hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > بیوگرافی نوید لایقی مقدم بازیگر نقش وحید منفرد در بی گناه

بیوگرافی نوید لایقی مقدم بازیگر نقش وحید منفرد در بی گناه

1401/08/15 , 07:51
نوید لایقی مقدم بازیگر سینما است. اگر به دنبال اطلاعاتی از بیوگرافی، خانواده، همسر، صفحه اینستاگرام نوید، فیلم ها و عکس هایش هستید با ما همراه باشید.

نوید لایقی مقدم(Naveed Layeghi Moghadam) بازیگر جوان دهه هفتادی سینمای ایران است. نوید نخستین بازی اش را در سن 16 سالگی در فیلم سینمایی فصل باران های موسمی تجربه کرد اما با بازی در جدیدترین اثرش در نقش فرعی و منفی به نام وحید منفرد در سریال یی گناه بر سر زبان ها افتاد.

لایقی مقدم فعالیت هنری خود را از سال 1388 در سینما آغاز کرد و در این مدت، در پنج فیلم سینمایی و سه سریال در شبکه نمایش خانگی به عنوان بازیگر در نقش جدی به ایفای هنر پرداخت و با مهدی آقاجانی به عنوان کارگردان بیشترین همکاری را داشته است. فیلم سینمایی مردن به وقت شهریور و سریال بی گناه جز بهترین آثار این بازیگر خوش چهره محسوب می شوند. برای آشنایی بیشتر از زندگی شخصی و فعالیت های هنری او با ما همراه باشید.

نوید لایقی مقدم
عکس نوید لایقی مقدم

 

مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

نوید لایقی مقدم

تاریخ تولد (سن)

17 اردیبهشت 1372


شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

گاو نر

مشخصات فیزیکی

قد

حدود 170

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

چپ دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

فرهاد لایقی مقدم

نام مادر

پرستو نوری

شغل مادر

مدد کار اجتماعی

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

رشته تئاتر

مدرک

لیسانس

دانشگاه

هنر و معماری تهران

بهترین آثار

نام اثر

نقش

سال

مردن به وقت شهریور

سینا ملکی

1392

بی گناه

وحید منفرد

1401


بیوگرافی کامل نوید لایقی مقدم

نوید لایقی مقدم در 48 امین روز از فصل بهار یعنی در روز جمعه 17 اردیبهشت سال 1372 به دنیا آمد و هم اکنون 29 سال سن دارد. طبق طالع بینی نماد ماه تولد نوید، گاو نر و عدد خوش شانسی برای متولدین ماه اردیبهشت عدد 6 است. هر چند اطلاعات دقیقی از قد این بازیگر چشم سبز سینمای ایران نیست ولی از روی ظاهر می شود حدس زد که حدود 170 سانتی متری قد دارد. از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر لاغر اندام می توان به مو مشکی و چپ دست بودن او اشاره کرد.

خانواده لایقی مقدم

خانواده نوید لایقی مقدم، احتمالا کم جمعیت است؛ اگر به اینستاگرام نوید سری بزنید عکسی از او با خواهر یا برادرش نیست. پدر نوید؛ فرهاد لایقی مقدم نام دارد که در مصاحبه ها و حتی در پیج این بازیگر به شغل او اشاره نشده است.

نوید لایقی مقدم و پدرش فرهاد لایقی مقدم
نوید لایقی مقدم و پدرش فرهاد لایقی مقدم 

 این بازیگر در عکسی که با مادرش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است پیج او را با نام پرستو نوری تگ کرده است. مادر نوید ظاهرا مددکار اجتماعی است و احتمالا در این حوزه فعالیت می کند اما اطلاعات بیشتری از او موجود نیست.

عکس نوید لایقی مقدم و مادرش پرستو نوری
عکس نوید لایقی مقدم و مادرش پرستو نوری

 تحصیلات

تحصیلات نوید لایقی مقدم در رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری تهران است. او کارشناسی خود را در این رشته کسب کرده است.

نوید لایقی مقدم و همسرش

نوید لایقی مقدم و همسرش یکی از علاقمندی های کاربران در اینترنت بعد از به شهرت رسیدن او در سریال بی گناه است. اما این که نوید ازدواج کرده است یا نه؟ باید بگوییم؛ خیر. این بازیگر مجرد است و در هیچ مصاحبه ای حرفی از تأهل و ازدواجش نزده است. حتی اگر به پیج اینستاگرام او سر بزنید چیزی از رابطه عاطفی او هم دستگیرتان نمی شود.

شروع فعالیت

شروع فعالیت نوید لایقی مقدم به عنوان بازیگر در سن 16 سالگی با فیلم سینمایی فصل باران های موسمی در سال 1378 اتفاق افتاد. اما این بازیگر با استعداد تجربه فعالیت در پشت صحنه به عنوان دستیار کارگردان در فیلم کوتاه تشریح در سال 1396 را نیز دارد.

نوید لایقی مقدم در فیلم فصل باران های موسوی
 حضور نوید لایقی مقدم به عنوان بازیگر در فیلم فصل باران های موسوی

 علایق و تفریحات

یکی از علایق مهم و مشخص این جوان هنرمند، معرفی فیلم هاش به عنوان بازیگر به مخاطب است. از تفریحات نوید می توان به رانندگی آفرود و طبیعت گردی و سفر اشاره کرد. نوید در پیج اینستاگرامش عکس گربه اش به نام ملوس با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. این موضوع نشان می دهد او ارتباط خوبی با حیوانات دارد.

فیلم های نوید لایقی مقدم

فصل باران های موسمی

فصل باران های موسمی نخستین تجربه نوید لایقی مقدم در بازیگری است که نقش پسر نوجوانی به نام سینا را به عهده داشت که پدر و مادرش(محمد حسینی علایی و ژاله شعاری) در آستانه جدایی هستند. لایقی مقدم در این فیلم با الناز حبیبی، مرضیه خوش قدم و علی باقری هم بازی بود. فیلم فصل باران های موسمی، در ژانر درام به مدت 90 دقیقه در سال 1387ساخته شد اما در دی ماه 1395 پخش شد.

نوید لایقی مقدم در فیلم فصل باران های موسوی
 عکس نوید لایقی مقدم در فیلم فصل باران های موسمی

 مردن به وقت شهریور و نوید در نقش سینا

مردن به وقت شهریور، دومین تجربه بازیگری نوید لایقی مقدم در دنیای هنر به کارگردانی هاتف علیمردانی در سال 1392است .بازی لایقی مقدم در فیلم سینمایی مردن به وقت شهریور در حالی که 20 سال سن داشت نقطه عطفی در کارنامه او محسوب می شود زیرا توانست خود را به دلیل مهارت و نقشی اصلی که داشت، به مخاطبان سینما بشناساند. نوید در فیلم مردن به وقت شهریور در نقش سینا ملکی که درگیر کنکور و مشکلات خانوادگی است با بازیگرانی هم چون حمید فرخ نژاد، هاینه توسلی، نازنین بیاتی، ترلان پروانه،ملیسا ذاکری، مهرداد ماکویی و صبا گرگین پور هم بازی شد.

نازنین بیاتی و نوید لایقی پور در فیلم مردن به وقت شهریور
نازنین بیاتی و نوید لایقی پور در فیلم مردن به وقت شهریور

 

عکس نوید لایقی مقدم در فیلم مردن به وقت شهریور
عکس نوید لایقی مقدم در فیلم مردن به وقت شهریور

لایقی مقدم و بازی در ع ش ق

ع ش ق برای نوید لایقی مقدم در سن 21 سالگی به کارگردانی قاسم جعفری در نقش آرش اتفاق افتاد. نوید در فیلم عین شین قاف در سال 1393 با بازیگرانی چون سینما تیرنداز، بهاره کیان افشار، شهرزاد جعفری و سید جواد یحیوی هم بازی بود.

نوید لایقی مقدم و بهاره کیان افشار  در ع ش ق
نوید لایقی مقدم و بهاره کیان افشار  در ع ش ق

 نوید در رفقای خوب با جمشید مشایخی همکاری کرد

رفقای خوب با بازی نوید لایقی مقدم در سال 1394 به کارگردانی مجید قاری زاده رقم خورد.نوید در این فیلم در نقش نوه جمشید مشایخی با بازیگرانی چون محمدکاسبی، رضا روگیری، داریوش اسدزاده، نعمت الله بخشی، نعمیه نظام دوست، احمدرضا اسدی، رامین ناصر نصیر، غلامرضا صادقی و بیتا خرمند همکار بود.

نوید لایقی مقدم و جمشید مشایخی در  فیلم رفقای خوب
نوید لایقی مقدم و جمشید مشایخی در  فیلم رفقای خوب

 سریال هول دادن

سریال هول دادن، نخستین فعالیت نوید لایقی مقدم در شبکه نمایش خانگی در سال 1397به همراه داشت. نوید در این سریال در نقش امیر با شبنم دادخواه هم بازی شد. سریال هول دادن به کارگردانی مهدی آقاجانی در ژانر وحشت، علمی و تخیلی در ده قسمت در یک فصل است.

نوید لایقی مقدم در در سریال هول دادن
نوید لایقی مقدم در در سریال هول دادن

 پدران

پدران با بازی نوید لایقی مقدم، علیرضا ثانی فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی،مهشید ناصری، مهدخت مولایی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی به کارگردانی سالم صلواتی در سال 1398 اتفاق افتاد.

فیلم کوتاه تشریح

فیلم کوتاه تشریح، در واقع نخستین تجربه نوید لایقی مقدم در پشت صحنه است. او در فیلم تشریح در کنار سیاوش شهابی که کارگردانی کار را به عهده داشت به عنوان دستیار در سال 1398 فعالیت کرد.

سریال آنها

سریال آنها دومین همکاری نوید لایقی مقدم با مهدی آقاجانی به عنوان کارگردان است. نوید در سریال آنها در قسمت سوم به ایفای نقش می پردازد که این سریال در ژانر وحشت ساخته سال 1400 است.

نوید لایقی مقدم در آن ها
نوید لایقی مقدم در سریال آن ها

 سریال بی گناه

سریال بی گناه با بازی نوید لایقی مقدم در نقش وحید منفرد در سال 1400 در ژانر درام و خانوادگی به کارگردانی مهران احمدی ساخت شد. نوید در این سریال با بازیگرانی چون مسعود رایگان، مهرانه مهین ترابی، رویا تیموریان، محسن کیایی، ویشکا آسایش، مهران احمدی، ماهور الوند، آتیلا پسیانی، نسرین نصرتی، حسین پورکریمی، شبنم مقدمی، هدیه بازوند، منوچهر زنده دل، دنیا مدنی، مبینا طبایی، مهران وثوقی، باران احمدی، احسان معجونی و یگانه رادبخش هم بازی بود.

نوید لایقی مقدم در بی گناه
نوید لایقی مقدم در بی گناه در نقش وحید منفرد

 

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

فصل باران های موسمی

1388

بازی در نقش سینا

مردن به وقت شهریور

1392

بازی در نقش سینا

عین شین قاف

1393

بازی در نقش آرش

رفقای خوب

1394

همکاری با جمشید مشایخی

سریال هول دادن

1397

بازی در نقش امیر

پدران

1398


فیلم کوتاه تشریح

1398

دستیار کارگردان

سریال آنها

1400


سریال بی گناه

1400

بازی در نقش وحید 

8حقیقت جالب درباره نوید لایقی مقدم

  1. نوید در طول 12 سال فعالیت هنری با جواد یحیوی به عنوان بازیگر بیشترین همکاری را داشته است.
  2. مهدی آقاجانی به عنوان کارگردان بیشترین اعتماد را به این بازیگر با 2 مرتبه همکاری در سریال «آنها» و «هول دادن» داشته است.
  3. این بازیگر جوان سینما تنها در فیلم مردن به وقت شهریور در نقش اصلی ظاهر شده است و بقیه در نقش فرعی بوده است.
  4. یکی از مواردی که در کارنامه هنری نوید به چشم می خورد بازی در ژانر وحشت در دو سریال هول دادن و آنها است. او توانایی اش را در نقش های چالشی به رخ کشیده است.
  5. لایقی مقدم در دو سریال در نقشی به نام سینا ظاهر شده است. معلوم نیست در انتخاب این اسم نقش داشته است یا نه.
  6. ماشین مورد علاقه ای نوید پاترولی است که با آن به طبیعت گردی و سفر می رود.
  7. نوید در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان در پیج اینستاگرامش که اسم گربه اش را پرسیده اند نام گربه اش را ملوس عنوان کرده است.
  8. عکس کودکی نوید در اینستاگرام که در زیر مشاهده می کنید با بیش از 1463 لایک، محبوب ترین پست اوست.


کودکی نوید لایقی مقدم
عکس کودکی نوید لایقی مقدم

 

مصاحبه نوید لایقی مقدم

مصاحبه نوید لایقی مقدم، زیاد نیست. او در یکی از مصاحبه هایش درباره شروع کار بازیگری می گوید:

بعد از سال اول دبیرستان تصمیم داشتم رشته ریاضی بخوانم. داشتم برای ثبت‌نام به مدرسه می‌رفتم که در میان راه چشمم به هنرستان کمال‌الملک افتاد که سر در هنرستان نوشته شده بود رشته تئاتر.

برایم جالب شد و وارد هنرستان شدم، پرسیدم مگر چنین رشته‌ای وجود دارد؟ گفتند: بله. همان‌جا بود که تصمیم گرفتم تئاتر بخوانم. وقتی به خانواده‌ام گفتم شوکه شدند، ولی بعد پذیرفتند بروم هنرستان.

همان سال چند نفر به نمایندگی از بیژن میرباقری برای انتخاب بازیگر به مدرسه ما آمدند و برای بازی در یک فیلم تلویزیونی انتخابم کردند. آن همکاری بنا به دلایلی اتفاق نیفتاد.

مدتی بعد از همان دفتر با من تماس گرفتند، این بار مجید برزگر تصمیم داشت فیلمی بسازد و مرا برای بازی در نقش اول فیلم انتخاب کرده بود. کار حرفه‌ای من با «فصل باران‌های موسمی» مجید برزگر آغاز شد."

نوید درباره اینکه به بازیگری به عنوان شغل نگاه می کند یا نه گفت:

از همان ورودم به سینما بازیگری را به عنوان شغل نمی‌دانستم. با بازیگران زیادی هم در این خصوص صحبت کردم. همه بر این باور بودند که بازیگری نمی‌تواند شغل اصلی آدم باشد و بازیگر نباید به این حرفه‌ به عنوان یک منبع درآمد نگاه کند.

امیدوارم هیچ‌وقت به خاطر فشارهای مالی مجبور به انتخاب‌ کاری که دوست ندارم نشوم.

این بازیگر خوش چهره درباره اینکه در دو فیلم سینمایی نقشی به نام سینا داشته است می گوید:

اسم من در هر دو فیلم فصل باران های موسمی و مردن به وقت شهریور، سینا است و مادرم چند شب پیش می گفت من باید احتمالا اسم تو را سینا می گذاشتم!

لایقی مقدم درباره هم بازی شدن با حمید فرخ نژاد و حس و حال این همکاری گفت:

راستش وقتی که من فهمیدم در فیلم به وقت مردن در شهریور حمید فرخ نژاد قرار است نقش پدرم را بازی کند و هانیه توسلی نیز در این کار هست، اولش حس عجیبی داشتم. در فیلم آقای برزگر، خب فقط من بودم. فیلم 96 سکانس داشت که در همه این سکانس ها، سینا دیده می شد.

من ابتدا کمی استرس داشتم چون بازی کنار چنین بازیگرانی را تجربه نکرده بودم. بازیگری مثل حمید فرخ نژاد که از بچگی با فیلم هایشان بزرگ شدم ولی این قدر این اتفاق به خوبی جلو رفت و این قدر این آدم ها به من لطف داشتند، من احساس می کنم حتی حمید فرخ نژاد خودش را تا حد من پایین کشید تا با هم اوج بگیریم. یعنی اینکه خودش را صفر مطلق در نظر گرفت و به من فضایی را داد که در خیلی از سکانس ها بسیار کمکم می کرد.

بدون اینکه خسته یا عصبانی بشود. با اینکه شاید دوازده ساعت کار می کردیم و همه عوامل خسته بودند، وقتی من خراب می کردم خیلی ها شاکی می شدند ولی حمید فرخ نژاد می آمد و به من انرژی می داد و راهنمایی ام می کرد. همه جوره مدیون او هستم.


عکس نوید لایقی مقدم


عکس نوید لایقی مقدم
عکس نوید لایقی مقدم 
عکس نوید لایقی مقدم
عکس نوید لایقی مقدم 
عکس نوید لایقی مقدم
عکس نوید لایقی مقدم در اینستاگرام
عکس نوید لایقی مقدم
عکس نوید لایقی مقدم در اینستاگرام
عکس نوید لایقی مقدم
عکس نوید لایقی مقدم 
عکس نوید لایقی مقدم
 نوید لایقی مقدم 
عکس نوید لایقی مقدم
عکس از نوید لایقی مقدم 

 

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

navidlayeghi

وبسایت

صفحه ویکی پدیا نوید لایقی مقدم

نوید لایقی مقدم اینستاگرام

اینستاگرام نوید لایقی مقدم به آدرس navidlayeghi حدود 5400 نفر فالور دارد و 1284 نفر را نیز دنبال می کند. نوید فعالیت در پیج اینستاگرامش را در مهر 1392 آغاز کرده و تا امروز 185 پست به اشتراک گذاشته است. اولین پست نوید در اینستاگرام 816 لایک خورده و 34 کامنت دارد.

سخن آخر

بیوگرافی نوید لایقی قدم بازیگر سینما ایران که این روز ها با سریال بی گناه به موفیقت در دنیای بازیگری رسیده را در این مطلب بررسی کردیم. اگر شما هم جز طرفدارن این بازیگر خوش آتیه هستید و اطلاعات دقیق تری از او، جوایز و افتخارت و حتی حواشی اش دارید در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد