hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > گلکاری استقلال با پاتوسی در نصف جهان

گلکاری استقلال با پاتوسی در نصف جهان

هفته بیست و پنجم لیگ برتر، پنجشنبه با برگزاری 2 بازی آغاز شد. در اولین دیدار، ماشین‌سازی و نساجی در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به تساوی بدون گل رسیدند تا تیم‌هایی که رکورددار بیشترین تساوی هستند، به رویه خود ادامه دهند. ماشین‌سازی 15 و نساجی 14 تساوی در کارنامه خود دارند. در دومین دیدار هم دربی اهواز میان استقلال خوزستان و فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد، 3-1 به سود شاگردان افشین قطبی به پایان رسید.
هفته بیست و پنجم لیگ برتر، پنجشنبه با برگزاری 2 بازی آغاز شد. در اولین دیدار، ماشین‌سازی و نساجی در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به تساوی بدون گل رسیدند تا تیم‌هایی که رکورددار بیشترین تساوی هستند، به رویه خود ادامه دهند. ماشین‌سازی 15 و نساجی 14 تساوی در کارنامه خود دارند. در دومین دیدار هم دربی اهواز میان استقلال خوزستان و فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد، 3-1 به سود شاگردان افشین قطبی به پایان رسید. در این مسابقه، لوسیانو پریرا (22 و 32) فولاد را پیش انداخت. در ادامه، ایوب کلانتری (90 – پنالتی) یکی از گل‌های استقلال خوزستان را جبران کرد ولی این پایان کار نبود و رافائل مسی (94) گل سوم فولاد را به ثمر رساند. در اواخر بازی درگیری بین بازیکنان دو تیم پیش آمد و بیژن حیدری داور بازی، به سینا مریدی از فولاد و کلانتری از استقلال خوزستان (92) کارت قرمز داد. در ادامه، میثم شاه‌مکوندزاده از استقلال خوزستان (۹۶)، با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا پایانی بر این دربی پرحاشیه باشد.
 اولین شکست لیکنز با اشتباهات فروزان
بازی‌های دیروز با یک نتیجه غیرمنتظره همراه شد و سپیدرود در ورزشگاه سردار جنگل رشت، تراکتورسازی مدعی را 3-1 شکست داد. دقیقه ۲ این بازی، اشتباه محسن فروزان دروازه‌بان تراکتورسازی، سپیدرود را به گل رساند. پاس رو به عقب سلیمی برای فروزان با اشتباه این دروازه‌بان همراه شد و مهرداد بایرامی تیمش را به گل رساند و دروازه فروزان پس از 6 بازی که کلین شیت داشت، فرو ریخت. در دقیقه ۲۳ مسعود شجاعی با نفوذ از سمت راست از غفلت ایمان صادقی دروازه‌بان سپیدرود استفاده کرد و با یک ضربه چیپ زیبا گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه ۳۳ فشار قرمزپوشان سپیدرود باز هم جواب داد و این بار میثم فردوسی با در اختیار گرفتن توپ، شوت زیبایی را روانه دروازه فروزان کرد و گل دوم را برای تیمش به ثمر رساند و سپیدرود پیروز به رختکن رفت. با آغاز نیمه دوم بازی، قرمزپوشان میزبان عملکرد خوب خود را ادامه دادند و این بار حسین شنانی در دقیقه ۶۶ با عبور از محمد طیبی، با فروزان تک به تک شد و با شوت پای راست دروازه تراکتورسازی را هدف قرار داد که در ادامه اشتباه عجیب فروزان در مهار توپ، بایرامی را در فرصت گلزنی قرار داد و این بازیکن سومین گل تیمش را به ثمر رساند. در دقیقه 95  جواد آقایی پور از سپیدرود اخراج شد و در نهایت این بازی با پیروزی سپیدرود به پایان رسید تا تراکتورسازی 3 امتیاز ارزشمند را از دست بدهد و اولین شکست لیکنز ثبت شود. اشتباهات فروزان واکنش تعدادی از هواداران تراکتورسازی را به همراه داشت و آنها در فضای مجازی با این استدلال که فروزان متولد رشت است، او را عامل باخت تیم خود معرفی کردند.
گفتنی است با تصمیم محمدرضا زنوزی مالک تراکتورسازی، فروزان تا پایان فصل از این تیم کنار گذاشته شد. در دیگر بازی، پدیده و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار با گل‌های مسعود ریگی (۱۹) و امین قاسمی‌نژاد (۲۷و ۶۰) به سود پدیده به پایان رسید. نفتی‌ها از دقیقه 90 با اخراج علی غلامرضاپور، 10 نفره شدند. نکته جالب اینکه بازیکنان پدیده پیش از شروع بازی با لباس‌هایی که به آرم سپاه پاسداران منقش بود، وارد زمین شدند تا حمایت خود را از سپاه اعلام کنند. در ضمن عواید بلیت فروشی این بازی به سیل‌زدگان اختصاص یافت.
 استقلال در اصفهان انتقام گرفت
ورزشگاه نقش جهان از ساعت 17:45 میزبان حساس‌ترین بازی هفته میان سپاهان و استقلال بود. در ابتدای این مسابقه، امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان به سمت نیمکت تیم سابق خود رفت و با استقبال اصغر حاجیلو سرپرست استقلال مواجه شد اما در برخورد با فرهاد مجیدی، آنها تنها به یک دست دادن اکتفا کردند و برخورد نسبتاً سردی با یکدیگر داشتند. ضمن اینکه سیدمهدی رحمتی کاپیتان آبی‌پوشان که مصدوم است و نامش از فهرست این بازی خارج شده بود، با لباس شخصی در ورزشگاه حضور داشت. استقلال بازی را هجومی‌ آغاز کرد و در دقیقه ۷ می‌توانست توسط ایسما به گل برسد که ضربه زمینی این مهاجم در دستان نیازمند قرار گرفت. در ادامه سپاهانی‌ها روی توپ‌های بلند چند موقعیت روی دروازه استقلال ایجاد کردند که فرصت‌سوزی کی‌روش مانع از گلزنی میزبان شد. شوت زیبای کومان در دقیقه ۲۴ از پشت محوطه جریمه هم با واکنش فوق‌العاده سیدحسین حسینی به کرنر رفت. شوت پاتوسی در دقیقه ۲۸ هم به شکلی خطرناک از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت. بازی در 15 دقیقه پایانی نیمه اول متعادل بود و دو تیم به امید نیمه دوم به رختکن رفتند. در نیمه دوم بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود. در دقیقه 74 حرکت دیدنی آیاندا پاتوسی و پاس وی به گادوین منشا با ضربه دیدنی منشا توأم شد اما واکنش نیازمند مانع از گلزنی استقلال شد. در دقیقه 87، کرنر ارسالی پاتوسی از سمت راست، با ضربه سر علی کریمی درون دروازه سپاهان قرار گرفت اما محمدحسین زاهدی فرد داور بازی، گل استقلال را به‌دلیل خطا مردود اعلام کرد. توقف بازی به‌دلیل پرتاب اشیا توسط هواداران باعث شد داور7 دقیقه وقت تلف شده اعلام کند. در دقیقه 94 حمله خطرناک استقلالی‌ها روی دروازه استقلال با ضربه سر دیدنی مرتضی تبریزی با سیو دیدنی‌تر نیازمند توأم شد. در شرایطی که بازی ثانیه‌های پایانی خود را سپری می‌کرد، دقیقه 97 منشا داخل محوطه جریمه سپاهان، توپ را به پاتوسی رساند و این بازیکن با حرکتی دیدنی و به هم ریختن خط دفاعی سپاهان، با ضربه پای چپ قفل دروازه نیازمند را باز کرد. این بازی با نتیجه 1-0 به سود استقلال به پایان رسید تا این تیم ضمن جبران شکست بازی رفت مقابل سپاهان، 47 امتیازی شود و به رده سوم جدول صعود کند. سپاهان هم با این باخت خانگی، دومین شکست فصل خود را تجربه کرد و در رده چهارم قرار گرفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد