hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی محسن کیایی و همسرش سهیلا امیرحسینی همراه با عکس

بیوگرافی محسن کیایی و همسرش سهیلا امیرحسینی همراه با عکس

محسن کیایی بازیگر و نویسنده است. در ادامه اطلاعاتی از بیوگرافی، همسرش، اینستاگرام محسن کیایی و معرفی فیلم ها به همراه عکس و فیلم را برایتان آورده ایم.
محسن کیایی(Mohsen kiaee) بازیگر و نویسنده تئاتر، تلویزیون و سینما ایران است. این بازیگر با استعداد که این روز ها در نقش بهمن در سریال بی گناه حضور دارد، فعالیت بازیگری را در سال 1388 با فیلم سینمایی بعد از ظهر سگی سگی در حالی که 28 سال سن داشت به صورت حرفه ای آغاز کرد.
کیایی با فیلم سینمایی خط ویژه شناخت شد اما با بازی در سریال پرده نشین در نقش روحانی شهرت را تجربه کرد و برای بازی در فیلم سینمایی عصر یخبندان، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.
محسن کیایی در طی 13 سال فعالیت هنری در بیست و یک فیلم سینمایی، پنج سریال تلویزیونی، سه سریال در شبکه نمایش خانگی و دو تئاتر حضور داشته است و با مصطفی کیایی کارگردان بیشترین همکاری با 7 فیلم سینمایی داشته است.برای کسب اطلاعات بیشتر از زندگی شخصی و هنری محسن کیایی با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
محسن کیایی
عکس محسن کیایی

 مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

محسن کیایی

تاریخ تولد

6 شهریور 1360

محل تولد

تهران

شغل

نویسنده-بازیگر

نماد ماه تولد

فرشته

مشخصات فیزیکی

قد

حدود 175

وزن

حدود 85

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام مادر

مونس 

نام برادران

 مصطفی کیایی و میلاد کیایی

نام خواهران

ندارد

نام همسر 

سهیلا امیرحسینی

تاریخ ازدواج

سال 1384

نام فرزندان 

رز کیایی سال تولد 1397

شغل همسر

گریمور، عکاس، طراح و دوخت لباس کودک

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی

رشته تحصیلی

رشته‎ بازیگری

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

عصر یخبندان

سعید

1393

چهار راه استانبول

احد

1396

محسن کیایی
عکس شخصی محسن کیایی

 

بیوگرافی کامل محسن کیایی

کودکی و اوایل زندگی

محسن کیایی در روز جمعه 6 شهریور سال 1360(سال خروس) در تهران به دنیا آمد. وی هم اکنون 41 سال سن دارد و اصالتا تهرانی می باشد. نماد ماه تولد محسن، سنبله است و وظیفه‌شناسی، صادق و راست گو، خیرخواه و  حس ششم قوی از ویژگی های متولدین این ماه است. اطلاعات دقیقی از قد محسن کیایی، در دسترس نیست ولی حدود 175 سانتی متر قد و 85 کیلو وزن دارد. این بازیگر با استعداد مو مشکی ، چشم قهوه ای و راست دست می باشد.

خانواده 

خانواده محسن کیایی، پنج نفر می باشد که دو برادر دارد. مصطفی کیایی کارگردان سینما برادر بزرگ تر محسن می باشد که فرزند اول خانواده با اختلاف سنی 7 سال با فرزند دوم یعنی محسن می باشد. میلاد کیایی، فرزند آخر خانواده می باشد که 7 سال از محسن کوچک تر است و در عکاسی فعالیت می کند. اطلاعاتی از اسم پدر محسن کیایی و شغلش نیست . مادر محسن مونس نام دارد که در 14 دی 1396 درگذشت.

محسن کیایی به همراه پدرش و مصطفی و میلاد
محسن کیایی به همراه پدرش و مصطفی و میلاد
محسن کیایی
محسن کیایی و مادرش

 تحصیلات

تحصیلات محسن کیایی،فارغ التحصیل رشته بازیگری در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

محسن کیایی و همسرش

محسن کیایی و همسرش یا عبارت های مثل همسر محسن کیایی کیست از جمله مواردی است که در اینترنت زیاد جستجو شده است.اما پاسخ سوال محسن کیایی مجرد است یا متاهل، مشخص است و وی متاهل می باشد و حتی در اینستاگرام عکسی های از همسر و فرزندش به اشتراک گذاشته است. محسن کیایی در سن 21 سالگی با سهیلا امیرحسینی در تئاتر آشنا می شود و پس از سه سال در سال 1388 در حالی که 24 سال سن داشت با هم ازدواج کردند. همسر محسن کیایی، گریمور و عکاس  می کرد و در حال حاضر به طراحی و دوخت لباس کودک مشغول است.محسن کیایی و همسرش سهیلا امیر حسینی، بعد از 11 سال زندگی مشترک در سال 1397 صاحب فرزندی به نام رز شدند.

محسن کیایی و همسرش و دخترش رز
محسن کیایی و همسرش و دخترش رز

 شروع فعالیت

شروع فعالیت محسن کیایی با بازی در سریال کودک «رویای گلی» و سریال «شاهین می‌خواند» از سال ۱۳۷۹ شروع شد اما به صورت جدی نخستین فعالیت را در سینما با فیلم بعدازظهر سگی سگی آغاز کرد.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری محسن کیایی با شرکت در کلاسهای خصوصی و آزاد گذراند و سپس در دانشگاه رشته بازیگری را خواند.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات محسن کیایی را می توان از مصاحبه ها و عکسی های که در اینستاگرام به اشتراک می گذارد فهمید.محسن عاشق سفر، طبیعت گردی و بازیگری است، و بیشترین عکس های که در صفحه شخصی اش موجود است کارهای بازیگری است. این بازیگر توانا خانواده دوست می باشد و عکسی های از پدر،همسر و دخترش رز منتشر کرده است. این هنرمند عاشق فوتبال و پرسپولیسی هزار آتیشه است. کیایی حامی حیوانات است و عکسی های از گربه به اشتراک گذاشته است.

دیالوگ جالب محسن کیایی

دیالوگ جالب محسن کیایی در فیلم سینمایی بارکد خطاب به بهرام ردان است که می گوید، او نی که 24 ساعت توی فیس بوکه معتاد نیست تنهاست …!

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

mohsen_kiaee

وبسایت

ویکی پدیا محسن کیایی


اینستاگرام محسن کیایی

اینستاگرام محسن کیایی به آدرس mohsen_kiaee3.1 میلیون فالور دارد و 558 صفحه را دنبال می‌کند. محسن آغاز در اینستاگرام را با انتشار عکسی از خودش در بهمن سال 1394 شروع کرده که تا امروز 10352 لا یک گرفته است.

فیلم محسن کیایی

بعدازظهر سگی سگی

بعدازظهر سگی سگی، نخستین فعالیت محسن کیایی در سینما در سن 28 سالگی است که در فیلم برادرش به عنوان بازیگر و در نقش دستیار کاراگاه با بازیگران مطرحی چون رضا عطاران، مجید صالحی، سعید آقاخانی، علی صادقی، مهران رجبی، غلامحسین لطفی، بهاره رهنما، امیر نوری در سال 1388 هم کار شد. فیلم بعد از ظهر سگی سگی در ژانر اجتماعی و کمدی در سال 1388 به کارگردانی مصطفی کیایی تولید شد.

محسن کیایی در بعدازظهر سگی سگی
محسن کیایی در بعدازظهر سگی سگی

ضد گلوله

ضد گلوله برای محسن کیایی در نقش حاج نایب در سال 1390 اتفاق افتاد. محسن کیایی در ضد گلوله دومین فعالیت در سینما را نیز به کارگردانی برادرش مصطفی تجربه کرد. مهدی هاشمی، ژاله صامتی، مسعود کرامتی ، سعید آقاخانی، محسن کیایی ، بهشاد شریفیان ، پوریا رحیمی سام ، مهدی فقیه بازیگران فیلم سینمایی ضد گلوله می باشند.

محسن کیایی در ضد گلوله
محسن کیایی در ضد گلوله

راه در رو

راه در رو، نخستین سریال محسن کیایی در تلویزیون است که در سال 1390 از شبکه یک پخش شد.محسن کیایی در سریال راه در رو، نقش فرعی داشت و با مهران غفوریان،مرجانه گلچین، یوسف تیموری، امیر غفار منش، غلامرضا نیکخواه، سعید آقاخانی و .. هم بازی شد.

محسن کیایی در سریال راه در رو

محسن کیایی در سریال راه در رو

مهمانان ویژه

مهمانان ویژه، اولین نویسندگی محسن کیایی در سن 30 سالگی است و به عنوان بازیگر در این مجموعه تلویزیونی طنز با علیرضا خمسه، رضا بابک، امیرحسین صدیق، پوراندخت مهیمن، آشا محرابی، بیتا سحرخیز، ایمان صفا و ... هم بازی شد.سریال مهمانان ویژه به کارگردانی سید جواد رضویان و نویسندگی محسن کیایی در سال 1391 در 14 قسمت از شبکه تهران پخش شد.

محسن کیایی در فیلم مهمانان ویژه
محسن کیایی در فیلم مهمانان ویژه

محسن کیایی در خط ویژه

محسن کیایی در خط ویژه،نقش منوچهر دوست شاهین(میلاد کی مرام) در سال 1392 تجربه کرد که بازی در این فیلم باعث دیده شدن او شد. محسن کیایی در سومین همکاری با مصطفی به عنوان کارگردان با هانیه ‌توسلی، میترا ‌حجار، پریناز ‌ایزدیار، مصطفی ‌زمانی، میلاد ‌کی ‌مرام، هومن ‌سیدی و سام ‌قریبیان هم بازی شد.

محسن کیایی در خط ویژه
محسن کیایی در خط ویژه

محسن کیایی در عصر یخبندان

محسن کیایی در عصر یخبندان، برای نقش سعید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و برایش موفقیت و شهرت را رقم زد.فیلم سینمایی عصر یخنبدان به کارگردانی و نویسندگی مصطفی ‌کیایی با هنرمندانی چون مهتاب ‌کرامتی، بهرام ‌رادان، آنا ‌نعمتی، سحر ‌دولتشاهی، مینا ‌ساداتی، فرهاد ‌اصلانی، ژاله ‌صامتی و... در سال 1393 ساخته شد.

محسن کیایی در عصر یخبندان
محسن کیایی در عصر یخبندان

پرده نشین

پرده نشین برای محسن کیایی با بازی در نقش روحانی که در واقع دومین فعالیت او در تلویزیون بود در شبکه یک به کارگردانی بهروز شعیبی در سال 1393 اتفاق افتاد. بازیگر نقش روحانی در پرده نشین با بازیگران سرشناسی چون ویشکا آسایش، حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، هومن برق نورد، سارا رسول‌زاده، بابک حمیدیان و.. هم بازی شد.

محسن کیایی در پرده نشین
محسن کیایی در پرده نشین

خوب بد زشت

خوب بد زشت مجموعه تلویزیونی است که بر اساس طرحی از محسن کیایی، نویسندگی بابک کایدان و کارگردانی منوچهر هادی در سال 93 با بازی هنرمندانی چون امین حیایی،بهاره رهنما،بهنوش بختیاری،حسین محب‌ اهری،محمد کاسبی، مهدی سلوکی و.. از شبکه دو پخش شد.

پپرونی برای دیکتاتور

 پیرونی برای دیکتاتور،اولین تجربه بازی محسن کیایی در تئاتر است که با خسرو ‌احمدی، ژاله ‌صامتی، پژمان ‌جمشیدی، سینا ‌کرمی، شیوا ‌ابراهیمی و فریده سپاه‌ منصور  در سال 1394 در سالن استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی به روی صحنه رفت.

محسن کیایی در تئاتر پپرونی برای دیکتاتور
محسن کیایی در تئاتر پپرونی برای دیکتاتور

محسن کیایی در بارکد

محسن کیایی در بارکد،نقش میلاد دوست حامد( بهرام رادان) را به عهده دارد که با هنرمندان مشهوری چون سحر ‌دولتشاهی، بهاره ‌کیان ‌افشار، پژمان ‌بازغی و ... به کارگردانی مصطفی کیایی در سال 1394 هم کاری داشت.
محسن کیایی فیلم بارکد
محسن کیایی فیلم بارکد
 

یک روز بخصوص

یک روز بخصوص، فیلم سینمایی است که به کارگردانی همایون اسعدیان و بازی مصطفی ‌زمانی، فرهاد ‌اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن ‌کیایی، شیرین آقا کاشی، شیرین ‌یزدان ‌بخش، افسانه ‌کمالی، مجتبی ‌پیرزاده، ایلیا نصر اللهی در سال 1394 تولید شد.

یک روز بخصوص
محسن کیایی در یک روز بخصوص

  سر به راه

سر به راه، مجموعه تلویزیونی است که سیاوش خیرابی، شقایق دهقان، افسانه چهره‌ آزاد، الناز حبیبی، محسن کیایی، مسعود کرامتی، الناز حبیبی، بیژن بنفشه‌ خواه،ارژنگ امیر فضلی، افسانه ناصری، بیتا خردمند در  سال 1393 به کارگردانی سعید سلطانی به ایفای نقش پرداختند

محسن کیایی در  سریال سربه راه
محسن کیایی در سریال سربه راه

 نقطه کور

نقطه کور، هفتمین بازی محسن کیایی در سینما است. فیلم سینمایی نقطه کور به کارگردانی مهدی گلستانه در سال 1394 با بازی محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری و.. تولید شد.

محسن کیایی در نقطه کور
محسن کیایی در نقطه کور

کشیک قلب

کشیک قلب، مینی سریال به کارگردانی حسین مهکام در سال 1394 است که با بازی محسن کیایی،رحیم نوروزی،علیرضا استادی،لیندا کیانی، نگین معتضدی، افشین نخعی، آتیلا پسیانی، کاظم هژیر آزاد و بهاره رهنما از شبکه یک پخش شد.


محسن کیایی در کشیک قلب
محسن کیایی در کشیک قلب

فیلم سینمایی سد معبر

فیلم سینمایی سد معبر با بازی محسن کیایی در نقش مهدی، دوست و همکار قاسم(حامد بهداد)، باران ‌کوثری، نادر ‌فلاح، گیتی ‌قاسمی و ... در سال 1395 به کارگردانی محسن قرابی تولید شد.

محسن کیایی در  سد معبر
محسن کیایی در سد معبر

ایستگاه اتمسفر

ایستگاه اتمسفر، اولین بازی محسن کیایی در نقش اصلی به نام وحید است و با رویا افشاری نسب، شاهرخ ‌فروتنیان، ژاله ‌صامتی، آناهیتا ‌افشار و.. در سال 1395 به کارگردانی مهدی جعفری هم بازی شد.

محسن کیایی در ایستگاه اتمسفر
محسن کیایی در ایستگاه اتمسفر

آستیگمات

آستیگمات با بازیگرانی چون محسن ‌کیایی در نقش مهران،مهتاب ‌نصیرپور،باران ‌کوثری،حسین ‌پاکدل،سیامک ‌صفری،هادی ‌حجازی‌فر،نیکی ‌کریمی و ... در سال 1396 به کارگردانی مجید رضا مصطفوی تولید شد.
محسن کیایی در آستیگمات
محسن کیایی در آستیگمات

در وجه حامل

در وجه حامل فیلم سینمایی به کارگردانی بهمن کامیار و بازیگرانی چون ژاله ‌صامتی،محسن ‌کیایی،رعنا ‌آزادی ‌ور،محمدرضا ‌غفاری و .. در سال 1396 است.

لونه زنبور

لونه زنبور، فیلم سینمایی است که محسن کیایی در آن به عنوان نویسنده و بازیگر (نقش مرتضی) حضور فعالی دارد. فیلم سینمایی لونه زنبور به کارگردانی برزو ‌نیک ‌نژاد و با هنرمندانی چون  پژمان ‌جمشیدی، بهاره ‌کیان ‌افشار، هومن ‌برق ‌نورد، رعنا ‌آزادی ‌ور و ... در سال 1396 ساخت شد.

محسن کیایی در لونه زنبور
محسن کیایی در لونه زنبور

 چهار راه استانبول

 چهار راه استانبول، فیلم سینمایی است که موضوع آن درباره جوانی با بازی محسن کیایی (نقش احد) و بهرام رادان(نقش بهمن) یک تولیدی ورشکسته لباس در پلاسکو دارند.فیلم سینمایی چهار راه استانبول به کارگردانی مصطفی ‌کیایی در سال 1396 با بازی سحر ‌دولتشاهی، رعنا ‌آزادی ‌ور، ماهور ‌الوند، سعید ‌چنگیزیان، مهدی پاکدل و ..ساخته شد.

محسن کیایی در چهار راه استانبول
محسن کیایی در چهار راه استانبول

 جشن دلتنگی

محسن کیایی در دینامیت

محسن کیایی در دینامیت، نقش اکبر به عهده دارد که  امورات زندگی‌اش از فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر می‌گذرد. بازیگر نقش اکبر در دینامیت با احمد ‌مهرانفر، پژمان ‌جمشیدی، محسن ‌کیایی، نازنین ‌بیاتی، زیبا ‌کرمعلی و نادر ‌سلیمانی به کارگردانی  سید مسعود اطیابی در سال 1397 هم بازی شد. فیلم سینمایی دینامیت دومین فیلم پرفروش ایران است که در سال 1400 اکران شد.
محسن کیایی در دینامیت
 عکس محسن کیایی در دینامیت

 تئاتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد

 تئاتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد، دومین تئاتر محسن کیایی که به عنوان صدا پیشه در آن مشغول به فعالیت است. 

ماجرای نیمروز؛ رد خون

ماجرای نیمروز؛ رد خون فیلم سینمایی است که گروه بازیگران فیلم شامل محسن کیایی (در نقش افشین گوهری)، بهنوش ‌طباطبایی، حسین ‌مهری، هادی ‌حجازی‌فر، هستی ‌مهدوی، جواد ‌عزتی به کارگردانی محمد حسین مهدویان  در سال 1397 در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

محسن کیایی درماجرای نیمروز؛ رد خون
محسن کیایی در ماجرای نیمروز؛ رد خون

محسن کیایی در ساخت ایران

محسن کیایی در ساخت ایران، در فصل دوم نقش  فرهاد نوری پناه را به عهده داشت و با امین حیایی، محمد رضا گلزار، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، مهران احمدی، سارا بهرامی به کارگردانی برزو نیک‌ نژاد در سال 1397 در شبکه نمایش خانگی هم بازی شد.

محسن کیایی در ساخت ایران 2
محسن کیایی در ساخت ایران 2

 محسن کیایی در مطرب

محسن کیایی در مطرب، در نقش فؤاد خوش لحن پسر ابراهیم (پرویز پرستویی) ظاهر شد. بازیگر فؤاد خوش لحن در مطرب با الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی، امین مقدم در سال 1398 به کارگردانی مصطفی کیایی هم‌بازی شد.
عکس محسن کیایی در مطرب
عکس محسن کیایی در مطرب

 تا ابد

تا ابد فیلم سینمایی به کارگردانی امید امین نگارشی در سال 1398 است که بازیگرانی چون محسن کیایی، مهرداد صدیقیان، بهرنگ علوی، تر لان پروانه، میلاد کی مرام ... در آن حضور دارند.

بی صدا حلزون

بی‌صدا حلزون، فیلم سینمایی به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده و بازیگری  هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی (نقش سعید)، علیرضا ، بهنوش بختیاری در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

محسن کیایی در بی‌صدا حلزون
محسن کیایی در بی‌صدا حلزون

محسن کیایی در سریال هم گناه

محسن کیایی در سریال هم گناه، نقش آرمان را به عهده دارد که گروه بازیگران فیلم شامل هدیه ‌تهرانی،پرویز ‌پرستویی،رویا ‌تیموریان،مهدی ‌پاکدل،پدرام ‌شریفی و.. به موفقیت این سریال کمک کرد.  سریال هم گناه به کارگردانی مصطفی ‌کیایی در شبکه نمایش خانگی در سال 1399 پخش شد.

محسن کیایی در سریال هم گناه
 عکس محسن کیایی در سریال هم گناه در نقش آرمان

 روز بلوا

روز بلوا، دومین همکاری محسن کیایی با بهروز شعیبی به عنوان کارگردان است که در این فیلم بازیگرانی مثل بابک ‌حمیدیان،داریوش ‌ارجمند،لیلا ‌زارع در سال 1398 حضور داشتند.

نگهبان شب

نگهبان شب، فیلمی به کارگردانی رضا میرکریمی و بازیگری تورج الوند، لاله ‌مرزبان، علی‌اکبر اصانلو، محسن ‌کیایی، ویشکا ‌آسایش در سال 1400 است.

فیلم کوتاه زمین گیر

فیلم کوتاه زمین گیر به کارگردانی علی احمدی و هنرپیشگی چون محسن کیایی، خسرو احمدی، حدیث بیابان‌گرد، مرتضی احمدی، آبان بار بیگی و فریده سپاه منصور در سال 1400 تولید شد.

محسن کیایی در فیلم کوتاه زمین گیر
محسن کیایی در فیلم کوتاه زمین گیر

 خوشنام

خوشنام، مجموعه طنز تلویزیونی به نویسندگی محسن کیایی و کارگردانی علیرضا نجف زاده در سال 1401 است که از شبکه یک سیما پخش شد.

محسن کیایی در برنامه مهمونی

محسن کیایی در برنامه مهمونی به کارگردانی ایرج طهماسب در سال 1400 به عنوان مهمان قسمت 6 برنامه حضور داشت و کل کل محسن کیایی با شخصیت بچه با صداپیشگی هوتن شکیبا در فضای مجازی به شدت مورد استقبال قرار گرفت و در شبکه های اجتماعی وایرال شد.

محسن کیایی در برنامه مهمونی
محسن کیایی در برنامه مهمونی

 محسن کیایی در بی گناه

محسن کیایی در بی گناه، حضور فعالی به عنوان سرپرست نویسندگان و بازیگر در نقش بهمن دارد. سریال بی گناه که در ژانر خانوادگی و درام به کارگردانی مهران احمدی و گروه بازیگری شامل مسعود رایگان، مهرانه مهین ترابی، رویا تیموریان، ویشکا آسایش، مهران احمدی، ماهور الوند، آتیلا پسیانی، نسرین نصرتی، حسین پورکریمی، شبنم مقدمی، هدیه بازوند، نوید لایقی مقدم، منوچهر زنده دل، دنیا مدنی، مبینا طبایی، مهران وثوقی، باران احمدی، احسان معجونی و یگانه رادبخش  در سال 1401 در شبکه نمایش خانگی پخش شد.

محسن کیایی در بی گناه
عکس محسن کیایی در بی گناه

 

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

سریال کودک

رویای گلی



سریال ایپزودی

شاهین

1379


بعد از ظهر سگی سگی

1388

نقش دستیار کاراگاه

گارگردان:مصطفی کیایی

بازیگران: رضا عطاران، مجید صالحی، سعید آقاخانی ...

ضد گلوله

1390

در نقش حاج نایب

کارگردان: مصطفی کیایی

بازیگران: مهدی هاشمی، ژاله صامتی ...

راه در رو

1390

بازیگر

کارگردان: سعید آقاخانی

بازیگران: مهران غفوریان، مرجانه گلچین، یوسف تیموری ...

مهمانان ویژه

1391

نویسنده و بازیگر

کارگردان: جواد رضویان

بازیگران: علیرضا خمسه، رضا بابک، امیرحسین صدیق ...

خط ویژه

1392

در نقش منوچهر

کارگردان: مصطفی کیایی

بازیگران: هانیه ‌توسلی، میترا ‌حجار ...

عصر یخبندان

1393

در نقش سعید

کارگردان: مصطفی ‌کیایی

بازیگران: مهتاب ‌کرامتی، بهرام ‌رادان، آنا ‌نعمتی ...

پرده نشین

1393

در نقش روحانی

کارگردان: بهروز شعیبی

بازیگران: ویشکا آسایش، حامد کمیلی، سارا بهرامی ...

خوب بد زشت

1393

طراح فیلمنامه

کارگردان: منوچهر هادی

بازیگران: امین حیایی، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری ...

تئاتر پپرونی برای دیکتاتور

1394

ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
 کارگردانخسرو ‌احمدی
بازیگران: محسن ‌کیایی،خسرو ‌احمدی ...

بارکد

1394

در نقش میلاد

کارگردان: مصطفی کیایی

بازیگران: هرام ‌رادان، سحر ‌دولتشاهی ...

یک روز بخصوص

1394

بازیگر

کارگردان: همایون اسعدیان

بازیگران: مصطفی ‌زمانی، فرهاد ‌اصلانی، پریناز ایزدیار...

سر به راه

1394

در نقش منصور پسر پروین
کارگردان: سعید سلطانی
بازیگران: سیاوش خیرابی، شقایق دهقان ...

نقطه کور

1394

بازیگر

کارگردان:  مهدی گلستانه

بازیگران: محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی...

کشیک قلب

1395

بازیگر

کارگردانی: حسین مهکام 

بازیگران: محسن کیایی، رحیم نوروزی، علیرضا استادی ...

سد معبر

1395

در نقش مهدی، دوست و همکار قاسم

کارگردان:  محسن ‌قرایی

بازیگران:  حامد ‌بهداد، باران ‌کوثری، نادر ‌فلاح، اکبر ‌رحمتی

ایستگاه اتمسفر

1395

در نقش اصلی به نام وحید

کارگردان:  مهدی ‌جعفری
بازیگران:  محسن ‌کیایی، رویا افشاری نسب...

آستیگمات

1396

در نقش مهران
کارگردان:  مجیدرضا مصطفوی
بازیگران:  محسن ‌کیایی،مهتاب ‌نصیرپور...

در وجه حامل

1396

بازیگر

کارگردان:  بهمن ‌کامیار

بازیگران:  ژاله ‌صامتی، رعنا ‌آزادی ‌ور، محمدرضا ‌غفاری...

لونه زنبور

1396

کارگردان: برزو ‌نیک ‌نژاد

فیلمنامه: محسن ‌کیایی

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، بهاره ‌کیان ‌افشار...

چهار راه استانبول

1396

در نقش احد، دوست بهمن، عاشق لادن

کارگردان:  مصطفی ‌کیایی

بازیگران:  بهرام ‌رادان، سحر ‌دولتشاهی...

جشن دلتنگی

1396

بازیگر

کارگردان: پوریا ‌آذربایجانی

بازیگران: بابک ‌حمیدیان، محسن ‌کیایی، بهنام ‌تشکر...

دینامیت

1397

در نقش اکبر

کارگردان: سید مسعود اطیابی

بازیگران: احمد ‌مهرانفر، پژمان ‌جمشیدی، مهسا ‌باقری...

تئاتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد

1397

صدا پیشه

نویسنده و کارگردان:  علی ‌مست ‌علی
بازیگران: الهام اخوان، کیانوش جواد اسلامی، نجمه کاظم زاده...

ماجرای نیمروز؛

رد خون

1397

کارگردان:  محمدحسین ‌مهدویان
بازیگران:  بهنوش ‌طباطبایی،حسین ‌مهری،هادی ‌حجازی‌فر...

ساخت ایران 2

1397

در نقش فرهاد نوریپناه

کارگردان: برزو نیک‌نژاد

بازیگران: امین حیایی، محمد رضا گلزار، مهران احمدی...

مطرب

1397

در نقش فؤاد خوش‌لحن

کارگردانمصطفی ‌کیایی

بازیگران:  پرویز ‌پرستویی، الناز ‌شاکردوست، امین مقدم...

تا ابد

1398

بازیگر

کارگردان: امید امین‌نگارشی

بازیگران:محسن کیایی، مهرداد صدیقیان، بهرنگ علوی...

بی صدا حلزون

1398

در نقش سعید

کارگردان:  بهرنگ ‌دزفولی‌زاده

بازیگران:  هانیه ‌توسلی،مهران ‌احمدی،پدرام ‌شریفی...

هم گناه

1398

در نقش آرمان

کارگردان: مصطفی ‌کیایی
بازیگران: هدیه ‌تهرانی، پرویز ‌پرستویی، رویا ‌تیموریان...

روز بلوا

1398

کارگردان: بهروز ‌شعیبی
بازیگران: بابک ‌حمیدیان، داریوش ‌ارجمند، لیلا ‌زارع...

نگهبان شب

1400

کارگردان: رضا میرکریمی
بازیگران: تورج الوند، لاله ‌مرزبان...

فیلم کوتاه زمین گیر

1400


بازیگر و تهیه کننده
کارگردان: علی احمدی
بازیگران: خسرو احمدی، حدیث بیابان‌گرد، مرتضی احمدی...

خوشنام

1401

نویسنده: محسن کیایی

کارگردان: علیرضا نجف زاده

برنامه مهمونی 

1401

حضور به عنوان مهمان

بی گناه

1401

در نقش بهمن ، سرپرست نویسندگان
کارگردان: مهران احمدی
ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، مهران احمدی...

جوایز و افتخارات

عنوان

سال

توضیحات

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1393

برای فیلم عصر یخبندان نامزد در سی و سومین جشنواره فجر 


20 حقیت جالب درباره محسن کیایی

  1. محسن متولد 6/6/60 است و عدد 6 را عدد شانس خود می‌داند.
  2. این بازیگر با استعداد  عضو گروه تئاتری محمد رحمانیان بوده است که ازجمله مهم‌ترین همکاری‌های او با این کارگردان، می‌توان به نمایش «پل» اشاره کرد که در این نمایش، کیایی در کنار نام‌های آشنایی مثل علی عمرانی، احمد آقالو، رضا بابک و مهتاب نصیرپور به روی صحنه رفته است.
  3. محسن کیایی بازیگری را در سینما در سن 28 سالگی با فیلم سینمایی بعد از ظهر سگی سگی آغاز کرد.
  4. بازیگر نقش بهمن در بی گناه، نخستین بازی در تلویزیون را با سریال راه در رو در سال 90 تجربه کرد.
  5. بازیگر نقش آرمان در هم گناه، اولین تئاتر را در سال 94 روی صحنه اجرا کرد.
  6. مصطفی کیایی با سمت کارگردان بیشترین اعتماد را به محسن کیایی با 7 مرتبه همکاری به وی داشته است.
  7. برزو نیک نژاد و بهروز شعیبی با 2 مرتبه همکاری نیز بیشترین اعتماد به این بازیگر توانا داشته اند.
  8. این بازیگر با بهرام رادان و سحر دولتشاهی بیشترین همکاری در بازیگری داشته است.
  9. این هنرمند جوان در 6 اثر به عنوان نویسنده همکاری داشته است.
  10. این بازیگر جوان حداقل در 29 اثر برای بازی حضور داشته است.
  11.  سال 1396 و 1397 پرکارترین فعالیت های این بازیگر با 5 اثر است.
  12. در سن 33 سالگی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم عصر یخبندان شد.
  13. این هنرمند در تیم های جاهد، پرسپولیس، شهدا و جوانان بهمن فوتبال بازی کرده است ولی به دلیل آسیب زانو مجبور شده است که رها کندو
  14. عاشق تیم پرسپولیس است و احمدرضا عابدزاده را اسطوره خود می‌داند.
  15. فوت مادرش را یکی از بدترین اتفاقات زندگی خود می‌داند.
  16. این بازیگر خوش آتیه، اجرا تاک شویی را در تلویزیون شایعه می داند.
  17. این هنرمند دوست داشته است که نقش پیمان در سریال بی گناه را بازی کند نه نقش آرمان.
  18. بازیگر نقش آرمان در بی گناه از سانسور شوخی های که بین نقش آرمان و سامان شکل گرفته است انتقاد کرد.
  19. در فیلم کوتاه زمین گیر به عنوان تهیه کننده حضور دارد.
  20. فرد به شدت تنبلی هست.


مصاحبه محسن کیایی

مصاحبه محسن کیایی، یکی و دوتا نیست و با مطبوعات و اهالی رسانه تصویری به گفت و گو نشسته است. اما محسن کیایی در برنامه مهمونی و جدال بچه سر ساندویچ ماکارونی یکی از جذاب ترین قسمت های مصاحبه های او است که بسیار در شبکه های اجتماعی وایرال شد که در ادامه قسمتی از آن را مشاهده می کنید.

مصاحبه محسن کیایی با فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات یکی از گفت و گو ای کامل او است که درباره علاقه اش به نقش پیمان، تعریف عشق های غیرمتعارف، بازی با هدیه تهرانی، اهمیت فیلمنامه در سریالهای خانگی و ... صحبت کرده است.

محسن کیایی در دورهمی در تاریخ 20 بهمن 1396 حضور یافت که در ادامه ماجرای عاشق شدنش را مشاهده می کنید.
 

بازیگر نقش میلاد در بارکد درباره همکاری با برادرش این‌چنین گفت:

"به هیچ عنوان نحوه همکاری من و برادرم این مدلی نیست که به فرض من در خانه نشسته باشم و مصطفی بیاید و بگوید خیلی خب محسن پا شو بیا برویم در فیلم من بازی کن."
 این بازیگر با استعداد درباره موضوع فیلم‌ها این‌چنین می‌گوید:


"زمانی که قرار است در فیلممان درباره یک دغدغه اجتماعی و یا یک معضل صحبت کنیم، یاد گرفته‌ایم که آن را شیرین‌بیان کنیم و خیلی نمی‌خواهیم همچون سایرین به شدت منتقدانه و سخت آن را عنوان کنیم.در «بارکد» همچون «عصر یخبندان» درباره چیزهای زیادی صحبت می‌کنیم. در این اثر سینمایی در ارتباط با پول‌شویی، بیکاری، اعتیاد و ... صحبت می‌شود. در حقیقت این دو کاراکتر در کف خیابان زندگی می‌کند و این طبیعی است که به معضلات زیادی برخورد می‌کند. در واقع «بارکد» به همان اندازه که کمدی است اجتماعی نیز هست. شخصاً فیلم سینمایی «بارکد» را از تمام آثاری که تا به این لحظه ساخته‌ایم بیشتر دوست دارم."

بازیگر نقش مرتضی در لونه زنبور درباره فیلم‌نامه توضیح می‌دهد:

"موقع که فیلم‌نامه را می‌نوشتم به این فکر نمی‌کردم که پژمان قرار است بازی کند. قبل از این‌که با پژمان دوست شوم و تئاتر «پپرونی برای دیکتاتور» را کارکنیم، این فیلم‌نامه را نوشته بودم. به این فکر کرده بودم که خودم یکی از نقش‌ها را بازی کنم اما پژمان را نه وقتی فیلم‌نامه را در اختیار تهیه‌کننده گذاشتم تا کار شود، خود تهیه‌کننده و کارگردان، گزینه‌های دیگری برای بازی در این نقش داشتند اما من دوست داشتم پژمان باشد، چون در تئاتر همکاری خوبی با او داشتم تا این‌که بالاخره بازیگر انتخابی کارگردان امکان حضور در پروژه را پیدا نکرد و نهایتاً به پژمان رسیدیم."

عکس محسن کیایی

محسن کیایی
عکس محسن کیایی و خانواده اش
محسن کیایی و همسرش و دخترش رز
محسن کیایی و دخترش رز
محسن کیایی و همسرش و دخترش رز
محسن کیایی و هدیه تهرانی در هم گناه
محسن کیایی
محسن کیایی و رز
محسن کیایی و سحر دولتشاهی
محسن کیایی و سحر دولتشاهی

 

سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی محسن کیایی بازیگر و نویسنده سینما ایران که دهه شصتی و متأهل است را خواندید. اگر شما هم به فعالیت‌های این بازیگر محبوب علاقه‌مند هستید و اطلاعات بیشتری از کارنامه هنری او دارید در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 2 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد