hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > تغذیه و رژیم > رژیم لاغری سریع با انار همراه فواید و عوارض رژیم انار

رژیم لاغری سریع با انار همراه فواید و عوارض رژیم انار

1401/09/18 , 21:56
رژیم سه روزه انار، طریقه مصرف رب انار برای لاغری، رژیم لاغری سریع با انار، بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری، خواص، عوارض و طبع انار را در این مطلب آورده ایم

رژیم لاغری انار

رژیم لاغری انار، یکی از راه های پیش رو برای کاهش وزن افراد است. انار یکی از میوه های خوشمزه، خوش طعم و بهشتی است که سرشار از ویتامین های C و A و E می باشد، همچنین به دلیل داشتن سدیم، کربوهیدرات، آهن، پتاسیم در درمان بیماری ها موثر است. انار و مشتقات آن مانند رب نار و کنسانتره انار دارای خاصیت چربی سوزی هستند و در کاهش وزن نیز موثر می باشند. اما سوالاتی از جمله رژیم لاغری انار چیست؟ بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری؟ بهترین روش‌های لاغری با انار؟ آیا انار چاق کننده است؟ در ذهن مخاطبان می باشد. اگر قصد دارید به وزن ایده آل خود دست یابید با ما همراه باشید تا با با رژیم لاغری انار به همراه نکاتی برای لاغری با انار آشنا شوید.
رژیم لاغری انار
رژیم لاغری انار

انار بخورید اگر می خواهید لاغر شوید، یکی از ده ها مطلب در اینترنت است که افراد را ترغیب به لاغری با انار می کنند.کسانی که به دنبال لاغری و چربی سوزی شکم و پهلوها هستند، معمولا با استفاده از رب انار، آب انار و مواردی که از فراورده های میوه انار شناخته می شود به هدفشان دست پیدا می کنند.آیا انار لاغر کننده است؟ پاسخ این سوال بله می باشد. چرا انار به لاغری کمک می‌‌کند؟ زیرا انار میزان کلسترول بد خون را کاهش، از تجمع چربی جلوگیری و موجب لاغری شکم می شود. این میوه بهشتی به علت داشتن اسید لینولنیک و پولیفنول باعث سوخت و ساز در بدن می شود و چربی های اضافه را می سوزاند. 

فواید انار برای کاهش وزن:

  •  ایجاد احساس سیری و کنترل اشتها
  • کاهش قند خون
  • کاهش چربی بدن و جلوگیری از مقاومت به انسولین
  • دارای آنتی اکسیدان و کمک به کاهش وزن
  • دارای فیبر بالا و جلوگیری از یبوست
  • دارای خاصیت دیورتیک (ادرارآور) طبیعی و کمک به دفع آب اضافی بدن

 طبع انار

 طبع انار ترش سرد و خشک است اما انار شیرین طبع سرد و معتدل دارد.

بهترین زمان مصرف انار

بهترین زمان مصرف انار، صبح است و اگر با گلپر مصرف شود از دل درد جلوگیری می‌‌کند و سبب جذب بهتر آن می‌‌شود. 

رژیم لاغری انار
انار

رژیم سه روزه انار

رژیم سه روزه انار یا رژیم لاغری سریع با انار یکی از رژیم های سریع لاغری است. مزیت این رژیم این است که افراد در مصرف انار هیچ گونه محدودیتی ندارند و باید یک کاسه انار یا یک لیوان آب انار را جایگزین وعده های غذایی یا میان وعده های پرکالری کنند.

همچنین افراد در رژیم سه روزه انار می توانند از چای، دمنوش و سالادهای که با انار تهیه می شود مانند سالاد گل کلم و انار، سالاد اسفناج و انار و سالاد کاهو و انار استفاده کنند. برای دمنوش انار می توانند از زنجبیل و چای سبز استفاده کنند که باید مواد را ترکیب و به مدت 7 دقیقه صبر کنند تا به خوبی با هم ترکیب شود و سپس این دمنوش را به صورت ناشتا در صبح بنوشید.

رعایت برنامه رژیم غذایی با انار علاوه بر کاهش چربی بدن و وزن، موجب بهبود دستگاه گوارش و شادابی و طروات پوست می شود. اما اگر می خواهید از این رژیم استفاده کنید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که بیش تر از 3 روز آن را اجرا نکنند زیرا بدن مواد معدنی کافی را بیشتر از 3 روز استفاده از این رژیم غذایی دریافت نمی کند و این موضوع باعث آسیب رسیدن به سلامتی می شود. همچنین در صورتی که از بیماری زمینه ای، دیابت و یا دیگر بیماری های مزمن رنج می برید پیش از استفاده از این رژیم با پزشک مشورت کنید.


 در ویدیوی زیر برنامه غذایی با رژیم انار برای کاهش وزن را مشاهده می کنید.

رژیم آب انار و عسل

رژیم آب انار و عسل، برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است زیرا به تنظیم قند خون و کنترل دیابت کمک می کند. طب سنتی مصرف آب انار را با عسل توصیه می کنند زیرا طبع سرد انار مدر است و در نهایت منجر به کم آبی بدن و یبوست می شود. مصلح آب اناز، عسل است و مصرف هر دوی آنها با هم در نهایت سالم است.


رژیم لاغری با آب انار

رژیم لاغری با آب انار را می توان با جایگزینی آب انار به جای انار به کار بست. خواص آب انار مانند میوه انار است و از تجمع پلاکت ها در عروق خونی جلوگیری می کند، آب انار نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و استفاده از آب انار در زمان بارداری برای سلامت جنین مفید است.

رژیم لاغری با رب انار

رژیم لاغری با رب انار یکی از رژیم های غذایی جدید است. اعتقاد پزشکان و متخصصان بر این است که رژیم لاغری با رب انار یکی از بهترین روش های کاهش وزن است و می‌تواند در کنار دیگر رژیم ها و ورزش برای کاهش وزن بسیار موثر باشد. در واقع رب انار یکی از موثرترین مواد غذایی برای لاغری، کاهش وزن و چربی بدن است. زیرا مصرف آن کاهش اسیدهای چربی خون را به دنبال دارد.

رب انار سرشار از ویتامین، پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان است و به دلیل فیبری که دارد افراد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنند. خواص رب انار عبارت است از: 

  • حاوی فیبر
  • کمک به تنظیم هورمون‌های بدن 
  •  افزایش سوخت و ساز بدن
  •  کاهش چربی بدن 
  • جلوگیری از تجمع چربی در شکم
  • کاهش تهوع
رژیم لاغری انار
انار

 طریقه مصرف رب انار برای لاغری

طریقه مصرف رب انار برای لاغری به این صورت است که ناشتا میل شود.در واقع بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری صبح‌ها به صورت ناشتا است. درصورتی که مشکل گوارشی ندارید می توانید برای کاهش وزن و لاغری از  1 تا 2 قاشق غذاخوری رب انار استفاده کنید. مصرف رب انار به صورت ناشتا برای تقویت کبد، افزایش انرژی و کاهش فشار خون بسیار مفید است. 

عوارض انار

عوارض انار مانند سایر میوه ها اجتناب ناپذیر است و افراد که  مشکلات گوارشی،معده و زخم معده دارند باید در مصرف آن احتیاط کنند. زیاده روی در مصرف انار باعث: 

  • اختلالات در هضم
  • استفراغ
  • حالت تهوع
  • درد شکم
  •  بروز آلرژی
  • یبوست

پرسش های متداول


رب انار باعث چاقی میشه یا لاغری؟

 رب انار به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی که دارد در کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است. اما به هر حال مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند در برخی افراد سبب افزایش اشتها و همچنین چاقی شود.

 بهترین زمان خوردن رب انار چه موقعی است؟
 بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری صبح‌ها به صورت ناشتا است. اما اگر به زخم معده یا مشکلات گوارشی مبتلا هستند، نباید از رب انار به صورت ناشتا استفاده کنید.
 فواید رب انار برای لاغری چیست؟
 رب انار به افزایش متابولیسم و کاهش چربی بدن کمک می‌کند و از همین رو توصیه می‌شود اگر می‌خواهید لاغر شوید رب انار بخورید.

چرا رژیم لاغری با رب انار بهتر است؟

رژیم لاغری با رب انار معمولا بدون عوارض و به صورت کاملا طبیعی می تواند به افراد در رسیدن به کاهش وزن کمک کند.


سخن آخر 

در این مطلب به معرفی رژیم لاغری با انار که برای کاهش وزن و چربی سوزی موثر است را پرداختیم.اگر به دنبال رژیم لاغری هستید، ما در مطلبی رژیم لاغری خیلی سریع، اصولی و علمی شکم و پهلو را معرفی کرده ایم.اگر درباره رژیم لاغری با انار سوالی دارید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید و یا تجربه خود از رژیم انار با با سایرین به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد