hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی هلیا امامی و همسرش از بازیگری تا شهرت با عکس جدید

بیوگرافی هلیا امامی و همسرش از بازیگری تا شهرت با عکس جدید

بیوگرافی هلیا امامی و اطلاعاتی از همسر و خانواده اش، شایعه ای ازدواج او با محمد امامی، آثار و فیلم هایش را با مصاحبه و عکس های جدید از او در ادامه برایتان آورده ایم.

هلیا امامی(Helia Emami) بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال 1364 است که در جدیدترین اثر در گیم شوی زیبای شب های مافیا: زودیاک به کارگردانی سینا دوراندیشان به عنوان بازیکن در شبکه نمایش خانگی حضور دارد. 

هلیا بازیگری را در سال 1389 با نمایش «اتاق تاریک» به کارگردانی چیستا یثربی آغاز کرد و نخستین تجربه بازی مقابل دوربین را با فیلم سینمایی ساکن خانه چوبی به کارگردانی حسینعلی لیالستانی به دست آورد اما با بازی در نقش مهربانو در سریال از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان به شهرت رسید. این هنرمند خوش چهره سابقه بازی در فیلم و سریال های چون «دوربین»، «موارد مشکوک»، «سکه»، «لژیونر»، «داش آکل»، «از یادها رفته»، «دادستان»، «عروس خیابان فرشته، «آزادی مشروط»، و... را در کارنامه هنری خود دارد.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی و عکسهای هلیا امامی را به همراه اطلاعاتی از خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عکس هلیا امامی
 هلیا امامی

مشخصات هلیا امامی

مشخصات فردی

نام کامل

هلیا امامی

تاریخ تولد 

21 مرداد 1364

محل تولد

تهران

شغل

بازیگری و مدلینگ تبلیغاتی

نماد ماه تولد

اسد

مشخصات فیزیکی

قد

173 سانتی متر

وزن

حدودا 70 کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

فوت شده

نام برادران

یک بردار به نام پوریا

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

هلند

رشته تحصیلی

بازیگری

بهترین آثار

نام اثر

نقش 

سال

سریال از یادها

مهربانو

1398

عکس هلیا امامی
عکس  هلیا امامی بازیگر

بیوگرافی کامل هلیا امامی

کودکی و اوایل زندگی

هلیا امامی در روز دوشنبه 21 مرداد 1364(سال گاو) مصادف با 12 آگوست سال 1985 میلادی و 25 ذی القعده سال 1405 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 38 سال سن دارد. نماد ماه هلیا، اسد است و متولدین مرداد ماه افرادی بسیار قوی، مقتدر، ثابت قدم، با اراده، مغرور، خودخواه، اهل خودنمایی و کمی خود بزرگ بین هستند.

خانواده

خانواده هلیا امامی چهار نفره است، وی فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود به نام پوریا دارد. او در کودکی پدرش را از دست داده است و اطلاعاتی از اسم پدر و مادر و شغل آن ها در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست.

عکس هلیا امامی و مادرش
عکس هلیا امامی و مادرش
هلیا امامی و برادرش
هلیا امامی و برادرش

 این بانوی هنرمند در دل نوشته ای درباره پدرش نوشت:

و من همچنان در آرزوی اینم که دستم رو بگیری و از پیچ و خم سختیهای دنیا ردم کنی حیف که نیستی و من انقدر کوچک بودم که قدر لحظه دونستن رو بلد نبودم.با حضور دستانت چقدر با اطمینان ایستاده بودم و به زندگی لبخند میزنم باز هم سالی دیگر به رفتنت اضافه شد.

هلیا امامی و پدرش
هلیا امامی و پدرش

تحصیلات

 تحصیلات هلیا امامی به طور دقیق مشخص نیست و اطلاعاتی از مدرک، رشته تحصیلی در دروان مدرسه یا دانشگاه در سایت ها نیست و تنها در مصاحبه ای اعلام کرده است که دوره دیده بازیگری از کشور هلند می باشد.

هلیا امامی و همسرش

هلیا امامی و همسرش، عکس هلیا امامی و همسرش از موارد جست و جوی مخاطبان در اینترنت است اما این بازیگر مجرد است و اگر به اینستاگرام این بازیگر سری بزنید متوجه می شوید که تاکنون عکسی از این که نشان دهد وی متاهل می باشد منتشر نکرده است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت هلیا امامی در بازیگری با تئاتر آغاز شد و در سال 1389 با نمایش «اتاق تاریک» برای نخستین بار در جشنواره تئاتر شهر روی صحنه رفت و در سال 1391 توسط محمدرضا شریفی نیا به حسینعلی لیالستانی کارگردان برای بازی در فیلم ساکن خانه چوبی معرفی شد و نخستین تجربه بازی مقابل دوربین را نیز بدست آورد اما با سریال از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان در نقشی مهربانو به شهرت رسید. امامی به جز بازیگری در حرفه مدلینگ تبلیغاتی هم فعالیت می کند.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری هلیا امامی با حضور در کلاس های بازیگری مرحوم استاد سمندریان سپری شد.

عکس هلیا امامی
هلیا امامی و مرحوم استاد حمید سمندریان

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات هلیا امامی را می توان با توجه به مصاحبه ها و عکسی های که در اینستاگرام به اشتراک می گذارد فهمید که به سفر به ویژه سفر خارجی مثل کشور فرانسه علاقه خاصی دارد.این بانوی هنرمند به نوازندگی به ویژه سه تار علاقه خاصی دارد و ویدیوهایی از نوازندگی خود منتشر کرده است که نشان می دهد بصورت حرفه ای توانایی زدن تار دارد.

عکس هلیا امامی
عکس هلیا امامی در خارج از کشور

هلیا امامی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

heliaemami

وبسایت

ویکی پدیا هلیا امامی

اینستاگرام هلیا امامی

اینستاگرام هلیا امامی به آدرس heliaemami است که 908 هزار فالور دارد و 277 صفحه را دنیال می کند. هلیا صفحه ای اینستاگرامش را به تاریخ ژانویه 2013 ایجاد کرد اما در روز سه شنبه 27 ژانویه سال 2015 مصادف با 7 بهمن سال 1393 اولین پستش که عکسی از او و مرحوم حمید سمندریان بود را منتشر کرد که تاکنون 6028 لایک دارد.صفحه اینستاگرام این بازیگر در می 2021 تیک آبی دریافت کرد.


اینستاگرام هلیا امامی
صفحه اینستاگرام هلیا امامی

فیلم های هلیا امامی

اتاق تاریک

اتاق تاریک، نخستین تجربه هلیا امامی در بازیگری و در تئاتر به کارگردانی چیستا یثربی است که در سال 1389 توسط استاد حمید سمندریان به این نمایش معرفی شد و رحیم نوروزی، عامر مسافر آستانه، فریدون محرابی، میثم جوادی، مهسا کریم‌زاده، افسون دلخواه، تورج ثمینی‌پور و ژاله شعاری نیز در آن به ایفای نقش پرداختند. 

موارد مشکوک

موارد مشکوک فیلم سینمایی به کارگردانی محسن توکلی در سال 1392 در ژانر اجتماعی است و در این فیلم بازیگرانی مانند رضا رویگری، پوریا پورسرخ، صدف طاهریان، نیما شاهرخ‌ شاهی، مونا فرجاد، نفیسه روشن، هلیا امامی و… به هنرنمایی پرداخته اند.

هلیا امامی، مونا فرجاد و صدف طاهریان در پشت صحنه فیلم موارد مشکوک
هلیا امامی، مونا فرجاد و صدف طاهریان در پشت صحنه فیلم موارد مشکوک

لژیونر

 لژیونر، نخستین تجربه تصویری هلیا امامی در قاب تلویزیون به کارگردانی  مسعود آب پرور است که این بازیگر ایفاگر نقش سپیده بود و با هنرپیشگانی چون حسن پورشیرازی، محمدرضا شریفی‌نیا، زهیر یاری، ساغر عزیزی، لاله صبوری، سید مهرداد ضیایی و..هم بازی شد.

هلیا امامی و اشپیتیم آرفی سریال لژیونر

هلیا امامی در سریال لژیونر

داش آکل

داش‌آکل فیلم سینمایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد عرب و نویسندگی منصور براهیمی محصول ۱۳۹۶ است که در این فیلم بازیگرانی چون حسین یاری، مهران غفوریان،هلیا امامی، فاطمه گودرزی، محمدرضا شریفی‌نیا، علی صادقی، نیما شاهرخ شاهی، ارسلان قاسمی، محسن افشانی، ایمان صفا و...به ایفای نقش پرداختند.

هلیا امامی و حسین یاری در فیلم داش آکل
هلیا امامی در فیلم داش آکل

هلیا امامی در سریال از یادها رفته

 هلیا امامی در سریال از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان با نقش مهربانو به شهرت رسید.او ایفاگر نقش دختر است که در دهه 20 در یک خانواده متوسط با پدر، نامادری و برادر نامادریش زندگی می کند و تحت حمایت یک خانواده، او را به خارج می فرستند تا در آنجا به تحصیل بپردازد. مهربانو در آنجا خبرنگاری می خواند و البته بعد از برگشت به ایران دچار مشکلاتی می شود. این بازیگر خوش چهره در این سریال با هنرمندانی دیگر همچون حسین یاری، رضا یزدانی، میترا حجار، بیتا فرهی، سیما تیرانداز، کامران تفتی، پوریا پورسرخ، مهدی سلوکی، لیلا بلوکات، ارسلان قاسمی، صحرا اسدالهی، یوسف مرادیان و.... به ایفای نقش پرداخته است.

هلیا امامی درباره این‌که چگونه برای نقش مهربانو در سریال از یاد‌ها رفته انتخاب شد، گفته است: من چند سال پیش برای انجام یک تست بازیگری به دفتر آقای بهرامیان رفته بودم. البته متاسفانه در آن مقطع قسمت نشد با ایشان همکاری داشته باشم، اما وقتی نوبت به ساخت از یاد‌ها رفته رسید، دستیارشان با من تماس گرفتند و شنیدن اسم آقای بهرامیان و نیز آقای تحویلیان تهیه‌کننده مجموعه، مرا برای بازی در کار ترغیب کرد.
هلیا امامی در سریال از یادها رفته
هلیا امامی در سریال از یادها رفته
هلیا امامی در سریال از یادها رفته
هلیا امامی بازیگر نقش مهربانو در سریال از یادها رفته

هلیا امامی در سریال دادستان

هلیا امامی در سریال دادستان، نقش آذر یک دختر خبرنگار را به به کارگردانی مسعود ده نمکی در سال 1399 به عهده داشت و او در این سریال با هنرمندان مطرحی همچون  محمد کاسبی، سید جواد هاشمی، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند،علی سلیمانی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، علیرضا استادی، کاوه سماک‌باشی، نگار فروزنده، نیما شاهرخ شاهی، مجید شهریاری، شیوا خسرومهر و... همکاری کرده است.

هلیا امامی در سریال دادستان
هلیا امامی در سریال دادستان

هلیا امامی در سریال داستان یک شهر

هلیا امامی در سریال داستان یک شهر، نقش آذر(خبرنگار) را به همراه علی دهکردی، دانیال عبادی، رضا توکلی، پوراندخت مهیمن، یوسف مرادیان، امیر دژاکام، امین امانی، ریحانه رضی، شقایق زمانی و نیوشا مدبر ایفا کرد. امامی با اشاره به اینکه این چهارمین باری بود که نقش خبرنگار را بازی می‌کند، تصریح کرد: خبرنگار بودن در این سریال برایم آسان بود زیرا در «لژیونر» خبرنگار ورزشی، در «از یادها رفته» خبرنگار و اولین عکاس زن ایران در دهه ۲۰ و در سریال «دادستان» هم دانشجو خبرنگاری بودم و در «داستان یک شهر» نیز به ایفای نقش یک خبرنگار و کارگردان پرداختم.

 هلیا امامی در سریال داستان یک شهر
 هلیا امامی در سریال داستان یک شهر

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

اتاق تاریک

1389

کارگردان: چیستا یثربی
بازیگران: رحیم نوروزی، عامر مسافر آستانه

ساکن خانه چوبی

1391

کارگردان: حسینعلی لیالستانی
بازیگران: پروانه معصومی، امیرحسین آرمان

دوربین

1392

کارگردان: محسن توکلی
بازیگران: پوریا پورسرخ، شاهرخ استخری

موارد مشکوک

1392

کارگردان: محسن توکلی
بازیگران: مونا فرجاد، نیما شاهرخ شاهی

سکه

1393

کارگردان: حسن حج گذار

بازیگران: رضا رویگری، شهرام قائدی

لژیونر

1396

در نقش سپیده

کارگردان: مسعود آب پرور
بازیگران  حسن پورشیرازی، محمدرضا شریفی‌نیا

داش آکل

1396

کارگردان: محمد عرب

بازیگران: حسین یاری، مهران غفوریان

از یادها رفته

1398

در نقش مهربانو 

کارگردان: بهرام بهرامیان
بازیگران:بیتا فرهی، میترا حجار

دادستان

1399

در نقش آذر

کارگردان:  مسعود ده نمکی
بازیگران:  محمد کاسبی، سحر قریشی

عروس خیابان فرشته

1399

کارگردان: مهدی خسروی

بازیگران: محمدرضا شریفی‌نیا، مهراوه شریفی‌نیا

داستان یک شهر

1401

در نقش آزاده

کارگردان: محمدرضا آهنج
بازیگران: دانیال عبادی، امین ایمانی

آزادی مشروط

1401

کارگردان: مسعود ده نمکی
بازیگران: علیرضا استادی، سروش جمشیدی

شب های مافیا: زودیاک

1402

کارگردان: سینا دوراندیشان

11 حقیقت جالب درباره هلیا امامی

  1. صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی دارد.
  2. هلیا امامی به شدت طرفدار بارسلونا اسپانیا است و در یکی از بازیها با حضور در استادیوم نیوکمپ تیم محبوب خود را از نزدیک تشویق کرد.
  3. هلیا امامی به سفر بخصوص مسافرت خارج از کشور علاقه دارد.
  4. این بانوی هنرمند تجربه مدلینگ را نیز دارد و سال هاست با برند حجاب استایل همکاری میکند و اغلب لباس هایش طراحی مزون های ایرانی می باشد.
  5. بازیگر نقش مهربانو در سریال از یادها رفته،تاکنون 4 بار نقش خبرنگار را بازی کرده است.
  6. محسن توکلی با دو مرتبه همکاری به عنوان کارگردان بیشترین اعتماد را به وی داشته است.
  7. ازدواج هلیا امامی و دانیال عبادی شایعه فضای مجازی است و آن ها تنها در سریال داستان یک شهر هم بازی بودند.
  8. اطلاعاتی از شماره موبایل هلیا امامی در دسترس نیست.
  9. هلیا امامی در بانوی عمارت بازی نکرده است.
  10. هلیا امامی و شاهرخ استخری در فیلم سینمایی دوربین به کارگردانی محسن توکلی هم بازی بودند.
  11. هليا امامي همسر محمد امامی نیست و این بازیگر مجرد می باشد.
عکس هلیا امامی
 تصاویر هلیا امامی اینستاگرام

مصاحبه هلیا امامی

مصاحبه هلیا امامی هم به صورت متنی و هم گفت و گوی تصویری وجود دارد و در ادامه مصاحبه وی را به بهانه بازی در سریال داستان یک شهر به تاریخ تیر سال 1401 بخوانید: 

هلیا امامی بازیگر «داستان یک شهر» درباره این سریال عنوان کرد: سریال ها اکثرا یک یا چند خط داستانی را که مرتبط با هم هستند، دنبال می کنند ولی در «داستان یک شهر» مخاطب با حوادث و حالات روحی متفاوتی رو به رو بود. اتفاقی که هنگام خواندن فیلمنامه من را مصمم به بازی در این نقش کرد همین بود که داستان واقعی این فیلمنامه مرا درگیر خود می کرد، وجود شخصیت های قهرمان واقعی و پیاده کردن داستان زندگی واقعی آن آدم ها چالشی در قاب دوربین بود که باید به درستی و بدون خطا انجام می شد.

او افزود: ما در این سریال به غیر از اینکه گزارش های مختلف می گرفتیم، با زندگی و مشکلات خود و همکارانمان دست و پنجه نرم می کردیم، همچنین تجربه حالات متفاوت سخت بود به طور مثال بیماری ام اس معضلی بود که در این سریال به آن اشاره شد و من هم در زندگی واقعی دوست نزدیکی داشتم که درگیرش بود. می شنیدیم داروها کمیاب است و قیمت بالایی دارند، لمس کردن شرایط از نزدیک سخت و ناراحت کننده بود و یا در داستان شیرخشک که در سریال به آن پرداختیم، وقتی که دکتر دیالوگ ها را می گفت از اعماق وجود می گریستم چون تمام قصه های فیلم حوادثی اند که براساس واقعیت اند.

او درباره اینکه چگونه نقشش را شناخت و آن را بازی کرد، بیان کرد: هر نقشی را که می خواهم بازی کنم، ابتدا درباره‌اش مطالعه می کنم، در اینترنت می گردم و از بقیه کمک می گیرم، به طور مثال خیلی از خبرنگارها و پرسنل «در شهر» کمک گرفتم، آنها سر صحنه می آمدند و دوستانه در کنار کار بودند. همچنین قسمت های مختلف برنامه «در شهر» را می دیدم، بماند که گوشه ذهنم نیز خیلی از مسائل را داشتم زیرا این برنامه یکی از قدیمی ترین های شبکه پنج بود.

بازیگر «آتش و قداره» درباره همکاری اش با بازیگران این سریال گفت: کار کردن با بزرگانی همچون ایرج نوذری، علی دهکردی، پورانداخت مهیمن رضا توکلی همیشه لذت بخش و پر از تجربه است، آنها صبوری کردن و تکنیک های بازیگری را به شما آموزش می دهند. همچنین ما با دانیال عبادی، امین ایمانی و سایر دوستان تیم جوانی را تشکیل می دادیم و همه هم تقریبا در یک رده سنی بودیم. خداروشکر توانستیم با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار کنیم، تبادل نظر داشته باشیم، اتفاقات روز را بررسی کنیم و دوستی صمیمی بین خودمان شکل دهیم که ماحصل آن را در خروجی کار قابل مشاهده بود.

هلیا امامی ضمن رضایت از محقق شدن اهداف این سریال، درباره بازخورد مردم خاطرنشان کرد: به نظر من اهداف کلی همه اعضای کار مانند نویسنده، کارگردان و تهیه کننده محقق شد. در رابطه با بازخوردهای مخاطبان هم می توانم بگویم که باتوجه به نظراتی که گرفتم، توانستم دین خود را به این سریال ادا کنم.

امامی تفاوت این سریال با سریالی را که اصغر فرهادی باهمین نام و موضوع در دهه ۸۰ ساخته بود، در داستان فیلم و فرم آن دانست و گفت: ایده هردو سریال یک چیز است و ما با توجه به بودجه ای که در دست داشتیم سعی کردیم بهرتین‌ها محقق شود.

او درباره داستان فیلم عنوان کرد: «داستان یک شهر» روابط و زندگی انسان ها را نشان داد، همانطور که زندگی بالا و پایین، شادی و ناراحتی، بدبختی و خوشبختی دارد این سریال هم فرازوفرودهایی داشت و ما فقط نمی خواستیم زیبایی ها و خوشحالی ها را نشان دهیم.

این بازیگر در ادامه درخواستی از صداوسیما مطرح کرد: به عنوان عضو کوچکی از صداوسیما، می بینم که این رسانه به خیلی از کارهایی که ساخته می شود و یا حتی برای عواملی که برایش کار می کنند، بهایی که باید بدهد، نمی دهد. سازنده سریال های رسانه خانگی رقیب سرسختی برای سریال های تلویزیونی هستند. دلیلش هم این نیست که آنها بیشتر تلاش می کنند، بلکه به خاطر بهایی است که به بازیگران و عوامشان می دهند. نمایش خانگی اکران های متفاوتی می گذارد و تبلیغات بیشتری هم می کند، حتی شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی تبلیغات گسترده ای دارد اما تلویزیون از چنین تبلیغاتی در راستای بهبود حال برنامه هایش استفاده نمی کند.

هلیا امامی در پایان اظهار کرد: ما در «داستان یک شهر» با معضل بودجه روبه‌رو بودیم، از نظر زمان هم کار خیلی سنگینی بود، با سرما و گرما کار کردیم تا برای مخاطب کاری در خور آماده کنیم. چندی پیش بیلبورد یکی از سریال های تلویزیونی را در خیابان دیدم، خوشحال شدم زیرا باعث می شود مردم بیشتر به تلویزیون روی بیاورند و برای سریال ها هم اتفاقات بهتری رقم بخورد.

 سوالات جنجالی بهنام تشکر از هلیا امامی در برنامه معرکه و جواب های عجیب او مورد توجه مخاطبین قرار گرفت که در ادامه قسمتی از مصاحبه وی را مشاهده می کنید.

عکس هلیا امامی

عکس هلیا امامی
عکس جدید هلیا امامی
عکس هلیا امامی
عکس هلیا امامی در اینستاگرام
عکس هلیا امامی
هلیا امامی در اینستا
عکس هلیا امامی
عکس قدیمی هلیا امامی 
عکس هلیا امامی
عکس های جدید هلیا امامی 
عکس هلیا امامی
تصاویری از هلیا امامی 

 

عکس هلیا امامی
عکس جدید هلیا امامی 
عکس هلیا امامی
عکس هلیا امامی در خارج
هلیا امامی در شب های مافیا
هلیا امامی در شب های مافیا

 

هلیا امامی و مریم مومن
هلیا امامی و مریم مومن

 

پرسش های متداول

قد هلیا امامی چقدره؟
قد هلیا امامی 175 سانتی متر است.
هلیا امامی متولد چه سالی است؟
هلیا امامی متولد سال 1364 است.
هلیا امامی متولد کجاست؟
تهران


سخن آخر

بیوگرافی هلیا امامی بازیگر از یادها رفته که با نقش مهربانو به شهرت رسید را در این مطلب بررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید بیوگرافی مینا وحید و همسرش از بازیگری تا شهرت با حواشی و عکس و بیوگرافی دیبا زاهدی و همسرش از بازیگری تا شهرت با حواشی و عکس را نیزمطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر خوش چهره هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری اش دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. 4 آذر 1402 03:53
    هلیا امامی وجدان بیدار ولطیفی دارن وبسیار قلبشون مثل چهره شون زیباست متین مهربان وبا وقار وبسیار زیبا خدا حفظشون کنه انشاالله