hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > راهنمای سفر به ارمنستان؛ اخذ ویزای ارمنستان، هزینه بلیت و هتل

راهنمای سفر به ارمنستان؛ اخذ ویزای ارمنستان، هزینه بلیت و هتل

راهنمای سفر به ارمنستان از راه زمینی و هوایی، هزینه اقامت و حمل نقل، مکان های دیدنی، اطلاعات ضروری و مفید سفر به این کشور را در این مطلب برایتان آورده ایم.

کشور ارمنستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد دنیا برای ایرانیان است، چرا که دردسرهای اخذ ویزا را ندارد و پر است از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی.پس با ما همراه باشید تا به اطلاعات کاملی به کشور ارمنستان سفر کنید.

ارمنستان

کشور ارمنستان (Armenia) در سرزمین قفقاز جنوبی قرار گرفته و از لحاظ جغرافیایی، منطقه‌ای است در مرز آسیا و اروپا. کشوریست بین دریای خزر و دریای سیاه. از شمال با کشور گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز است.

دانستنی های کاربردی

ویزا: نمی‌خواهد
واحد پول: درام ارمنستان (AZN)
زمان محلی: ۴+GMT
زبان رسمی: ارمنی
دین اکثریت مردم: مسیحیت
بهترین فصل سفر: بهار و پاییز
سبک تفریحات: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، شهرگردی،
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت / ۵۰ هرتز
سوغاتی‌ها: جواهرات دست ساز، ظروف سنگی، میوه خشک شده، لواشک، گلیم و قالیچه و ...
بهترین جا برای اقامت: مرکز شهر در اطراف میدان‌های جمهوری و آزادی، اطراف ساختمان کاسکاد


شماره های ضروری

کد تلفن ارمنستان: ۳۷۴+
کد تلفن ایروان: ۱
اورژانس عمومی: ۹۱۱ یا ۱۱۲
آتش‌نشانی: ۱۰۱
پلیس: ۱۰۲
آمبولانس: ۱۰۳

ارمنستان 

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان در تمامی فصول سال زیباست. این کشور تابستان‌هایی گرم‌وخشک و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. اگر طرفدار هوای گرم و تفریحات تابستانی هستید، نیمه اول سال را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید و اگر سرما و تفریحات زمستانی را ترجیح می‌دهید، نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر شماست.

واکسن‌های مورد نیاز قبل از سفر به ارمنستان


واکسن های زیر برای همه مسافران ارمنستان توصیه می­‌شوند:

واکسن کرونا، هاری، مننژیت، فلج اطفال، واکسن سه‌گانه سرخک، اوریون و سرخچه و همینطور واکسن سه‌گانه کزاز، دیفتری و سیاه سرفه، آبله مرغان، زونا، سینه پهلو و آنفلوانزا. البته اینها واکسن‌های معمولی هستند که جزء برنامه واکسیناسیون همه کشورهاست.

  • هپاتیت A: برای بسیاری از مسافران که برنامه سفر به ارمنستان و اقامت معمول دارند.توصیه شده است.
  • هپاتیت B: برای مسافرانی که ممکن است در معرض تماس خون یا سایر مایعات بدن قرار گیرند، از طریق درمان پزشکی (به عنوان مثال برای یک حادثه) یا تماس جنسی با افراد محلی توصیه می شود.
  • کزاز: توصیه شده برای گروه های زیر:
    – مسافران درگیر با فعالیت هایی که ممکن است به طور مستقیم با سگ ها، خفاش ها و دیگر پستانداران در تماس باشند.
    – تماس با افرادی مانند دونده ها، دوچرخه سواران، مسافران ماجراجو و غارنوردها و کسانی که از چادرهای اقامتی استفاده می­کنند.
    – کسانی که دارای خطرات شغلی هستند (مانند دامپزشکان، متخصصان حیات وحش، محققین).
    – مسافران درازمدت و مهاجران.
    – کودکان، زیرا آنها در معرض خطر بیشتری قرار دارند و آستانه پایین تری برای واکسیناسیون را در نظر بگیرید.

روش های سفر به ارمنستان

خوشبختانه به دلیل هم‌مرز بودن ایران و ارمنستان به راحتی می‌توان به این کشور بی‌نظیر سفر کرد. راه‌های مختلفی برای رسیدن به مقصد این کشور وجود دارد که می‌توانید متناسب با شرایط خود، بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

اگر از آن دسته افرادی هستید که لذت بردن از مسیر را خوب بلدید حتما سفر به ارمنستان را با ماشین شخصی تجربه کنید. البته توجه کنید که برای خروج خودرو از کشور می‌بایست پلاک بین‌المللی دریافت کنید و همچنین گواهینامه بین‌المللی رانندگی داشته باشید.

سفر به ارمنستان با هواپیما

مسیر هوایی یکی از آسان‌ترین روش‌های سفر به شمار می‌رود و معمولا خیلی از افراد آن را به دلیل راحتی و بی‌دردسر بودن ترجیح می‌دهند. با توجه به هم‌مرز بودن ایران و ارمنستان و درنتیجه کوتاه‌تر بودن مسیر، قیمت بلیط‌های هوایی معمولا مناسب‌تر است. مدت زمان پرواز هم کاملا به شرکت هوایی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را برای سفر انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید بعد از طی مسیر یک ساعت و نیمه به مقصد برسید اما در صورت انتخاب شرکت‌های هواپیمایی خارجی ممکن است سفرتان تا حدود 12 ساعت طول بکشد و درگیر توقف در مسیر هم بشوید.

سفر به ارمنستان با اتوبوس

یکی از جذاب‌ترین روش‌های سفر، طی مسیر با اتوبوس است.هزینه بلیط بر اساس کیفیت و امکانات اتوبوس، زمان سفر و… متفاوت است. سعی کنید در زمان خرید، حتما بلیط رفت‌وبرگشت تهیه کنید تا مشکلی از بابت برگشت نداشته باشید.

سفربه ارمنستان با قطار

قطار مستقیم از ایران به مقصد ارمنستان وجود ندارد اما به راحتی می‌توانید از مبدا تهران با قطار به ایستگاه جلفا برسید. بعد از آن باید خود را به مرز نوردوز برسانید و با ارائه مدارک به خاک ارمنستان وارد شوید. از آن‌جا به وسیله ماشین‌های ایروان به پایتخت ارمنستان می‌رسید.

ارمنستان 

ویزا ارمنستان

طبق توافق شکل گرفته بین ایران و ارمنستان، شهروندان دو کشور بدون دریافت ویزا و تنها با ارائه گذرنامه خود می‌توانند به مدت 90 روز در کشور مقصد اقامت داشته باشند که این زمان می‌تواند تا 180 روز هم تمدید شود. با توجه به این توافق‌نامه که با هدف توسعه صنعت گردشگری و پیشرفت روابط بین دو کشور ایجاد شده، می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای اخذ ویزا به راحتی به ارمنستان سفر کنید.

هزینه های لازم سفر به ارمنستان

هزینه 100.000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه

هزینه 5.000 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

هزینه ارسال پستی 42.861 تومان

هزینه عوارض خروج از کشور

طبق قوانین جدید شما به هنگام مسافرت خارجی باید هزینه عوارض خروج از کشور بپردازید. مقدار این هزینه بر اساس تعداد دفعات خروج شما تعیین می شود. اصلی ترین مدرک لازم برای پرداخت عوارض، گذرنامه است. شما می توانید قبل از سفر عوارض را به صورت آنلاین پرداخت کنید و یا در گیتهای هوایی و زمینی هنگام خروج پرداخت نمایید

سفر به کشور ارمنستان برای ایرانیان نیاز به گرفتن ویزا ندارد.

هزینه هتل در ارمنستان

قیمت هتل های ۳ ستاره ایروان: بین 7000 تا 45000 درام ارمنستان

قیمت هتل های ۴ ستاره ایروان: بین 15000 تا 105000 درام ارمنستان

قیمت هتل های ۵ ستاره ایروان: بین 50000 تا 200000 درام ارمنستان

هزینه هاستل در ارمنستان

هزینه اقامت در هاستل ایروان بین 2000 تا 8500 درام ارمنستان است.

هزینه آپارتمان در ارمنستان

هزینه ‌اقامت در آپارتمان های ایروان متناسب با متراژ، فاصله از مرکز شهر و خدمات متغیر است. به طور متوسط برای هر شب بین 30000 تا 350000 درام ارمنستان می باشد.

هزینه حمل و نقل در ارمنستان

شما در ایروان به انواع وسایل حمل و نقل درون شهری مترو، اتوبوس، مینی بوس، اتوبوس برقی، مارشروتکا و تاکسی دسترسی دارید.

از فرودگاه تا مرکز شهر ایروان را می توانید با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. هزینه اتوبوس 200 درام و هزینه تاکسی 300 درام است.

هزینه تاکسی در ارمنستان: هزینه تاکسی در این کشور ارزان است. شما برای هر کیلومتر باید 100 درام بپردازید.

هزینه مارشروتکا در ارمنستان: شما برای سفر با مارشروتکا باید 100 درام بپردازید.

هزینه اتوبوس در ارمنستان: رایجترین و راحت ترین وسیله حمل و نقل درون شهری ارمنستان است. هزینه اتوبوس 100 درام است. اتوبوسها از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعال هستند.

هزینه مترو در ارمنستان: مترو ایروان فقط یک مسیر شمالی جنوبی دارد. هزینه بلیط یک سفره 50 درام است. متروی ایروان از 6 صبح تا 11 شب باز است.

هزینه مینی بوس در ارمنستان: مینی بوس های ارمنستان برای هر نفر 100 درام کرایه نقدی می گیرند.

هزینه اتوبوس برقی: از ارزانترین راههای حمل و نقل در ارمنستان است. هزینه اتوبوس برقی 50 درام است.

شما همچنین می توانید از اپلیکیشن Mobi Taxi که برنامه ای شبیه اسنپ هست استفاده کنید.

هزینه کرایه خودرو:برای علاقمندان سفر به ارمنستان که تمایل دارند در گردش‌های روزانه از خودرو شخصی استفاده کنند امکان اجاره اتومبیل وجود دارد. البته بنزین در ارمنستان نسبتا گران است و هزینه هر لیتر بنزین در حدود ۰.۸۶ دلار است. جهت اجاره خودرو موارد زیر وجود دارد:

  • گواهینامه بین المللی رانندگی از متقاضی
  • راننده متقاضی حداقل سن ۲۱ سال باشد.
  • خودرو برای ۲۴ ساعت اجاره داده می­شود.
  • خودرو دارای بیمه بدنه و ثالث است.
  • هزینه کرایه خودرو بر حسب مدل و امکانات از روزی ۳۳ دلار تا ۱۲۳ دلار است.

ارمنستان 

هزینه ی غذا در ارمنستان

رستوران ارزان: 2000 تا 3000 درام ارمنستان

رستوران اقتصادی: 5000 درام تا 9000 درام ارمنستان

رستوران لوکس: از 7000 درام ارمنستان به بالا

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد: از 1700 درام تا 3000 درام ارمنستان

قوانين ویژه کشور ارمنستان

به طور کلی ارمنستان یکی از امن‎ترین کشورهای دنیاست و پایین‌ترین میزان سرقت و جرم‌وجنایت را در بین کشورها دارد. پس نگران ناامنی و به هم خوردن آرامش خود و همراهانتان نباشید.

  1. ورود و حمل هرگونه داروی حاوی کدئین‌ در کشور ارمنستان ممنوع است در صورتی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، حتما تائیدیه نسخه پزشکی خود را از وزارت امور خارجه ایران و همچنین سفارت ارمنستان در تهران دریافت کنید.
  2. در زمان عبور از خیابان‌ها حتما از محل خط عابرپیاده و یا زیرگذرهای تعبیه شده استفاده کنید. عبور از وسط خیابان، به عنوان عدم رعایت اصول شهروندی است و در صورت مشاهده پلیس با فرد خاطی برخورد می‌شود.
  3. سعی کنید در مورد مسائل سیاسی ارمنستان با کسی جروبحث نکنید. موضوعاتی مثل منطقه قره‌باغ و روابط ارمنستان با کشور آذربایجان به عنوان یکی از حساسیت‌های مردم ارمنستان شناخته می‌شود. بی احترامی و توهین به تاریخ کشور ارمنستان، مجازات سنگینی در پی دارد.
  4. قوانین مربوط به کلیساها را رعایت کنید. پوشش مناسب داشته باشید و از انجام اموری مثل بلند حرف زدن، عکس گرفتن و شوخی کردن با نمادهای مذهبی به شدت خودداری کنید.
  5. آواز خواندن و ایجاد سروصدا در کوچه‌ها و خیابان‌ها در ساعات پایانی شب ممنوع است و برای به هم نخوردن آرامش مردم، مکان‌های مخصوصی در نظر گرفته شده است.
  6. معمولا در ورودی اکثر جاهای دیدنی ارمنستان تابلوهایی به زبان ارمنی و انگلیسی نصب شده؛ حتما قبل از ورود به این مکان‌ها آن را مطالعه کنید و به آن قوانین احترام بگذارید.

ارمنستان 

 

مهم‌ترین شهرهای ارمنستان

ایروان، اشتاراک، اجمیازین، جرموک و سوان اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ارمنستان هستند.

بهترین هتل‌های ارمنستان

هتل رادیسون بلو ایروان، هتل نشنال، هتل قفقاز (کاکاسوس)، هتل گرند ایروان ، هتل گلدن پالاس بوتیک، هتل مولتی گراند فارائون، هتل الکساندر ارمنستان، هتل لاتار کمپلکس برترین هتل‌های ارمنستان هستند.

در این کشور، هتل‌های اقتصادی‌تر و میان‌رده بسیاری وجود دارد که از آن جمله می‌توان به هتل ایروان دلوکس، هتل شیراک، هتل پرایمر، هتل الیمپیا، هتل مگ ایروان اشاره کرد.

بهترین غذاهای ارمنستان

محبوب‌ترین غذاهای ارمنستان، کوفته گوشت گاو،خوراک گوشت با سس انار، ماهی کبابی، ماهی شکم پر، بیورک و سوجوخ است که طرفداران بسیار دارد و بی‌نهایت لذیذ و دلچسب است.


وسایل ضروری برای سفر به ارمنستان

بسته به زمان سفر به ارمنستان، لباس‌های زمستانی و تابستانی مناسب با خود ببرید. یک لباس رسمی که دامن و لباس باید زیر زانو قرار بگیرد، با خود داشته باشید. با توجه به شرایط آب و هوایی به لباس و کفش مناسب مجهز باشید.

کفش‌های ورزشی جهت استفاده در پیاده‌روی طولانی در نواحی کوهستانی مورد نیاز است. جهت نگهداری و مراقبت از وسایل ضروری و گرانقیمت و مدارک شناسایی از کیف کمری یا کیف بند دار استفاده نمایید. در تورها و گشت‌های روزانه از کوله پشتی جادار جهت حمل لباس اضافی و لوازم ضروری استفاده نمایید. مراقب باشید پول نقد و لوازم قیمتی در کوله پشتی نداشته باشید.

بهتر است یک کیسه را رول کرده و آن را در کوله پشتی خود قرار دهید تا در صورت نیاز و خریدهای روزانه آن را داشته باشید. مناظر زیبای طبیعت و موقعیت‌های خاص در سفر به ارمنستان را با دوربین ثبت نمایید، پس دوربین دیجیتال، کارت حافظه اضافی، لنزهای یدکی و هم چنین لپ تاپ با خود ببرید. بردن عینک آفتابی را در ارمنستان آفتابی فراموش نکنید.

سیمکارت های ارمنستان


چندین اپراتور تلفن همراه در ارمنستان خدمات ارائه می‌دهند که از آن جمله می‌توان به بی‌لاین (Beeline)، آرنج یا یوکام (UCOM – Orange)، ویواسل یا ام‌تی‌اس (VivaCell – MTS) و آرمنتل یا وئون (Armentel - Veon) اشاره کرد. خوب است بدانید تمامی این اپراتورها آنتن دهی خوبی در شهر ایروان دارند. برای خرید سیمکارت، کافیست پاسپورت و پول نقد همراه داشته باشید.


معروف ترین جاهای دیدنی ارمنستان

1-پارک ملی شیکاهو

جاهای دیدنی ارمنستان

پارک ملی شیکاهو مانند سرزمینی ناشناخته است که بسیاری از بخش‌های آن هنوز کشف نشده. ممکن است در این منطقه پلنگ، بز کوهی، خرس و مار حیات داشته باشند. یکی از زیبایی‌هایی که خیال‌انگیزی این پارک را بیشتر کرده وجود بیش از ۱۱۰۰ گونه‌ی گیاهی در منطقه است. حدود ۷۰ نوع از این گیاهان در کتاب قرمز ارمنستان به‌ثبت رسیده است. این میراث گران‌بهای طبیعی یکی از بکرترین نقاط زمین است.

2- کوه آراگاتس

آتشفشان خفته از جاهای دیدنی ارمنستان

این کوه آتشفشانی خاموش در قلب خود دارد و اطراف آن‌را چهار قله گرفته‌اند که منظره‌ای جادویی خلق کرده است.

3- صومعه نوراوانک ، صومعه‌ی نو

نوراوانک به معنای نو از مکان های دیدنی ارمنستان

صومعه نوراوانک در سال‌های ۱۹۰۰تا ۲۰۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت. این اثر در روزگاران اوج خود یکی از مراکز مهم مذهبی فرهنگی ارامنه محسوب می‌شد. این مجموعه کلیسایی دارای کلیسای سنت کاراپت، سنت گریگور، کلیسای کوچک با یک سالن طاقی شکل، و کلیسای سنت استیتساتسین مقدس است.

4- دریاچه آرپی

دریاچه آرپی از مکان های دیدنی ارمنستان

دریاچه آرپی در ارتفاع ۲۰۲۵ متری از سطح دریا با مساحت ۲۲۰ کیلومتری واقع شده است. اگر در ماه‌های سرد سال به این نقطه سفر کنید سراسر دریاچه را یخ پوشانده و منظره‌ای زیبا در مقابل شما قرار می‌گیرد. این نقطه یکی از بهترین گزینه‌ها برای کمپ زدن در طبیعت ارمنستان است.

5- وانادزور

وانادزور از جاهای دیدنی ارمنستان

بیشتر کسانی‌که وانادزور در فهرست جاهای دیدنی ارمنستان قرار داده‌اند بر داچاهای این شهر تاکید کرده‌اند. داچا خانه‌ها و کلبه‌های تابستانی این شهر هستند.

6-قلعه امبرد و کلیسای استوتساتسین

قلعه امبرد و کلیسای استوتساتسین از دیدنی های ارمنستان

این دو اثر در شمال ارمنستان به‌روی کوه آراگاتس قرار دارند. در ابتدا قلعه امبرد بود که در عصر برونز ساخته شده است پس از آن یعنی چیزی حدود چهار قرن بعد با گسترش قلعه ، بنای کلیسای استوتساتسینساخته شد.

7- رصدخانه کاراهونج

قدیمی‌تر از رصدخانه انگلستان از دیدنی های ارمنستان

8- صومعه خور ویراپ

جاهای دیدنی ارمنستان

9- شهر تاریخی دوین

جاهای دیدنی ارمنستان

شهر دوین در قرون وسطی پایتخت ارمنستان بوده است و در طی سال‌های بعد آثار باستانی ارزشمند بسیاری در این منطقه کشف شده. یکی دیگر از جذابیت‌های این شهر کلیسای جامع سنت گریگور است که پس از سال‌ها از زیر خاک کشف شد.

10- گیومری

جاهای دیدنی استانبول

این شهر یکی دیگر از پرجمعیت‌ترین شهرهای ارمنستان است. گیومری تاریخی طولانی پشت سر گذاشته و در دوران‌های مختلف نام‌هایی متفاوت گرفته است.

11-کلیسای گغارت

جاهای دیدنی ارمنستان

گغارت معنای نیزه می‌دهد. این اثر در روزگاری که وسایل عمرانی در ابتدایی‌ترین حالت خود بودند در دل کوهستان بنا شد و ارزشی جهانی دارد.

12- شهر جرموک و مراکز آب‌درمانی

این شهر در زمینه‌ی گردشگری سلامت بسیار برای ارمنستان دارای اهمیت است.

13- دره گل ها ارمنستان

زاخکازور به معنای دره گل ها است. این شهر کوچک با وجود طبیعت بی‌نظیرش یکی از مقاصد اصلی گردشگران در سفر به ارمنستان محسوب می‌شود.

14- کاسکاد یا بنای یادبود هزارپله

کاسکاد | بزرگ‌ترین نمادی که پس از فروپاشی شوروی در ارمنستان ساخته شد

یکی از بزرگ‌ترین نمادهایی که پس از فروپاشی شوروی در کشورهای استقلال یافته ساخته شده بنای یادبود کاسکاد یا هزار پله (The Great Cascade) است.

15- دریاچه باستانی سوان

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۳

دریاچه باستانی سوان که به نگین ارمنستان شهرت دارد یکی از بزرگ ترین و مرتفع ترین دریاچه های آب شیرین کوهستانی در دنیاست.

16-  کلیسای اچمیادزین

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۴

کلیسای اچمیادزین (Echmiadzin) یکی از اصلی‌ترین اماکن مقدس ارمنستان است که قدمتی تقریبا دو هزارساله دارد.

17- صومعه تاتیو 

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۵

بنای صومعه تاتیو (Tatev) در حقیقت جواهر معماری قرون وسطی در ارمنستان است که بین قرون ۹ تا ۱۳ میلادی ساخته شده است. 

18-منظره قله آرارات

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۷

کوه آرارات شناسنامه ارمنستان است و نقشی کلیدی در تاریخ و فرهنگ مردم این سرزمین بازی کرده، با این حال امروزه قله این کوه در کشور ترکیه قرار دارد.

19- ناحیه تاریخی گارنی

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۸

در منطقه‌ی تاریخی گارنی (Garni) تعدادی بنای تاریخی و معماری مربوط به دوره هلنیستی و اوایل مسیحیت وجود دارد. مهم‌ترین اثر این مجموعه معبد و دژ گارنی است. از دیگر آثار بجا مانده می توان به بقایای کاخ سلطنتی و حمام هایی که به شیوه رومی ساخته شده اند اشاره نمود.

20-شهر دلیجان 

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۹

دلیجان جزو شهرهای بزرگ ارمنستان محسوب می‌شود که آب و هوایی کوهستانی و دلپذیر دارد. 

21- میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی ارمسنتان به حساب می‌آید. این میدان یک مکان بسیار عالی برای تمامی مردم ارمنستان محسوب می‌شود.

آدرس: ارمسنتان، ایروان، میدان جمهوری

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

22- خانه موزه مارتیروس ساریان

 این خانه موزه در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد. این خانه موزه در بزرگداشت زندگی یکی از محبوب‌ترین نقاش‌های ارمنی یعنی مارتیروس ساریان یا همان ماردیروس ساریان برپا شده است. ساختمانی که موزه را در آن برگزار کرده‌اند، در اصل خانه قدیمی خود این هنرمند است. او سالیان بسیاری را در این خانه سپری کرد. در نهایت داخل همین خانه هم جان باخت. او در طول عمر خود توانست بیش از ۳۰۰ قطعه هنری مختلف داشته باشد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان ساریان

ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۱۶

هزینه بازدید: رایگان

23- موزه یرواند کوچار

 موزه یرواند کوچار در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد. این موزه در ساختمانی کوچک قرار دارد. موزه یرواند کوچار را به فردی با نام یرواند کوچار اختصاص داده‌اند. کوچار یکی از نقاش‌های مدرنیست ارمنی بود. 

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان mersop mashtot

ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۱۶

هزینه بازدید: رایگان

24-کلیسای جامع زوارتنوتس

کلیسای جامع زوارتنوتس یکی از نمونه‌های بسیار عالی و کامل معماری اروپایی به حساب می‌آید. این کلیسا در فاصله ۱۵کیلومتری ایروان قرار دارد. پس برای دسترسی به آن باید تاکسی بگیرید یا ماشین کرایه کنید. کلیسای جامع زوارتنوتس در ابتدا معبدی برای پرستش اورارتین بود. بعد از آنکه مردم ارمنستان آیین مسیحیت را قبول کردند، بنای قدیمی معبد با کلیسای جامع زوارتنوتس جایگزین شد. معنای لغوی نام این کلیسا به زبان ارمنی، نیروهای نگهبان یا همان فرشته‌های آسمانی است. بازدید از این کلیسا را حتماً باید در برنامه سفرتان بگذارید.

آدرس: ارمنستان، vagharshapat

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

25-دژ اربونی ایروان

قدمت این دژ به دوران پادشاهی آرگیشتنی یکم باز می‌گردد. این یعنی این دژ را حدود ۷۸۹ سال پیش از میلاد مسیح بنا کرده بودند. بر اساس متون تاریخی، این دوران بهترین دوران از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای ارمنستان بوده است. به همین خاطر شاهد آثار تاریخی بسیار زیبا از آن دوران هستیم. در حال حاضر این دژ در ارتفاع ۱۰۱۷ متری از سطح دریا قرار دارد.

آدرس: ایروان، خیابان ابرونی

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

26-گورستان یرابلور

 در نبرد بین ارمنستان و آذربایجان، این کشور کشدگان بسیاری داشت. به همین خاطر بعد پایان جنگ، گورستان یرابلور را بنا کردند. در این گورستان پیکر افرادی دلیر همانند وازگن سارکسیان و گارو کاهکجیان به خاک سپرده شده‌اند.این افراد جزو چهره‌های سرشناس و وطن‌پرست ارمنستان بودند. به لطف این افراد دلیر بود که از مرز ارمنستان محافظت شد و اجازه ورود آذربایجان را به این کشور ندادند. این قبرستان ظاهری بسیار خاص دارد. سنگ مزار این گورستان دارای ظاهری بسیار خاص هستند. 

آدرس: ارمنستان، ایروان، Malatia-Sebastia

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

27-مجسمه مادر ارمنستان

مجسمه مادر در حال حاضر از جمله مهم‌ترین نمادهای ارمنستان به حساب می‌آید. به همین خاطر حتماً در سفر به این کشور باید سری به مجسمه مادر بزنید.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان Azatutyan

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

28- یادمان نسل کشی ارامنه

مردم ارمنستان یک نسل‌کشی بسیار بی‌رحمانه را در تاریخ به جان خریدند. این فاجعه تاریخی هیچگاه نباید فراموش شود. به همین خاطر بنایی یادبود در یادمان نسل‌کشی ارامنه به وجود آوردند. این بنای یادبود در ایروان قرار دارد و نمادی از استقامت به حساب می‌آید. مردم ارمنستان به این بنای یادبود اهمیت بسیاری می‌دهند. بد نیست بدانید هر زمان که به این بنای یادبود سر بزنید، شاهد گل‌ و شمع‌های بسیاری خواهید بود که مردم برای یادمان عزیزان خود در این مکان قرار داده‌اند.

آدرس: ارمنستان، ایروان، Tsitsernakaberd

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان

29-بازار گوم

بازار گوم که به بازار گام نیز شناخته می‌شود، از جمله جاهای دیدنی ارمنستان است. این بازار یکی از بزرگترین و معروف‌ترین بازارهای فروش میوه خشک و شیرینی در ارمنستان به حساب می‌آید.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان Movses Khorenatsi

ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۱۷

هزینه بازدید: رایگان


سوالات متدوال درباره سفر به ارمنستان


آیا سفر به ارمنستان ویزا میخواهد؟
 خیر.  شما میتوانید با پاسپورتی که دارای حداقل 6 ماه اعتبار است تا 90 روز بصورت توریستی در ارمنستان باشید.


فاصله تهران تا ارمنستان زمینی چند کیلومتر است؟

1215 کیلومتر



بهترین زمان برای سفر به ارمنستان چه زمانی است ؟
اواخر فروردین تا خرداد ماه و اوایل شهریور تا آبان ماه بهترین زمان برای سفر به ارمنستان است.


جاذبه های گردشگری ارمنستان کدامند ؟
موزه تاریخ ارمنستان، موزه نسخ خطی باستانی و باغ گیاهشناسی ایروان.


بلیط هواپیما ارمنستان چه مواقعی ارزانتر می باشد؟

بعد از تعطیلات نوروز تا خردادماه، شهریور، فصل پاییز و زمستان البته بجز روزهایی که جشنواره و رویدادهای بین المللی در آنجا برگزار میشود


آب‌وهوای ارمنستان؟
ارمنستان را کشوری چهارفصله می‌نامند. این منطقه دارای آب و هوای قاره‌ایی است و تابستان‌های گرم‌وخشک و زمستان‌های سرد و برفی دارد.


زبان ارمنستان؟

زبان ملی مردم ارمنستان، ارمنی است البته باید به این نکته توجه کرد که به دلیل نفوذ طولانی‌مدت دولت شوروی در این سرزمین، اغلب مردم ارمنستان به زبان روسی مسلط هستند.در اکثر مکان‌های عمومی مثل خیابان‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌ها به راحتی می‌توانید از طریق صحبت به زبان انگلیسی با مردم به ویژه قشر جوان ارتباط برقرار کنید.


واحد پول ارمنستان؟

پول رایج کشور ارمنستان درام است که با نماد (֏) و کد AMD شناخته می‌شود.


دین مردم ارمنستان؟
مسیحیت


واکسن های مورد نیاز برای سفر به ارمنستان؟

واکسن کرونا، هاری، مننژیت، فلج اطفال، واکسن سه‌گانه سرخک، اوریون و سرخچه و همینطور واکسن سه‌گانه کزاز، دیفتری و سیاه سرفه، آبله مرغان، زونا، سینه پهلو و آنفلوانزا. البته اینها واکسن‌های معمولی هستند که جزء برنامه واکسیناسیون همه کشورهاست.


کلیساهای معروف ارمنستان کدام است؟


کلیسای کاتولیک (مریم مقدس) ایروان، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، کلیسای جامع سارکیس مقدس و کلیسای سنت آستواتساتین نورک از جمله کلیساهای معروف ارمنستان هستند.


پارک‌های معروف ارمنستان کدام‌ها هستند؟
از پارک‌های معروف ارمنستان می‌توان پارک بنای یادبود پیروزی، پارک کودک، پارک عشاق و منطقه سرسبز کاسکاد را نام برد.


برای دیدن زیباترین موزه‌های ارمنستان کجا برویم؟

زیباترین موزه‌های ارمنستان، موزه هنرهای معاصر کافسجیان، موزه ماتناداران، موزه سرگئی پاراجانف، موزه ساریان، موزه تاریخ و موزه آثار چوبی است.


معروف‌ترین خیابان‌های ارمنستان کدام خیابان‌ها هستند؟
برای یک پیاده‌روی دل‌چسب، خیابان‌ شمالی ایروان، خیابان آبوویان، خیابان ماشتوتس، ایستگاه راه آهن و میدان آزادی می‌تواند بهتری انتخاب باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد