hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گیلان در صدر پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور قرار گرفت

گیلان در صدر پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور قرار گرفت

دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: این استان بالاترین پوشش درصد واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور را به خود اختصاص داده است.
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: گیلان بالاترین پوشش درصد واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور را به خود اختصاص داده که از عمده دلایل آن استفاده بهینه از منابع ارزشمند انسانی و مالی در استان و همچنین ایجاد همگرایی و هم‌افزایی در بین همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها است.
دانشگاه علوم پزشکی گیلان همزمان با سراسر کشور بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا اقدام به واکسینه کردن گروه‌های هدف در فاز‌های تعیین شده کرد و هم اکنون نیز تمامی افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.
به طور کلی ۹۵۳ مرکز واکسیناسیون شامل ۸ سایت خودرویی، ۳ مرکز شبانه‌روزی، ۹۴ سالن تجمیعی، ۱۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت و همچنین ۶۸۳ خانه بهداشت در استان گیلان فعال هستند و به صورت مداوم و بی‌وقفه سند ملی واکسیناسیون را دنبال می‌کنند.
در شهرستان رشت به صورت شناور و با توجه به نیاز، حدود ۱۰۰ مکان اعم از سالن تجمیعی، مسجد، پایگاه‌های ادارات و سازمان‌ها به امر واکسیناسیون اختصاص یافته است.
شهرستان‌های تالش، انزلی و لنگرود نیز در صورت نیاز، آمادگی راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی تزریق واکسن را دارند.
در حال حاضر فرایند واکسیناسیون در استان گیلان به طور کلی توسط ۸۴۲ گروه ثابت و ۶۲ گروه سیار در مناطق صعب‌العبور و ارتفاعات انجام می‌شود و اکنون در هیچ جای استان نمی‌توان ازدحام افراد در صفوف دریافت واکسن را مشاهده کرد.
استان گیلان بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۲ سال کاندیدای دریافت واکسن کرونا دارد که از این تعداد، بالغ بر یک میلیون و ۹۲۱ هزار نفر دُز نخست و همچنین بالغ یک میلیون و ۲۷۳ هزار نفر نیز هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

موفقیت گیلان در اجرای سند ملی واکسیناسیون کشور

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۹۴.۶ درصد افراد بالای ۴۰ سال، ۹۴.۳ درصد افراد بالای ۵۰ سال و ۹۱.۷ درصد افراد بالای ۶۰ سال هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
به گفته او از تعداد ۱۸۲ هزار و ۶۸۳ نفر دانش‌آموز بالای ۱۲ سال گیلان حدود ۱۷۳ هزار نفر نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که حدود ۹۵ درصد از گروه هدف را شامل می‌شود.
طبق گزارش منتشره از سوی وزارت بهداشت، استان گیلان با ۷۴ درصد پوشش نوبت اول در کل جمعیت و ۸۵ درصد پوشش نوبت اول در افراد ۱۲ سال به بالا، رتبه نخست پوشش واکسیناسیون کشور را به خود اختصاص داده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد