hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در گیلان/ کشندگی داخل بیمارستانی دلتا دو برابر است

افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در گیلان/ کشندگی داخل بیمارستانی دلتا دو برابر است

معاون درمان علوم پزشکی گیلان، مهمترین عامل شیوع زیاد و افزایش تصاعدی تعداد بیماران کرونایی طی روزهای اخیر را عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم دانست و افزود: متاسفانه با پیک شیوع کرونای دلتا مواجه هستیم.
انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۱۲۹ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳۲ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۶۱ نفر وخیم است.
وی مهمترین عامل شیوع زیاد و افزایش تصاعدی تعداد بیماران کرونایی طی روزهای اخیر را عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم دانست و افزود: متاسفانه با پیک شیوع کرونای دلتا در کشور مواجه هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ویروس نوع دلتا از ویروس اولیه قدرت سرایت بیشتری دارد، تصریح کرد: قدرت سرایت ویروس دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از ویروس انگلیسی و قدرت سرایت ویروس انگلیسی ۵۰ درصد بیشتر از ویروس ووهان است.
دهنادی مقدم، قدرت کشندگی داخل بیمارستانی کرونای دلتا را دو برابر دانست و گفت: شرایط بیماری ایجاب می کند مردم پروتکل های بهداشتی را با جدیت و قاطعیت بیشتری دنبال کنند.
وی در حال حاضر بزرگترین خطر برای استان گیلان را افزایش میزان مسافرت ها دانست و خاطرنشان کرد: مردم از مسافرت های غیر ضروری به گیلان خودداری کنند.
معاون علوم پزشکی گیلان، همچنین از مردم خواست فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و یادآور شد: از شرکت در مکان های شلوغ و دورهمی ها و میهمانی ها و رستوران ها و بانک ها و نواحی ساحلی پرهیز کنید؛ استفاده از ماسک به ویژه در سرویس های عمومی و ضد عفونی کردن دست ها نیز فراموش نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد