hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ابتلای یک کودک ۸ ساله به کرونا در جهرم

ابتلای یک کودک ۸ ساله به کرونا در جهرم

نتیجه آزمایش ابتلا به کرونا برای کودک ۸ ساله جهرمی مثبت اعلام شد تا او نخستین کودک مبتلا شده به این ویروس اعلام شود.
 نتیجه کرونای کودک ۸ ساله و سه نفر دیگر در جهرم که نوجوان هستند، ۹ فروردین ۹۹ مثبت اعلام شد که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با این روند تعداد مبتلایان به این بیماری که به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده‌اند و نمونه‌ تست آنها مثبت شده است به ۵۳ نفر برسد.
 
دکتر محمد رحمانیان در گفت و گو با ایرنا افزود: هرچند این آمار با آمار واقعی بیمارانی که بیماری نهان دارند و افراد ناقل متفاوت است، اما نکته مهم امروز ابتلای یک دختربچه ۸ ساله به این بیماری در جهرم است.
 
وی ابراز کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت درصد ابتلای کودکان پایین است و باور عمومی عدم ابتلای کودکان به این بیماری است که بیماری کودک جهرمی نشانگر شیوع بیماری در بین اقشار مختلف جامعه است.
 
رحمانیان بیان کرد: والدین توصیه‌های پزشکی درمورد کرونا را جدی بگیرند و با توجه به شیوع این ویروس در شهرستان جهرم و انتقال سریع آن از فرد به فرد دیگر کودکان را با خود به هایپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و سایر اماکن عمومی نبرند.
 
وی گفت: کودکان نسبت به بزرگسالان توجه کمتری به رعایت اصول بهداشتی دارند. کودکان به واسطه حس کنجکاوی و بازی‌های کودکان‌ه بیشتر از دستان‌شان استفاده و سطوح مختلفی را لمس می‌کنند و ناخواسته دستان خود را به چشم و دهان می‌زنند و لمس دستان آلوده به صورت، یکی از راه‌های سریع ابتلا به کروناست.
 
وی افزود: بهترین اقدام برای حفظ سلامتی کودکان ماندن در خانه و امتناع از بردن آنها به مکان‌های عمومی است؛ هیچ‌کدام از بستگان این کودک دارای بیماری کرونا نبوده‌اند و به نظر می‌رسد ابتلای این کودک با حضور در سطح شهر اتفاق افتاده است که فروشگاه‌ها، از دلایل اصلی این ابتلا می‌تواند باشد.
 
بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تاکنون ۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۷ نفر مرد و ۲۶ نفر زن هستند و یک نفر نیز فوت کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد