hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سفر به قبرس؛ راهنمای اخذ ویزا، گرفتن تور و هزینه، معرفی کشور

سفر به قبرس؛ راهنمای اخذ ویزا، گرفتن تور و هزینه، معرفی کشور

راهنمای سفر به قبرس؛ از راه زمینی و هوایی، شرایط و مدارک گرفتن روادید و تور، مکان های دیدنی، هزینه‌ و اطلاعات ضروری و مفید سفر را در این مطلب برایتان آورده ایم.

قبرس؛ جزیره ای زیبا و دوست داشتنی وسط آب های مدیترانه و محل تلاقی فرهنگ های سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا که به اسم های زیادی مثل قبرس، کیپریس، سایپرس، قبرس جنوبی، قبرس یونانی و یا قبرس اروپایی ازش نام برده می شود. با ما همراه باشید تا با صفر تا صد سفر به قبرس آشنا شوید.

قبرس

قبرس(Cyprus) ، جمهوری قبرس یا جزیره قبرس کشوری واقع در دریای مدیترانه است. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور شهر نیکوزیا است. کشور قبرس ازغرب با سوریه و از جنوب با یونان هم مرز است. جزیره قبرس سومین جزیره پرجمعیت دریای مدیترانه به شمار میرود.

کشور قبرس به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است، قبرس شمالی بخش ترک نشین است و ساکنان آن مسلمان و ترک زبان هستند، قبرس شمالی فقط توسط کشور ترکیه به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته می شود؛ اما بخش جنوبی قبرس بخش اروپایی است و اغلب یونانی نشین هستند و تحت تاثیر فرهنگ کشور یونان قرار گرفته اند. تنها بخش جنوبی قبرس عضو اتحادیه اروپاست.

قبرس (به یونانی: Κύπρο) با نام رسمی جمهوری قبرس (به یونانی: Κυπριακή Δημοκρατία) کشوری جزیره‌ای، در شرق دریای مدیترانه است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور، نیکوزیا است. قبرس در جنوب ترکیه، غرب سوریه، جنوب شرقی یونان، شمال مصر و شمال غربی اسرائیل، لبنان و غزه قرار دارد. جزیرهٔ قبرس پس از جزایر ساردینیا و سیسیل، سومین جزیرهٔ بزرگ در دریای مدیترانه‌است. این کشور همچنین سومین جزیرهٔ پرجمعیت، در دریای مدیترانه است. جمعیت قبرس، حدود ۱/۱۷۰/۰۰۰ نفر است.



دیدنی های قبرسقبرس

اطلاعات ضروری قبرس

اختلاف ساعت با تهران : قبرس در منطقه‌ زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی: یونانی / ترکی استانبولی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: برق شهری در قبرس ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است. نید:

کد کشور:+۳۵۷

شماره‌های اضطراری: ۱۱۲

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه بین‌المللی لارناکا و فرودگاه بین‌المللی پافوس

ویزای قبرس

ویزای قبرس، شینگن نیست اما قوانین دریافت این ویزا دقیقا مطابق قوانین ویزای شینگن است. دارندگان ویزای قبرس آزادانه می‌توانند به کشورهای بلغارستان، رومانی و کرواسی سفر کنند. در مدت زمان ۷ روز کاری به درخواست ویزای قبرس پاسخ داده می‌شود و این ویزای برای ۱۴ روز معتبر می‌باشد. ویزای قبرس فقط در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود و برای درخواست ویزای انفرادی قبرس نیز حتما باید دعوت‌نامه ارائه کنید.

توجه داشته باشید که اخذ ویزای قبرس شمالی ممکن است برای شما مشکل ساز شود. در صورتی که ویزای قبرس شمالی را در پاسپورت خود داشته باشید، نمی‌توانید برای اخذ ویزای شینگن و یا دیگر ویزاهای معتبر اقدام کنید و قبل از اقدام برای اخذ این دسته از ویزاها، حتما باید پاسپورت خود را تعویض کنید.

شرایط اخذ ویزای قبرس

شرایط اخذ ویزای قبرس به شرح زیر می‌باشد:

1- اقدام از طریق تورهای گروهی:

ویزای توریستی قبرس فقط در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود. منظور از تورهای گروهی، اقدام از طریق آژانس‌های مسافرتی می‌باشد. فقط در یک صورت می‌توانید ویزای انفرادی قبرس دریافت کنید و آن هم ارائه دعوت‌نامه معتبر از یک شهروند این کشور می‌باشد.

2-تاریخچه سفری:

در کنار اقدام از طریق تورهای گروهی، تاریخچه سفری متقاضیان ویزای قبرس نیز یکی از تاثیرگزارترین پارامترهای اخذ ویزای قبرس می‌باشد. منظور از تاریخچه سفری، تعداد سفرهای خارجی نیست. بلکه قدرت و کیفیت ویزاهای دریافتی نیز از اهمیت بالایی برخودار هستند.

3-تمکن مالی:

تمکن مالی ویزای قبرس باید به دلار آمریکا صادر شود و توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضاء برسد. مبلغ مورد نیاز تمکن مالی ویزای قبرس ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که تمکن مالی زمانی معتبر است که حساب شما در ۳ ماه گذشته گردش قابل قبولی داشته باشد. (هرچه تعداد تراکنشات حساب شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت ویزای قبرس خواهید داشت)

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای قبرس

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای قبرس باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. لزومی به گرفتن تائیدیه دادگستری و امور خارجه برای مدارک ویزای قبرس نیست و مهر دارالترجمه کفایت می‌کند. چک لیست مدارک ویزای قبرس به شرح زیر می‌باشد:

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ۲ قطعه عکس ۶x۴ با پس زمینه سفید
  • اصل و ترجمه شناسنامه متقاضی
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار متقاضی
  • تمکن مالی با مانده حداقل ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
  • گردش ۶ ماهه اخیر حساب متقاضی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای قبرس به همراه کلیه اطلاعات شخصی متقاضی
  • کلیه گذرنامه‌های قبلی متقاضی به منظور بررسی تاریخچه سفری (تا ۱۰ سال گذشته)
  • رزرو قطعی بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو قطعی هتل محل اقامت
  • ارائه دعوتنامه ( در صورت وجود

توجه داشته باشید در صورت ارائه درخواست ویزای قبرس به آژانس‌های مسافرتی، لزومی به حضور در کارگزاری ویزای قبرس برای انگشت نگاری و تحویل مدارک نیست و تمامی موارد مربوط به اخذ ویزای قبرس از طریق آژانس هواپیمایی انجام می‌شود.

دیدنی های قبرسقبرس

هزینه درخواست ویزای قبرس

با توجه به اینکه ویزای قبرس معمولا در قالب تورهای گروهی اقدام می‌شود، هزینه اخذ ویزا در هزینه تورهای گروهی قبرس گنجانده شده است. اگر دعوتنامه دارید و می‌خواهید گروهی اقدام کنید، ۲۰ یورو هزینه درخواست ویزای سینگل قبرس و ۶۰ یورو هزینه درخواست ویزای مولتیپل قبرس می‌باشد. این هزینه باید در کارگزاری BLS در تهران پرداخت شود.

نحوه اقدام برای درخواست ویزای قبرس

در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید، باید از طریق یک آژانس مسافرتی و در قالب تورهای گروهی اقدام کنید. اما اگر دعوتنامه دارید، شخص متقاضی به همراه کلیه مدارک باید به کارگزاری BLS در تهران مراجعه کند. توجه داشته باشید که برای ویزای گروهی قبرس نیازی به حضور شخص متقاضی و انگشت نگاری نیست اما برای درخواست ویزای انفرادی باید برای انگشت نگاری به کارگزاری ویزای قبرس مراجعه کنید.

اگر دعوتنامه داشته باشید و متقاضی ویزای انفرادی قبرس هستید، حتما باید برای انگشت نگاری و تحویل مدارک به کارگزاری ویزای قبرس در تهران مراجعه کنید.

مدت زمان جوابدهی و اعتبار ویزای قبرس

ویزای سینگل قبرس حداکثر برای مدت زمان ۱۴ روز معتبر می‌باشد. مدت اعتبار ویزای مولتیپل قبرس نیز به دعوتنامه ارائه شده متقاضی بستگی دارد. مدت زمان پاسخگویی به درخواست ویزای قبرس ۷ روز کاری می‌باشد.

ریجکت و رفع ریجکتی ویزای قبرس

دلایل ریجکت ویزای قبرس کاملا مشابه دلایل ریجکتی ویزای شینگن می‌باشد. رایج‌ترین دلایل ریجکت ویزای قبرس عدم اعتماد افسران ویزا به بازگشت متقاضیان، عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت، ارائه مدارک دروغین و یا غیرواقعی، عدم توانایی در متقاعد کردن افسران ویزا از هدف سفر به قبرس و ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر می‌باشد. برای رفع ریجکتی ویزای قبرس نیز نیازی به انجام هیچ کاری نیست و فقط کافیست ۶ ماه پس از ریجکتی مجددا درخواست خود را ارائه کنید.

آدرس و تلفن سفارت قبرس در ایران

سفارت قبرس در ایران در آدرس تهران، زعفرانیه، خیابان علی حسینی، خیابان محمود راضی، پلاک ۹ واقع شده است. توجه داشته باشید که بخش کنسولی سفارت قبرس در ایران تعطیل می‌باشد و برای درخواست ویزای این کشور باید به کارگزاری BLS مراجعه کنید.

نگاه کلی به اخذ ویزای قبرس

  • معمولا ویزای قبرس در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود. اما می‌توانید با یک دعوتنامه معتبر نیز موفق به اخذ ویزای انفرادی قبرس شوید.
  • دارندگان ویزای قبرس آزادانه می‌توانند به کشورهای بلغارستان، رومانی و کرواسی سفر کنند.
  • در مدت ۷ روز کاری به درخواست ویزای قبرس پاسخ داده می‌شود و این ویزای برای ۱۴ روز نیز اعتبار دارد.
  • در صورتی که قصد اخذ ویزای قبرس در قالب تورهای گروهی را دارید، لزومی به حضور در دفتر کارگزاری ویزای قبرس نیست اما اگر درخواست ویزای انفرادی کرده‌اید، حتما باید برای انگشت نگاری و تحویل مدارک به دفتر کارگزاری BLS مراجعه کنید.
  • تاریخچه سفری متقاضیان ویزای قبرس در اخذ ویزای این کشور تاثیرگزار خواهد بود.
  • در صورتی که دارای ویزای قبرس شمالی باشید، اخذ ویزای شینگن و دیگر ویزاهای معتبر برای شما سخت‌تر خواهد بود.
  • ویزای قبرس از قوانین ویزای شینگن تبعیت نمی‌کند اما قوانین آن بسیار به قوانین ویزای شینگن نزدیک است.
  • دلایل ریجکت ویزای قبرس کاملا با دلایل ریجکت ویزای شینگن مشابه است و برای درخواست مجدد، باید حدود ۶ ماه صبر کنید.
  • مدارک ویزای قبرس باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و لزومی به گرفتن تائیدیه دادگستری و امور خارجه برای مدارک ویزای قبرس نیست.

واکسن های کرونا مورد تایید برای سفر به قبرس

«فایزر و بیون‌تک»، «مدرنا»، «آسترازنکا»، «جانسون اند جانسون» و «سینوفارم»

دیدنی های قبرسقبرس

راه‌های سفر به قبرس

قبرس شمالی یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و شما بسته به بودجه مالی و علاقه شخصیتان، می‌توانید از طریق هوایی یا زمینی به این کشور سفر کنید.

سفر به قبرس شمالی از طریق پرواز

شما می‌توانید از طریق شرکت هوایی ترکیش ایرلاینز از استانبول به قبرس شمالی سفر کنید. طول مدت پرواز از تهران تا نیکوزیا با یک توقف، ۵ ساعت و ۳۵ دقیقه زمان خواهد برد.در حال حاضر از شهرهای مختلف تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز به مقصد قبرس شمالی پرواز وجود دارد، ولی همه آن‌ها شامل یک توقف در استانبول و سپس ادامه به‌طرف قبرس شمالی هستند.قیمت پروازهای یک‌طرفه از استانبول به نیکوزیای شمالی، بسته به زمان سفر شما متفاوت است اما به‌طورکلی قیمت‌ها از ۷۰ دلار کمتر نیستند.

سفر زمینی به قبرس شمالی

کسانی که قصد سفر به‌صورت زمینی به قبرس شمالی را دارند، ابتدا باید از تهران به تبریز حرکت کنند و از آنجا به سمت خوی بروند. پس‌ازآن به شهر مرزی ایران و ترکیه یعنی شهر رازی می‌رسند. در ورود به ترکیه باید مسیر خود را به سمت جنوب ترکیه تغییر دهند تا به شهر آدنا و سپس بندر جنوبی مارسین برسند. در آنجا خط ساحلی را دنبال کنند و در بندر مارسین، سفر دریایی خود را در دریای مدیترانه شروع کنند تا به بندر گیرنه در قبرس شمالی برسند.

طول این مسیر دریایی بدون احتساب معطلی‌ها حدود ۸ ساعت است. ازآن‌پس بایستی به سمت جنوب و مرکز کشور، سفر خود را ادامه دهند تا به نیکوزیای شمالی، پایتخت قبرس شمالی برسند. مسیر حرکت از تهران تا نیکوزیای شمالی در صورتی که بدون ترافیک و بدون توقف باشد، حدود ۳۰ ساعت زمان لازم دارد.

بیمه مسافرتی قبرس شمالی

جهت استفاده از مراقبت‌های درمانی در طول سفر، لازم است مسافران قبل از سفر به قبرس شمالی برای خود و دیگر همراهان، بیمه مسافرتی مناسب بخرند تا با خیال راحت به این کشور وارد شوند.

بیمه درمانی اتحادیه اروپا یا EHIC، فقط شامل مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای اتحادیه اروپا است و در قبرس شمالی معتبر نیست. بنابراین، بسیار مهم است که گردشگران اروپایی و غیراروپایی، در سفر به قبرس شمالی خودشان تدارکات بیمه سفر را با مقادیر کافی که شامل بیمه‌های پزشکی، بیمارستانی، حوادث و سایر مزایای سفر باشد، خریداری نمایند. مسافران ایرانی می‌توانند با مراجعه حضوری و یا به‌صورت آنلاین از شرکت‌های تأمین‌کننده بیمه مسافرتی، بیمه درمانی خود را تهیه نمایند.

قوانین سفر به قبرس شمالی در زمان همه‌گیری

با شیوع ویروس کرونا و همچنین آغاز واکسیناسیون جهانی، کشورها تغییراتی را در قوانین مسافرتی خود ایجاد کرده‌اند. از تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۱، افرادی که به این کشور سفر می‌کنند (از طریق هوایی، زمینی و آبی) باید نتیجه آزمایش منفی PCR خود در ۷۲ ساعت قبل از سفر را در سایت gov.ct.tr بارگذاری کنند. مسافران باید فرم مربوطه را در سایت پر کرده و با کد QR مخصوص خود وارد قبرس شمالی شوند.

افرادی که کد QR ندارند، حق ورود به قبرس شمالی را نخواهند داشت.

واکسن‌های معتبر برای سفر به قبرس شمالی

برای سفر به قبرس شمالی (چه در زمان همه‌گیری و غیرازآن)، مسافران باید واکسن‌های هپاتیت A و کزاز بزنند. اگر قصد سفر به قبرس شمالی در دوران همه‌گیری کرونا را دارید، باید واکسینه شده باشید. واکسن‌های زیر مورد تأیید قبرس شمالی هستند:

  • واکسن‌های سینواک و بیون تک: دو دوز
  • واکسن فایزر: ۲ دوز
  • واکسن سینوفارم: ۲ دوز
  • واکسن آسترازانکا: ۲ دوز
  • واکسن جانسون: ۱ دوز
  • واکسن اسپاتنیک: ۲ دوز
  • واکسن مودرنا: ۲ دوز

کودکان زیر ۱۸ سال می‌توانند طبق قوانین آزمایش PCR، با توجه به کشوری که با والدین واکسینه شده خود آمده‌اند، وارد قبرس شمالی شوند.

قبرس

آنچه باید قبل از سفر به قبرس بدانید

  • ایرانیان برای رفتن به قبرس شمالی فقط به ویزای توریستی نیاز دارند که آن را به‌محض رسیدن به فرودگاه (پس از صلاحدید افسر مهاجرتی) دریافت خواهند کرد.
  • شهروندان جمهوری ترکیه می‌توانند فقط با داشتن شناسنامه وارد قبرس شمالی شوند. بااین‌حال، مدارکی مانند گواهینامه رانندگی در این کشور معتبر نیست.
  • در قبرس شمالی برخلاف ایران، فرمان خودروها در سمت راست قرار دارد.
  • قبرس شمالی یکی از امن‌ترین کشورها برای سفر و حتی زندگی است و نگرانی برای مسافران در این مورد وجود ندارد.
  • واحد پول این کشور، لیر ترکیه است اما بسیاری از فروشگاه‌ها، پوند و دلار (آمریکا) را نیز قبول می‌کنند.
  • آب‌وهوای قبرس شمالی، اکثر اوقات مدیترانه‌ای و مرطوب است پس بهتر است لباس‌های تابستانی با خود ببرید. البته اگر در فصل سرما به قبرس شمالی سفر می‌کنید باید لباس‌های گرم به همراه خود داشته باشید.
  • اگر با ویزای توریستی وارد قبرس شمالی شوید، حق کار یا تحصیل در این کشور را ندارید.

مزایا و معایب سفر به قبرس 


مزایا

  • ورود بدون نیزا به اخذ ویزای قبرس شمالی
  • مردم گرم و صمیمی
  • آب و هوای مطبوع مدیترانه ای
  • هزینه های نسبتا کم

معایب

  • کم تنوع بودن جاذبه های گردشگری
  • مساحت کم این کشور
  • امکان سفر فقط در برخی از ماه های سال

آب‌و‌‌هوای قبرس

قبرس آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای دارد. تابستان‌های گرم و طولانی این کشور از اواسط مه تا اواسط اکتبر ادامه دارند. زمستان‌های ملایم از دسامبر تا فوریه هستند. این دو فصل با پاییز و بهار کوتاه از هم جدا می‌شوند.این کشور روزهای آفتابی زیادی دارد حتی در ماه‌های دسامبر و ژانویه، میانگین زمان آفتابی در هر روز ۶ ساعت است.زمستان‌ها معمولا ملایم هستند و بارش باران و برف در نواحی کوهستانی به‌خصوص در روزهای قبل از کریسمس مشاهده می‌شود.

بهترین زمان سفر به قبرس

فصل گردشگری در قبرس از آوریل تا اکتبر است. در این فاصله‌ زمانی هیچ مشکلی برای رزرو پرواز و هتل وجود ندارد و همه‌ جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها باز هستند. در کنار همه‌ مزایایی که دارد، از مشکلات سفر در فصل توریستی قبرس می‌توان به شلوغ بودن جاذبه‌ها و بالا بودن قیمت‌ها اشاره کرد.

ضمنا بهتر است که از سفر در گرمای شدید ماه اوت اجتناب کنید. بهترین زمان برای سفر به قبرس به‌عنوان گردشگر، دوچرخه‌سوار و علاقه‌مند به طبیعت، فصل بهار است.

اگر باز هم می‌خواهید انتخاب بهتری برای زمان سفر داشته باشید، سفر در جشن ایستر را انتخاب کنید. این جشن بزرگ در تقویم ارتدکس زمانی است که در شهرها و دهکده‌های کوچک و بزرگ این جزیره، هزاران رویداد فرهنگی برگزار می‌شود.


هزینه‌های سفر به قبرس

مدارک و هزینه های قبل از سفر

سفر به قبرس نیازمند گذرنامه با ۶ ماه تاریخ انقضا است. برای سفر به بخش شمالی این کشور، به داشتن ویزا احتیاجی نیست و از پاسپورت ایرانی می توانید استفاده کنید. اما برای سفر به سایر قسمت قبرس، نیاز به تهیه ویزای توریستی دارید که هزینه های آن عبارتند از:

هزینه های گذرنامه :

۱- هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
۲- هزینه ۳,۷۵۰ تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
۳- هزینه ۷۵,۰۰۰ تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
۴- هزینه ۲۹,۳۰۰ تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

هزینه دریافت ویزای توریستی قبرس:

برای سفر با تور قبرس نیاز به ویزا دارید که هزینه تهیه ویزا از ایران از طریق سفارت این کشور، بین ۲۰ تا ۶۰ یورو است.

هزینه هتل و اقامت در قبرس

برای اقامت در قبرس انواع مختلف هتل ها وجود دارد که هزینه اقامت در این هتل ها عبارتند از:

هزینه اقامت در هتل های ۳ ستاره قبرس: از ۵۰۰ هزار تومان تا ۶۲۵ هزار تومان
هزینه اقامت در هتل های ۴ ستاره قبرس: از ۱ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
هزینه اقامت در هتل های ۵ ستاره قبرس: از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

قیمت انواع تورهای گردشگری هوایی به مقصد قبرس در بهمن ماه۱۴۰۰

هزینه تعطیلات به قبرس برای یک هفته معمولاً برای یک نفر حدود 574 یورو است. بنابراین ، سفر به قبرس برای دو نفر حدود 1،148 یورو برای یک هفته هزینه دارد. هزینه سفر دو هفته ای برای دو نفر 2296 یورو در قبرس است. اگر به صورت یک خانواده سه یا چهار نفره سفر می کنید ، قیمت فرد اغلب کاهش می یابد زیرا بلیط بچه ها ارزان تر است و اتاق های هتل می توانند مشترک باشند. اگر در مدت زمان طولانی تری آهسته سفر کنید ، بودجه روزانه شما نیز کاهش می یابد. دو نفر که به مدت یک ماه در قبرس با هم سفر می کنند اغلب می توانند بودجه روزانه کمتری برای هر نفر نسبت به یک نفر که به مدت یک هفته سفر می کند داشته باشن

قیمت تور قبرس (۷شب / بهمن ماه ۱۴۰۰)

هتل
درجه هتل
نوع اتاق
قیمت (هرنفر/تومان)
THE OLIVE TREE
۳
۲تخته
۲۰,۰۰۰,۰۰۰
THE OLIVE TREE
۳
۱تخته
۲۲,۶۰۰,۰۰۰
GRAND PASA
۴
۲تخته
۲۵,۰۰۰,۰۰۰
GRAND PASA
۴
۱تخته
۲۹,۶۰۰,۰۰۰
ACAPULCO
۵
۲تخته
۲۶,۱۰۰,۰۰۰
ACAPULCO
۵
۱تخته
۳۱,۶۰۰,۰۰۰
KAYAN ARTEMIS
۵
۲تخته
۲۶,۶۰۰,۰۰۰
KAYAN ARTEMIS
۵
۱تخته
۳۰,۶۰۰,۰۰۰
MERIT CRYSTAL
۵
۲تخته
۳۱,۳۰۰,۰۰۰
MERIT CRYSTAL
۵
۱تخته
۳۲,۹۰۰,۰۰۰
CONCORDE LUXURY
۵
۲تخته
۳۱,۳۰۰,۰۰۰
CONCORDE LUXURY
۵
۱تخته
۳۵,۲۰۰,۰۰۰
MERIT PARK
۵
۲تخته
۳۳,۷۰۰,۰۰۰
MERIT PARK
۵
۱تخته
۳۹,۷۰۰,۰۰۰


دیدنی های قبرسقبرس

هزینه حمل و نقل در قبرس

هزینه حمل و نقل قبرس به شرح زیر است:

اتوبوس: نرخ رفت و آمد با اتوبوس های شهری در قبرس حدود ۱ یورو و ۵۰ سنت است.
تاکسی:هزینه تاکسی سواری در قبرس به طور قابل توجهی بیشتر از حمل و نقل عمومی است. به طور متوسط ، مسافران گذشته روزانه 9.82 یورو برای هر نفر در حمل و نقل محلی در قبرس هزینه کرده اند.

هزینه حمل و نقل بین شهرها و شهرهای قبرس به طور متوسط 16 یورو است. ب

هزینه غذا در قبرس

متوسط هزینه غذا در قبرس 33 یورو در روز است. بر اساس عادات هزینه مسافران قبلی ، هنگام صرف یک وعده غذایی متوسط در قبرس باید حدود 13 یورو برای هر نفر هزینه کرد. قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزانتر از ناهار یا شام است. قیمت غذا در رستوران های نشسته در قبرس اغلب بیشتر از قیمت فست فود یا قیمت غذاهای خیابانی است.

هزینه غذا در قبرس در رستورانهای مختلف متفاوت است مانند:

هزینه رستوران های ارزان قبرس: شروع از ۱۰ یورو
هزینه رستوران های متوسط قبرس: شروع از ۳۵ یورو

هزینه تفریح و ورودیه ها در قبرس

به طور معمول هزینه سرگرمی و فعالیت در قبرس 9.56 یورو برای هر نفر در روز است. این شامل هزینه هایی است که برای بلیط های ورود به موزه ها و جاذبه ها ، تورهای یک روزه و سایر هزینه های گشت و گذار پرداخت می شود.

هزینه برخی از جاذبه های گردشگری قبرس به شرح زیر است:

سینما: میانگین قیمت هر بلیط برای فیلم های بین المللی ۸ یورو
باشگاه: ماهانه از ۴۰ یورو
موزه قبرس: ۴ یورو و ۵۰ سنت
خانه دیونیسوز: ۴ یورو و ۵۰ سنت
کاروانسرای بیوک: رایگان

هزینه سرویس موبایل

در قبرس دو نوع سیم کارت وجود دارد که هزینه استفاده از آنها به این شرح است:

سیم کارت دیتا: ۳۰۰ مگابایت یک ماهه ۱۰ یورو
سیم کارت معمولی: از ۷ یورو و ۵۰ سنت

هزینه خرید سوغات و پوشاک در قبرس

در مقایسه با تهران نرخ برخی از پوشاک قبرس به این شرح است:

شلوار جین: در حدود ۶۰ یورو
پیراهن: بسته به مارک و کیفیت در حدود ۳۴ یورو
کفش ورزشی : بسته به مارک و کیفیت در حدود ۶۰ یورو

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

دقت در انتخاب اقامتگاه: با اقامت در آپارتمان‌هایی که دسترسی به آشپزخانه هم دارند می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. هم هزینه‌ کمتری بابت اقامت می‌پردازید و هم وجود یک یخچال در محل اقامت شما باعث می‌شود که بتوانید خودتان مواد غذایی را تهیه و آشپزی کنید. اتاق و اقامتگاهی انتخاب کنید که یخچال دارد در این صورت می‌توانید نوشیدنی‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید و در یخچال بگذارید تا هزینه‌ اضافی بابت خرید آن‌ها از هتل یا رستوران نپردازید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌ها هرچه به ساحل نزدیک‌تر می‌شوند، قیمت آن‌ها بالاتر می‌رود. به‌جای اینکه در هتل نزدیک ساحل اقامت کنید، هتل‌های دورتر را انتخاب کنید که هم ارزان‌تر هستند و هم استخر دارند.

امتحان فعالیت‌های تفریحی مختلف : دلیل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به قبرس، سواحل زیبا و بی‌نظیر این جزیره‌ زیبا است. ورود به این سواحل رایگان است اما برای اجاره‌ تخت و چتر و سایر خدمات باید هزینه‌ جداگانه بپردازید. توصیه‌ ما این است که در سفر به قبرس، اصرار به ماندن در ساحل نداشته باشید و جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع را تجربه کنید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری قبرس رایگان هستند مثلا موزه‌ها. پارک‌ها و دهکده‌های تاریخی متعددی هم وجود دارند که در آن‌ها هم می‌توانید از تماشای چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و آثار تاریخی لذت ببرید و هم از سیل جمعیت گردشگران دور بمانید و سفری آرام‌تر را تجربه کنید.

استفاده از اتوبوس : ارزان‌ترین وسیله‌ حمل و نقل عمومی در قبرس به‌خصوص در سفرهای بین شهری، اتوبوس است. کرایه‌ خودرو هم ارزان تمام می‌شود به شرطی که از قبل رزرو کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ خورد و خوراکتان: برای اینکه تا جایی که ممکن است هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید باید مثل اهالی زندگی کنید و در مورد غذا خوردن هم باید از آن‌ها تبعیت کنید. مثلا به‌جای رفتن به رستوران‌های شلوغ و توریستی، از رستوران‌های کوچک محلی غذا بگیرید یا حتی غذای خیابانی بخورید. غذاهای خیابانی بسیار لذیذ هستند و با وجود اینکه قیمت کمی دارند، مفصل و سیرکننده هستند.رستوران‌های نزدیک ساحل که غذاهای دریایی سرو می‌کنند معمولا هزینه‌های بسیار بالایی دارند. می‌توانید غذاهای دریایی را در رستوران‌های کوچک‌تر امتحان کنید یا حتی خودتان ماهی و سایر آبزیان تازه را تهیه کنید و دست به کار شوید.

دیدنی های قبرسقبرس

جاهای دیدنی قبرس

این جزیره‌ کوچک، تاریخی پرفراز و نشیب دارد. امپراتوری‌های گوناگون در قرن‌های متمادی بر این جزیره تسلط یافته‌اند و هرکدام از آن‌ها یادگاری در قبرس به‌جای گذاشته‌اند. بسیاری از گردشگران برای لذت بردن از سواحل شنی و آفتابی به قبرس سفر می‌کنند اما این جزیره‌ کوچک، جاذبه‌های متنوعی دارد؛ از موزه‌ها و صومعه‌ها گرفته تا کلیساهای بیزانسی. پوشش گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد و چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی این جزیره، فرصت فوق‌العاده‌ای را برای ورزش‌ در دل طبیعت فراهم کرده است. ازاین‌رو، مشتاقان کوهنوردی، پیاده‌گردی و دوچرخه‌سواری در قبرس ناامید نمی‌شوند و به‌اندازه‌ غواصان و شناگران، حتی شاید بیشتر، از سفر خود لذت می‌برند.

در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قبرس آشنا می‌شویم.

منطقه‌ باستانی کورایون (Kourion)

تعداد مناطق باستانی و آثار تاریخی در قبرس بسیار زیاد است اما یکی از مهم‌ترین و جالب توجه‌ترین‌های آن‌ها، منطقه‌ باستانی کورایون است که در صخره‌های ساحلی با چشم‌انداز زیبایی از مناطق حومه و دریای مدیترانه واقع شده است. این منطقه‌ شگفت‌انگیز بخش‌های مختلفی دارد که مشهورترین آن‌ها تئاتر کورایون و خانه‌ استولیوس (House of Eustolios) است. این آثار تاریخی که به‌خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این منطقه‌ باستانی هستند. کلیسای بیزانس با ستون‌های سقوط کرده و کف‌های موزاییک شده به شیوه‌های باستانی از دیگر جذابیت‌های این منطقه‌ تاریخی است.

کورایون در سواحل جنوب غربی قبرس قرار دارد و یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. قدمت این آثار تاریخی به دوران امپراتوری روم برمی‌گردد. کورایون یکی از مکان‌های چتربال سواری یا پاراگلایدینگ در قبرس است. در بیشتر روزهای سال می‌توانید پرواز با پاراگلایدر را بر فراز این منطقه‌ باستانی تجربه کنید.

دیدنی های قبرس منطقه‌ باستانی کورایون

قلعه‌ سنت هیلاریون (St. Hilarion)

یکی از زیباترین قلعه‌ تاریخی مدیترانه، بقایای قلعه‌ سنت هیلاریون است که با داستان‌ها و افسانه‌های زیادی گره خورده است. این قلعه‌ باشکوه و دیدنی در کوهستان کایرنیا (Kyrenia) ساخته شده که در ابتدا یک صومعه بوده و نام خود را از نام راهبی گرفته که این مکان را برای ساخت صومعه انتخاب کرده است. این صومعه و کلیسا در قرن دهم ساخته شدند و از قرن یازدهم ساخت قلعه و برج و بارو توسط امپراتوری روم شرقی آغاز شد. این قلعه دارای سه قسمت بوده است. دو قسمت پایینی مقاصد نظامی و اقتصادی داشته‌اند و قسمت بالایی محل سکونت خانواده‌ سلطنتی بوده است. بر فراز این قلعه می‌توانید چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از جزیره را نظاره کنید. اگر در سفر به قبرس برای بازدید از یک قلعه زمان دارید، سر زدن به قلعه‌ سنت هیلاریون را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

قلعه سنت هیلاریونقلعه‌ سنت هیلاریون

لارناکا

لارناکا شهری در جنوب شرقی قبرس و دسترسی به آن بسیار ساده است، این شهر با وجود اینکه گردشگاه‌های توریستی و ساحلی متعددی دارد، هنوز هم شکل سنتی و جو محلی خود را حفظ کرده است. لارناکا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در قبرس است و تمام امکانات لازم برای لذت بردن از سواحل آفتابی و ورزش‌های آبی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. یک میدان قدیمی به نام Turkish Quarter و کلیسای سنت لازاروس (St. Lazarus) جلوه‌ دیگری به این شهر داده‌اند و به جاذبه‌های گردشگری آن تنوع بخشیده‌اند. بخش‌های مرکزی شهر تمام امکانات یک شهر مدرن را دارد در نتیجه لارناکا یک شهر کامل است که در آن انواع جاذبه‌های گردشگری را خواهید دید. دریاچه‌ نمک در غرب لارناکا، در فصل بهار میزبان فلامینگوهای صورتی است. در نواحی حومه‌ لارناکا می‌توانید از گشت و گذار در دهکده‌های کوچک و بزرگی که روی تپه‌ها ساخته شده‌اند لذت ببرید و جاذبه‌های گردشگری فرهنگی را تماشا کنید.

در واقع لارناکا یک مقصد گردشگری کامل است که همه‌ گردشگران با همه‌ سلیقه‌ها را راضی می‌کند. هم دوستداران تفریحات ساحلی از امکانات و سواحل زیبای آن لذت می‌برند و هم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی، از این سفر بی‌نصیب نمی‌مانند. دوستداران طبیعت و دهکده‌های آرام هم می‌توانند تعطیلات دلخواه خود را در لارناکا بگذرانند.

دیدنی های قبرسلارناکا

شبه جزیره‌ کارپاس

یکی از دیدنی‌ترین مناطق قبرس، شبه‌جزیره‌ کارپاس است که در سواحل طلایی در شمال شرقی جزیره با پس‌زمینه‌ای از تپه‌های رنگارنگ قرار گرفته است. در این منطقه که معمولا از چشم گردشگران دور می‌ماند، مسیرهای پیاده‌روی زیبا، دهکده‌های دنج و دیدنی و آثار تاریخی پنهانی وجود دارد که مطمئنا توجه شما را جلب خواهد کرد. اگر می‌خواهید جنبه‌ کشف نشده و توسعه‌ نیافته‌ زندگی در این جزیره را ببینید، باید به این منطقه سفر کنید. این منطقه، وسایل حمل و نقل عمومی ندارد و باید اتومبیل کرایه کنید یا با اتومبیل یکی از اهالی به گوشه و کنار آن سر بزنید. در این شبه‌جزیره علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و سواحل دیدنی، آثار تاریخی و کلیساهای قدیمی هم وجود دارد و درمجموع برای کسانی مناسب است که دوست دارند سفر آرام‌تری را دور از هیاهوی گردشگران تجربه کنند.

کارپاسشبه‌جزیره‌ کارپاس

منطقه‌ باستانی سالامیس (Salamis)

این منطقه‌ باستانی گسترده میزبان بناهای تاریخی مرمرین بسیار ارزشمندی است و در کنار منطقه باستانی کورایون، مهم‌ترین آثار تاریخی این جزیره را در بر دارند. در این مجموعه، آثار تاریخی از دوره‌های مختلف به یادگار مانده است که تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب این جزیره را نشان می‌دهد. کلیساهای دوران روم شرقی، تندیس‌های بزرگ و سایر آثار تاریخی که توانایی مهندسی گذشتگان را نشان می‌دهد در کنار هم در این مجموعه قرار گرفته‌اند و توجه گردشگران به‌خصوص علاقه‌مندان به تاریخ و معماری را جلب می‌کنند. منطقه‌ باستانی سالامیس در قبرس شمالی قرار دارد و به‌راحتی با یک سفر یک روزه و کوتاه از نیکوزیا می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

دیدنی های قبرسمنطقه‌ باستانی سالامیس

قلعه‌ کلوسی (Kolossi)

اگر قرار بود رقابتی برای انتخاب جالب‌ترین قلعه‌ قبرس برگزار می‌شد، این قلعه‌ دیدنی جزو برترین‌ها بود. این قلعه‌ کوچک و کامل، خارج از شهر لیماسول قرار دارد و در ابتدای ساختش به‌عنوان مرکز فرماندهی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این قلعه جایگاه عالی و مناسبی دارد و مشرف به خطوط ساحلی واقع شده است. قلعه‌ کلوسی در قرون وسطی، دارای اهمیت زیادی در زمینه‌های دفاعی و نظامی بوده است. بنای اصلی احتمالا در سال ۱۲۱۰ ساخته شده است. تاریخ ساخت بنای فعلی مربوط به سال ۱۴۵۴ است.

قلعه کلوسی قلعه‌ کلوسی 

کیپ گریکو (Cape Greco)

حتی در سواحل جنوبی شلوغ جزیره‌ قبرس می‌توانید بخش‌هایی را پیدا کنید که دنج و خلوت هستند و از چشم گردشگران دور می‌مانند. کیپ گریکو یک پارک ملی ساحلی است که مسیرهای پیاده‌روی متعددی دارد که از گردشگاه Agia Napa شروع می‌شوند. پوشش گیاهی این منطقه بسیار دیدنی و جالب توجه است به‌خصوص گونه‌هایی از ارکیده‌های وحشی بومی که اوایل بهار گل می‌دهند. جذاب‌ترین بخش این منطقه سواحل زیبا با پس‌زمینه‌ آب‌های لاجوردی دریا است.

کیپ گرکوکیپ گریکو

دهکده‌های کوهستان ترودوس (Troodos)

کوهستان ترودوس در جنوب غربی جزیره، میزبان دهکده‌های کوچک و برگ و زیبایی است که خانه‌های سنتی و خیابان‌های سنگ‌فرش دارند. این دهکده‌ها میزبان تعدادی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین کلیساها و صومعه‌های قبرس هستند که با نقاشی‌های دیواری زیبا تزیین شده‌اند. قدمت این نقاشی‌ها به دوران قرون وسطی برمی‌گردد. کلیساهای این منطقه علاوه بر زیبایی، از نظر تاریخی هم حائز اهمیت هستند به‌نحوی که ۹ تای آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. اگر برای بازدید از همه‌ی این کلیساها وقت ندارید و می‌خواهید فقط یکی از آن‌ها را ببینید، کلیسای Archangelos Michail را که در روستای کوچک پدولاس (Pedoulas) قرار دارد، انتخاب کنید.

ترودوسکوهستان ترودوس

خانه‌ دیونیسوس (Dionysus)

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پافوس (Paphos) خانه‌ دیونیسوس است که به خاطر مجموعه‌ شگفت‌انگیزی از کف‌پوش‌های موزاییکی باستانی شهرت دارد. این کف‌پوش‌ها به خاطر رنگ‌های زنده‌ای که دارند و از آنجایی که به‌خوبی حفظ شده‌اند و آسیب کمی دیده‌اند، بسیار مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و معماری قرار گرفته‌اند. یکی از شناخته ‌شده‌‌ترین موزاییک‌‌ها در بخش پشتی خانه یافته شده است و در آن ماجرای بازگردانده شدن گانومده (Ganymede) به المپوس توسط یک عقاب روایت می‌شود. با این‌ وجود مشهورترین موزاییک این منطقه به ماجرای فتح و پیروزی دیونیسوس و سواری او روی ارابه خدایان که توسط یوزپلنگ‌ها کشیده می ‌شود اشاره دارد.

خانه دیونیسوسخانه‌ دیونیسوسموزه‌ قبرس


قبرس علاوه بر آثار باستانی و مناطق تاریخی متعددی که دارد، میزبان تعداد زیادی موزه‌ تاریخی است. یکی از مهم‌ترین موزه‌های این جزیره‌، موزه‌ قبرس نام دارد که در شهر نیکوزیا واقع شده و گوشه‌هایی از تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب این جزیره را به تصویر می‌کشد. این موزه که به‌خوبی نگهداری می‌شود، گردشگران را به سفری از دوران نوسنگی تا دوران امپراتوری عثمانی می‌برد. آثار و صنایع دستی به نمایش درآمده در موزه، هنر پیشرفته و متعالی هر دوره‌ تاریخی را نمایش می‌دهد. جالب توجه‌ترین بخش این موزه، نمایشگاه مجموعه‌ بزرگی از تندیس‌های سفالی است که قدمت آن‌ها به قرن هفتم پیش از میلاد برمی‌گردد. حتی اگر برای لذت بردن از ساحل و تفریحات آبی به قبرس سفر کرده‌اید، فرصت تماشای این موزه‌ بی‌نظیر را از دست ندهید.


ساحل نیسی (Nissi)

این ساحل، مشهورترین ساحل قبرس است. این ساحل شنی سفید که در کنار دریای فیروزه‌ای، جلوه‌ای رویایی دارد، تابستان‌ها بسیار شلوغ است و گردشگران زیادی برای لذت بردن از زیبایی آن، به این منطقه سفر می‌کنند. حتی با وجود جمعیت زیاد گردشگران، باز هم زیبایی این ساحل قابل چشم‌پوشی نیست. آب این بخش از دریا در نواحی ساحلی بسیار شفاف و کم‌عمق و آرام است و همین دلایل باعث شده که این ساحل مقصد مناسبی به‌خصوص برای خانواده‌هایی باشد که فرزند کوچک دارند. در تابستان، تفریحات، رویدادهای فرهنگی و امکانات مختلفی برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود بنابراین شما یک روز کامل را می‌توانید در این ساحل تفریح کنید بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید

ساحل نیسیساحل نیسی

کایرنیا (Kyrenia)

زیباترین شهر قبرس شمالی که کایرنیا یا گیرنه (Girne) نام دارد، نشانه‌هایی از امپراتوی عثمانی را در خود دارد. قلعه‌ کایرنیا مشرف به این شهر بندری و در شرق آن واقع شده است و بالا رفتن از آن فرصت فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران فراهم می‌کند تا زیباترین چشم‌اندازها از سراسر شهر را نظاره کنند. کوچه‌های باریک قدیمی با خانه‌های چوبی زیبا، محیط زیبایی برای قدم زدن و گشت و گذار در شهر را فراهم کرده‌اند. اگر از گشت و گذار خسته شدید و خواستید کمی استراحت کنید، یکی از کافه‌های دیدنی مشرف به بندر را انتخاب کنید.

کایرنیا کایرنیا

کاروانسرای بویوک (Büyük Han)

این کاروان‌سرا در سال ۱۵۷۲ ساخته شده و یکی از بهترین نمونه‌های معماری زمان خود است. کاروان‌سراها، اماکن اقامتی بین راهی بوده‌اند که بخش‌های مختلفی از جمله مکانی برای نگهداری وسایل تجار، مکانی برای نگهداری و غذا دادن به اسب‌ها و شترها و حمام و جای خواب داشته‌اند. مسافران و تاجران در مسیر سفر خود به شهرهای مختلف در این کاروان‌سراها شب را به صبح می‌رساندند و اقامت می‌کردند.

این کاروانسرای قدیمی هم با دقت و زحمت زیادی بازسازی شده تا به‌خوبی یادآور گذشته‌ خود باشد. مکان‌هایی که به‌عنوان خوابگاه مسافران مورد استفاده قرار می‌گرفته اکنون به فروشگاه، کافه و گالری‌های هنری تبدیل شده است. این کاروان‌سرا در نیکوزیای شمالی قرار دارد و فقط چند قدم با خیابان لدرا (Ledra) فاصله دارد.

کاروانسرای بویوککاروانسرای بویوک

مسجد سلیمیه

یکی از دیدنی‌ترین آثار تاریخی و نمادهای نیکوزیای شمالی، مسجد سلیمیه است که در ابتدا تحت عنوان کلیسای جامع ایا صوفیه ساخته شد. ساخت و تکمیل این مجموعه‌ مذهبی ۷۸ سال طول کشید و در نهایت در سال ۱۳۲۶ به پایان رسید. این مکان از قرن شانزدهم میلادی به بعد یعنی پس از تسلط امپراتوری عثمانی بر جزیره، به مسجد تبدیل شده است. ترکیب طراحی استادانه‌ کلیساهای قرون‌وسطایی و طراحی ساده‌ مساجد دست به دست هم داده تا این بنای تاریخی، علاوه بر جنبه‌ مذهبی از نظر زیبایی و معماری هم بسیار مورد توجه قرار بگیرد. برای ورود به این مسجد و بازدید از آن باید لباس مناسب اماکن مذهبی را بپوشید و بانوان باید موی خود را بپوشانند. مسجد سلیمیه ۵ دقیقه پیاده با خیابان لدرا فاصله دارد.

مسجد سلیمیه مسجد سلیمیه

فاماگوستا (Famagusta)

یکی از زیباترین شهرهای این جزیره، فاماگوستا است که در گوشه و کنار آن بناهایی به سبک گوتیک خودنمایی می‌کند. این منطقه تاریخ خونین و پرتلاطمی را پشت سر گذاشته است. مجموعه‌ای از قلعه و برج و باروهای ونیزی در اطراف شهر دیده می‌شود. در میان خانه‌های ویران منطقه‌ قدیمی شهر، بقایای کلیساها و کاخ‌هایی دیده می‌شود که همگی نشانی از تاریخ و فرهنگ گذشته‌ این منطقه هستند. درست در مرکز شهر و در میدان اصلی، مسجدی به نام مسجد مصطفی پاشا قرار دارد که در گذشته کلیسایی به نام Agios Nikolaos بوده است. این مسجد یکی از بهترین نمونه‌های حفظ‌ شده‌ معماری گوتیک در این منطقه است.

بقایای کلیسای بدون سقف سنت جرج با نقاشی‌های دیواری زیبا از دیگر جذابیت‌های این منطقه برای گردشگران است. درون دیواره‌های این شهر و در کرانه‌های سرسبز، بقایایی از کلیساهای قدیمی سنت ماری و کارملیت (Carmelite) دیده می‌شود. با مینی‌بوس و از شهر نیکوزیا می‌توانید خود را به فاماگوستا برسانید و از جاذبه‌های تاریخی منحصربه‌فرد آن دیدن کنید.

مسجد مصطفی پاشافاماگوستا

قلعه‌ بوفاونتو (Buffavento)

این قلعه‌ دیدنی که به مراتب پیچیده‌تر از قلعه‌ سنت هیلاریون است، کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارد و گردشگران معمولا بازدید از آن را از قلم می‌اندازند. این قلعه در شرق کایرنیا بر فراز یک کوه ساخته شده است. این قلعه از نظر وسعت، زیاد چشمگیر نیست اما در منطقه‌ای زیبا واقع شده و مشرف به تپه‌های سرسبز قرار دارد. برای اینکه چشم‌انداز زیبایی از ساحل و مناطق اطراف را تماشا کنید از این قلعه بالا بروید.

این قلعه در دروان بیزانس ساخته شده و نقشی بسیار مهم و حیاتی در دفاع از خطوط ساحلی داشته است. این قلعه از شرق و قلعه‌ سنت هیلاریون از غرب، مراکز دفاعی مهم این جزیره بوده‌اند. وسیله‌ نقلیه‌ عمومی برای دسترسی به این قلعه وجود ندارد. برای بازدید از این قلعه و قلعه‌ سنت هیلاریون می‌توانید یک سفر کوتاه یک روزه ترتیب دهید. بوفاونتو در ۵۲ کیلومتری شمال شرقی نیکوزیا قرار دارد.

بوفاونتوقلعه‌ بوفاونتو


رژیم غذایی در قبرس

غذاهای قبرس با ذائقه‌ ما ایرانی‌ها بسیار تناسب دارند. قبرسی‌ها در تهیه‌ غذاهای خود از سبزیجات فراوان و غلات زیادی استفاده می‌کنند. شیر بز، انواع پنیر، زیتون، سیب‌زمینی و سبزیجات معطر از مواد اولیه‌ اصلی در تهیه‌ غذاهای قبرسی هستند.

در ادامه با تعدادی از غذاهای قبرسی آشنا می‌شویم.

مزه: به‌معنای وعده‌های غذایی کوچک است. این خوراک از ترکیب چند غذا تشکیل می‌شود که هرکدام مقدار اندکی دارند. در واقع اگر می‌خواهید چند غذا را یک‌جا با هم امتحان کنید، انواع مزه را سفارش دهید.

کالاماری: ماهی سرخ شده است که با آب لیموی تازه طعم‌دار می‌شود.

فتا: پنیر سفید و شور که از شیر گوسفند یا بز تهیه می‌شود و در محلول آب‌نمک آن را نگه می‌دارند.

Halloumi: نوعی پنیر است که از شیر بز یا گوسفند تهیه می‌شود و نقطه‌ ذوب بالایی دارد. آن را معمولا سرخ کرده یا کباب کرده مصرف می‌کنند. این پنیر را در ساندویچ‌ها و سالادها به کار می‌برند.

Horiatiki Salata: نوعی سالاد یونانی است که با گوجه، خیار، فلفل سبز، پنیر فتا، زیتون و روغن زیتون و سرکه تهیه می‌شود.

حمص (Hummus): نوعی دیپ است که با نخود و ارده تهیه می‌شود. این غذا در اصل لبنانی است و به‌عنوان بخشی از سینی‌های مزه سرو می‌شود.

تاهینی (Tahini): تاهینی یا ارده از دانه‌های کنجد کوبیده شده به دست می‌آید که آن را هم به‌عنوان دیپ و هم به‌عنوان ماده‌ اولیه برای تهیه‌ برخی غذاها استفاده می‌کنند.

Tirokafteri: نوعی دیپ پنیری پر ادویه و تند است.

سوالات متدوال درباره سفر به قبرس

قبرس به انگلیسی؟
قبرس( به انگلیسی Cyprus)
اختلاف ساعت قبرس با تهران ؟
قبرس در منطقه‌ زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. 
مدارک مورد نیاز ویزای قبرس؟

اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار.

اصل شناسنامه.

گذرنامه های قدیمی ممهور به سایر ویزاها.

دو قطعه عکس 4*6 رنگی زمینه سفید و جدید (بیش از یک سال قدیمی نباشد).

گواهی شغلی با ذکر سمت، حقوق و تاریخ استخدام به لاتین یا همراه با ترجمه (مشاغل دولتی نیاز به تایید امور خارجه دارند).

پرینت حساب گردش ۶ ماهه یا پس از انداز به همراه گردش ۶ ماهه سود حساب با حداقل ۷ میلیون موجودی.

مشخصات کامل مسافر از قبیل آدرس منزل و محل کار با ذکر شماره تلفن ثابت و همراه.

چه مدت قبل از تاریخ سفر برای خرید تور قبرس باید اقدام کنیم؟
با توجه به اینکه جواب درخواست ویزای توریستی قبرس در حدود 7 روز کاری به طول می‌انجامد، بهتر است حدودا 10 روز قبل از تاریخ سفر برای خرید تور قبرس اقدام کنید.
فاصله هوایی بین ایران و قبرس چقدر است؟
با توجه به اینکه از تهران به سمت قبرس پرواز مستقیم نداریم، فاصله هوایی بین ایران و قبرس به توقف پرواز شما در مسکو بستگی دارد. توجه داشته باشید که کمترین فاصله هوایی بین ایران و قبرس در حدود 5 ساعت می‌باشد.
آیا برای سفر به قبرس شمالی به ویزا نیاز دارم؟
اگر ساکن ایران هستید خیر، شما فقط در هنگام ورود به قبرس شمالی یک ویزای فرودگاهی دریافت خواهید کرد.
چه زمانی برای سفر به قبرس شمالی مناسب است؟
این کشور بیشتر به دلیل داشتن سواحل فراوانش مشهور است پس بهتر است در فصل بهار و اواخر تابستان به قبرس شمالی سفر کنید.
از چه طریقی میشه ویزای توریستی قبرس را دریافت کرد؟
ویزای توریستی قبرس فقط در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود. منظور از تورهای گروهی، اقدام از طریق آژانس‌های مسافرتی می‌باشد. فقط در یک صورت می‌توانید ویزای انفرادی قبرس دریافت کنید و آن هم ارائه دعوت‌نامه معتبر از یک شهروند این کشور می‌باشد.
برای دریافت ویزای توریستی قبرس انگشت نگاری لازمه؟
در صورت ارائه درخواست ویزای قبرس به آژانس‌های مسافرتی، لزومی به حضور در کارگزاری ویزای قبرس برای انگشت نگاری و تحویل مدارک نیست اما اگر دعوتنامه داشته باشید و متقاضی ویزای انفرادی قبرس هستید، حتما باید برای انگشت نگاری و تحویل مدارک به کارگزاری ویزای قبرس در تهران مراجعه کنید.
آدرس و تلفن سفارت قبرس در ایران؟
سفارت قبرس در ایران در آدرس تهران، زعفرانیه، خیابان علی حسینی، خیابان محمود راضی، پلاک ۹ واقع شده است.
دارندگان ویزای قبرس به کدام کشورها می توانند سفر کنند؟

دارندگان ویزای قبرس آزادانه می‌توانند به کشورهای بلغارستان، رومانی و کرواسی سفر کنند.

زمان لازم برای درخواست مجدد ریجکت ویزای قبرس؟
دلایل ریجکت ویزای قبرس کاملا با دلایل ریجکت ویزای شینگن مشابه است و برای درخواست مجدد، باید حدود ۶ ماه صبر کنید
واکسن‌های معتبر برای سفر به قبرس؟

برای سفر به قبرس ، مسافران باید واکسن‌های هپاتیت A و کزاز بزنند. اگر قصد سفر به قبرس شمالی در دوران همه‌گیری کرونا را دارید، باید واکسینه شده باشید. واکسن‌های زیر مورد تأیید قبرس شمالی هستند:

واکسن‌های سینواک و بیون تک: دو دوز

واکسن فایزر: ۲ دوز

واکسن سینوفارم: ۲ دوز

واکسن آسترازانکا: ۲ دوز

واکسن جانسون: ۱ دوز

واکسن اسپاتنیک: ۲ دوز

واکسن مودرنا: ۲ دوز

واکسن های کرونا مورد تایید برای سفر به قبرس؟
«فایزر و بیون‌تک»، «مدرنا»، «آسترازنکا»، «جانسون اند جانسون» و «سینوفارم»
بهترین زمان سفر به قبرس؟
فصل گردشگری در قبرس از آوریل تا اکتبر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد