hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) ابرماه در قاب پل خواجوی اصفهان

(ویدئو) ابرماه در قاب پل خواجوی اصفهان

در تصاویری که سلطانی منتشر کرده است ماه در میان دهانه‌های پل خواجو و در بین جمعیت مشتاقانی که برای دیدن ابرماه شکارچی جمع شده‌اند دیده می‌شود.

 

محمد سلطانی، عکاس نجومی و پژوهشگر تصاویری از طلوع ابرماه پنجشنبه ۲۶ مهر در اصفهان را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده است.

به گزارش فرارو در تصاویری که سلطانی منتشر کرده است ماه در میان دهانه‌های پل خواجو و در بین جمعیت مشتاقانی که برای دیدن ابرماه شکارچی جمع شده‌اند دیده می‌شود.

او همراه با انتشار این تصاویر نوشته است: «قریب به شش ماه پیش با بررسی‌های دقیق دریافتم که در تاریخ بیست و ششم مهرماه امسال ماه کامل در حالی عمود بر محور پل خواجو طلوع می‌کند که در نزدیکترین فاصله‌اش از زمین قرار دارد و این یک فرصت طلایی بود.»

او این تصاویر را همراه با صدای ماکا جوادف و موسیقی از او منتشر کرده است.

این ابرماه سومین مورد از چهار ابرماه متوالی در سال ۲۰۲۴ بود که در نزدیک‌ترین فاصله با زمین قرار گرفت و به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسید.

ابرماه‌های کامل بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین ماه‌های کامل‌اند که حدود ۳۰ درصد درخشان‌تر و ۱۴ درصد بزرگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسند. تا پایان سال میلادی یک بار دیگر این پدیده رخ خواهد داد.

منبع: fararu-787687

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد