hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وقوع ۱۰ شکار غیر قانونی در دماوند/ هیچ مجوز شکاری صادر نشده است

وقوع ۱۰ شکار غیر قانونی در دماوند/ هیچ مجوز شکاری صادر نشده است

 رئیس اداره محیط زیست دماوند با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۰ مورد شکار غیرقانونی در شهرستان انجام شده است گفت: هیچ مجوز شکاری در دماوند صادر نشده است.
محمد فریدی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان اظهار داشت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری ویروسی واگیر در بز و گوسفند است که در برخی سم داران وحشی مانند آهو نیز بروز می‌کند و به آن طاعون بزی هم گفته می‌شود.
فریدی با بیان اینکه این بیماری‌های ویروسی واگیر که صرفاً نشخوار کنندگان را درگیر می‌کند، درمان ندارد گفت: بهترین راه مقابله با آن پیشگیری با واکسیناسیون به موقع و دقیق است و در این خصوص باید اعلام کنیم امسال تاکنون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش مناطق تار، هویر و کوه سفید شهرستان دماوند مشاهده نشده است.
رئیس اداره محیط زیست دماوند در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه پاییز فصل شروع شکار و صید است و مجوزی صادر نکرده‌ایم از همه شهروندان درخواست می‌کنیم بدون مجوز اقدام به صید و شکار نکنند و اگر کسی چنین تخلفی را مشاهده کرد به محیط زیست گزارش بدهد.
وی عنوان داشت: در حال حاضر مجوز شکار صادر نکرده ایم و تنها دو یا سه مورد مجوز به افراد خاصی برای دفع آفات گراز داده‌ایم زیرا گرازها به کشاورزان و باغداران خسارت وارد کرده و به عنوان حیوانات زیان‌کار محسوب می‌شوند که این افراد خاص مورد اعتماد محیط زیست هستند و برگه مجوز دفع آفات گراز به همراه خود دارند و به نیروی انتظامی و فرمانداری اعلام شده‌اند که آن هم در حد دو یا سه نقطه در حیات وحش شهرستان می‌باشد.
فریدی افزود: امسال بیش از ۱۰ مورد شکار غیرقانونی در شهرستان دماوند انجام شده است که شامل ۳ مورد شکار پرنده، یک مورد صید ماهی و ۱۰ شکار بزرگ می‌باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد