمند 3 باب کتابخانه عمومی که هنوز ساخت دومین کتابخانه پس از سال‌های متوالی و وعده‌ووعیدهای فراوان نیمه‌کاره مانده است.

کلنگ زنی در سال 87

کتابخانه عمومی شماره دو پلدختر در سال 87 در زمینی به مساحت 1500 متر کلنگ زنی شد تا شاید بخشی از مشکلات کمبود فضای کتابخانه‌ای در پلدختر را مرتفع کند ولی با گذشت 10 سال از شروع عملیات اجرایی آن و تغییر دو نماینده و سه فرماندار در پلدختر همچنان نیمه‌کاره رهاشده است. علی‌محمد قهرمانی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر اظهار داشت: بر اساس شاخص نهاد کتابخانه‌های عمومی به ازای هر 25 هزار نفر باید یک کتابخانه وجود داشته باشد تا خدمات‌دهی لازم برای شهروندان انجام گیرد. او افزود: هم‌اکنون با توجه به جمعیت 75 هزارنفری شهرستان پلدختر ما نیازمند سه باب کتابخانه عمومی هستیم اما در حال حاضر فقط کتابخانه علامه جزایری و کتابخانه امام علی (ع) شهر معمولان وجود دارد و کتابخانه مشارکتی و روستایی نیز نداریم. رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر عنوان کرد: سرانه فضای کتابخانه به ازای هر 100 نفر 8 مترمربع است که این میزان در شهرستان پلدختر 1.25 مربع است که تفاوت فاحشی با استاندارد کشوری دارد. او با اشاره به اینکه شهرستان پلدختر نیازمند یک کتابخانه دیگر است عنوان کرد: نیاز است مسئولان همت ‌جدی‌تری برای تکمیل کتابخانه شماره دو پلدختر داشته باشند. از لحاظ کیفی مشکلی در شهرستان وجود ندارد اما بر اساس میانگین کشوری به ازای هر 100 نفر 37 نسخه کتاب وجود دارد که ما برای هر 100 نفر 49 نسخه کتاب داریم ولی فضای کتابخوانی کم است.

پیشرفت 80 درصدی پس از 10 سال

غلامرضا محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر نیز در این رابطه بیان کرد: کتابخانه شماره 2 شهرستان پلدختر با مساحت 1500 متر در سال 87 کلنگ زنی شد و اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 او گفت: تاکنون برای این پروژه 800 میلیون هزینه شده است و برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن آن 600 میلیون تومان هزینه نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار به‌طور یقین امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

نعمت اله دستیاری فرماندار پلدختر نیز اظهار داشت: کتابخانه عمومی شماره 2 پلدختر سال گذشته 775 میلیون تومان اعتبار داشته که فقط 220 میلیون تومان از این اعتبار تخصیص پیداکرده است.

او با بیان اینکه پروژه 80 کتابخانه عمومی پلدختر هم‌اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این کتابخانه برای امسال 513 میلیون تومان اعتبار مصوب دارد که اگر این میزان اعتبار تخصیص پیدا کند به بهره‌برداری می‌رسد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد