hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سفر به سنگاپور؛ راهنمای اخذ ویزا و سفر هوایی و زمینی سنگاپور

سفر به سنگاپور؛ راهنمای اخذ ویزا و سفر هوایی و زمینی سنگاپور

1401/04/20 , 15:26
راهنمای سفر به سنگاپور از طریق زمینی و هوایی و هزینه های بلیت و هتل، شرایط گرفتن روادید توریستی و گردشگری به سنگاپور و اطلاعاتی درباره این کشور را آورده ایم.

سنگاپور (Singapore) نام کشوری جزیره‌ای است که در جنوب شرقی آسیا و در جنوب شبه جزیره‌ مالایا قرار دارد .قبل از این‌که بخواهید به سنگاپور سفر کنید، باید اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشد. با ما همراه باشید تا با صفر تا صد سفر به سنگاپور  آشنا شوید.

سنگاپور 

سنگاپور با نام رسمی جمهوری سنگاپور ( Republic of Singapore)، دولت-شهری در مجمع‌الجزایر مالایی به پایتختی شهر سنگاپور است که در شمال خط استوا قرار دارد و از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی مرز آبی دارد. 


اطلاعات ضروری سنگاپور

اختلاف ساعت با تهران : سنگاپور در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +8 hours واقع شده و ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

زبان رسمی : انگلیسی، ماندارین، تامیل مالایی

واحد پول : دلار سنگاپور (SGD)

کد کشور :+۶۵

پلیس: ۹۹۹

آتش‌نشانی و آمبولانس: ۹۹۵

آمبولانس برای موراد غیراضطراری: ۱۷۷۷

جهت رانندگی :چپ

فرودگاه بین‌المللی : فرودگاه چانگی سنگاپور


سنگاپور

  

ویزا سنگاپور

سنگاپور در ایران سفارت‌خانه ندارد. شما باید درخواست ویزای خود را یا به صورت آنلاین، یا از طریق یک کارگزار و یا از طریق سفارت سنگاپور در کشورهای همسایه ارائه کنید. ویزای آنلاین سنگاپور در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان‌بر است و لزومی به ارسال مدارک به سفارت و یا آژانس مسافرتی نیست. برای درخواست ویزای سنگاپور از سفارت نیز لزومی به تعیین وقت سفارت نیست. هزینه درخواست ویزای سنگاپور ۸۵ دلار آمریکا است و برای مدت زمان ۲ ماه نیز معتبر است اما شما فقط می‌توانید تا ۳۰ روز در سنگاپور اقامت داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای سنگاپور

هیچ شرایطی برای اخذ ویزای سنگاپور وجود ندارد. متقاضیان ویزای سنگاپور فقط باید در فرم درخواست ویزای این کشور به افسران ویزا اثبات کنند که توریست هستند و برای پناهنده شدن به سنگاپور سفر نمی‌کنند. تاریخچه سفری متقاضی، شغل ایشان در ایران و مدت زمان اقامت در سنگاپور اثبات کننده توریست بودن شما به افسران ویزا خواهد بود.

مدارک مورد نیاز درخواست ویزای سنگاپور

در صورتی که درخواست ویزای آنلاین سنگاپور داشته باشید، فقط به اسکن از پاسپورت و اسکن یک قطعه عکس ۶ * ۴ نیاز دارید. (البته در صورت نیاز باید واچر هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت خود را نیز آپلود کنید) اما اگر قصد دارید درخواست خود را به یکی از آژانس‌های مسافرتی ارائه کنید و یا از طریق سفارت سنگاپور اقدام کنید، به مدارک زیر نیاز دارید:

  •  اصل و کپی گذرنامه متقاضی به همراه حداقل ۶ ماه اعتبار
  •  یک قطعه عکس ۶x۴ زمینه سفید (عکس باید برای حداکثر ۶ ماه گذشته باشد)
  •  اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  •  فرم تکمیل شده درخواست ویزای سنگاپور
  •  آدرس تلفن محل سکونت و محل کار متقاضی
  •  واچر هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما مطابق با تاریخ سفر
  •  رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

هزینه درخواست ویزای سنگاپور

هزینه درخواست ویزای سنگاپور به صورت آنلاین و یا دستی ۱۸۸ دلار آمریکا می‌باشد. در صورتی که نیاز به اخذ ویزای فوری سنگاپور داشته باشید، باید مبلغ ۲۶۰ دلار آمریکا پرداخت کنید. اگر درخواست ویزای آنلاین سنگاپور کرده باشید، این هزینه‌ها باید به وسیله مستر کارت و یا کردیت کارت پرداخت شود. (فوری و یا عادی بودن ویزا در مرحله پرداخت هزینه ویزا مشخص می‌شود)

نحوه اقدام برای درخواست ویزای سنگاپور

1-اقدام به صورت آنلاین:

برای درخواست ویزای سنگاپور به صورت آنلاین، باید به سایت apply.singaporevisa.sg مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات را باید در زمان ثبت‌نام وارد کنید. در زمان ثبت‌نام باید فرودگاه مقصد خود را در سنگاپور انتخاب کنید. چرا که ویزای خود را باید در این فرودگاه دریافت کنید. توجه داشته باشید که برای ویزای آنلاین سنگاپور حتما باید مستر کارت و یا کردیت کارت داشته باشید.

2- اقدام از طریق سفارت و یا آژانس‌های مسافرتی:

اگر از طریق آژانس مسافرتی اقدام کنید،برای شما ویزای آنلاین سنگاپور را اقدام می‌کند. اما اگر بخواهید از طریق سفارت درخواست خود را ارائه کنید، باید به یکی از کشورهای اطراف سفر کنید.توجه داشته باشید که برای اقدام از طریق سفارت‌خانه نیازی به تعیین وقت سفارت نیست.

دلایل ریجکت شدن ویزای سنگاپور

  1. نداشتن همراه در سفر
  2. درخواست دختر تنها برای ویزا
  3. قرار داشتن در لیست سیاه
  4. عدم توضیح دقیق در مورد قصد واقعی از سفر به سنگاپور
  5. نداشتن رزرو هتل واقعی
  6. نداشتن بلیط برگشت از سنگاپور
  7. شک افسر اداره مهاجرت به امکان برگشت شما


سنگاپور

 

روش های سفر به سنگاپور و هزینه های آن

 بهترین راه استفاده از سفر هوایی به سنگاپور است.

راه‌های سفر به سنگاپور به این صورت است

  • تورهای مسافرتی سنگاپور
  • سفر شخصی و بدون تور به سنگاپور به صورت هوایی و ترکیبی

سفر به سنگاپور با تورهای مسافرتی سنگاپور

تورهایی که توسط آژانس های مسافرتی ارایه می شوند به دو صورت تور سنگاپور و تورهای ترکیبی مالزی با کشورها و یا شهرهای دیگری مانند شهر کوالالامپور هستند.

سفر به سنگاپور با تورهای ترکیبی سنگاپور - مالزی

این تورها اغلب به شکل ۶ یا ۷ شب ارایه می شوند و هزینه آن ها با توجه به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت خواهد بود. هزینه تور ترکیبی سنگاپور برای ۷ شب و ۸ روز: بین 7.300.000 تومان تا 16.000.000 تومان می باشد.

سفر به سنگاپور با تورهای مخصوص سنگاپور

به دلیل اینکه سنگاپور کشور بسیار گرانی است، تورهای مشخصی برای سفر به این شهر ارائه نمی شود. بنابراین نمی توان هزینه مشخصی را برای این تورها اعلام کرد، زیرا هزینه با توجه به آژانس مسافرتی و تعداد شب های اقامت متفاوت است.

سفر به سنگاپور به صورت شخصی و بدون تور

سفر بدون تور به سنگاپور از مسیر هوایی

پرواز مستقیمی از داخلی ایران به مقصد سنگاپور وجود ندارد و بنابراین تنها راه این است که از پروازهای خارجی و یا مسیر ترکیبی تهران - کوالالامپور - سنگاپور استفاده کنید. کلیه این هزینه ها برای مسیر یک طرفه بیان شده اند:

هزینه پروازهای غیرمستقیم و خارجی به سنگاپور

هزینه پروازهای تهران - سنگاپور: در حدود ۶۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار

بلیط هواپیما تهران - کوالالامپور: 3.200.000 تا 122.000.000 میلیون تومان

هزینه پرواز تهران - کوالالامپور: بین 3.200.000 میلیون تا 122.000.000 میلیون تومان

هزینه پرواز کوالالامپور به سنگاپور: بین ۴۰ دلار تا ۱۶۰ دلار

 

راه های ترکیبی در سفر بدون تور و شخصی به سنگاپور

از روشهای دیگری سفر به سنگاپور انتخاب راه ترکیبی هوایی و زمینی است. به این شکل که نخست با پروازهای داخلی و ارزان قیمت به کوالالامپور بروید و سپس ادامه راه را به شکل زمینی با قطار، اتوبوس و یا ماشین به سنگاپور سفر کنید. البته اگر این روش را انتخاب کنید کمی از هزینه سفر شما کاسته خواهد شد و امکان سفر به هر دو کشور مالزی و سنگاپور نیز برای شما محیا خواهد بود. هزینه های زیر برای مسیر یک طرفه گفته شده اند:

سفر ترکیبی و بدون تور به سنگاپور با قطار

نخست باید بدانید که این مسیر را به شکل یکسره نمی توانید طی کنید و نیاز است از دو قطار استفاده کنید. برای شروع باید اول باید به ایستگاه قطار کی ال سنترال KL Sentral کوالالامپور رفته و سوار قطار ETS به مقصد گماس Gemas بشوید. با توجه به کیفیت قطار، هزینه بلیط قطارها به دو شکل بلیط های طلایی: ۳۱ رینگیت مالزی و بلیط های پلاتینی: ۴۰ رینگیت مالزی، می باشد. بعد از اینکه به ایستگاه گماس رسیدید باید از آنجا سوار قطارهای KTM شوید تا به ایستگاه جی بی سنترال برسید و در این ایستگاه پیاده شوید. حدود 4 ساعت از گماس تا جی بی سنترال در راه خواهید بود. هزینه بلیط قطارها با توجه به امکانات و کیفیت قطارها بین ۱۲ رینگیت مالزی تا ۳۸ رینگیت مالزی به فروش می رسند. به طور کلی بین ۷ تا ۹ ساعت از کوالالامپور تا سنگاپور در راه خواهید بود.

  • قیمت بلیط قطار کوالالامپور تا گماس: ۳۱ رینگیت مالزی یا ۴۰ رینگیت مالزی
  • قیمت بلیط قطار گماس تا جی بی سنترال: ۱۲ رینگیت مالزی تا ۳۸ رینگیت مالزی
سفر شخصی ترکیبی و بدون تور به سنگاپور با اتوبوس
  • هزینه بلیط هواپیما تهران به کوالالامپور: 3.200.000 تا 122.000.000 میلیون تومان
  • هزینه بلیط اتوبوس کوالالامپور به سنگاپور: حدود ۱۴ دلار سنگاپور تا ۳۰ دلار سنگاپور

* این مسیر حدود ۶ تا ۹ ساعت زمان می برد و قیمت بلیط ها باتوجه به کیفیت اتوبوس های کوالالمپور به سنگاپور، شرکت ارائه دهنده خدمات، امکانات و محل پیاده شدن مسافر در سنگاپور متفاوت است.

سفر ترکیبی و شخصی به سنگاپور با تاکسی
  • قیمت بلیط هواپیما تهران کوالالامپور: 3.200.000 تا 122.000.000 تومان
  • هزینه تاکسی از کوالالامپور تا سنگاپور: از ۱۵۰ رینگیت مالزی شروع می شود.

سنگاپور  

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری سنگاپور

برای تردد در کشور سنگاپور می توانید از قطارها و اتوبوس های شهری سنگاپور استفاده کنید. برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل این شهر باید از بلیط های الکترونیکی سنگاپور مانند ای زی-لینک (EZ-link) یا نتس فلش پی (Nets Flash Pay) یا کارت گذر توریستی سنگاپور (Singapore Tourist Pass) استفاده کنید. البته برای استفاده از قطارهای درون شهری سنگاپور می توانید بلیط های کاغذی تهیه کرده و یا هزینه اتوبوس ها را نقدی بپردازید.

هزینه های تمام کارت ها و وسایل حمل و نقل به شکل خلاصه:

  • هزینه خرید کارت های ای‌زی-لینک و نتس فلش پی سنگاپور: ۱۰ دلار سنگاپور تا ۱۲ دلار سنگاپور
  • هزینه کارت گذر توریستی سنگاپور: بین ۱۰ دلار سنگاپور تا ۲۰ دلار سنگاپور
  • هزینه کارت قطار شهری سنگاپور: ۰.۸۰ دلار سنگاپور تا ۲.۲۰ دلار سنگاپور
  • هزینه اتوبوس های درون شهری سنگاپور: هزینه با توجه به تعداد ایستگاه های طی شده پرداخت می شود.
  • هزینه تاکسی در سنگاپور: از ۴ دلار سنگاپور به بالا
  • هزینه تریشا در سنگاپور: ۱۰ دلار سنگاپور تا ۲۰ دلار سنگاپور
  • هزینه حمل و نقل با قایق در سنگاپور: بین ۳ دلار سنگاپور تا ۱۳ دلار سنگاپور


وسایل حمل و نقل شهری سنگاپور

 قطار شهری 

در سنگاپور ۹ خط ریلی وجود دارد که استفاده از خطوط MRT و LRT بسیار ارزان بوده و هزینه آن ها را با کارت های الکترونیک می توانید بپردازید. هزینه بلیط هر مسیر خطوط قطار شهری سنگاپور بین ۰.۸۰ دلار سنگاپور تا ۲.۲۰ دلار سنگاپور است.

اتوبوس های درون شهری 

هزینه های جا به جایی با اتوبوس را با پول نقد و سکه نیز می توانید پرداخت کنید. هزینه اتوبوس ها را از کارتهای ای‌زی-لینک و نتس فلش پی می توانید بپردازید و توجه داشته باشید که علاوه بر زمان ورود، به هنگام خروج نیز کارت خود را روی دستگاه بلیت خوان اتوبوس قرار دهید. از خدمات اتوبوس های شب رو سنگاپور (NightRider) در نیمه شب ها، جمعه ها، شنبه ها و روزهای قبل از تعطیلات رسمی می توانید استفاده کنید. حرکت این خطوط شب رو در سنگاپور هر ۲۰ دقیقه یک بار است و هزینه آن ها معادل با ۴ دلار سنگاپور است که از کارت ای‌زی-لینک می توانید استفاده کنید اما کارت گذر توریستی سنگاپور این قابلیت را ندارد.

 

تاکسی های درون شهری 

تاکسی های سنگاپور دارای تاکسی متر هستند و قیمت های منصفانه ای دارند. هزینه ورودی تاکسی های شهری سنگاپور در حدود ۳.۵ دلار سنگاپور بوده و به ازای هر یک کیلومتر هزینه ای برابر با ۰.۵۵ دلار سنگاپور به کرایه افزوده می شود. لازم است بدانید کرایه یک مسیر در مرکز شهر بیش از ۱۰ دلار سنگاپور نبوده و حتی هزینه مسیر برای طی جزیره، مانند از چانگی تا جورانگ، از ۳۵ دلار سنگاپور نباید بیشتر بشود.

 تریشا 

این وسایل نقلیه تاکسی های سه چرخی هستند که بیشتر در محله چینی ها وجود دارند. هزینه استفاده از تریشا حدود ۱۰ دلار سنگاپور تا ۲۰ دلار سنگاپور می باشد.

 قایق های درون شهری 

با قایق های کروز و توریستی سنگاپور می توانید بر روی رودخانه این شهر عبور کنید که هزینه سواری قایق ها بین ۳ دلار سنگاپور تا ۱۳ دلار سنگاپور متغیر است.

 دوچرخه 

برای گشت و گذار در شهر از دوچرخه می توانید استفاده کنید، اما این کار زیاد توصیه نمی شود. حتما توجه کنید اگر در خارج از مسیر دوچرخه و در پیاده روها دوچرخه سواری کنید، حدود ۱۰ دلار سنگاپور تا ۳۰ دلار سنگاپور جریمه خواهید شد.

سنگاپور 

هزینه های اقامت در سنگاپور

گزینه های مختلفی برای اقامت در سنگاپور وجود دارد که هزینه اقامت در آنها به این صورت است:

هزینه اقامت در هتل 

  • قیمت هتل های ۱ ستاره سنگاپور: بین ۴۰ دلار  تا ۱۳۰ دلار سنگاپور
  • قیمت هتل های ۲ ستاره سنگاپور: بین ۴۰ دلار  تا ۱۸۰ دلار سنگاپور
  • قیمت هتل های ۳ ستاره سنگاپور: بین ۶۰ دلار  تا ۲۰۰ دلار سنگاپور
  • قیمت هتل های ۴ ستاره سنگاپور: بین ۱۰۰ دلار  تا ۶۰۰ دلار سنگاپور
  • قیمت هتل های ۵ ستاره سنگاپور: بین ۲۰۰ دلار  تا ۵۰۰۰ دلار سنگاپور 

هزینه اقامت در آپارتمان و خانه 

هزینه ‌ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. حدود ۶۰ سوئیت و خانه در سنگاپور وجود دارد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب متفاوت هستند.

هزینه آپارتمان و خانه های ویلایی

از شبی ۱۰۰ دلار سنگاپور تا ۱۰۰۰۰ دلار سنگاپور متفاوت است.

هزینه اقامت در هاستل های سنگاپور

حدود ۸۰ هاستل در شهر سنگاپور وجود دارد که هزینه اقامت در آن ها بین ۱۰ دلار سنگاپور تا ۴۵ دلار سنگاپور متفاوت است.


هزینه‌ های غذا و خوراک در سنگاپور

  • هزینه رستوران های ارزان قیمت سنگاپور: حدود ۱۰ دلار تا ۲۰ دلار 
  • هزینه یک وعده کامل در رستوران متوسط برای دو نفر در سنگاپور: حدود ۴۰ تا ۸۰ دلار 
  • هزینه غذا در رستورانی لوکس در سنگاپور: ۴۰  تا ۱۹۰ دلار
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه سنگاپور:  ۶ تا ۹ دلار

هزینه های تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری در سنگاپور

  • هزینه ورودی شهربازی یونیورسال استودیو سنگاپور: ۷۶ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی باغ «گاردنز بای د بی» سنگاپور: ۲۸ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی باغ وحش سنگاپور: ۳۵ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی چرخ و فلک پرنده سنگاپور: ۳۳ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی باغ پرندگان جورونگ سنگاپور: ۳۰ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی آکواریوم اس آی آ سنگاپور: ۳۹ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی باغ وحش نایت سافاری سنگاپور: ۴۷ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی باغ وحش ریور سافاری سنگاپور: ۳۲ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی پارک آبی ادونچر کُو سنگاپور: ۳۸ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی موزه آرت ساینس سنگاپور: ۱۶ دلار سنگاپور تا ۳۷ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی باغ گیاهشناسی سنگاپور: ۵ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی جزیره دلفین سنگاپور: بین ۵۸ دلار سنگاپور تا ۳۹۸ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی کشتی سواری رویال آلباتروس سنگاپور: بین ۱۶۵ دلار سنگاپور تا ۱۹۵ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی موزه ملی سنگاپور: ۱۵ دلار سنگاپور
  • هزینه ورودی تور گردش در شهر سنگاپور: از ۳۰ دلار سنگاپور


سنگاپور  

بهترین زمان برای سفر به سنگاپور

تمام ماه‌های سال می‌توانید به سنگاپور سفر کنیداما اگر نمی‌خواهید بابت اقامت در هتل هزینه‌های گزاف پرداخت کنید از سفر کردن در زمان برگزاری رویدادهای محبوب و تعطیلات ملی مثلا سال نوی چینی، اجتناب کنید.

بیماری ها و واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به سنگاپور

 امکان دارد که مسافران در صورت استفاده از مواد غذایی و آب آلوده در سنگاپور دچار تیفوئید یا هپاتیت A شوند. سازمان CDC این واکسن­ها را برای اکثر مسافرین توصیه می­کند، واکسن هپاتیت B برای مقابله با بیماری واگیردار در اشتراک گذاری خون و مایعات آلوده بدن است. در صورت تماس نزدیک با حیوانات، واکسن هاری پیشنهاد می­گردد. گرچه در سنگاپور با زیکا به شدت مقابله شده است، ولی خطر تهدید زیکا هنوز هم در منطقه وجود دارد. مهمترین چیز این است که از طریق جلوگیری از نیش زدن پشه، از عفونت زیکا در سفر به سنگاپور و همچنین در هنگام مسافرت در این منطقه از آسیا جلوگیری شود.

 عجیب‌ترین قوانین سنگاپور

  • در سنگاپور آواز خواندن در مجامع عمومی ممنوع است. در صورتی که چنین کاری انجام دهید ۳ ماه زندان یا جریمه نقدی یا هر دو در انتظار قانون‌شکنان است.
  • اتصال به وای‌فای دیگران به عنوان هک در نظر گرفته می‌شد و ممنوع است. جریمه‌ی این کار ۱۰ هزار دلار یا ۳ سال زندان یا هر دو است.
  • غذا دادن به کبوترها شاید جرم به نظر نرسد ولی در سنگاپور جرم است و اگر این قانون را بشکنید باید ۵۰۰ دلار جریمه بدهید.
  • نکشیدن سیفون بعد از استفاده از توالت، ۱۵۰ دلار برای‌ تان خرج بر می‌دارد!
  • سیگار کشیدن در مجامع عمومی ممنوع است. خرید سیگار هم غیرقانونی است.
  • برهنگی در سنگاپور به هیچ‌ عنوان قابل قبول نیست حتی در محیط‌ های اطراف منزل.
  • آشغال ریختن روی زمین گرچه در همه‌ جای دنیا مذموم است اما در سنگاپور قوانین سخت‌ گیرانه‌ای در مورد آن وجود دارد. اگر کسی یک بار این قانون را زیر پا بگذارد باید ۳۰۰ دلار جریمه دهد و در صورتی که برای بار سوم این کار را تکرار کند، باید یک بار در هفته خیابان‌ها را تمیز کند در حالی که کارتی از گردنش آویزان است و روی آن نوشته «من آشغال‌ریز هستم!».
  • فروش آدامس در سنگاپور ممنوع است. مجازات قاچاق آدامس به این کشور، ۲ سال زندان یا ۱۰۰ هزار دلار جریمه‌ی نقدی است.
  • بیرون انداختن آب دهان در سنگاپور در مجامع عمومی ممنوع است. اگر کسی این قانون را زیر پا بگذارد، باید ۱۰۰۰ دلار جریمه بدهد.

جاهای دیدنی سنگاپور

1- مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)

یکی از نماد های شهر سنگاپور و گردشگاه لوکس مارینا بی سندز می باشد ، مجموعه‌ ی تفریحی کاملی است که شامل یک هتل، برندهای مشهور، مرکز خریدی با کانال‌های آب که از زیر آن می‌گذرند، موزه‌ی ArtScience و Skypark است. در این مجموعه‌ی تفریحی می‌توانید از هر کدام از جاذبه‌های سنگاپور، بخش کوچکی را تجربه کنید. سکوی بازدید اسکای‌پارک و یک استخر بی‌نهایت در سازه‌ای شبیه کشتی بالای هتل واقع شده‌اند. فقط مهمانان هتل می‌توانند از این استخر بی‌نهایت استفاده کنند اما بازدید از سکوی بازدید اسکای پارک برای عموم آزاد است. از فراز این سکوی بازدید می‌توانید پل منحنی مارپیچ دوگانه، بندر، باغ‌های خلیج و افق شهری زیبای سنگاپور را تماشا کنید. بر فراز سنگاپور، می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌ها چیزی بخورید یا از فروشگاه‌ها سوغاتی بخرید. تجمل و زیبایی مارینا بی سندز، گوشه‌ای از جاذبه‌های سنگاپور را نشان می‌دهد.

راهنمای سفر به سنگاپور

2- پرنده‌ی سنگاپوری (Singapore Flyer)

پرنده‌ی سنگاپوری دومین چرخ و فلک بزرگ دنیا است. اگر سکوی بازدید شما را راضی نمی‌کند از فراز این چرخ‌و‌فلک، مناظر زیبای سنگاپور را تماشا کنید. از میان تورهای مختلف یکی را که برای‌تان مناسب‌تر است انتخاب کنید و به تماشای سنگاپور بنشینید. علاوه بر سنگاپور، از این ارتفاع حتی می‌توانید جزیره‌ی Spice اندونزی و تنگه‌ی Johor را ببینید. انواع مختلف بلیط برای استفاده از این چرخ‌و‌فلک وجود دارد. برخی از آنها شامل نمایش‌های مولتی‌مدیا در مورد تاریخ سنگاپور و مراحل ساخت پرنده‌ی سنگاپوری هستند. پرواز با پرنده‌ی سنگاپوری، نیم ساعت طول می‌کشد. این چرخ‌و‌فلک از صبح زود تا اواخر شب فعال است.

راهنمای سفر به سنگاپور

3-باغ‌های خلیج (Gardens by the Bay)

به محض اینکه این فضای سبز زیبا را از فراز مارینا بی سندز ببینید برای دیدن آن از نزدیک مشتاق می‌شوید. این پارک طبیعی ۱۰۱ هکتاری در مرکز سنگاپور واقع شده و از سه باغ ساحلی مجزا تشکیل شده است: باغ جنوبی خلیج، باغ شرقی خلیج و باغ مرکزی خلیج. بزرگ‌ترین آنها باغ جنوبی است که ۵۳ هکتار وسعت دارد. در باغ شرقی از تماشای پوشش گیاهی متفاوت لذت خواهید برد و از ازدحام و همهمه‌ی شهر دور می‌شوید. در این مجموعه، بازدید از بیشه‌ی ابردرخت‌ها (Supertree Grove) را از دست ندهید. به قسمت Cloud Forest Dome سر بزنید تا از تماشای بلندترین آبشار داخلی دنیا لذت ببرید و درباره‌ی تنوع زیستی منطقه یاد بگیرید. برای اطلاع از آخرین قیمت بلیط‌ها و زمان تورهای بازدید به وب‌سایت رسمی باغ‌های خلیج سر بزنید.


راهنمای سفر به سنگاپور

4- باغ‌ های گیاه‌شناسی ( Singapore Botanic Gardens )

باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر است که ارزش وقت‌ گذاشتن دارد. اولین جاذبه‌ای که از سنگاپور در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت، همین باغ‌های گیاه‌شناسی بود. سنگاپور که چون جنگلی بتنی به نظر می‌رسد به این فضاهای طبیعی نیاز دارد. درختان این باغ را می‌توانید از طریق مسیرهای پیاده‌روی بازدید کنید. در این مجموعه حتما از بخش باغ ملی ارکیده دیدن کنید. بخش‌های دیگر این مجموعه عبارت‌اند از: باغ بونسای، اکوگاردن (eco-garden)، اکولیک (eco-lake) و…

راهنمای سفر به سنگاپور

5- محله‌ چینی‌ ها

اگر قبلا به چین سفر کرده باشید، حضور در محله‌ی چینی‌های سنگاپور، خاطرات سفرتان را زنده می‌کند. از غذاخوری‌های کوچک گرفته تا فانوس‌های قرمز سنتی، هر نشانه‌ای از چین که در نظر دارید، در این محله پیدا می‌شود. هیجان و شور و نشاط خاصی در این محله وجود دارد. می‌توانید از مرکز میراث چین بازدید کنید و معبد هندوی Sri Mariamman را که زیبا و شگفت‌انگیز است از نزدیک ببینید. معبد دیگری که تماشای آن خالی از لطف نیست، معبد Buddha Tooth Relic است. اگر سحرخیز باشید می‌توانید مراسم صبحگاهی معبد را ببینید. این محله مکانی فوق‌العاده برای خوردن غذاهای چینی و ارزان، لذت بردن از تماشای فرهنگ متفاوت چینی و خرید کردن است.

راهنمای سفر به سنگاپور

6- هند کوچک و خیابان عرب

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سنگاپور، تنوع قومی در مناطق مختلف آن است. البته بیشتر افراد، سنگاپور را به عنوان یک مرکز خرید بزرگ می‌شناسند ولی غیر از مراکز خرید، در بخش‌های قدیمی‌تر شهر، سنت‌های غنی، غذاهای لذیذ و فرهنگ‌های متفاوتی را خواهید دید. نمونه‌ی این تنوع قومی را می‌توان در محله‌ی عرب‌ها و هند کوچک مشاهده کرد. جمعیت هندی‌ها، تاریخی غنی در سنگاپور دارند که به بیش از ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد. نام سنگاپور از معادل سانسکریت کلمه‌ی «شهر شیر» گرفته شده است. این محله امروزه منطقه‌ای پررونق و رنگارنگ است. در این محله می‌توانید غذای هندی بخورید، ساری بخرید و نشانه‌های هند را ببینید.

در محله‌ی عرب‌ها می‌توانید از مسجد تاریخی سلطان دیدن کنید. این مسجد در سال ۱۸۲۵ ساخته شده است. غیرمسلمان‌ها اجازه‌ی ورود به محل اقامه‌ی نماز ندارند و فقط می‌توانند گنبدهای طلایی و نمای خارجی زیبای مسجد را ببینند. در این محله هم رستوران‌های متعددی وجود دارد. غذا و موسیقی عربی بخشی جدانشدنی از این محله‌ی پرجنب‌و‌جوش هستند.


7- هتل رافلز (Raffles)

این بنای مستعمراتی یکی از آخرین هتل‌های مجلل قرن نوزدهمی است. این هتل در سال ۱۸۸۷ ساخته شده است و بیش از یک قرن به عنوان یکی از نشانه‌های سنگاپور شناخته شده است. این هتل شهرتی فوق‌العاده به خاطر خدمات و کیفیت غذا داشته است. معماری کلاسیک و باغ‌های استوایی، جذابیت این هتل را دوچندان کرده است. هتل رافلز در منطقه‌ی Colonial District قرار دارد؛ محله‌ای که از چند بنای تاریخی دیگر هم میزبانی می‌کند.

راهنمای سفر به سنگاپور

8-موزه و شاپل چانگی (Changi)

سنگاپور هم از وحشت جنگ جهانی دوم در امان نبوده است. موزه و شاپل چانگی، داستان کسانی را تعریف می‌کند که در زمان اشغال توسط ژاپنی‌ها، در رنج و عذاب زندگی می‌کردند. این موزه، نامه‌ها، عکس‌ها، نقاشی‌ها و آثار شخصی بیش از ۵۰ هزار نفر از شهروندان و سربازان زندانی شده در زندان چانگی را به نمایش می‌گذارد. گردشگران این موزه می‌توانند برای بازدید از بخش‌های مختلف آن از تورهای همراه با راهنما اسفتاده کنند یا از تورهای صوتی بهره‌مند شوند.

9- باغ وحش سنگاپور

این باغ وحش به عنوان یکی از بهترین موزه‌های جنگل بارانی دنیا شناخته می‌شود و مکانی فوق‌العاده برای گشت‌و‌گذاری چند ساعته است. این مجموعه، امکانات کاملی دارد و حیوانات باغ وحش به خوبی حفاظت می‌شوند و در محیط‌هایی شبیه به زیستگاه‌های طبیعی خود نگهداری می‌شوند. اورانگوتان، شامپانزه، گورخر، میرکت، اژدهای کومودو، ببر سفید، کانگورو و ده‌ها گونه‌ی جانوری دیگر در این مجموعه نگهداری می‌شوند. اگر باغ وحش شما را راضی نمی‌کند و دوست دارید حیات وحش را از نزدیک مشاهده کنید، سافاری رود، سافاری شبانه و پارک پرندگان Jurong هم فرصت‌های مناسبی برای تماشای حیات وحش هستند.

راهنمای سفر به سنگاپور

10- پارک (Fort Canning)

Fort Canning که زمانی به عنوان پناهگاه نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته، سرگذشتی طولانی و پرفرازونشیب داشته است. این دژ که در سال ۱۸۵۹ ساخته شده، یکی از مکان‌های اصلی دفاعی سنگاپور بوده است. اکنون، در زمان صلح و آرامش، این بنا به عنوان مکانی برای اجرای گروه‌های مختلف هنری در نظر گرفته می‌شود و کنسرت‌ها، تئاترها، فستیوال‌ها و برنامه‌های دیگر در محیط پارک اجرا می‌شود. از دیگر جاذبه‌های این پارک، آثاری از گذشته‌ی سنگاپور است که قدمت آنها به قرن چهاردهم میلادی بر می‌گردد. از جمله بانگالوی (خانه‌ی ییلاقی) خصوصی سر استنفورد رافلز، پایه‌گذار سنگاپور.

راهنمای سفر به سنگاپور

11- جزیره‌ی سنتوزا (Sentosa)

سنگاپور یک مقصد گردشگری ساحلی نیست اما اگر دل‌تان می‌خواهد تا ساعاتی را در کنار ساحل بگذرانید و از تفریحات ساحلی لذت ببرید، به جزیره‌ی سنتوزا سر بزنید. ساحل سیلوسو (Siloso) جای خوبی برای لذت بردن از ساحل است. گردشگران در این ساحل در زمین‌های مخصوص، والیبال بازی می‌کنند، قایق‌سواری و موج‌سواری می‌کنند. جاذبه‌های ساحلی دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها آکواریوم دنیای زیر آب است. در این آکواریوم می‌توانید با دلفین‌ها شنا کنید. یکی از جاذبه‌هایی که در جزیره‌ی سنتوزا حتما باید ببینید، مجسمه‌ی مرلاین (Merlion) است. این مجسمه سر شیر و بدن ماهی دارد و به نماد سنگاپور تبدیل شده است. دژ سیلوسو هم در همین جزیره قرار دارد. انواع ورزش‌های هیجان انگیز آبی را می‌توانید در این جزیره تجربه کنید.

راهنمای سفر به سنگاپور

12- اورچارد رود (Orchard Road)

بسیاری از گردشگران سنگاپور در این شهر هیچ کاری جز خرید انجام نمی‌دهند و البته حق هم دارند. سنگاپور میزبان بهترین مراکز خرید و برترین برندهای دنیا است. در میان مناطق مختلف سنگاپور، اورچارد رود یکی از بهترین‌ها برای خرید است. هر گوشه‌ای از این منطقه که چشم‌ بیاندازید، فروشگاه برندهای برتر را خواهید دید. ۲۲ مرکز خرید و ۶ دپارتمان استور در این منطقه وجود دارد. سینما و سالن‌های مالتی‌مدیا را هم به این مجموعه اضافه کنید. اگر گرسنه شوید، غذاخوری‌های فراوانی در منطقه وجود دارد که غذاهای بین‌المللی از سراسر دنیا سرو می‌کند.

راهنمای سفر سنگاپور

13- اسکله‌ی کلارک (Clarke Quay)

این اسکله در قرن نوزدهم یک مرکز تجاری مهم بوده و در حال حاضر هم قطب گردشگری و تجاری سنگاپور است. پس از ساعت‌ها خرید در اورچارد رود می‌توانید به این منطقه سر بزنید، در رستوران‌های ساحلی غذا بخورید و از تفریحات مختلف لذت ببرید. تاکسی‌های دریایی و کروزهای متعدد از این منطقه به بخش‌های مختلف سنگاپور حرکت می‌کنند.

راهنمای سفر به سنگاپور

14- موزه‌ی تمدن‌های آسیایی

اگر هتل رافلز و دژ Canning، شما را راضی نمی‌کند و دوست دارید بیشتر در مورد تاریخ بدانید، از بنای Empress Place دیدن کنید که در سال ۱۸۶۵ و به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. این بنا اکنون میزبان موزه‌ی تمدن‌های آسیایی است که فرهنگ‌های مختلف آسیایی را معرفی می‌کند.

15- جزیره‌ی Pulau Ubin

اگر دوست دارید بدانید که سنگاپور پیش از اینکه به شهر آسمان‌خراش‌ها و هتل‌های لوکس تبدیل شود، چه شکلی بوده و زندگی اهالی آن چطور بوده، از جزیره‌ی Pulau Ubin دیدن کنید. دپارتمان پارک‌های ملی، سفر به این جزیره را «بازگشت به سنگاپور دهه‌ی ۱۹۹۰» نامیده است. زمانی که مردم در روستاهای کوچک و ساده زندگی می‌کردند و مزرعه‌داری و ماهیگیری، شیوه‌ای برای گذران زندگی بوده است.


سوالات متدوال درباره سفر به سنگاپور


اختلاف ساعت سنگاپور با تهران ؟
سنگاپور ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

زبان سنگاپور؟
 انگلیسی، ماندارین، تامیل مالایی

واحد پول سنگاپور چیست؟

دلار سنگاپور


موقعیت جغرافیایی سنگاپور؟

 این کشور از تعداد زیادی جزیره به وجود آمده است. این جزیره‌ها با قرار گرفتن در مجاورت هم واقع در جنوب شرقی آسیا شکل گرفته‌اند. سنگاپور را کشوری کوچک دانسته که مساحتش حدود 718 کیلومتر مربع است.
برای سفر به سنگاپور چه مدارکی مورد نیاز است؟
برای سفر با تور سنگاپور، تنها بایستی پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید.

از چه مدت قبل باید برای رزرو تور سنگاپور اقدام کرد؟
بهتر است حداقل یک ماه زودتر از موعد سفرتان، رزرو تور خود را تکمیل نمایید.

انواع ویزا سنگاپور؟

ویزای توریستی

ویزای تحصیلی

ویزای کاری


ویزای توریستی سنگاپور چیست؟

ویزای توریستی سنگاپور فقط برای توریست‌هایی که به این کشور وارد می‌شوند، صادر می‌شود.ویزای توریستی سنگاپور 3 ماه اعتبار ورود دارد ولی فقط یک ماه اجازه‌ی اقامت و ماندن در سنگاپور را دارید.

زمان مورد نیاز برای صدور ویزای سنگاپور چقدر است؟

صدور ویزای سنگاپور 7 الی 10 روز کاری است و روز‌های شنبه و یکشنبه جزو روز‌های کاری سفارت سنگاپور نمی‌باشد.

انواع ویزای توریستی سنگاپور از نظر نوع صدور؟
  1. ویزای توریستی فرودگاهی: این ویزا در هنگام ورود مسافر به سنگاپور با ثبت شدن مهر در پاسپورت مسافر ثبت می‌شود.
  2. ویزای توریستی سنگاپور برای ایرانیان: ویزای فرودگاهی برای مسافران ایرانی صادر نمی‌شود و مسافران ایرانی یک هفته الی 10 روز قبل از سفر باید نسبت به گرفتن ویزای توریستی یک ماهه سنگاپور اقدام کنند.

آیا ویزای توریستی سنگاپور نیاز به ضمانت بانکی، گردش حساب و دیگر مدارک مالی دارد؟
برای ویزای توریستی نیازی به مدارک مالی از جمله گردش حساب و یا تمکن مالی نیست

سفارت سنگاپور در ایران کجاست؟

کشور سنگاپور هیچ سفارت یا نماینده‌ی مستقیمی برای کارهای اقامت و رویداد در ایران ندارد و در صورت نیاز به ویزا باید از کشورهای دیگر اقدام کرد.

زمان مناسب جهت رزرو تور ارزان سنگاپور چه فصلی از سال است؟
ارزان ترین تور سنگاپور را در فصل پاییز و بیشتر زمستان خواهید یافت. 

مراکز خرید سنگاپور چه نام دارند؟
مراکز خرید ویوو سیتی، مارینا بی، آیون اورکارد، پاراگون، نیان سیتی و ماندریان گالری نام بعضی از برترین مراکز خرید سنگاپور هستند.

برترین جاذبه های گردشگری شهر سنگاپور، کدام ها هستند؟
بیشتر جاذبه های سنگاپور را یا سواحل و بندرگاه های دیدنی تشکیل می دهند یا بناهای تفریحی مدرنی که با جاذبه های هیجان انگیز پر شده اند. پارک گاردنز بای دی بی، سافاری در شب، باغ های گیاهشناسی، اسکله کلارک، تفریحگاه های مارینا بی سندز و فلایر نام برخی از مکان های دیدنی سنگاپور هستند.

محبوب ترین هتل های سنگاپور چه نام دارند؟
هتل های د ریتز-کارلتون میلنیا، فیرمونت، پن پسیفیک، ایبیس، فورت کنینگ لوژ و رجنت نام برخی از محبوب ترین هتل های سنگاپور هستند.

سوغات سنگاپور چیست؟

آب نبات مرلاین، چای، میوه خشک، صنایع‌دستی


رستوران های سنگاپور؟

  • رستوران باسیلیکو (رستورانی مدرن با سرو غذاهای سنتی سنگاپور و ایتالیا)
  • رستوران سامر پاویلیون (رستورانی لوکس با سرو غذاهای گیاهی و چینی)
  • رستوران بلو کوزینا (رستورانی با مواد اولیه کاملا ارگانیک و سرو غذاهای یونانی)

غذای سنتی سنگاپور؟

1. لاکسا (Laksa)

2. پیسانگ گورنگ (Pisang Goreng)

3. روتی پراتا (Roti Prata)




امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد