hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قدرت خرید کارگران در ۱۴۰۱ باید حفظ شود

قدرت خرید کارگران در ۱۴۰۱ باید حفظ شود

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه قدرت خرید کارگران برای سال آینده باید حفظ شود، تاکید کرد: ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال زمانی قابل پذیرش است که در زندگی کارگران تاثیر داشته باشد و جنبه اجرایی و عملیاتی پیدا کند.

حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارگران در سال جاری شرایط سختی را پشت سر گذاشتند و قدرت معیشت آنها به شدت افت کرد، لذا برای سال آینده قدرت خرید کارگران حتما باید حفظ شود، حتی اگر دستمزدها افزایش پیدا نکند.

وی درباره پیشنهاد ترمیم حقوق کارگران در سالجاری، گفت: معتقدم ترمیم دستمزد در آن سوی سال کار درستی نیست هر چند که پیشنهاد خوبی است. اگر به دنبال تقویت و بهبود معیشت و دستمزد کارگران هستیم همین حالا که مذاکرات دستمزد در شورای عالی کار در جریان است می توان به بحث افزایش دستمزد پرداخت.

نجف ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز که در چند سال گذشته داشتیم، تورم از سوی دولت‌ها قابل کنترل نبود و لذا توان خرید اقشار کم درآمد و محروم و آسیب پذیر به شدت افت کرد بنابراین اگر هدف افزایش دادن دستمزد کارگران در سال آینده است باید دستمزدها بالاتر از نرخ تورم تعیین شود.

وی گفت: اینکه نمایندگان کارگری را با این وعده که در شش ماهه دوم سال دستمزدها ترمیم شود، به درصد ناچیزی راضی کنیم، قابل پذیرش نیست مگر آنکه در حقوق کارگران تاثیری داشته باشد و مهمتر آنکه این پیشنهاد جنبه عملی به خود بگیرد و ضمانت اجرایی داشته باشد.

به گفته این کارشناس حوزه کار، اگر قرار به ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال باشد و شرکای اجتماعی با آن موافقت کنند، این پیشنهاد باید در شورای عالی کار به طور مکتوب صورتجلسه و تصویب شود.

 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد