hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) کاهش ۷۳ درصدی جمعیت حیات وحش از سال ۱۹۷۳

(ویدئو) کاهش ۷۳ درصدی جمعیت حیات وحش از سال ۱۹۷۳

حدود ۳۵ هزار جمعیت وحشی از حدود پنج هزار گونه پرنده، پستاندار، دوزیستان، خزندگان و ماهی‌ها مورد بررسی قرار گرفتند. صندوق جهانی طبیعت می‌گوید که به طور متوسط آنها شاهد کاهش حدود ۷۳ درصدی بودند.

 

صندوق جهانی طبیعت (WWF) آخرین گزارش "سیاره زنده" خود را روز پنج‌شنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) منتشر کرد که نشان می‌دهد جمعیت وحشی گونه‌های جانوری از سال ۱۹۷۰ میلادی بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فرارو، در برخی از مناطق با تنوع زیستی بالا، مانند آمریکای لاتین و کارائیب، این رقم نزدیک به ۹۵ درصد است.

کریستن شویت، مدیر کل صندوق جهانی طبیعت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تصویری که ما ترسیم می‌کنیم بسیار نگران‌کننده است.

با این حال، او با تاکید بر فشار‌های عمده دولت‌ها و مصرف‌کنندگان برای پایایی خاطرنشان کرد: خبر خوب این است که ما از نقطه بدون بازگشت عبور نکرده‌ایم.

دائودی سامبا، مدیر ارشد حفاظت در صندوق جهانی طبیعت نیز در این رابطه می‌گوید: این فقط در مورد حیات وحش نیست، بلکه در مورد اکوسیستم‌های ضروری است که زندگی انسان را حفظ می‌کنند.

او با اشاره به جنگل‌زدایی در آمازون گفت: تغییرات می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد و پیامد‌های ویرانگری برای بشریت داشته باشد.

گزارش صندوق جهانی طبیعت هشدار می‌دهد که جنگل‌های بارانی آمازون، به عنوان کلید حفظ تمام حیات روی زمین، در حال رسیدن به یک "نقطه اوج" ناشی از تغییر آب و هوا و جنگل‌زدایی است که می‌تواند کل منطقه را به درختچه‌زار تبدیل کند.

برای این گزارش، حدود ۳۵ هزار جمعیت وحشی از حدود پنج هزار گونه پرنده، پستاندار، دوزیستان، خزندگان و ماهی‌ها مورد بررسی قرار گرفتند. صندوق جهانی طبیعت می‌گوید که به طور متوسط آنها شاهد کاهش حدود ۷۳ درصدی بودند.

منبع: fararu-785008

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد