hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > طاعون نشخوارکنندگان طی روزهای اخیر تلفاتی در البرز نداشته است

طاعون نشخوارکنندگان طی روزهای اخیر تلفاتی در البرز نداشته است

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه تاکنون سه رأس بز وحشی بر اثر طاعون نشخوارکنندگان تلف شدند، گفت: طی روزهای اخیر لاشه جدیدی از گونه بز وحشی در طالقان مشاهده نشده است.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان اظهار کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر لاشه جدیدی از گونه بز وحشی مشاهده نشده است و تاکنون ۳ رأس بز وحشی تلف شدند.

وی درباره علت بروز مجدد طاعون نشخوار کنندگان کوچک در طالقان، بیان کرد: در مهرماه سال جاری که طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این منطقه شیوع پیدا کرده بود، گله‌های گونه‌های نر و ماده بز وحشی از هم جدا هستند و در تنها در ماه آذر گله‌ها با هم هستند؛ گونه‌های نر در ارتفاعات طالقان و ماده در پایین دست زیست می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز ادامه داد: بر این اساس در مهر ماه گونه‌های ماده درگیر طاعون نشخوارکنندگان کوچک شدند و ۲۹ رأس بز وحشی در اثر این بیماری تلف شدند.

وی تصریح کرد: در اواخر آذر ماه که فصل سرمستی بزهای وحشی است، گله‌های نر و ماده با هم بودند و این بیماری شیوع پیدا کرد، زیرا گونه‌ها در مکانی حضور داشتند که هم مرز با مازندران بود.

حکیمی در خصوص بکارگیری تمهیدات لازم جهت مهار بیماری در منطقه طالقان متذکر شد: در حال حاضر همکاران محیط زیست به منظور مهار این بیماری پایش مستمر در منطقه طالقان دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد