hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۸۱ درصد مردم استان کرمان از محدودیت‌های کرونایی اعمال شده تمکین کردند

۸۱ درصد مردم استان کرمان از محدودیت‌های کرونایی اعمال شده تمکین کردند

معاون استانداری کرمان با اشاره به جزئیات برگزاری شب‌های قدر گفت: ۸۱ درصد مردم استان کرمان از محدودیت‌های کرونایی اعمال شده تمکین کردند.

محمدصادق بصیری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور علی زینی‌وند استاندار برگزار شد با بیان اینکه امروز صبح نیز مانند هر هفته جلسه ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور و به‌صورت ویدئوکنفرانس با استانداران برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه وزیر بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در سطح کشور ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در جهان از مرز سه میلیون نفر گذشته است افزود: ویروس جهش یافته هندی به سایر ویروس‌های کرونا اضافه شده است و کشورهای شرقی باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه در کشور ما 301 شهر در وضعیت قرمز و مافوق قرمز قرار دارند گفت: در حال حاضر فقط هفت شهر کشور در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان عنوان کرد: از 23 شهرستان استان کرمان در حال حاضر هشت شهرستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بصیری با بیان اینکه کادر اجرایی مدارس حداکثر با سه نفر می‌توانند در مدارس خدمت‌رسانی کنند و آموزش‌ها کاملا غیرحضوری است افزود: مراسم شب قدر و عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصوب شد که منع تردد شبانه در شب‌های قدر در شهرها برداشته شود ادامه داد: در شهرهای قرمز مراسم شب قدر در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت حداکثر دو ساعت برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه در استان کرمان مردم 81 درصد از محدودیت‌های اعمال شده را تمکین کردند گفت: بیش از 60 درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که باید فرهنگ‌سازی شده و جدی گرفته شود.

یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه اصناف حدود 14 ماه در گیر و دار کرونا و تعطیلی‌ها گرفتار هستند اظهار داشت: تعطیلات، مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده و کرایه مغازه باید پرداخت کنند.

رئیس اتاق اصناف استان کرمان ادامه داد: اصناف درخواست دارند تعطیلات کمتر شود و در طول روز باز باشند و از ساعت حدود شش عصر به بعد تعطیلات اعمال شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد