hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > راهنمای اخذ ویزا وشرایط سفر زمینی، هوایی، دریایی به بحرین

راهنمای اخذ ویزا وشرایط سفر زمینی، هوایی، دریایی به بحرین

هزینه ها و راهنمای اخذ ویزای سفر به بحرین؛ و اطلاعاتی درباره این مقصد جذاب توریستی از جمله تور، هتل، آب و هوا، رستوران، مناطق دیدنی را برایتان آورده ایم.

سفر به کشور بحرین، سفر به مجمع‌الجزایری در خلیج فارس است که در حال حاضر به نگین خلیج فارس مشهور است. وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در این کشور، ارزش یکبار دیدن این مقصد را دارد. با ما همراه باشید تا با صفر تا صد سفر به بحرین آشنا شوید.

درباره کشور بحرین

  • بحرین به معنی دو دریا، کشوری جزیره‌ای و عربی متشکل از 33 جزیره در آسیا است که در بین آب‌های خلیج فارس قرار دارد.
  • این کشور کوچک که 665 کیلومتر مربع وسعت دارد، 400 کیلومتر مربع آن از بیابان‌ها پوشیده‌شده و جمعیتی در حدود 1 میلیون نفر را در خود جای داده‌است.
  • پایتخت آن منامه (Manama) ، بزرگترین شهرش به حساب می‌آید.
  • اقتصاد بحرین بر پایه ذخایر نفتی و صادرات آلومینیوم استوار است.
  • از منابع طبیعی آن هم می‌توان به ماهی و مروارید اشاره کرد.
  • بحرین تا سال 1783 میلادی زیر نظر ایران بود و در سال 1971 اعلام استقلال کرد.
  • 2 اثر به نام‌های قلعه بحرین و شهر محرق و صید صدف در سواحل آن در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده‌است.
  • از دیگر جاذبه‌های بحرین می‌توان از بازار باب البحرین، مسجد الخمیس و مسجد الفاتح نام برد.
  • بحرین مشهور به جزیره یک میلیون نخل دارای سواحل ماسه‌ای و آرامی نیز است که برای تمامی ورزش‌ها و تفریحات آبی مناسب است.
  • زبان رسمی آنها عربی است ولی زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در میان مردم صحبت می­شود.
  • زبان عربی بحرینی و زبان فارسی نیز میان مردم رایج است.
  • دین رسمی آنها اسلام و پول رسمی کشور بحرین، دینار می­باشد.

بحرین

شماره های ضروری بحرین

  • پلیس بحرین:999
  • آتش نشانی بحرین:999
  • آمبولانس بحرین:999
پایتخت
و بزرگترین شهر
منامه
۲۶°۱۳′ شمالی ۵۰°۳۵′ شرقی
زبان(های) رسمی عربی
انگلیسی (به رسمیت شناخته‌شده)
حکومت پادشاهی
پادشاه
نخست‌وزیر
ولیعهد
حمد بن عیسی آل خلیفه
سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه
سلمان بن حمد آل خلیفه
بنیان‌گذاری ۱۵ اوت ۱۹۷۱
‎۲۴ مرداد ۱۳۵۰
کل
۷۷۸ کیلومتر مربع (۳۰۰ مایل مربع) (۱۷۲ام)
آبها (٪)
۰
سرشماری
۱٬۸۰۵٬۱۴۱ (۱۵۲ام)
•تراکم
۱٫۹۸۳ بر کیلومتر مربع (۵٫۱ بر مایل مربع) (۷ام)
شاخص توسعه انسانی (۲۰۱۷) ۰/۸۴۶[۴]
۴۳ام
واحد پول دینار بحرین (BHD)
منطقه زمانی AST
تابستان (ساعت تابستانی)
DST
پیش‌شماره تلفنی ۹۷۳+
کد ایزو ۳۱۶۶ BH
دامنه سطح‌بالا bh.

بحرین (به عربی: البحرین) (به انگلیسی: Bahrain) با نام رسمی پادشاهی بحرین (به عربی: مَملَکة البَحرَین) (به انگلیسی: Kingdom of Bahrain) یک کشور جزیره‌ای از کشورهای عرب در جنوب خلیج فارس است که ۷۷۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. پایتخت آن منامه و زبان رسمی آن عربی و انگلیسی است. استان‌های بحرین به پنج استان تقسیم شده و تا ۳ ژوئیه ۲۰۰۲ دارای ۱۴ شهر بوده‌است.

این کشور از ۳۳ جزیره شکل یافته که بیشتر آن‌ها از بیابان تشکیل می‌شوند و بلندترین نقطه آن تنها ۱۲۴ متر ارتفاع دارد. بحرین آب‌وهوایی بیابانی با زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی بسیار گرم و رطوبتی دارد. نفت و گاز طبیعی و ماهی و مروارید از منابع طبیعی این کشور است اما کاهش ذخیره نفتی باعث شده تا بحرین در سال‌های اخیر به سمت فرآوری و تصفیه نفت حرکت کرده و به یکی از مراکز بانکی بین‌المللی تبدیل شود. شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه از سال ۱۹۹۹ قدرت را در این کشور در اختیار دارد و در سال ۲۰۰۲ کشور را به یک پادشاهی مشروطه تبدیل کرده و عنوان خود را از امیر به پادشاه تغییر داد. بر اساس برآورد سال ۲۰۱۹ جمعیت بحرین ۱٫۴۵۰٫۰۰۰ نفر بوده که بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ هزار از آنها شهروندان خارجی هستند.

اسلام دین اغلب ساکنان بحرین است و ۷۰/۳٪ مردم این کشور خود را پیرو این دین می دانند. پس از آن مسیحیان با ۱۴/۵٪، هندوها با ۹/۸٪ و بوداییان با ۲/۲٪ بزرگترین گروه های دینی این کشور هستند.


قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور بحرین

قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور بحرین در زیر به طور کامل شرح داده شده است .

هموطنان عزیزی که قصد سفر به کشور بحرین را دارند باید قبل از سفر اقدام به دریافت ویزا این کشور نمایند ، شخص مسافر و یا وکیل و نماینده( آژانس های مسافرتی ) مسافر می توانند جهت اخذ ویزا بحرین با در دست داشتن مدارکی که در زیر آمده است اقدام به اخذ ویزا این کشور نمایند ( جهت دریافت ویزا توریستی نیازی به مصاحبه با شخص مسافر نیست ولی برای ویزا های تجاری و کاری قوانین متفاوت می باشد ) و اگر مدارک مورد نیاز موجود باشد، حدود ۷۲ ساعت طول می¬کشد. برای موارد فوری، ویزا در یک روز نیز صادر میشود.

آدرس و تلفن سفارت بحرین در تهران :

خیابان آفریقا - قبل از چهار راه جهان کودک - نبش کوچه زوبین پلاک 248

تلفن : 88775365-021 و 88772847-021 و 88773383-021

فکس : 88880276-021

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا بحرین :

  1. اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  2. 2 قطعه عکس رنگی 6 در 4 با پس زمینه سفید ( عکس پاسپورت نباشد )
  3. دعوتنامه از شخص یا شرکتی در بحرین
  4. رزرو بلیط و هتل

انواع ویزا های کشور بحرین :

  1. ویزا تجاری
  2. ویزا توریستی

نکاتی در مورد دریافت ویزا کشور بحرین :

برای دریافت ویزا کشور بحرین چه تجاری و چه توریستی حتما باید دعوتنامه ای از شرکت و یا سازمانی در بحرین داشته باشید که این شرکت و یا سازمان بازگشت شما به ایران را تضمین کند و در صورت عدم بازگشت کلیه مسئولیت به عهده این شرکت و یا سازمان خواهد بود .

2 نوع دعوتنامه برای سفر به بحرین وجود دارد

  1. دعوتنامه ای که از طرف بستگان برای شما ارسال می شود .
  2. دعوت نامه ای که از طرف شرکت های خصوصی و یا دولتی برای شما ارسال می شود .

قیمت و هزینه دریافت ویزا بحرین

قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور بحرین ( مسافرتی و کار و تحصیلی ) با هم متفاوت است.

بحرین

سفر زمینی، هوایی، دریایی و سفر با قطار و بک پک به بحرین

مسافرانی که علاقمند به سفرهای هیجانی و سفر زمینی به بحرین هستند، می¬توانند با رانندگی در طول مسافت ۱۶۶۵ کیلومتر، خود را از ایران به بحرین برسانند. این سفر بدون توقف و بدون ترافیک حدود ۲۰ ساعت زمان لازم دارد. اگر سفر به بحرین را از تهران شروع کنید، ابتدا از تهران به سمت جنوب غربی کشور حرکت کنید و از اراک و خرم¬آباد گذر کنید تا به استان خوزستان برسید.

از آنجا در جهت مرز ایران و عراق سفر کنید و وارد کشور عراق شوید. دراین کشور، در جهت جنوب از شهرهای المشرح و الکحلا عبور کرده تا به بصره برسید. پس از عبور از بصره در جهت جنوب و در کناره خلیج فارس به مسیر خود ادامه دهید و از کشور کویت گذر نمایید. در بندر الخبر در کویت لازم است جهت ادامه سفر به بحرین خود را با قایق یا کشتی های کوچک سفری به کشور بحرین در جهت شرق کشور کویت برسانید.

بهترین زمان سفر به بحرین

بحرین، کشوری است که دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی معتدل است. از این‌رو، اگر قصد سفر به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، فصل زمستان را انتخاب کنید.

هتل های بحرین

پیدا کردن محل اقامت در بحرین در حال حاضر بسیار آسان است، زیرا بسیاری از شرکت های املاک و مستغلات مشهور دارای وب سایت و حضور آنلاین برای دسترسی آسان هستند.

هتل ۴ فصل بحرین، این هتل ۵ ستاره واقع در منامه در فاصله ۳ دقیقه رانندگی تا بندر مالی بحرین،۳ دقیقه رانندگی تا مرکز تجارت جهانی بحرین و ۴ دقیقه رانندگی تا یتیم سنتر قرار دارد.با امکان وایفای رایگان و استخر، هزینه یک شب اقامت در این هتل ۲۹۷ دلار است. در سفر به بحرین می¬توانید از امکانات اقامتی این هتل استفاده نمایید.

هتل رامادا، این هتل ۴ ستاره واقع در منامه در فاصله ۱۲ دقیقه پیاده روی تا مسجد بزرگ الفاتح، ۱۴ دقیقه پیاده روی تا مركز الواحة الجفير با امکان وایفای رایگان، صبحانه رایگان و استخر سرباز، هزینه یک شب اقامت در این هتل ۷۴ دلار است. جهت کم کردن هزینه سفر به بحرین می¬توانید در فصول کم مسافر اجاره آپارتمان ارزان در منامه را انتخاب کنید.

بیماری ها و واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به بحرین

سازمان CDC واکسن¬های هپاتیت A و تیفوئید را برای سفر به بحرین توصیه می¬کند، زیرا مسافران احتمال دارد از طریق غذا یا آب آلوده در بحرین بدون توجه به جایی که غذا می¬خورند یا اقامت بگیرند، به این دو بیماری مبتلا شوند.

سازمان¬های CDC و WHO استعمال واکسیناسیون¬های زیر را برای بحرین توصیه می¬کنند: هپاتیت A، هپاتیت B، تیفوئید، تب زرد، هاری، مننژیت، فلج اطفال، سرخک، اوریون و سرخجه، آبله مرغان، سیاه سرفه و آنفلوآنزا. گردشگران در سفر به بحرین لازم است از به روز بودن واکسن¬های دوران کودکی خود اطمینان حاصل نمایند.

خطرات احتمالی برای گردشگران در بحرین

بحرین برای مسافرت امن می¬باشد، زیرا میزان جرم و جنایت در بحرین کم است. نرخ بحران در بحرین به طور کلی پایین است و جرایم خشونت آمیز نادر است ولی باز هم شما نباید میزان مراقبت از خود و متعلقات خود را پایین بیاورید، زیرا دزدی¬های کوچک، سرقت ها و جیب بری¬ها شایع ترین انواع جرم در این کشور است. همیشه پاسپورت خود را در جای امن نگه دارید و برای تعیین هویت از آن عکسبرداری کنید.

پوشش تلفن همراه ممکن است در برخی قسمت های کشور در دسترس نباشد. شماره ۹۹۹ را برای پلیس، آمبولانس و اورژانس های فوری وارد کنید. هنگام استفاده از تاکسی در سفر به بحرین، از یکی از شرکت های معتبر تاکسی بگیرید. به دلیل مشاهده نادر حملات در داخل و اطراف منامه و سایت های توریستی بهتر است گردشگران سطح بالایی از هوشیاری و مراقبت‌های شخصی را داشته باشند.

بحرین

اجاره اتومبیل در بحرین

در سفر به بحرین، جهت اجاره خودرو از طریق آنلاین، امکان سفارش و کرایه خودرو می¬باشد و این شرکت¬ها، خودرو را در محل مورد نظر متقاضی، تحویل می¬دهند. کرایه اتومبیل و وانت در بحرین از طریق شرکت Europcar آسان است. این شرکت خدمات مناسب و اتومبیل¬های جدید با قیمت های پایین را به گردشگران ارائه می¬دهد. نوع خودرو که برای کسب و کار و یا تفریح بخواهید را می¬توانید انتخاب نمایید.

به یاد داشته باشید که در سفر به بحرین همیشه گواهینامه رانندگی، کارت اعتباری معتبر و گواهینامه هویتی دیگر (مانند گذرنامه برای گردشگران که از خارج از کشور می¬آیند) لازم است همراهتان باشد. یوروپ¬کار برنامه سبز را جهت اثرات زیست محیطی در اجاره اتومبیل در نظر دارد.

شرکت¬های تامین کرایه خودرو از جمله شرکت باجت بحرین با سایت budgetbahrain.com برای اکثر رویدادها مانند مسابقات فرمول ۱ و یا شرکت در کنفرانس های بزرگ آماده نقل و انتقال مسافران در سفر به بحرین می¬باشد. این شرکت¬ها انتقال از فرودگاه، گشت¬های خرید و گشت زنی در سایر نقاط مورد علاقه گردشگران را توسط خدمات کرایه خودرو با راننده انجام می¬دهند.

بیمه و تسهیلات درمانی برای گردشگران در بحرین

بازدید کنندگان باید قبل از خروج از کشور خود، بیمه جامع پزشکی خود را تهیه کنند، چرا که هزینه های پزشکی باید از پیش پرداخت شود. بنابراین لازم است شما برای استفاده از پوشش پزشکی، بیمه مسافرتی خود را تحویل دهید. گردشگران قبل از اقدام برای سفر به بحرین، از طریق آژانس و یا به صورت شخصی می¬توانند بیمه مسافرتی مورد نیاز خود را تهیه نمایند. تهیه بیمه مسافرتی در خارج از کشور خدمات درمانی را پوشش نمی¬دهد.

وسایل ضروری برای سفر به بحرین

در یک کیف کوچک بنددارپول نقد و مدارک مهم خود را به صورت امن، همیشه همراه داشته باشید. کوله پشتی برای حمل متعلقات خود و کفش مناسب در گردش¬های روزانه و پیاده¬روی¬ها در سفر به بحرین لازم است. همراه داشتن بطری آب، پماد ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید. برق بحرین ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز بوده و نیاز به آداپتور نیست.

هنگام بازدید از مکان های عمومی مشاهده می¬کنید که در مسجد، زنان بحرینی معمولا لباس های گشادی می‌پوشند که سر، دست¬ها و پاها را می¬پوشاند. به طور کلی، زانو و شانه¬های زن باید پوشانده شود، ولی به صورت رسمی، برای زنان مسافر در سفر به بحرین فقط در هنگام بازدید از مسجد بزرگ این پوشش لازم است. برای مردان، هیچ شلوار کوتاه یا پیراهن بدون آستینی مجاز نیست. اگر مردی نمی¬تواند عبا بپوشد، بهتر است لباس مناسب داشته باشد وگرنه مجاز به ورود به مسجد نخواهد بود.

آب و هوای بحرین

اساسا دو فصل در بحرین وجود دارد: فصل تابستان با هوای بسیار گرم و فصل مرطوب زمستان. بحرین دارای آب ‌و هوایی خشک است و تابستان‌های آن بسیار گرم و خشک ولی زمستان‌های این کشور معتدل و مرطوب می¬باشد.

پروازها از ایران به بحرین

هنگامی که قصد سفر به بحرین را دارید جهت خرید بلیط بحرین لازم است با مراجعه به آژانس¬های هواپیمایی و وبسایت¬های آنلاین از تعداد پرواز، زمان پرواز و قیمت بلیط منامه آگاهی پیدا کنید.پروازهای از تهران به بحرین بجز چهارشنبه در ۶ روز دیگر هفته به صورت مستقیم وجود دارد. احتمال دارد بسته به تعداد مسافر علاقمند به سفر به بحرین، برنامه پروازی تغییر یابد. طول زمان پرواز بین دو کشور یک ساعت و ۵۰ دقیقه است. البته بسته به شرایط جوی ممکن است تغییر کند.

بحرین



جاذبه‌ های گردشگری و اماکن معروف بحرین

در ادامه با 8 مورد از شهرهای بحرین آشنا می‌شوید. شهرهایی که مهمترین جاهای دیدنی بحرین را در خود جای داده‌اند.

1-شهر منامه، پایتخت فرهنگی عرب‌ها

منامه، پایتخت کشور بحرین، در سال 2012 به عنوان مرکز فرهنگی جامعه عرب انتخاب شد و افتخار بزرگی را برای خود کسب کرد. از جذابیت‌های این شهر، می‌توان به ترکیب معماری سنتی بحرین همراه با دنیای مدرن امروز اشاره کرد. این شهر علاوه بر پایتخت فرهنگی، به عنوان مرکز بازرگانی و اقتصادی خلیج فارس به‌شمار می‌آید. از جمله دیدنی‌ها و افتخارات آن می‌توان به برج دو قو، مرکز جهانی تجارت، برج‌های بندر اقتصادی و دیگر بناهای مدرن و امروزی آن اشاره کرد.اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به بازارگردی و خرید علاقه دارید، «بازار باب‌البحرین»، یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رویتان در این شهر است. در این بازار همه چیز پیدا می‌شود. از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد! جالب است بدانید در این مجموعه هم طلا یافت می‌شود و هم میوه و تره‌بار!جدا از خرید، در این پاساژ، می‌توانید با فرهنگ و آداب‌ورسوم جذاب مردم بحرین آشنا شوید و در آخر، دیگر مورد از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر منامه، می‌توان به «مسجد الفاتح» آن اشاره کرد. مسجدی که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و تماماً از سنگ مرمر ساخته شده ‌است و دارای گنبدی فایبرگلاس است.

2-ریفا، شهری در مرکز بحرین

اگر بازدید از جاذبه‌های تاریخی و باستانی را دوست دارید، به ریفا بروید. ریفا در مرکز بحرین واقع شده ‌است و در بین جاهای دیدنی بحرین، موارد زیادی را در خود جای داده ‌است. به عنوان مثال، یکی از دیدنی‌ها، «قلعه گلی ریفا» است که قدمت آن به قرن ام19 بر می‌گردد. از دیگر جاذبه‌های این شهر، می‌توان به بازار ریفا و «بازارهای خیابانی بوکوورا» اشاره کرد.اگر در سفرتان به بحرین قصد خرید سوغاتی دارید، حتماً به این دو بازار بروید و مطمئن باشید، دست خالی برنخواهد گشت. در این شهر، بازدید از برج ساعت آن را فراموش نکنید. بنایی که در قسمت غربی شهر واقع شده‌است و بلندترین سازه شهر است. این ساعت، بنایی است که هم در شب‌ها و هم در روز، هرکدام به نحوی، سبب زیباتر شدن و جلا یافتن شهر ریفا می‌شود.

3-محرق، پایتخت قدیمی بحرین

محرق، شهری که در گذشته پایتخت کشور بحرین بوده ‌است و این موضوع تا سال 1932 ادامه داشته ‌است. اگر به محرق سفر می‌کنید، با شهری جزیره‌ای که اطراف آن جزیره‌های کوچک مصنوعی وجود دارد، مواجه می‌شوید.در این شهر، انواع مسکن‌ها، هتل‌های تجاری، پلاژها و بناهای دیگر وجود دارد که همه دست به دست هم داده‌اند تا محرق، به یکی از مقصدهای گردشگری مناسب تبدیل شود.یکی از جاهای دیدنی بحرین، یعنی بازار سوق در این شهر قرار دارد. در این بازار، می‌توانید انواع غذاهای محلی بحرین را نوش‌جان کنید و صنایع دستی‌شان را، خریداری کنید. علاوه بر این بازار، دیدنی‌های دیگری مانند سازه‌های اطراف منطقه فریج ال بن‌علی، انتظارتان را می‌کشند.

4-بنی جمره، روستایی مشهور در بحرین

روستاها به خودی خود زیبا هستند و تنها حضور در محیطشان، به عنوان جاذبه‌ای گردشگری به‌شمار می‌آید. در این بین، روستای بنی‌جمره به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بحرین به‌شمار می‌آید. مردم این روستا، در گذشته‌ها، لباس می‌دوختند و به همین سبب، مشهور شده ‌است. این روزها اگر به بازدید از این روستا بروید، کمتر آدمی را می‌بینید که به این کار مشغول باشد.از جمله دیدنی‌های این روستا، می‌توان به معماری سنتی آن و خانه‌های به هم چسبیده‌اش، اشاره کرد. خانه‌هایی که شما را فرهنگ این کشور آشنا می‌کند و به حال‌وهوای گذشته می‌برد.

بحرین

5-مدینه حمد، شهری چند فرهنگی

اگر در بین جاهای دیدنی بحرین، به دنبال شهری می‌گردید که فرهنگ‌های زیادی برای به نمایش گذاشتن، داشته باشد، به «شهر مدینه حمد» بروید.در این شهر، قومیت‌های متفاوتی زندگی می‌کنند و هیچ‌کدام بر دیگری، اکثریت ندارد. تمامی این قومیت‌ها، دارای آداب‌ورسوم خاص خودشان هستند که به نوبه خود، جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارند.این شهر، دارای ساختاری تقریباً جدید و مدرن است که یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری آن، مسجد کانو است. در سفر به این شهر، بازدید از این مسجد را حتماً در برنامه‌تان قرار دهید.

6-عالی، شهری با جاذبه‌های باستانی

عالی، یکی از بزرگترین شهرهای کشور بحرین است که در زمینه جاذبه‌های دیدنی باستانی و تاریخی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شهر، به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی بحرین به‌شمار می‌آید که در بیست کیلومتری منامه و شمال شهر ریفا، واقع شده‌ است.از این‌رو، بازدید از این سه شهر را در یک سفر، می‌توانید انجام دهید. در واقع با یک تیر، سه نشان می‌زنید!و اما مهمترین دیدنی‌های این شهر، چه هستند؟ تپه‌های باستانی، موزه‌ها و فروشگاه‌های جذاب اشیاء سفالی تنها بخش کوچکی از بهترین دیدنی‌های این شهر هستند که باید در برنامه سفرتان قرار دهید.

7-الجسره، شهر صنایع دستی بحرین

الجسره، یکی دیگر از شهرها و جاهای دیدنی بحرین به‌شمار می‌آید که در ساحل غربی، جزیره اصلی این کشور واقع شده‌ است. مهمترین جذابیت این شهر، غرفه‌های خرید آن است. غرفه‌هایی که در آن، هنرمندان مشغول خلق آثار هنری هستند و یکی از بهترین مراکز برای خرید در بحرین به‌شمار می‌آید.مهمترین محصولاتی که در این شهر به فروش می‌رسند، صنایع‌دستی هستند و پررنگ‌ترین افرادی که می‌بینید، سفالگران و یا بافندگان هستند. این شهر، علاوه بر این غرفه‌های خرید، دارای باغی آرامش‌بخش در دل خود است که برای رفع خستگی، بسیار مناسب است.

8-جزیره هوار، تفریح در بحرین

اگر در لابه‌لای جاهای دیدنی بحرین، به دنبال شهری می‌گردید که ورزش‌ها و امکانات آبی، به خوبی در آن فراهم باشد، این مورد را تا آخر بخوانید.جزیره هوار، شهری که در نزدیکی قطر واقع شده‌ است، با کوچکترین مسیر و به وسیله قایق از شهر جنوبی ادر، به آن می‌رسید. این جزیره، سرشار از هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی است که خاطره خوشی را برایتان رقم می‌زند. از دیگر امکانات ویژه این شهر، می‌توان به تجهیزات ورزش‌های آبی آن اشاره کرد. به‌طورکلی، برای عاشقان طبیعت، این شهر، بهترین انتخاب در بین جاهای دیدنی بحرین است.

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در بحرین

بحرین یک کشور اسلامی است، در سفر به بحرین می بینید که چندین جشنواره اسلامی و رویدادهای ملی در تقویم هر ساله جشن¬های این کشور، ثبت شده است. تمام جشنواره ها توسط شیوه های بحرینی جشن گرفته می شوند.

عید قربان، یکی از جشنواره های مهم که در تور منامه خواهید دید، عید قربان است که به طور گسترده ای در بحرین و سراسر جهان اسلام دیده می شود.

میلاد پیامبر، در سفر به بحرین خواهید دید که این جشنواره به طور گسترده در میان جشنواره های بحرین و در ماه آوریل برگزار می شود. هر دو سنی و شیعه در بحرین، این جشنواره را در تاریخ های مختلف جشن می گیرند. میلاد النبی به عنوان تولد محمد جشن گرفته می شود.

مردم بحرین با شرکت در چندین رویداد که هر کدام بخشی از این جشنواره را شامل می¬شود، شامل داستان گویی، جشن و رژه دسته جمعی این روز را جشن می گیرند. این جشن یکی از محبوب ترین جشنواره ها و رویدادها برای مردم محلی و گردشگران در سفر به بحرین است.

مکان های تاریخی در بحرین

قلعه بحرین، در سفر به بحرین خواهید دانست که در شبه جزیره عربی یک سایت باستان شناسی با ارتفاع ۳۹ متری در بحرین پیدا شده که در ۶ کیلومتری شهر منامه قرار دارد. این محل قلعه‌البحرين نامیده می شود و ارگ یا قلعه ای بوده که دارای مقدار زیادی عتیقه است. این ناحیه در گذشته پایتخت دیلمون Dilmun بوده است.

این قلعه که وسعتی بیش از ۳۰۰۰ متر مربع دارد، در ۷ لایه طبقه بندی شده است و دارای ساختار سنگی است و حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد. در سفر به بحرین خواهید دید که این قلعه یک وجهه تاریخی به این منطقه داده است. ساختار این ارگ نشان می دهد که در گذشته خانه های کوچک از ترکیب چند مصالح ساختمانی ساخته شده که زیبایی این منطقه را بیشتر نمایان کرده است.

موزه ملی بحرین، این موزه یکی از جذاب ترین ساختمان های بحرین واقع در منامه است که در سال ۱۹۸۸ با یک پاسیو رویایی با چشم انداز دریایی افتتاح شد و اولین موزه در بحرین است که شامل آثاری از ۶۰۰۰ سال تاریخ گذشته است. این یکی از مکان های ملودرام برای بازدید در سفر به بحرین است. این موزه شامل یک مجموعه بزرگ از موضوعات باستان شناسی است. مکان های زیادی از جمله سالن ها، گالری ها، مغازه ها و کافه تریا نیز در این موزه قرار دارد.

بازار باب‌البحرین، باب‌البحرین یکی از قدیمی ترین مکان های بحرین و یک ساختمان تاریخی است که در میدان کاستوم واقع در منامه قرار دارد. در حال پیاده¬روی در این ناحیه بسیاری از گزینه ها برای خرید طلا و غذاخوری های مختلف در اینجا وجود دارد.

بحرین

جاذبه های طبیعی در بحرین

سواحل بحرین در کناره های خلیج فارس بسیار دیدنی بوده و با توجه به آب و هوای همیشه گرم خلیج فارس، بسیاری از فعالیت-های ورزشی آبی در این سواحل انجام می‌گیرد، قایق سواری و شیرجه در این آب‌ها توسط گردشگران در سفر به بحرین، بسیار معمول است.

درخت زندگی، در فاصله ۲ کیلومتری جبل الدخان یک درخت بزرگ ۵۰۰ ساله است که به تنهایی در تپه های شن و ماسه و در ارتفاع حدود ۵۰ متری قرار دارد. وجود این درخت یک افسانه است، زیرا این درخت خاص و تنها، در وسط بیابان قرار دارد و بدون هیچ منبع آبی، سرسبز است. این هفتمین شگفتی طبیعت در بحرین است. سالانه این درخت توسط ۵۰۰۰۰ نفر در سفر به بحرین بازدید می شود. پارک حیات وحش آل آرین، در سفر به منامه، از پارک حیات وحش آل آرین Al Areen بازدید کنید این پارک در فاصله ۴۰ دقیقه دورتر از مرکز منامه، یکی از بهترین مکان های توریستی برای سفر به بحرین است.

این پارک با سرسبزی انبوه دارای تعداد زیادی از انواع گل، شامل بیش از ۵۰۰ گونه از حیوانات و ۱۰۰۰۰ نوع گیاه است. این پارک دو بخش دارد، یکی از آن ها برای مردم باز است و دیگری منطقه ی حفاظت شده است. این پارک سالانه تعداد زیادی بازدیدکننده را به خود جذب می¬نماید. جبل‌الدخان، جبل الدخان که همچنین می¬توان از آن به نام کوه دود نام برد، بالاترین کوه در بحرین است. این کوه نقطه عطف کشور با ارتفاع ۱۴۳ متر است. بسیاری از غارهای ناشناخته در نواحی اطراف این کوه قرار دارند. بخش جنوبی کوه بهترین مکان برای کمپینگ شبانه در سفر به بحرین است.

توریسم مذهبی در بحرین

اطلاعات سرشماری دقیقی راجع به ادیان مختلف در بحرین موجود نیست، اما حدود ۱۰۰۰ شهروند مسیحی و کمتر از ۴۰ شهروند یهودی وجود دارد. در سفر به بحرین خواهید دید که مسلمانان در شاخه های شیعه و سنی وجود دارند. هیچ آمار رسمی وجود ندارد، اما شیعیان ۶۶ تا ۷۰ درصد جمعیت مسلمان بحرین را تشکیل می‌دهند. مسجد‌الخمیس، از قرن هفتم یکی از زیباترین مساجد تاریخی بحرین به نام الخمیس واقع در تاشان Tashan احداث گردید. در سفر به بحرین خواهید دید این مسجد زیبا دارای ۲ مناره است که در ساخت آن از چوب و سنگ استفاده شده است.

طول مسجد ۱۱۳ متر است. اتاق نماز بسیار زیبایی با سقف تخت دارد که توسط ستون های چوبی نگهداری می¬شود. این مسجد به دلیل آنکه در مکانی به نام خمیس واقع شده، به این اسم نامیده می شود. در این منطقه مسکونی تعداد زیادی مغازه وجود دارد. مسجد بزرگ الفاتح، در سفر به بحرین از مسجد الفاتح که در منامه بحرین واقع است، بازدید کنید.

این مسجد قادر است ۷۰۰۰ تن از مخاطبان را در خود جای دهد و یکی از بزرگترین مساجد بحرین است. این مسجد در سال ۱۹۸۸ ساخته شده و در ساخت آن سنگ مرمر، چوب و شیشه به کار رفته است. جذاب ترین بخش مسجد، گنبد آن است که از شیشه فیبری ساخته شده و این گنبد بزرگدر شب دیدگاه جذابی دارد.

توریسم سلامت در بحرین

سیستم درمان و سلامت بحرین علاقمند است که تبدیل به یک مقصد گردشگری پزشکی منطقه ای شود، اما در چندین سال پیش رو، اینکار امکان پذیر نیست. در سفر به بحرین خواهید دید که با پایین بودن قیمت نفت، دولت بحرین مجبور شده هزینه های خود را کاهش دهد و پروژه های بلندمدت را به حالت تعلیق درآورد، و در حال حاضر به دنبال یافتن جریان جدیدی برای کسب درآمد است. ایجاد امکانات گردشگری جهت سفر به بحرین از آن جمله است.

نخست وزیر بحرین، دستورالعمل هایی را برای وزارتخانه ها و ادارات دولتی برای اجرای چندین طرح توسعه و خدماتی که در آخرین برنامه عملیاتی دولت اجرا شده است، صادر کرده است. برای در نظر گرفتن هر دو حوزه توریستی پزشکی و سلامتی، وزیر بهداشت، برنامه های عملیاتی داده است که از جمله توسعه جزیره Dilmunia که به عنوان یک ناحیه متمرکز در حوزه درمانی و توریسم سلامت برای ساکنان و بازدید کنندگان در سفر به بحرین در نظر گرفته شده است.

بحرین

رستوران های بحرین

گردشگران با رفتن به رستوران با فرهنگ غذایی هر کشور و مردمش آشنا شده و با امتحان طعم و مزه غذاهای آن سرزمین می توانند به فهرست علاقه مندی خوراکی و غذاهای خود بیافزایند. رستوران های منامه پایتخت بحرین نیز به دلیل تنوع بالا روزانه گردشگران زیادی را در خود جای می دهد. در زیر با ۴ رستوران خوب این شهر شما را آشنا می کنیم. پ

رستوران جیم

رستوران جیم را بهتر از هر چیز می‌توان یک کافه تریا در منطقه زیبای عدلیا توصیف کرد که توازن تمام عیاری بین یک غذاخوردن خوب و معمولی ایجاد کرده است. جیم با قابلیت ارائه خدمات به گروه ‌های دسته جمعی و یا زوج‌ ها، امکان لذت بردن از غذا داخل فضای آرامبخش رستوران یا باغچه زیبای بیرون رستوران را فراهم آورده است. این رستوران که به خاطر راسته بره گریل شده‌، خرچنگ گریل شده با ناگت‌ های سوخاری حاوی پنیر فرانسوی معروف است بسیار سخاوتمندانه عمل می‌کند. هر ظرف با لطافت و سلیقه بسیار زیاد توسط گوجه و گلهای هویج تزئین می شود که احساس مخصوص بودن را کاملا به میهمانان القا می‌نماید.

جیم: بحرین، منامه، عدلیا، جاده ۳۸۰۸، بلوک ۳۳۸

میرای

یک رستوران ژاپنی با کلی نوآوری که کمی از مرکز شهر منامه دور است و منوی آن ترکیبی از غذاهای سنتی ژاپن با کمی اقتباس از غذاهای کلاسیک فرانسوی و ایتالیایی است که حاصل آن غذایی کاملا جدید و هیجان انگیز می‌باشد. شما می ‌توانید به صورت آنلاین میز رزرو کنید و در صورتی که زودتر از موعد به رستوران برسید در سالن استراحت از نوشیدنی های عربی لذت ببرید. برای شام بهتر است غذای روز پیشنهادی سرآشپز و یا تپان ‌یاکی گوشت گوساله (سبک خوراک ‌پزی ژاپنی ها روی یک صفحه فلزی) را امتحان کنید و یا اینکه غذای ساشیمی و نیگیری سوشی را به عنوان یک غذای خاطره ‌انگیز انتخاب نمایید.

میرای: بحرین، منامه، عدلیا، جاده ۳۸۰۳، شماره ۱

کافه و رستوران وراندا

ارائه غذاهای سنتی خاورمیانه در یک رستوران دوستانه با دکور و تزئینات جادویی، کافه و رستوران وراندا را به یکی از مکان‌ های دوست ‌داشتنی بحرین تبدیل کرده است. غذاها شامل نان عربی گرم، جوجه کباب سیخی، سالاد‌های تازه، پیش ‌غذاهای سرخ‌شده و مقدار زیادی نوشیدنی میوه‌ای تازه است. برای افرادی که این نوع غذاها برایشان تازگی دارد، پنجشنبه و جمعه شب ‌های وراندا که بوفه ‌های باربیکیو در آن برقرار است می‌تواند فرصت خوبی برای امتحان و انتخاب غذاهای محلی که به همراه سالاد، سبزیجات و میوه‌ های عجیب و غربی سرو می‌شوند، باشد.

وراندا: بحرین، منانمه، خیابان شیخ عیسی، بلوک ۳۲۷، مرکز خرید شماره ۳۷۲

ماکی بحرین

این رستوران در طبقه همکف مرکز تجارت جهانی بحرین قرار دارد که با اتکا بر ترکیبات و طعم ‌های سنتی ژاپن به خلق منویی الهام ‌بخش و مبتکرانه‌ از غذاهای خوشمزه و شادی ‌آفرین پرداخته است. رستوران و قسمت سالن استراحت هر روز تا دیروقت باز هستند و این امکان برای کسانی که تمایل دارند پس از شام وقت بگذرانند بسیار عالی است. واقع شدن این رستوران در داخل یک مرکز خرید بزرگ، آن را به مکان خوبی برای استراحت بعد از خرید و شام خوردن تبدیل کرده است. طراحی مدرن و شیک ماکی، غذاخوردن را به تجربه ‌ای مدرن و تصنعی تبدیل می‌ کند که ظرف‌ های شیک سرو غذا مکمل این قضیه است.

ماکی: بحرین، منامه، بزرگراه فستیوال، برج غرب، مرکز تجارت جهانی بحرین

سخن آخر

و در نهایت، به‌طورکلی، بحرین کشوری است که ارزش یک‌بار سفر را دارد! این کشور بنا به نزدیکی‌اش با کشورمان، انتخاب خوبی برای ایرانیان است. اگر امکانش را دارید، تعلل نکنید و کوله‌بار سفرتان را ببندید.

سوالات متدوال درباه سفر به بحرین

بحرین به عربی و انگلیسی چی میشه؟
بحرین (به عربی: البحرین) (به انگلیسی: Bahrain
شماره های ضروری بحرین؟

پلیس بحرین:999

آتش نشانی بحرین:999

آمبولانس بحرین:999

شرایط ویزای توریستی بحرین؟

روش های دریافت ویزا برای سفر به بحرین نسبتا ساده است و اگر مدارک مورد نیاز موجود باشد، حدود ۷۲ ساعت طول می¬کشد. برای موارد فوری، ویزا در یک روز نیز صادر میشود. الزامات ویزا برای سفر به بحرین و ورود به این کشور بسته به ملیت متفاوت است و بنابراین توصیه می¬شود قبل از مسافرت مقررات را بررسی کنید. در حال حاضر هر ملیتی که به بحرین وارد می‌شود، نیاز به ویزا دارد، به جز شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و بازدید کنندگانی که حداقل ۶ ماه در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ساکن بوده و کسانی که دارای ویزای بازگشت به کشور محل اقامت خود در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج هستند.

شهروندان برخی از کشورها از جمله ایالات متحده، کشورهای اروپایی و استرالیا می¬توانند پس از سفر به بحرین و ورود به این کشور، ویزا دریافت کنند. برای تمام شهروندان دیگر، ویزا باید قبل از ورود به کشور از طریق سفارت مربوطه خود، یا حامی بحرین یا نماینده مسافرتی یا هتل محلی صادر شود.

مدارک لازم برای ویزای توریستی بحرین؟
مدارکی که جهت دریافت ویزای توریستی بحرین مورد نیاز است عبارتند از:

پاسپورت معتبر دارای حداقل ۷ ماه

دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید

دعوتنامه از شخص یا شرکتی در بحرین

رزرو بلیط سفر به بحرین

رزرو هتل

انواع ویزا های کشور بحرین؟
  1. ویزا تجاری
  2. ویزا توریستی
واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به بحرین؟
سازمان¬های CDC و WHO استعمال واکسیناسیون¬های زیر را برای بحرین توصیه می¬کنند: هپاتیت A، هپاتیت B، تیفوئید، تب زرد، هاری، مننژیت، فلج اطفال، سرخک، اوریون و سرخجه، آبله مرغان، سیاه سرفه و آنفلوآنزا. گردشگران در سفر به بحرین لازم است از به روز بودن واکسن¬های دوران کودکی خود اطمینان حاصل نمایند.
زمان پروایز بین ایران و بحرین چند ساعت است؟

طول زمان پرواز بین دو کشور یک ساعت و ۵۰ دقیقه است.

آدرس و تلفن سفارت بحرین در تهران؟

خیابان آفریقا - قبل از چهار راه جهان کودک - نبش کوچه زوبین پلاک 248

تلفن : 88775365-021 و 88772847-021 و 88773383-021

فکس : 88880276-021

 

بهترین زمان سفر به بحرین؟
بحرین، کشوری است که دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی معتدل است. از این‌رو، اگر قصد سفر به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، فصل زمستان را انتخاب کنید.




امتیاز: 1 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد