hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رئیس‌جمهور: راه این است که مردم امیدوار و بانشاط باشند

رئیس‌جمهور: راه این است که مردم امیدوار و بانشاط باشند

رئیس‌جمهوری گفت: امروز بدترین دوران تحریم را می‌گذرانیم اما قامت مردم استوار بوده و همه‌جا در مقابل دشمنان ایستادگی کردند. 

حسن روحانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: آنچه هست در سایه ایثار،‌فداکاری و ایمان مردم رقم خورده است روزهای سختی در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و در دوران تحریم داشتیم و امروز بدترین دوران تحریم را می‌گذرانیم؛ اما مردم ما استوار بوده و در برابر قدرت‌های بدخواه و دشمنان این مرزوبوم به‌خوبی ایستادگی کرده‌اند. او گفت: هرروزی که می‌گذرد کارگران، مهندسان و مدیران لایق ما قادر هستند که گلی را شکوفا کنند و خدمتی را به مردم ارائه دهند که این مایه خوشحالی است. روحانی با بیان اینکه دولت، حکومت و قدرت همه کوتاه‌مدت است و تمام می‌شود گفت: آنچه می‌ماند خدمت به مردم است. اگر ما بتوانیم به این مردم بزرگ، لایق و شجاع که در روزهای سخت جوهره خود را نشان داده‌اند خدمت کنیم به وظیفه‌مان عمل کرده‌ایم.

آلودگی ایران در رتبه ۱۶ یا ۱۷ در دنیا است

رئیس‌جمهوری گفت: آلودگی ایران در رتبه ۱۶ یا ۱۷ در دنیا است، این‌طور نیست که آلودگی ما در دنیا اول باشد، اکنون با شاخص آلودگی ۲۰۰ مدارس را تعطیل می‌کنیم درحالی‌که در هند با آلودگی ۳۰۰ به مدرسه می‌روند و در چین با آلودگی ۳۶۰، مدرسه تعطیل نمی‌شود. برای سلامت مردم این اقدامات (تعطیلی مدارس و ساخت مترو) را انجام می هیم اگر در چین با آلودگی ۲۰۰ مثل تهران مدارس را تعطیل کنند ۶ ماه سال باید مدارس تعطیل شود و در هند و مکزیک هم باید ۹ ماه سال تعطیل شود. او ادامه داد: مشکلات مخصوص ما نیست و دنیا هم مشکل دارد. این موضوع مهم است. آیا دولت به فکر مردم است؟ آیا دولت درک می‌کند که مردم در مشکل هستند؟ آیا دولتمردان در تهران هستند؟ آن‌ها یک دستگاه دیگری دارند و یا اکسیژنی دارند که با آن تنفس می‌کنند؟ در پاسخ باید گفت که دولتمردان هم آلودگی هوا را احساس می‌کنند و به فکر حل آن هستند و تلاش می‌کنند.

روحانی گفت: مردم باید از دولت توقع داشته باشند که برنامه‌ریزی کند و بفهمد و درحد توان تلاش کند. اگر کرد به وظیفه‌اش عمل کرده است و اگر نکرد باید انتقاد شود و به آن گفته شود که چه‌کار کند، اگر درک کند برای هوای پاک بنزین را تغییر دهد و آلایندگی آن را تغییر هد و آلودگی گازوییل را دولت ۱۱ و ۱۲ از چند هزار رسانده به ۵۰ و رسانده به ۱۰ اگر آلودگی بنزین کاهش پیداکرده است؛ امروز ۷۵ درصد بنزین مصرفی مردم یورو چهار و پنج است و در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین یعنی بنزین پتروشیمی در اختیار مردم بود. او ادامه داد: اگر تصمیم دولت یازدهم نبود ۱۵ میلیون نفر جمعیت ایران مهاجرت می‌کردند و اگر در دریاچه ارومیه تصمیم اتخاذ نمی‌شد سال ۹۵ دریاچه ارومیه نبود و گردوغبار این منطقه تمام استان‌های اردبیل، زنجان و شمال غرب کشور را ناچار به مهاجرت می‌کرد. رئیس‌جمهوری گفت: این بزرگ‌ترین اقدام دولت برای ۱۵ تا ۱۶ میلیون نفر جمعیت ایران است و بزرگ‌ترین اقدام دولت،‌ موضوع بنزین و گازوئیل یورو چهار و پنج است که البته اقدامات دیگر شده که یکی ریل است که می‌تواند آلودگی را کم و یا حذف کند و این راهی است که ما باید طی کنیم دولت یازدهم و دوازدهم یکی از تصمیمات مهمش توجه ویژه به ریل بود و شهر جدید با ریل پایه بود. او بیان داشت: کل ریل ایران در طول ۹۰ سال گذشته و یا بیشتر تا اول دولت یازدهم، ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بود که امروز با خط‌های دوم اصلی و فرعی بیش از ۱۴ هزار کیلومتر ریل داریم. تاکنون ۴۵ درصد این میزان ریل‌گذاری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام‌شده است که تا پایان دولت دوازدهم بیش از یک هزارکیلومترریل در کشور احداث می‌شود که سهم این دولت به ۵۰ درصد تولید ریل می‌رسد.

به آینده امیدوار باشیم

دکتر روحانی گفت: وقتی میلیون‌ها نفر از مردم ایران به خیابان‌ها می‌آیند و از نظام دفاع می‌کنند، معلوم است دشمنان عصبانی می‌شوند. مردم ایران راه درست انتخاب کردند و حکومت از آن مردم و رأی مردم است. او تأکید کرد که باید به آینده امیدوار باشیم، هرکس به این امید لطمه بزند به مردم کشور و انقلاب ایران خیانت کرده. چرا مردم را مأیوس و نگران می‌کنید؟ چرا مردم آینده را سیاه ببیند؟ امروز در سخت‌ترین شرایط هستیم. روحانی گفت: من در جنگ و بعد از جنگ و انقلاب بوده‌ام و تمام فراز و نشیب‌ها را دیده‌ام و در هر مقطعی مسئولیت داشته‌ام ولی در هیچ مقطعی آن‌قدر سخت نبوده که این‌قدر فشار باشد ولی مسیر را ادامه می‌دهیم. او گفت: در سال آینده بودجه عمرانی کشور ۷۰ هزار میلیارد تومان گذاشته‌ایم و علیرغم تمام فشارها امسال ۲۰ درصد و سال آینده ۱۵ درصد حقوق کارمندان را بالا می‌بریم. مسیر را درست حرکت کرده‌ایم، در تمام استان‌ها ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کرده‌ایم. روحانی اضافه کرد: در تاریخ ایران. وقتی انقلاب کردیم ۱۹ سد داشتیم، ولی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تا امروز ۳۵ سد افتتاح کرده‌ایم و تا آخر دولت ۱۲، ده‌ها سد دیگر افتتاح می‌کنیم، این افتخار ملت ایران نیست؟‌چرا مردم را ناامید می‌کنیم که آینده بد است؟ راه این است که مردم امیدوار و بانشاط باشند. هر پروژه‌ای که افتتاح می‌شود یک ضربه به دشمن و یک چراغ امید برای ملت است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد