hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > راهنمای سفر به تایوان؛ اخذ ویزای تایوان، هزینه هتل و بلیت سفر

راهنمای سفر به تایوان؛ اخذ ویزای تایوان، هزینه هتل و بلیت سفر

راهنمای سفر به تایوان؛ شرایط و مدارک گرفتن روادید، مکان های دیدنی، اطلاعات ضروری و مفید سفر، هزینه بلیت و هتل را به طور کامل و جامع در ادامه برایتان آورده ایم.

تایوان (Taiwan) یکی از کشورهای آسیایی در جنوب غرب آسیا است، که سالانه ایرانیان زیادی به این کشور سفر می‌کنند. به همین دلیل به معرفی کشور تایوان و شرایط اخذ ویزا پردخته ایم. با ما همراه باشید.

تایوان

تایوان با نام رسمی جمهوری چین (همچنین با نام‌های چین تایپه، چین ملی و فُرمُز نیز شناخته می‌شود) کشوری در شرق آسیا است که از جزایر تایوان، پنگهو، کینمن، ماتسو و شماری جزیرهٔ کوچک دیگر تشکیل می‌شود که همگی در سواحل شرق چین هستند. این کشور از راه دریا از غرب با جمهوری خلق چین، از شمال شرق با ژاپن و از جنوب با فیلیپین همسایه است.

اطلاعات کلی کشور تایوان

پایتخت تایوان: تایپه
زبان رسمی تایوان: ماندارین استاندارد (چینی ماندارین)
واحد پول تایوان: دلار جدید تایوان (TWD)
ولتاژ برق: ۱۱۰ ولت
اختلاف زمانی: شهر تایپه ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
پیش شماره: +۸۸۶
فرودگاه های تایوان:



فرودگاه بین‌المللی گاوشیونگ


فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان

تایوان

 

مذهب تایوان

عموم مردم تایوان دین ترکیبی از بودیسم و تائوئیسم را که در کل جهان با نام بینی کنفوسیوس شناخته می شود را پذیرفته اند. جالب است بدانیم به طور مثال در هر کیلومتر از مساحت تایوان یک معبد و یا کلیسا وجود دارد که این موضوع نشان دهنده تراکم بالای عبادتگاه در این منطقه شناخته می شود. بر اساس گزارشات کشور تایوان مذهبی ترین کشور چینی زبان محسوب می شود.

زبان رسمی تایوان

عموم مردم کشور تایوان به زبان ماندارین سخن می گویند که به عنوان یکی از گروه ها و شاخه های زبان چینی برشمرده می شود. ماندارین بزرگترین گروه از گویش زبان چینی محسوب می شود که اغلب مردم تایوان به این زبان سخن می گویند و به طور کلی در زبان انگلیسی ماندارین به معنای معیار و یا چینی پکنی است. لازم به ذکر بگوییم این زبان را می توان علاوه بر جمهوری چین در سنگاپور نیز مشاهده کرد.

فرهنگ و آداب و رسوم تایوان

فرهنگ تایوان را می توان مانند دیگر فرهنگ های آسیایی سنتی دانست. در اغلب خانواده های تایوان مرد سالاری و یا پدر سالاری وجود دارد و پدر به عنوان رکن اصلی خانواده محسوب می شود.
غذا خوردن بخش مهمی از فرهنگ کشور تایوان است و تایوانی ها به غذاهای کشور خود افتخار می کنند. در خانه، وعده های غذایی خانواده را دور هم جمع می کند که این اتفاق سبب می شود تا زندگی خانواده های تایوانی دوام بیشتری نسبت به سایر جوامع داشته باشد. غذاهای تایوان یکی از بهترین غذاهای جهان محسوب می شود که دارای تنوع بالایی است.
شرکت مردم در رای گیری، کمپین ها، اعتراض ها و غیره در کنار دموکراتیک شدن کشور سبب شده تا رویداد های ملی این کشور تغییر کنند و هم اکنون ما در در تقویم کشور شاهد جشنواره نیمه پاییز، پیاده روی ملی زنان، جشنواره قایق اژدها و غیره باشیم.
باید بدانیم که رقص، خوشنویسی، نقاشی کلاسیک، اپرای سنتی چینی، مجسمه سازی، نمایش عروسکی، اشکال هنری تایوانی و غیره عضو جداناپذیر در خانواده های تایوانی است که عموما سعی می شود که از کودکی روی آن کار شود تا کودکان در بزرگسالی به یک هنر کاملا آگاه باشند.

بایدها و نبایدها در تایوان

  • بهتر است در تایوان برای خوشامد گویی دست بدهید. برخلاف تصور عموم، تایوانی ها مثل ژاپنی ها و کره ای ها برای خوشامدگویی تعظیم نمی کنند.
  • به هیچ وجه از آب لوله کشی در این شهر برای آشامیدن استفاده نکنید.
  • غذاهای تایوانی همیشه با چوب غذاخوری خورده می شوند. هرگز چوب های غذاخوری را به صورت عمود در غذا نگه ندارید. این کار سمبلی برای مرگ است.
  • به طور کلی انعام دادن در تایوان چندان رایج نیست. اما در هتل ها و رستوران ها می توانید تا ۱۰ درصد مبلغ خدمات دریافتی را انعام بدهید.

تایوان 

آب و هوای تایوان

به طور کلی آب و هوای تایوان نیمه گرمسیری است، اما قسمت های جنوبی آن را می توان کاملا گرمسیری دانست. این ناحیه عموما تابستان های طولانی و گرم را تجربه می کند و در مقابل زمستان های کوتاه و معتدلی دارد.

فصول مناسب سفر به تایوان

اغلب افرادی که با تور به کشور چین تایپه سفر می کنند فصل پاییز را بهترین گزینه می دانند،  اما بسیاری از گردشگران در کشور چین تایپه با هدف شرکت در فستیوال فانوس های پینگسی ورود می کنند و به این ترتیب بهترین زمان برای این گروه زمستان است زیرا فستیوال فانوس‌های رنگی به وقت ایران از 11 ام اسفند در کشور چین تایپه آغاز می شود.

دریافت ویزا و روادید برای سفر به تایوان

کشور تایوان در ایران دفتر سفارت ندارد و برای دریافت ویزای این کشور باید به سفارت کشورهایی همچون امارات و یا ترکیه مراجعه کرد. البته آژانس های مسافرتی هم می توانند در زمینه ی صدور ویزای شما اقدامات لازم را انجام دهند.

ویزای تایوان شرح خدمات
انواع ویزا توریستی، تجاری و تحصیلی
مراحل صدور ویزا از طریق سفارت
مدارک لازم برای صدور ویزا مدارک شناسایی، مالی و...
مدت زمان لازم برای صدور ویزا ۱۴ تا ۳۰ روز کاری
سفارت/ کنسولگری ندارد


انواع ویزای تایوان

ویزای تایوان طبق هدف سفر دارای سه نوع ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای تحصیلی است. البته کشور تایوان در حال حاضر برای شهروندان ایرانی، ویزای توریستی صادر نمی‌کند و فقط برای مسافرانی که به قصد تجارت به این کشور می‌خواهند سفر کنند، ویزا صادر خواهد شد؛ به همین دلیل لازم است که در خواست‌دهندگان باید دعوت‌نامه معتبر از طرف تایوانی داشته باشند.

همچنین، ویزای تایوان بر اساس دفعات ورود دارای دو نوع است:

  • ویزای یکبار ورود (تک سفره/Single)
  • ویزای چندبار ورود (چند سفره/Multiple): این نوع ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که برای اهداف تجاری به تایوان سفر می‌کنند و باید مدرکی از جانب کارفرما برای اثبات هدف از سفر به تایوان را ارائه کنند.

مدارک لازم برای ویزای تایوان

  1.  اصل گذرنامه دارای اعتبار
  2.  دعوتنامه (روی سربرگ شرکت دعوت کننده باشد و مشخصات کامل شرکت ،اسم شخص دعوت‌کننده قید در آن قید شود)نکته: در صورت نداشتن دعوتنامه رزرو تائید شده هتل با آدرس، ایمیل و تلفن
  3. مدارک شغلی معتبر جواز کسب ، روزنامه رسمی شرکت (کپی) ،یا گواهی اشتغال به کار (به لاتین و مهر لاتین و با ذکر سمت، تاریخ شروع به کار و حقوق به دلار)
  4. نامه درخواست ویزا (به لاتین و مهر لاتین با ذکر سمت و شماره پاسپورت و تاریخ شروع بکار و دلیل سفر و مدت اقامت)
  5. گواهی تمکن مالی آخرین مانده حساب به دلار (بالای ۵۰۰۰ دلار) و پرینت گردش حساب سه یا ۶ ماه گذشته
  6.  سه قطعه عکس ۴*۳ رنگی جدید پشت زمینه سفید (حداکثر برای سه ماه گذشته)
  7.  (LC, INVOICE, T/T, PAYMENT) سوابق کاری با طرف تایوانی
  8. بیزینس کارت (کارت ویزیت به لاتین)
  9.  فرم تعهد نامه
  10.  رزرو هتل
  11.  پر کردن فرم مشخصات فردی
  12.  تکمیل و امضا اپلیکنت

نکته قابل توجه اینکه برای تسهیل سریع‌تر و راحت‌تر شهروندان ایرانی شرط اسپانسر (ضامن مالی) برای صدور ویزای دارندگان گذرنامه ایرانی لغو شده است.

تایوان 

مراحل اخذ ویزای تایوان

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کشور تایوان در ایران فاقد سفارت است و شهروندان ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید با مراجعه به آژانس‌ها یا کارگزار معتبر مدارک خود را ارائه کرده و سپس شخصا جهت مصاحبه به سفارت تایوان در دبی مراجعه کنند.

مدت زمان لازم برای صدور ویزای تایوان

جواب تأییدیه ویزای تایوان بسته به نوع مدارک ارائه شده و افسر مربوطه در کنسولگری از ۱۴ تا ۳۰ روز زمان لازم دارد.

اعتبار ویزای تایوان

ویزاهای تک سفره معمولا به مدت سه ماه تا یک سال برای اقامت‌‌های ۱۴، ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه معتبر هستند؛ ویزاهای چند سفره (فقط با اهداف کاری) از زمان صدور تا ۶ ماه معتبر هستند.

برای مسافرانی که قصد بازدید یک روزه از تایوان را دارند یا از طریق تایوان ترانزیت می‌شوند، نیازی یه دریافت ویزا ندارند، مشروط بر اینکه مدرکی دال بر دارا بودن بلیط سفر بعدی یا مدرک سفر رسمی برای عدم خروج از سالن ترانزیت را ارائه کنند. البته برای مسافرانی که قصد اقامت بیش از ۶ ماه (اقامت در کنار خانواده، استخدام، تحصیل، ماموریت یا دیگر اهداف تایید شده) را دارند، می‌توانند برای ویزای اقامت درخواست ارائه کنند.

سفارت ایران در تایوان:

تلفن: ۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۷۱

آدرس: ۸ สุขุมวิท Khwaeng Khlong Tan Nuea, Khet Watthana, Krung Thep Maha Nakhon 10110, Thailand

پروازها از ایران به تایوان

یکی از بهترین مسیرهای سفر به کشور چین تایپه پرواز از فرودگاه امام خمینی به کوالالامپور است که 8 ساعت و ده دقیقه زمان نیاز دارد و همینطور مدت زمان پرواز از کوالالامپور به چین تایپه نیز 4 ساعت و 40 دقیقه اعلام شده است که در مجموع 17 است زمان نیاز است در این بین 5 ساعت در وضعیت تأخیر و جابجایی گزارش شده است.

به طورکلی در این مسیر ها یک توقف در استانبول صورت می گیرد که تأخیر برای آن در وضعیت 5 ساعت اعلام شده است. این پرواز شبانه بوده و دو ساعت زمان می برد، البته که برخی از ایام سال این پرواز شرایط مخصوص به خود را دارد.

همینطور استفاده از خط پرواز جنوب چین نیز با یک توقف در گوانجو فراهم شده است این پرواز با تأخیر کمتر از 7 ساعت است اما هزینه آن دو برابر خطر پرواز ترکیه اعلام شده است. سری پرواز های امارات یک توقف در دبی داشته و البته که شرایط پرواز در این کشور در سال های اخیر با تغییراتی همراه بوده است به طوریکه افراد برای سفر به کشور امارات می بایست ویزای جداگانه داشته باشند.

پرواز از فرودگاه امام خمینی به اورومچی 2 ساعت و و 5 دقیقه زمان نیاز دارد و توقف برای این بخش 11 ساعت اعلام شده است به طوریکه پرواز از اورومچی با چین تایپه 18 ساعت و 55 دقیقه زمان می طلبد.

تایوان

واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به تایوان

بیماری های پوستی در کشور چین تایپه زیاد است و این موضوع در بین خارجیان بسیار دیده می شود افراد در سفر به چین تایپه باید بهداشت خود را رعایت نمایند بهتر است که از لوسیون هایی ضد میکروب استفاده نمایند. یک نوع واکسیناسیون در کشور چین تایپه دیده می شود که می تواند برای دوری از بیماری های پوستی استفاده شود، واکسن های مربوط به بیماری‌های پوستی اغلب دارای مواد اولیه قوی هستند که برای کودکان استفاده نمی شود. از یاد نبرید که واکسن های مورد نیاز در ایران دیده نمی شود.

بیماری های گوارشی در کشور چین تایپه با توجه به تیم های پزشکی مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته است، در این زمینه تیم های داروساز یک سری ترکیبات دارویی را اعلام داشته اند که می تواند بیماری های گوارشی را به حداقل برساند و یا در وضعیت کنترل شده قرار دهد البته که شرایط بیماری گوارشی برای افرادی که در سنین بالاتر هستند فراهم شده است. در هر صورت دولت سعی کرده است که بیماری های گوارشی در کشور چین تایپه را در پوشش بیمه ای قرار دهد و شرایط مالی برای این بیماری در سال های اخیر بهتر شده است.

یک نکته مهم اینکه اگر پیش از سفر به کشور چین تایپه خود دارای مشکلات گوارشی هستید بهتر است داروی خود را همراه داشته باشید تا شرایط دارویی در این کشور مهار شود. استفاده از نوشیدنی های زیاد در چین تایپه می تواند در بیماری های گوارشی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد و به بهبود آن کمک ویژه ای نماید.

وسایل ضروری برای سفر به تایوان

  • خرید سوغاتی در چین تایپه یکی از تفریحات بسیار ارزشمند محسوب می شود که نیاز به یک فضای بزرگ برای حمل و نقل دارد بهتر است که با خود یک چمدان بزرگ به همراه داشته باشید و سعی کنید در چمدان خود اقلام ضروری را نیز به همراه داشت باشید.
  • در قوانین این کشور آشغال ریختن جرم بزرگی محسوب می شود بنابراین داشتن کیسه های پلاستیکی شما را از این موضوع نجات می دهد.
  • لباس در کشور چین تایپه گران است و در صورتی که از نظر هزینه کمی محدودتر هستید با به همراه داشتن لباس به میزان کافی می توانید به سادگی مسیر درستی را در سفر خود داشته باشید.
  • در صورتی که کودک نوزاد دارید بهتر است که با خود شیر خشک به همراه داشته باشید شیر خشک در این کشور با طعم‌هایی عرضه می شود که شاید برای فرزند شما ناسازگار به نظر برسد.

تایوان 

دیدنی های تایوان

جزیره تایوان که در جنوب شرقی چین واقع شده است و از آن با عنوان کشور شلوغ و پر جنب و جوش و مملو از معابد قدیمی زیبا، موزه های خارق العاده و بازارهای شبانه پر جنب و جوش یاد می شود دارای دیدنی های زیادی است که در هنگام سفر به تایوان نباید از آن غافل شد. در ادامه بیشتر در مورد مکان های دیدنی تایوان صحبت می کنیم تا در هنگام سفر به تایوان از زیبا ترین و جذاب ترین آن ها بازدید کنید.

1-شهر Kaohsiung

Kaohsiung یک شهر شلوغ، سرشار از زندگی و انرژی که به عنوان یک مقصد گردشگری برای بازدیدکنندگان بین المللی محسوب می شود. در این شهر می توانید ترکیبی از فرهنگ، غذاهای لذیذ، آب و هوای عالی، مناظر زیبا و غیره را مشاهده کنید. هم چنین این کشور به عنوان قطب اقتصاد تایوان شناخته می شود.

2-Wulaidreamstime

Wulai واقع در جنوب شهر تایپه که محل زندگی مردم آتایال است؛ به دلیل چشمه های آب گرم در سراسر کشور تایوان شهرت دارد که همین عامل موجب معروفیت این منطقه در بین گردشگران داخلی و بین المللی شده است. ماهیگیری در رودخانه، غوطه ور شدن در چشمه های آبگرم، آشنایی با هنر و صنایع دستی بومی و غیره از دیگر زیبایی ها و جاذبه های این شهر است.

3-جزایر Kinmen

جزایر کینمن در بین تایوان و چین واقع شده که به دلیل محل نبرد بین ناسیونالیست ها و کمونیست ها در سال 1949 مشهور شد و امروزه به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری از استقبال خوبی برخوردار است. جنگل های متعدد، باغ گل، معماری اصیل خانه ها، غذاهای محلی خوشمزه، ساختمان های تاریخی و غیره از جمله جاذبه های جزایر کینمن است.

4-پارک ملی کنتینگ

به اعتقاد بسیاری پارک ملی کنتینگ به عنوان قدیمی ترین پارک ملی کشور تایوان شناخته می شود که مناظر زیبا و جذابش در کنار آب و هوای گرمسیری و سواحل شگفت انگیزش چشم هر گردشگری را به خود جلب می کند. اجرای موسیقی، بازدید از گیاهان و جانوران، غرق شدن در آفتاب و غیره از جمله جاذبه های این پارک محسوب می شود.

5-منطقه دیدنی ملی علیشان

منطقه دیدنی ملی علیشان نام منطقه ای بکر با آب و هوای کوهستانی و متشکل از بیست و پنج کوه است که ارتفاع آن ها به دو هزار متر یا بیشتر می رسد. کاوش در تپه ها، دره ها، آبشارها و جنگل ها از جمله زیبایی های این منطقه برشمرده می شود. هم چنین با پیاده روی در این ناحیه می توانید روستایی زیبا با ویرانه های از معبد شینتو مشاهده کنید. عالیشان یک نقطه مهم برای برداشت چای محسوب می شود.

6-لوکانگ

نام دومین شهر قدیمی کشور تایوان با غذاهای لذیذ محلی و معماری خیره کننده اش لوکانگ است که در شمال غربی این کشور واقع شده و در گذشته نه چندان دور به عنوان یک بندر و مرکز تجاری شناخته می شده اما امروزه جاذبه های تاریخی و وجود معابد باقی مانده از دویست سال قبل سبب شده تا این ناحیه به عنوان یک مرکز توریستی شناخته شود. اگر قصد سفر به تایوان و بازدید از لوکانگ را دارید به هیچ عنوان سرو کیک گل گاو زبان و پنکیک صدف را از دست ندهید.

7-تاینان

تاینان یکی از این شهر باستانی تایلند است که ارزش یک بار دیدن را دارد. در این ناحیه می توانید به خوبی با فرهنگ و تاریخ تایلند آشنا شوید. چرا که این کشور مملو از معابد متفاوت است. شاید این خبر برای برخی از خرید دوستان جذاب باشد که بدانند در این شهر بازار های نیز شبانه وجود دارد.

8-پارک ملی تاروکو

تاروکو نیز یکی دیگر از پارک های مشهور کشور تایوان است که به علت جای دادن رودخانه پر پیچ و خم در خود در کنار دره های شیب دار، کوه ها، آبشار ها و غیره بسیار جذاب است. قایقرانی در رودخانه، پیاده روی، حمام در آبشار های بایانگ، بازدید از غار پرستو ها، شرکت در جشنواره های موسیقی و غیره از جمله جاذبه های پارک ملی تاروکو محسوب می شود.

9-دریاچه خورشید ماه (Sun Moon)

دریاچه Sun Moon مشهور به دلپذیر ترین و بزرگترین دریاچه در کشور است، این دریاچه به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در بین مردم محلی و خارجی ها است. تعداد زیادی هتل، استراحتگاه، رستوران، مغازه و بار های متعدد در امتداد ساحل این دریاچه وجود دارد. پیاده روی، قایقرانی در دریاچه، استفاده از تله کابین، بازدید از معابد و غیره از دیگر جاذبه های دیدنی این دریاچه است.

10-تاپیه

پایتخت تایوان یک مکان شگفت انگیز برای بازدید است، این شهر نه تنها قطب سیاسی و اقتصاد تایوان بلکه مرکز فرهنگی آن است، زیرا در این شهر شما شاهد صحنه های هنری و فرهنگی پر جنب و جوش خواهید بود. غذا های خوشمزه، معماری خیره کننده ساختمان ها، رستوران ها، مغازه ها و بارهای فوق العاده، باغ وحش، باغ گیاه شناسی، معبد شگفت انگیز هسینگ تیان کنگ و غیره از دیگر جاذبه های پایتخت کشور تایوان است.

تایوان 

هزینه سفر به تایوان

هزینه سفر به تایوان با تور

متاسفانه تور تایوان به علت کرونا دیگر پذیرای گردشگران نیست و تایوان از جمله کشورهایی است که هنوز آمادگی مسافران و گردشگران را ندارد. دیگر کشور های گردشگری که روی بیزینس گردشگری خود حساب زیادی باز کردند با تمام توان خود را برای همزمان مبارزه با کووید ۱۹ و استقبال مسافران خارجی آماده کردند؛ ولیکن تایوان جزو این کشورها نیست؛ ولی مسافرت با تور به تایوان مانند دیگر تورها کمی قیمت بالا تر نسبت به سفر تکی و خصوصی دارد هرچند روند مسیر سریع تر است.

هزینه خورد و خوراک در تایوان

برای صرف غذا در رستوران های ارزان قیمت این شهر برای یک وعده غذا باید حدود ۷۰ تا ۱۵۰ دلار جدید تایوان باید پرداخت، برای یک وعده غذای دونفره در رستوران های متوسط کشور تایوان ۸۹۰ دلار جدید باید پرداخت و در رستوران های درجه یک هزینه یک وعده غذا به ۴۰۰تا ۷۰۰ دلار می‌رسد، هزینه غذاهای رستوران های مک دونالد حدود ۱۲۵ دلار جدید تایوان است. هزینه یک بطری آب معدنی ۲۰ دلار و هزینه یک فنجان قهوه ۷۸ دلار می‌باشد.

هزینه حمل و نقل در تایوان

هزینه حمل و نقل در این کشور بسیار ارزان‌ می‌باشد، برای مثال هزینه اتوبوس در تایوان ۱۵حدود دلار، هزینه تاکسی حدود ۱۱ دلار تا ۱۰۰ دلار می‌باشد. برای حمل و نقل آسان و ارزان در این کشور اتوبوس بهترین گزینه می‌باشد.

هزینه اقامت در تایوان

برای اقامت در هتل های تایوان می‌توانید در شهر های بزرگ این کشور مثل شهر تایپه اقاما کنید، این شهرها هتل های ۲ تا ۵ ستاره دارند که با توجه به خدماتشان هزینه های متفاوتی دارند. هزینه این هتل ها حدود ۷۰ تا ۱۶۰ دلار آمریکا می‌باشد. هتل های میان رده ای نیز وجود دارند که البته زیاد مناسب اقامت نیستند.

هزینه گشت و گذار در تایوان

در سفر خود به تایوان به فصل و مکانی که قراره به آن سفر کنید کاملا توجه داشته باشید زیرا منطقه به منطقه آب و هوا ممکن است متفاوت باشد. بعد از تحقیق کامل راجب به مکان های تفریحی تایوان، میتوانید با قیمت ۱۵ دلار و رنج سنی ۱۸ تا ۸۰ سال ماشین کرایه کنید و از مکان های دیدنی و طبیعی و یا معابد دیدن کنید. خرید غذا از شعبه تایوان مک دونالد ۱۲۵ دلار جدید تایوان است که از ارزان ترین غذا های تایوان به شمار می آید در صورتی که میخواهید از یک رستوران سطح متوسط تایوان یک وعده غذا سفارش دهید باید حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار جدید تایوان هزینه کنید. انواع سوغاتی های مختلف از ۳۵ دلار تا ۵۰۰ دلار جدید تایوان برای خرید گردشگران موجود است.


سوالات متدوال درباره سفر به تایوان


پایتخت تایوان؟
تایپه


اختلاف زمانی تایوان و ایران؟
شهر تایپه ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است


فصل مناسب سفر به تایوان؟

پاییز


مدارک لازم برای ویزای تایوان؟

در متن مطلب اشاره شده است.


مدت زمان لازم برای صدور ویزای تایوان؟

۱۴ تا ۳۰ روز زمان


اعتبار ویزای تایوان؟

ویزاهای تک سفره معمولا به مدت سه ماه تا یک سال برای اقامت‌‌های ۱۴، ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه معتبر هستند؛ ویزاهای چند سفره (فقط با اهداف کاری) از زمان صدور تا ۶ ماه معتبر هستند.


 دیدنی های جذاب در تایوان؟

  •  مقبره یادبود چیانگ کای شک
  • بنای لانگشان
  • بنای گوآندو
  • بنای ژینان
  • بنای قربانیان انقلاب ملی
  • هتل آرک
  • رستوران مزه
  • رستوران چینی ین
  • رستوران سنتی دین تای فونگ
  • رستوران کینگ اسپایسی


آیا تایوان برای زندگی گران است؟
هزینه زندگی در تایوان بسته به منطقه و سبک زندگی افراد متفاوت است. طبق بررسی هزینه زندگی Mercer در سال 2019 ، تایپه در رتبه 35 از 209 شهر جای دارد و کمی گرانتر از پاریس و میلان ، اما ارزان تر از لندن و دبی است.


برای زندگی راحت در تایوان به چقدر پول نیاز دارید؟
برای زندگی عادی ، حدود 20،000-25،000 دلار تایوان نیاز است. این هزینه برای یک زندگی راحت در کشور تایوان  30،000 تا 40،000 دلار است.


درآمد متوسط در تایوان چقدر است؟

درآمد متوسط در کشور تایوان در سال حدودا 470،000 دلار تایوان است.



آیا خارجی ها می توانند در تایوان ملک بخرند؟

خارجی ها مجاز به خرید و فروش ملک در تایوان برای کسب سود نیستند ، فقط برای مصارف شخصی یا اهداف سرمایه گذاری می توان اقدام به خرید ملک کرد.


هزینه یک لیتر بنزین در تابوان چقدر است؟
هزینه هر لیتر بنزین در کشور تایوان بیست و نه دلار و هشتاد و چهار سنت است.


برای خرید بلیت سینما در تایوان چقدر باید هزینه کرد؟

سیصد دلار


هزینه اجاره مسکن در مرکز شهر های تایوان چقدر است؟
برای اجاره یک واحد آپارتمانی مسکونی یک خوابه در کشور تایوان و در مرکز شهر های این کشور باید بین هشت هزار تا بیست و پنج هزار دلار تایوان ماهانه هزینه کرد. به طور میانگین می توان گفت هزینه اجاره سیزده هزار و نهصد و شصت و هشت دلار تایوان است. هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های کشور تایوان بین بیست هزار تا شصت هزار دلار تایوان است.


هزینه خرید یک وعده غذایی در رستوانی ارزان قیمت در تایوان چقدر است؟
برای یک وعده غذایی در رستورانی ارزان قیمت در تایوان هزینه بین هفتاد تا دویست دلار تایوان است و به طور میانگین باید صد دلار هزینه نمود.


تعرفه مکالمه محلی در کشور تایوان چقدر است؟

تعرفه مکالمه محلی در کشور تایوان بدون هیچ تخفیفی حدودا چهار دلار و شصت و سه سنت است.


 هزینه تحصیل در تایوان چقدر است؟
هزینه تحصیل در تایوان براساس رشته های انتخابی از 1000 دلار تا 5000 دلار می تواند متغییر باشد.


 آیا برای تحصیل در تایوان باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟
برای رشته های به جز پزشکی آزمون ورودی برای تحصیل وجود ندارد.


زبان تحصیل در دانشگاه های تایوان چیست؟

 انگلیسی و چینی 


هزینه تحصیل پزشکی در تایوان چقدر است؟
سالیانه 4500 دلار


 هزینه زندگی دانشجویی در تایوان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور بسته به نوع زندگیتان می توان از 300 دلار تا 600 دلار باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد